Jump to content
FAS Goran
n0va

Pročistiti motor malo ''jačom'' vožnjom?

Recommended Posts

Moze li mi neko objasniti tacno prodecuru kako da produvan motor vozeci po autoputu, koliko obrtaja, koliko minuta i ostalo?

Vozim dosta cesto samo po gradu, tipa kreni stani i retko ali bas retko preko 2.5-3.0K obrtaja, pa da se ne bi motor zagaravio :)

Punto mk.2 1.9 JTD

Pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel moze kako drugacije recimo manja relacija vise obrtaja ili recimo neki aditiv ako mozes preporuciti jer sam u banja luci i nemas bas puno prostora da se voza 140 pola sata, bez da se krece, staje ili dodje do granice :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

JA sam prosli petak izasao na autoput i do malog pozarevca je bilo i do 180, jedan Stilo me pratio do 160 pa odustao! Posle autoputa ziska po magistrali, uzbrdo ka Topoli 3 i 4. brzina i pun gas! Stigao sam u Vrnjacku Banju, motor na leru samo prede!!!!! Jednom cu da naletim na presretaca, naplatice mi sve do sada!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako se ponasa punto na toj brzini ja sam max vozio 150, jer imas osjecaj kao da ce se isprevrtati? Meni vec na 150 osjecaj kao da lebdim na cesti :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesu ti amortizeri dobri? Mom benzincu treba vremena da navuče 150 ali stabilan je, nema lebdenja. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nOva, Gusar i Milan su sve već rekli. A ja ti preporučujem, baš iz tog razloga što češće voziš po gradu, da prebacuješ u viši prenos na 2.5-3ooo obrtaja. Ili izađi na magistralu i "sprži ćeš" sve u trećem stepenu na recimo 80-90 km/h. Jeste da će ti potrošnja porasti za neki određeni procenat (neće biti 5 litara nego 6 !!!), ali ćeš sačuvati motor. :yes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spici ga ka Prijedoru, trecom sve pun gas, tamo je i onako 80 ogranicenje. Ne moras do Prijedora bas, mozes i krace, ali sto da ne odes do Sane, popijes "kavu na rijeci", lepi dani dolaze, kao stvoreni za tako nesto.

Kad kazem pun gas, ne mislim bukvalno nego npr 4000 o/min

Share this post


Link to post
Share on other sites

Produži onda do Novog pa i na ušću Sane u Unu popij i pojedi nešto i onda lagano nazad :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Digni auto na klocne, zaglavi neki siporeks (prava cigla je teška) i ne moraš da brineš za ograničenja i krivine. :unworthy:

Puno manje ćeš goriva da potrošiš a za to vreme možeš i nešto oko kuće da završiš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mogu da kazem da bas vidim svrhu ovoga. Ja recimo povremeno sipam aditiv za ciscenje dizni pre nego sto krenem na neku duzu relaciju, a kad naidje brdo ja pedalu do poda. Kada prestane da dimi pri punom gasu znaci da je aditiv odradio svoje i da dizne rasprsuju kako treba. Ovo produvavanje koje se ovde preporucuje u smislu izbacivanja nagomilanih naslaga iz cega? auspuha, usisa, izduva? Mislim da bilo koja duza voznjica na otvorenom cini da se motor potpuno zagreje, da kondenzat iz ulja ispari, a da nema potrebe naterivati motor u neke visoke obrtaje niti auto u neke brzine radi toga. Duza voznjica, pa recimo pola sata na otvorenom i jedno brdo za gas do poda je sasvim ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako se ponasa punto na toj brzini ja sam max vozio 150, jer imas osjecaj kao da ce se isprevrtati? Meni vec na 150 osjecaj kao da lebdim na cesti :p

Pa ja ipak imam siru i nizu gumu, verovatno i drugacije amortizere, dosta je tezi od benzinca tako da apsolutno nista ne leluja, zalepljen je za asfalt kao pegla! A slazem se da je 180 mnogo za njega, hoce on ali mu je to krajnja granica. Ja sam prosto odusevljen ponasanjem mog puntica.

Caletov 1.2 Punto, standardno sve na njemu, ne smem da poteram preko 130, osecam se nesigurno!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nOva, Gusar i Milan su sve već rekli. A ja ti preporučujem, baš iz tog razloga što češće voziš po gradu, da prebacuješ u viši prenos na 2.5-3ooo obrtaja. Ili izađi na magistralu i "sprži ćeš" sve u trećem stepenu na recimo 80-90 km/h. Jeste da će ti potrošnja porasti za neki određeni procenat (neće biti 5 litara nego 6 !!!), ali ćeš sačuvati motor. :yes

...i tako vozi otprilike 10-20 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Produži onda do Novog pa i na ušću Sane u Unu popij i pojedi nešto i onda lagano nazad :D

Prelep dozivaljaj je na uscu u onom kaficu na obali :D

Izvinjavam se za mali off :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beograd-Novi sad konstantno od 150-170. Tek na 170 se oseti da se auto odize od puta.

Kad sam isao za bg jedva je prevalio 150.

Gradska lenstina... :horse:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nOva koliko sam skontao nema prilaz auto-putu kao većina nas koji živimo u BG-u i okolini (konkretno, meni je u Sremskoj Mitrovici auto-put 3-4 km od kuće). Da se kreće u petom stepenu, na 3-4000 obrtaja bi se kretao oko 160 i više km/h. Ako se kreće u trećem stepenu na istim obrtajima, to je otprilike 80-90 km/h i nalazi se u okvirima ograničenja brzine - a postiže se isti efekat kao i pri većim brzinama. Ovo važi za JTD, JTDm i multijet motore - potvrdili mi ljudi koji se 20 godina unazad bave italijanskim vozilima. Za ostale ne znam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja koliko znam za JTD je dovoljno trecom na 3000rpm nekih 10-15 min na autoputu . . . Ima sve da procisti ko od sale :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesu ti amortizeri dobri? Mom benzincu treba vremena da navuče 150 ali stabilan je, nema lebdenja. ;)

Jednom sam skupio m...a i poterao Puntaca do 175km/h na kratko. Meni dosta poverenja ulivaju malo sire gume (185/60 R14). I nema lebdenja, ali ima knedla u mom grlu, jer mislim da je to suluda brzina za obicnog Punta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vozite te aute i po gradu kako treba :D, pa nećete morati da jurite autoput i obrtaje... :)

Tako je. Življe to malo :)

Jednom sam skupio m...a i poterao Puntaca do 175km/h na kratko. Meni dosta poverenja ulivaju malo sire gume (185/60 R14). I nema lebdenja, ali ima knedla u mom grlu, jer mislim da je to suluda brzina za obicnog Punta.

Ja najviše 160 tjerao na fabričkim 165/70/14 ali nisam više htio da mučim motor. Stabilnost, pa onako, znam da sam čvrsto držao volan s obe ruke :) U pravu si, jesu sulude brzine i ne prelazim 140 kmh. To je mom Puntiću mjera, ne treba mi brže, motorić se ne pati , a usput ga i prodżaram :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...