Jump to content
FAS Goran
n0va

Pročistiti motor malo ''jačom'' vožnjom?

Recommended Posts

Je l' ovo vazi i za benzince, ovo przenje po autostradi? I da l' se vazi bez aditiva i tih diznocistecih tecnosti? I da li ima nekog smisla da se to radi kad motor radi na plin?

Edited by gile smederevo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da rezimiramo oteraste temu u off...

Produvavanje ili prociscavanje motora se vrsi na otvorenom drumu 5-om brzinom na nekih 120-140 kmh pri 3-4k rpm konstantnog gasa vremenski oko 1h...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da idete u krajnost, cemu toliki gas. Valjda je dovoljno nekih 2500-3000rpm konstantne voznje neko vreme npr 30min ili neko putovanje, opet mislim da je za "produvavanje" 120-30km/h dovoljno. Vise je tu do te konstantne voznje nego do gasa.

@Nidzo, mislim da se puntic na 140km/h itekako pati :D

Pretece me Gusar.

Edited by MS PK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh što bih ja volio da se sada povede kvalitetna diskusija shodno temi. To jest da se opiše šta se to dešava sa autom koji se vozi do 3 h o/min pa ga treba na autoput terati petom na 3,5 h o/min. Meni nije jasno. Al mi deluje nekako da je motoru svejedno on se vrti otprilike isto. Što će reći da se klipovi karike ventili i ceo sklop približno isto ponašaju osim te razlike od 500 o/min. po meni je jedino čika Nešo rekao iskreno da se auti vozaju po gradu kako valja pa nema potrebe za jurcanjem ni po autoputu. Kolko ja znam valja načepiti i dizela i benzinca da se primakne kraju obrtaja to može i u prva tri prenosa do 100ke kada je motor na radnoj temperaturi i to je dovoljno da se motor pročisti od gareži koja se nakuplja na nižim obrtajima. Nema potrebe nizakakve brzine tipa 150 km/h dovoljno je da motor ode par puta kratko u obrtaje do kraja time stvori viši protok vazduha i izduva sve što ne može sa manjom količinom vazduha.

Ja gde živim nemam gde ni 120 da poteram duže od 2 min. i šta sad trebam ići za Bg na autoput samo da bih izduvao motor. Ja to lepo ponekad pritegnem 1 i 2 do daske i motor uvek prede kao sat.

A ima i stara šoferska izreka "Ženu od K.... i motor od gasa nemoj čuvat"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pravilo vazi i za benzince svakom motoru prija kao sto coveku prija sportska aktivnost! Nije neophodno koristiti aditive al kada se koriste onda te produvavanje-prociscavanje neophodno zbog samog nacina delovanja aditiva...

Uzgred pitanje za Dr. I njemu slicne po razmisljanju sta se desava kada se dogodi potreba naglim oduzimanjem gasa u trecoj brzini sa 4-4.5k rpm?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra ti ova izreka :laughing:

@Gusar, desava se isto sto i u prvoj i drugoj brzini, samo malo blaze :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ništa se ne dogodi, zatvori se dovod vazduha na usisu samim tim nema ništa ni na izduvu radilica se vrti klipovi šetaju uljna pumpa ih podmazuje vodena puma i dalje hladi motor i tako redom da ne nabrajam valjda je dovoljno. Nego ne vidim razlog naglom popuštanju gasa, valjda je normalno da se stisne gas do daske kad za to ima mesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne dogodi se, ali vremenom pocinje da se dogadja ali ti ne padne napamet da i ovo ima velikog uticaja na to. Pri navlacenju u nizim prenosima tj. jakim brzinama, velika opterecanja se prave na ceo auto, trap se naglo cima, skoljka, svi drzaci, menjac, motor naglo skace u obrtaje, svaki sraf se napregne, dok recimo u 5-oj brzini se to nedesava jer nemoze auto da povuce tom silinom, nego lagano nabija gas, isto tako i oduzimanjem gasa lagano usporava....Pri naglom i velikom naprezanju, radilica se samo ne vrti, vec i seta, tj. pomera se i u stranu, malo naravno :)

Sve ovo nije toliko bitno za ovu temu, nego odosmo malo u taj smer :D, mozda ce da izgleda nekome da netreba da se daje gas autu uopste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pravilo vazi i za benzince svakom motoru prija kao sto coveku prija sportska aktivnost! Nije neophodno koristiti aditive al kada se koriste onda te produvavanje-prociscavanje neophodno zbog samog nacina delovanja aditiva...

Uzgred pitanje za Dr. I njemu slicne po razmisljanju sta se desava kada se dogodi potreba naglim oduzimanjem gasa u trecoj brzini sa 4-4.5k rpm?

Sta se desava ako se odrzava konstantna brzina?Ako oduzmes gas mora da ce da prezupci?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne vidim sta je problem kad vam se motor zagreje da ga par puta razvucete u prvoj i drugoj brzini do maksimuma, pa nece se pokvariti... A to je sasvim dovoljno da se izbaci to napolje... I nece nista biti ako se oduzme gas... Ne znam kako je na drugim vozilima, ali ja sam na Yugu znao toliko snazno da kocim da sam zarad boljeg kocenja saltao recimo iz trece u drugu tako da po upadanju u drugu i pustanja kvacila znao je da ode motor i preko 8000 obrtaja iako je blokada na 6250 pa se blokiraju tockovi od toga na trenutak :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlican 5+ MSPK!

Cela poenta produvavanja je da se sagori koks na celu klipa i kompresionom prostoru u egr i katalizatoru a nacin za bezbedno postizanje tih temperatura vec sam 5 puta napisao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da rezimiramo oteraste temu u off...

Produvavanje ili prociscavanje motora se vrsi na otvorenom drumu 5-om brzinom na nekih 120-140 kmh pri 3-4k rpm konstantnog gasa vremenski oko 1h...

nOva, napiši još jednom da nemaš uslova da voziš 120-140 km/h.... :turned:

Share this post


Link to post
Share on other sites

YUgisa: o tome i pišem brate.

MS PK: Neće radilici biti ništa dok je ulje na nivo motor zagrejan na radnu temperaturu i dok su radijalni i aksijalni ležajevi kakvi trebaju bit. Trapovi i trpu teret nema šale, ali ako nešto nevalja zar nije bolje da popusti dok to radiš namenski na pravac gde nema puno učesnika u sobraćaju ili neko preticanje šlepera koji ide 80 km/h. I znaj da te poštujem kao čoveka i majstora.

Gusar: Brate nemoj da ti padne napamet da te mrzim ili imam išta protiv tebe, znam da dosta znaš i vrediš, ali budi čovek pa pojasni malo detaljnije kad već pišeš (budi profesionalac do kraja)

Bukvić: Kad ne znaš pitaj, kad znaš pojasni drugima, kad vidiš da neko nezna, a nezna da nezna (beži od njega)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi!!!

Pod br 1.

Kucam sa telefona koji je zadnji put servisirao M.Pupin licno...

Stvar br 2.

Prilikom naglog otpustanja gasa u malim stepenima prenosa tj. U jakim brzinama kako je MsPk napomenuo dogadja se pojava inercionih momenata u motoru i celom vozilu koji mogu dovesti do loma radilice...

Stvar br 3

Ja ne izazivam niciju mrznju nego iznosim 100%-tne cinjenice pod motom ako mi ne verujete probajte...

Nabijes pun gas prvom i teras do max brzine koju moze vozilo da postigne u prvoj brzini i onda skines nogu sa gasa ali bukvakno skines

I kad se vozilo zaustavi lopatu i metlu u sake da pokupis ostatke motora iza sebe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam za produvavanje kola u 5. brzini na 120+ kao što Gusar kaže :) To redovno radim na Astri već 3 godine i na Stilu od kad sam ga uzeo(doduše malo ređe u zadnje vreme i osete se posledice toga).

Pošto sam iz Batajnice Astru sam produvavao tako što je lagano odvezem do Stare Pazove autoputem da se zagreje i posle 130-150 vratim nazad i mnogo lepše vuče posle toga i za sad nije bilo problema sa kolima što se toga tiče :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ja ga poteram zato sto volim da ga zgazim, a ne da bi izbacio sandjame iz pluca. A kad mu to vec prija koristim svaku priliku da se malo zgazi!

A i po gradu ga ne gusim bas mnogo, znam da ga razvucem, pa nece da se raspadne majku mu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazite ovo, moja draga žena je pre godinu i po uspela da sa nekih 80-90km/h umesto u 4-tu, zabode 2-gu iz 5-te. To mu dođe cim sa 2000 rpm na 4500, uz zadadanje glave u šoferku :p Posle toga mlađi burazer još jednom uradi to isto. U pitanju je moj Bravo 1.9JTD, po mom skromnom mišljenju ima odličan menjač, ali džaba kada kreten vozi.

Žena je pre toga vozila samo juga iz auto škole, pa je jadna mislila da mora da juri brzine, pa je povukla palicu na levo i dole. Džaba objašnjavati da samo opustiš ruku i povučeš na dole, nema na Bravu šta da se ubadaju brzine. A burazera sam hteo da roknem.

Elem, nije prezupčio niti se bilo šta loše desilo, na sreću.

A da li je dobro produvavanje za Brava 1.9JTD voziti ga 180-196 (196km/h je realna maksimalna brzina kada je čipovan, po satu ide 210km/h)? Do 180 ide bez problema, preko toga se malo više muči da nabije tih 196. Recimo da ga 10min vozim 180, da li je to ok? Naravno, dimi kao lokomotiva, mapa je autorsko delo Gumetine i FantomX-a :D. Kada sam ga jednom tako izduvao primetio sam da lepše ide i mirnije radi. Ne vučem se kao kreten po gradu, vozim oštro, ali me nekada mrzi da šaltam pa ga vozim 3-om gde bi treblo 2-gom itd.

Ja ne izazivam niciju mrznju nego iznosim 100%-tne cinjenice pod motom ako mi ne verujete probajte...

Nabijes pun gas prvom i teras do max brzine koju moze vozilo da postigne u prvoj brzini i onda skines nogu sa gasa ali bukvakno skines

I kad se vozilo zaustavi lopatu i metlu u sake da pokupis ostatke motora iza sebe...

Ovo sam probao lično, sa službenom fabiom 1.2 12v (nije btino zašto, kada su poslodavci stoka mora da se skine stres). Jebao sam joj kevu, prva patos, pa kočnica, druga patos, treća itd, vožnja prvom do blokade par minuta...Elem, motor je skviknuo posle toga :fun: Ionako sam znao da ću dobiti otkaz, pa reko da malo eksperimentišem, i skinem nagomilani stres. Motor nije odmah riknuo, nego je počeo da umire kada ga je vozila kučka od šefice :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da jos jednom kazem, mogu ja voziti 120-140kmh ali samo 5 minuta jer nema puta toliko :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jel putujes ti nekada negde kod rodbine, na more, na planinu, u banju...

Cela poenta je da motor provede odredjeno vreme pod konstantnim opterecenjem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako, 15, 20 minuta....

cxca5150.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jel putujes ti nekada negde kod rodbine, na more, na planinu, u banju...

Cela poenta je da motor provede odredjeno vreme pod konstantnim opterecenjem...

Ne, ja sam u gradu i samo se vozam po gradu, ne idem van grada toliko cesto :D jedino do otpada po neki dio nekad hahha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...