Jump to content
FAS Goran
neshaoct

F1: Force India / Racing Point / Aston Martin

Recommended Posts

aston f1 1.jpg

 

Aston Martin je predstavio bolid ''AMR22'' na svečanosti održanoj u sedištu kompanije u Gejdonu (Velika Britanija). Novi model ima promenjen aerodinamčki dizajn u odnosu na prošlogodišnji i trebalo bi da bude značajno kompetitivniji u šampionatu Formule 1. Novost je i veće prisustvo nijasni žute boje na zelenom vozilu. Za tim Astona Martina kao i prošle sezone u kojoj su zauzeli sedmo mesto u konkurenciji konstruktora voziće četvrorostruki šampion sveta Sebastijan Fetel i Lans Strol.

''Nastavljamo uspon ka vrhu Formule 1. Da bi pobedili u šampionatu sve mora da bude na pravom mestu. Potrebni su pravi ljudi na svim pozicijama. Mislim da mi idemo dobrim putem'', rekao je Lorens Strol, izvršni direktor Aston Martina. Za nešto manje od dve nedelje sve ekipe će početi testiranja u Barseloni, a kasnije će preći u Bahrein. Start šampionata je zakazan za 20. mart upravo u Bahreinu, a sve 23 trke sa svim treninzima i kvalifikacijama i ove godine moći ćete ekskluzivno da pratite na kanalima Sport kluba.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blick misli da zna koliko će para Alonso zarađivati u Aston Martinu

 

Fernando_Alonso_Alpine_Grid.jpg.webp

 

Španac i britanski tim će sarađivati od 2023.


Još uvek nije poznato na koliko godina se obavezao Fernando Alonso na vernost Aston Martinu ali poznato da je to višegodišnji ugovor. Sada, švajcarski list Blick koji ima reputaciju dobro obaveštenog izvora navodi da će Španac godišnje zarađivati oko 15 miliona dolara. Po njihovim informacijama odlazeći Sebastian Vettel trenutno dobija između 13 i 15 miiliona zelenih novčanica.

Da li je ova suma tačna, možda ćemo jednog dana i saznati …

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aston Martin novčano kažnjen zbog popusta u proceduri

 

Aston_Martin_o_Motorima.jpg.webp

 

Tim iz Silverstona takođe na najbolji način nije poštovao pravila oko budžeta.


FIA i Red Bull postigli su dogovor o kazni zbog prekoračenja budžeta ovog tima u prošloj godini ali oni nisu jedini koji nisu poštovali ovo pravilo. Tako je i Aston Martin bio jedan od krivaca ali oni nisu na najbolji način ispoštovao sve procedure.

Vladajuće telo objavilo je da su oni sa timom iz Silverstona postigli dogovor o visine kazne, koja će iznositi novčano pa tako Aston Martin će ostati kraći za 450 hiljada američkih dolara.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alonso već u Abu Dabiju testira za Aston Martin?

 

Fernando_Alonso_Alpine_VN_Meksika_Grid.jpg

 

Španac bi mogao da se uskoro nađe u bolidu novog tima.


Fernandu Alonsu ostalo je da odradi još dve trke sa Alpinom, pošto je odmah posle VN Mađarske potpisao ugovor sa Aston Martinom. Obično, vozači koji na kraju godine prelaze u novu sredinu ne dobijaju često ovakvu priliku jer za ovo potrebna i sablasnost trenutne ekipe u ovom slučaju Alpina.

Kako piše španska Marca Fernando Alonso će posle trke u Abu Dabiju biti prisutan na testu a koji se uglavnom organizuje za mlade vozače. Ipak, nije čudno da se u ovakvim uslovima nađe i neko stariji, kao što je slučaj sa Špancem jer prema pravilima dozvoljeno da se nađe jedan vozač koji će biti član tima u 2023. i jedan debitant.
Ovaj test zakazan je za 22. novembar i tada bi se moglo očekivati da on će po prvi put sesti u AMR22.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valjda će i ovi sklopiti sledeće godine dobar bolid pa da budu konkurentni.Nije džabe Alonso presao kod njih, verovatno je video da Reno neće skoro napraviti nešto bolje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aston Martin ima veće ambicije za narednu sezonu

 

Tom_McCullough_Aston_Martin_Konferencija.jpg.webp

 

Britanski tim povećao je svoje ciljeve za 2023.


Tom McCullough, jedan od glavnih inženjera u Aston Martinu kazao je da oni žele da što više profitiraju u narednoj sezoni. Tim iz Silverstona na kraju ove godine napušta Sebastian Vettel ali će njega zameniti Fernando Alonso, pa su se tako povećali apetiti.

“Mi želimo da budemo na čelu timova koji se nalaze na sredini grida, gde ćemo moći da se trkamo i sa vodećima.” kazao je McCullough za zvanični sajt Aston Martina. “Pokušali smo da budemo što više agresivni ove sezone, ali sa pravilom oko ograničenja budžeta bilo nam je tešklo da raspolažemo dostupnim resursima. Postoje delovi koji bi smo voleli da smo mogli da ih proizvedemo. Za 2023. moramo da izvadimo sve naše ideje i stečeno znanje iz ove sezone kako bi napravili mnogo bolji bolid. To je relativno teško, ali i ostali timovi će raditi isto. Zauzeli smo putanju, nalazimo se na pravom putu i bićemo u mogućnosti da napravimo bolid za 2023. koji će pružiti mnogo bolje performanse.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vettel: Hvala svima na podršci, porukama i ljubavi

 

Sebastian_Vettel_Aston_Martin_VN_Abu_Dabija_Pred_Trku.jpg.webp

 

Nemački vozač završio je svoju karijeru u Formuli 1 u Abu Dabiju.


“Poslenje dve godine su bile razočaravajuće za mene sa sportskog ugla gledanja, ali su bile važne za moj uticaj na život. Velika je privilegija biti u ovoj poziciji što je i velika obaveza. Nadam se da sam preneo ostalim vozačima poruku da nastave sa dobrim radom. Mi imamo sposobnost da inspirišemo. Hvala vam na podršci, porukama i ljubavi. Nodostajaće mi sve ovo ali sam uživao u putovanju u karijeri.”

On se pritom osvrnuo i na zadnju trku u kojoj je uspeo da dođe do boda.

“Mi smo se odlučili da ostanemo na stazi gde su gume bile sve starije i propadali smo u plasmanu. Ali to vam je to kada idete na jedno zaustavljanje. Sporija strategija i nije baš za uživanje kada vas obilaze.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alonso prijatno iznenađen posle prvog testa sa Aston Martinom

 

Fernando_Alonso_Aston_Martin_AMR22_Abu_Dabi_Garaza.jpg.webp

 

Iskusni Španac imao je prilike da oproba AMR22.


Fernando Alonso dobio je dozvolu od svog već sada bivšeg tima Alpina da se ranije priključi Aston Martinu, pa mu je tako bilo omogućeno da samo dva dana posle trku u Abu Dabiju bude za volanom AMR22. Inače, momak iz Ovijeda izjavio je da ima velike ambicije dolaskom u tim iz Silvrestona, što je potvrdio i posle zajedničkog testa.

 

Fernando_Alonso_Aston_Martin_AMR22_Abu_Dabi_Test.jpg.webp

 

“Osećao sam se dobro u bolidu, nismo morali puno da se prilagođavamo.” kazao je Alonso posle današnje sesije. “Bio sam zabrinut kada su mi rekli koliko kilometara je motor odradio, ali sam prešao 97 krugova bez ikakvih problema. Pouzdanost je sjajna. Bilo je veoma korisna sesija jer smo mogli da je uporedimo sa trkom koja je bila ovde pre dva dana. Lepo je jer odmah možete da vidite male detalje. Naravno, bolid će biti potpuno drugačiji za narednu sezonu.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nando se malo zaneo ili je pogresno interpretirano... Cak i da Aston napravi ne znam kakav bolid, zar iko misli da bi Mercedes dozvolio da neko bude brzi od fabrickog tima...

 

Alonso veruje da može do svoje treće titule ovoga puta sa Aston Martinom

 

Fernando_Alonso_Aston_Martin_AMR22_Abu_Dabi_Test_Garaza.jpg.webp

 

Španac je imao prilike da testira AMR22.


Fernando Alonso je odmah na početku letnje pauze najavio da će napustiti Alpine i od 2023. braniti boje tima iz Silverstona. Tako je on dobio saglasnost sada svog bivšeg tima da već na testu u Abu Dabiju oproba i bolid Aston Martina. Inače, vozač iz Ovijeda koji ima 41. godinu u svojim vitrinama ima i dve titule šampiona koje je osvojio u eri Michaela Schumachera još 2005. i 2006. godine a uveren je da može doći do novog naslova ovoga puta sa Aston Martinom.

 

Ja nastavljam da se takmičim jer verujem da imam šanse (za titulu).” kazao je Alonso u razgovoru za BBC. “Ovo je veoma konkurentno okruženje a da postanete šampion onda trebate da pokažete nešto specijalno. Ja sam spreman da pokažem tako nešto sa moje strane a to očekujem i od tima.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgradnja nove fabrike Aston Martina polako ulazi u završnu fazu

 

Aston_Martin_Fabrika_1.jpg.webp

 

Tim iz Silverstona uveliko radi na svojim novim postrojenjima.


Odmah po kupovini Force Indije, koja je ubrzo zatim promenila ime u Racing Point pa zatim i u Aston Martin, novi vlasnik Lawrence Stroll najavio je velika ulaganja u infrastrukturu. Tako je ovaj tim, koji još uvek koristi staru i zastarelu fabriku Jordana još iz 1990. godine sprema se za useljenje u nove prostorije već ove godine.

 

Aston_Martin_Fabrika_2.jpg.webp

 

Tako će se nova fabrika prostirati na 40 hektara zemlje, sadržaće tri zgrade i sve to bi trebalo na kraju da košta oko 200 miliona funti. Po planu “Zgrada 1” biće glavna za timske operacije a njena dužina biće 160 metara i imaće dva sprata. Ona će biti i prva puštena u rad a njeno uslenje predviđeno je za maj 2023. Posle nje trebalo bi da se krene sa radovima na vazdušnom tunelu a njegov završetak očekuje se na leto 2024. posle čega bi trebalo da usledi i izgradnja treće zgrade, odnosno prostorije za simulator, teretane i drugih kancelarija.

Nema sumnje da će tim Aston Martina rasti iz godinu u godinu, što je možda bio jedan razlog više zbog čega je došao i Fernando Alonso.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ocekivano je da je i ovo imalo uticaja na odluku o promeni sredine i da misli i sta posle jos godinu-dve voznje...

 

Alonso se nada da će ostati u Aston Martinu i nakon završetka karijere

 

Fernando_Alonso_Aston_Martin_Abu_Dabi_Test_Garaza.jpg.webp

 

Španac će naredne godine započeti novo poglavlje u Formuli 1.


Fernando Alonso rešio je da u svojoj 41. godini promeni tim i iz Alpina pređe u Aston Martin, sa kojima se nada da će imati više uspeha. Tokom svoje karijere Španac je vozio za Minardi, Renault, McLaren, Ferrari, Alpine i sada Aston Martin pa ta može se reći da ima bogato iskustvo stečeno na stazi i u padoku.

Dolaskom Lawrenca Strolla Aston Martin pokazao je intersovanje da se približi vodećim timovima, pa pored dovođena Fernada Alonsa u svoje redove tim gradi i novu fabriku.

“Do tada imaću oko 25 godina iskustva pa tako to može biti veoma korisno za neki tim.” kazao je Španac za Formule1.nl. “Ja se nadam da će to biti Aston Martin. Želim da nastavim ovde, bez obzira na postignuti rezultat.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aston Martin sprema dosta drugačiji bolid za 2023.

 

Lance_Stroll_Sebastian_Vettel_Aston_Martin_AMR22_Brazil_Staza.jpg.webp

 

Britanski tim veruje da je naučio lekciju iz prošle sezone.


Aston Martin se nije baš na očekivani način snašao sa novim tehničkim pravilnikom koji je na snagu stupio ove godine, gde je ova postava zauzela tek sedmo mesto u konkurenciji timova sa 55 osvojenih bodova. Ipak, na kraju došlo je do promene u vozačkoj postavi jer je penzionisanog Sebastiana Vettela zamenio veoma iskusni Fernando Alonso.

Tokom ove sezone bilo je veoma primetno da posle uvođenja nove tehničke direktive u Belgiji, performanse AMR22 su se dosta poboljšale pa samim tim i rezultati tima.

“Mislim, tehnička direktiva imala je više uticaja na ostale timove, ali nema to nije stvarno smetalo na način kako je funkcionisao bolid.” kazao je za Planet F1 Tom McCullough, tehnički direktor tima. “Mi smo doneli dosta unapređenja vezanih za pod na nekoliko trka. Singapur je bio posljednji u tom nizu, ali smo novitete imali na Pol Rikardu i Silverstonu. Neke od njih koji izgledali fizički manje proizvele su možda i bolje performanse.”

Ovom prilikom on je dodao da je u 2022. naučena lekcija i da će svakako biti dosta velik razlika u konceptu dizajna novog bolida u odnosu na prošlogodišnjeg.

“Određena filozofija bolida ostaće ista dok će druga biti dosta različita. Nadamo se da ćemo imati brzi boli. Da nemamo ograničenje budžeta, svakako bi ste videli više unapređenja na bolidu. Zbog toga mi se još uvek fokusiramo na prednji deo. Puno toga bi se promenilo tokom godine, ali nismo u mogućnosti da priuštimo ovako skupe delove.” dodao je tehnički direktor Aston Martina.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aston Martin objavio datum prezentacije novog bolida

 

Zakazivanje_Prezentacije_Aston_Martin_2023.jpg.webp

 

Britanski tim je prvi koji je učinio ovu stvar.


Svi timovi žele da zimsku pauzu iskoriste na najbolji način kako bi se pripremili za novu sezonu a Aston Martin je prvi koji je potvrdio datum prezentacije bolida. Ovaj događaj zakazan je za 13. februar 2023. u 20h po našem vremena a on će se odvijati u potpuno novoj fabrici tima u Silverstonu.

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op, op :) . Konacno i zvanicno potvrdjeno, Aston Martin i Honda od 2026.:

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valjda će biti konkurentni. Honda se oglasila u vezi Alonsa kao nema ništa protiv i voleli bi da vozi 2026 godine, u vezi onih ispada Alonsa kad je vozio drugi put za Meklaren

 

Fw44ka6WcAEfstm.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aston Martin prezentovao novi bolid AMR24

 

GGHze8nWkAAEwlf.jpg

 

Britanski tim je prošle sezone imao sjajan prvi deo godine kada je Alonso konstantno bio u konkurenciji za bodove.


Tim međutim tokom 2023. nije uspeo da isprati razvoj drugih timova, a nije pomoglo ni to da mnogi novi delovi koje su bili spremili za svoj bolid nisu funkcionisali onako kako se očekivalo.

Ipak, godina je ukupno gledano bila pozitivna i zato ne čudi što je novi AMR24 evolucija prošlogodišnjeg bolida.

“Napravili smo brojne promene na bolidu. Prilično se razlikuje od pršlogodišnjeg u mnogim aspektima, ali na kraju možemo da novi dizajn okarakterišemo kao jaču evoluciju. Karoserija će doživeti određene promene, ali će biti dosta novih stvari ispod haube. Neke stvari ćemo svakako pokušati maksimalno da sakrijemo. Prednje vešanje će u suštini bti slično kao na AMR23. Što se zadnjeg kraja tiče, nasledili smo oslanjanje od Mercedesa, koji nas takođe snabdeva menjačima. Dakle pozdi postoje određene strukturne promene u poređenju sa prošlom godinom, ali je prednji kraj ostao gotovo isti”, izjavio je tehnički direktor tima Dan Fallows.

 

11.thumb.png.cd0be20f2d41c30ae62c8e6b56a119a2.png 12.thumb.png.084ed2f4cc1c089ba26645cc50c064c8.png 13.thumb.png.123f6ed0c7ba7f59fad5091a1567d5ea.png 14.thumb.png.5f9ac49e0a139b2d9f42388ab4847663.png 15.thumb.png.4a945cc8c6d56cfefa882b0eb5fd8fb1.png

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda gradi svoju bazu u Velikoj Britaniji kako bi se spremila za saradnju sa Aston Martinom

 

Honda_F1_Motorhome.jpg

 

Japanski proizvođač priprema se za 2026. godinu.


Honda trenutno svojim motorima napaja oba tima Red Bulla, ali ovaj dogovor ističe na kraju 2026. dok je sa druge strane kompanija iz Sakura potpisala saradnju sa Aston Martinom. Naime, ova ekipa trenutno svoje agregate dobija od Mercedesa, ali je ambicija Lawrenca Strolla bila da njegova ekipa bude što nezavisnija.

 

Fernando_Alonso_Aston_Martin_AMR24_VN_Saudisjke_Arabije_Staza_1.jpg

 

Trenutno, Honda svoje agregate proizvodi u Japanu, ali će se to uskoro promeniti. Prema njihovom zvaničnom saopštenju, Honda će napraviti svoj operacioni i logistički centar u Velikoj Britaniji čija će primarna svrha biti održavanje agregata posle trke i njihova priprema za nove izazove. Japanski proizvođač želi da na najbolji način podrži svoj projekat sa Aston Martinom kao i da će zbog toga od proleća 2024. početi sa prijemom novih inženjera i osoblja za potrebe ovog logističkog centra.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...