Jump to content
FAS Goran
ljupko74

Lancia Lybra - brisači stanu na pola šoferke / ne rade u svim brzinama / podešavanje brisača

Recommended Posts

Postovanje svim clanovima, novi sam na forumu a imam jedan problem pa sam hteo da ga podelim sa vama,naime radi se o tome da kada pada kisa,probam da rucicu postavim u polozaj za automatski rad brisaca i oni malo rade i onda stanu nasred soferke i tako stoje dok ja ne promenim polozaj rucice.Pitao sam se gde se nalazi taj senzor da ga eventualno ocistim,ali nisam nasao taj podatak pa bih Vas zamolio da mi nesto u vezi toga napisete,hvala u napred

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledaj ovu temu, klik na:

http://www.fiat-lanc...showtopic=54881

Tamo imaš npr. ovaj post (odgovor):

...retrovizor,osim funkcije samozatamnjenja ima jos dve dodatne funkcije,koje zavise od nivoa opreme automobila

On naime na sebi jos ima senzor za kisu,to ti je taj krug u samom spicu nosaca i taj senzor i inace ne moze da radi bez gela koji ide izmedju njega i stakla i sluzi prelamanju svetla i prepoznavanju jacine padavina,

zatim ovaj siroki konektor koji viri iz retrovizora,sa strane,sluzi za njegovu trecu funkciju,a to je senzor zamagljenja stakla,koji automatski odmagljuje soferku i pali grejac zadnjeg stakla i retrovizora ukoliko prepozna kondenz na soferci,takodje po potrebi ukljucice i kompresor klime.

Kod mene to je to deo fabricke opreme i sve radi bez problema,cak i posle zamene soferke,zbog pucanja od kamencica sa puta.

Tako da verujem da je cela instalacija,koja vodi,verovatno,u body racunar,za taj samopotamnjujuci ili ti elektrohromatski retrovizor,potpuno izostavljena na lybrama koje nemaju te dodatne opcije u opremi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se to desavalo na jednom Stilu ali je stvar bila do akumulatora koji nije imao dovoljan napon.Palio je auto ali napon je bio nizak.

Promenom akumulatora to se vise nije desavalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kod mene ponekad zastane brisac u poziciji gore-uspravno, akumulator mi je nov, a to se desava jednom na oko 20 minuta i samo kada je ukljucen auto rezim rada brisaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo,zavrsio sam poslove oko velikog servisa,a ujedno sam i akumulator dopunio.Planirao sam da ovih dana uzmem crevo i isceniram kisu,kad danas vidim pada kisa pa brze bolje odem do auta i ukljucim brisace na automatski rezim rada,ustvari na rucici okrenem od "AUTO" na prvu crticu i povucem je na dole u prvi polozaj i ono,brisaci rade i ne staju na pola.Nisam ih dugo testirao,ali kod mene ranije nije trebalo cekati 20 min.,vec su se na svaki treci pokret zaustavljali nasred soferke,tako da sada mislim da su ok.

Moje misljenje u vezi ovog nadam se resenog problema,a ako sam u pravu onda je polu-resen problem:moguce da je mehanika zakazala nekih 10% i da kada je akumulator malo prazan to se manifestuje tako,a moze biti i da su neki kontakti na konektorima motora za brisace losi pa isto kada je akumulator prazan kvar se pojavi.To je moje misljenje... :geek:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ee ljudi, jedan problem, brisaci ne rade u prvoj i drugoj brzini, samo kada stavim u trecu brzinu onda rade bez problema, da li zna neko sta tu moze biti u pitanju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam imao problem sa brisačima, isto kao i Atko92. Obilazio sam "majstore" i ništa. Na kraju sam ih sam popravio. Problem je u "štampanoj ploči" koja nosi četkice. Ima ih 3 !!! Na tom prstenu koji nosi četkice su postavljeni pasivni elementi (LC) koji bi trebalo da služe kao filter protiv smetnji prilikom slušanja radija. Meni se za sporu brzinu negde u toj plastici izgubio kontakt. Stvar sam rešio tako što sam premostio "elektroniku" direktno sa četkice napolje na kabal između motora i konektora. Sada brisači rade, prošli su test intenzivne upotrebe.

 

Da bi se kvar popravio, mora da se skine cela plastika koja pokriva taj deo (desetak šrafova). Nikako ne skidati čitav mehanizam (posle je muka da se pronađe nulti položaj za brisače), već samo motor. Drži se na dva šrafa. Preporučujem da se promene i četkice, jer se one prilično habaju (moje su došle skoro do kraja).

 

Inače, brisači nemaju nikakve senzore ili mikroprekidače, već u mehanizmu postoje dva prstena, od kojih onaj za sporu brzinu nije ceo, tako da on služi za sklapanje brisača u nulti položaj. Zato, kad ode spora brzina, brisači ne mogu da se sklope.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ej moracu i ja to da uradim, tacnoje ja nemam taj problem sa mojim autom nego sestra na njenom auto, pa cu probati da joj to sredim, jel te puno zadrzalo to?  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebala mi je čitava večnost da ukapiram o čemu se radi. Najgore je što mora da se skida ona plastika koja je pričvršćena sa "par milijardi" šrafova. Još, dok sam obilazio razne "majstore", oni su mu totalno raštelovali mehanizam pa sam morao da ga centriram odokativno, znači, montiraš, probaš, vidiš koliko greše u sklapanju, pa skidaš, podesiš ponovo, i sve u krug. Sada, kad znam, problem bi mogo da rešim za sat i po do dva sata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

danas sam napravio brisace koji su na automatskom zastajali na pola sajbe ,problem je bio kontakt na pogonskom motoru brisaca lancia lybra 1.9jtd

Edited by brus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam uzeo pre 3 meseca one silikonske Mitutoyo, preko popusta, odlicni su. Odlicno brisu, tihi su i imaju univerzalno kacenje, tako da odgovaraju za Lybru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kišni zimski dani, brisači rade kako treba ali primetih da desni, suvozačev, ne stoji kako treba, prelazi na keder vetrobrana I ima lufta. Da li neko može da me uputi kako da ga naštelujem? Pozdrav svim članovima!

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na keder bočno ili do haube. Ako je ovo prvo metlica je duža nego što treba - kupi drugu kraću i zameni ili teraj tako ako te ne nervira mnogo.

Ako je ovo drugo tteba da se pomeri ručica za par zuba naviše - odšrafi maticu koja drži ručicu za osovinu, skini ručicu i za par zuba na nutu podigni na gore. Vrati maticu i uživaj!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naleže na keder skoro celom dužinom, očigledno da se olabavilo, ima lufta bar 1-1,5cm, alat u ruke pa štelujem....hvala I poz.!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da u pravu si za desni brisač, nije original, no svejedno navrtka je bila labava, malo sam podigao brisač I zategnuo, sad je ok.  Poz.!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam problem.Kada pada kisa ,ukljucim brisace na najsporiju brzinu i brisu lepo,pa zakoce i posle 2-3sec se opet otkoce,nekad treba i vise.Da napomenem da se ja vecoj brzini brisanja to ne desava uopste.Takodje imao sam problem sa zmigavcom,upaljena svetla po mraku vozim dam zmigavac,prilikom pomeranja rucice trepnu svetla na delic stotinke

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...