Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
neshaoct

Nissan sledeće godine opet u Le Man-u

Recommended Posts

nissan%202014%201.jpg

Biće gužve naredne godine u najjačoj klasi LMP1, kada na startno-ciljnoj ravnini čuvene trke ''24 sata Le Mansa'' bude i Nissanov prototip koji japanska kompanija razvija u saradnji sa Nismom.
Nakon nedavne odluke da se definitivno odustaje od projekta ''DeltaWing'', sa kojim na prošlogodišnjem Le Mansu nije bilo rezultata, iz Nissana je stigla najava da će naredne godine nastupiti u Le Mansu sa prototipom kojim će se pokazati najnovije tehnologije iz sfere elektro-pogona, čime se jasno stavlja do znanja da će Nissanov prototip u klasi LMP1 imati hibridni pogon.
 

nissan%202014%2011.jpg

Vest je u Yokohami (Japan), gde je Nismo otvorio svoju novu centralu, objavljena od strane izvršnog direktora Nissana, Carlosa Ghosna. „Nissan se vraća u Le Mans. Na početku smo procesa iz kojeg će se na kraju stvoriti konkurentan LMP1 auto“, kaže Daren Cox, šef Nissan Motorsporta. Od fotografija za sada samo rendering, a više detalja o projektu Nissana i Nisma biće poznato u narednom periodu.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nissan je još u februaru najavio da će se 2014. godine vratiti u Le Mans takmičenje, a sada je objavljen i kratak teaser video njihovog trkačkog Le Mans automobila čija će premijera biti održana 21. juna. Konkretnijih detlja za sada nema, pa nije poznato da li se radi o električnom vozilu ili eventualno o hibridu.
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nissanov 1.5 litarski trocilindrični motor sa 400KS za Le Man

 

nissan%202014.jpg

 

Nissan će, kao što je poznato, učestvovati na 24-satnom maratonu u Le Manu i to sa posebno pripremljenim trkačkim automobilom ZEOD RC. Reč je o najbržem električnom trkačkom automobilu na svetu, ali struja nije jedina pokretačka snaga u Nissanovom trkačkom automobilu. Mada ZEOD RC u električnom režimu rada može da postigne brzinu od 300 km/h, struja će u trci ipak biti u drugom planu. Prema Nissanovim rečima, električna energija će biti korišćena za po jedan krug svakog sata trke, tako da će ukupno struja ''odvoziti'' dvadesetak krugova. Za preostale krugove i kilometre biće zadužen novi, visokosofisticirani benzinski motor.

 

nissan%20zeod.jpg

 

Nissanov trkački automobil predstavlja skup naprednih tehnologija i rešenja, a među najznačajnijima je kompaktni benzinski agregat. Motor raspolaže zapreminom od 1.5 litra, ima tri cilindra i uz pomoć turbo punjača razvija 400KS i 390 Nm. Osim što je dovoljno malih dimenzija da ga možete smestiti u najmanje gradske automobile današnjice, Nissanov motor odlikuje i mala masa, svega 40 kilograma. Trendovi tzv. downsizinga ili smanjenja zapremine motora već neko vreme diktiraju trendove u razvoju pogonskih agregata, a Nissanov novitet je napravio veliki korak napred u pravcu smanjenja dimenzija i mase bez negativnih uticaja na snagu i performanse.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Nissan od 2015. ulazi u LMP1 klasu

 

nissan%20lmp1.jpg

 

Do ovogodišnjeg izdanja čuvene trke 24h Le Mana ostalo je manje od mesec dana pa se za vest poslatu iz Japana može reći da je došla u pravo vreme - Nissan od sledeće godine ulazi u ring sa Audijem, Porscheom i Toyotom. Oznaka novog bolida GT-R LM Nismo može se smatrati kao najbolja moguća jer pravi vezu između ultra sportskog GT-R-a i najjače Le Man klase, LMP1. Iako se za sada tehnički podaci drže u strogoj tajnosti ne treba biti vidovit pa zaključiti da će se ispod laganog pakovanja nalaziti hibridna tehnologija. O sve većem interesu proizvođača za najjaču LMP1 klasu svedoči i najava razvoja Ferrarijevog bolida...

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Nissan GT-R LM NISMO za 24 sata Le Mana

 

nissan%20gt-r%20lm%20nismo.jpg

 

U javnosti se pojavio render takmičarskog Nissana GT-R LM NISMO kojim će japanska kompanija sledeće godine učestvovati na trci izdržljivosti 24 sata Le Mana. Automobil je inače najavljen još u maju ove godine, i to sa nekoliko teaser slika, a sada smo zahvaljujući ovom renderu u prilici da vidimo kako će izgledati ovaj LMP1 trkački automobil. GT-R LM NISMO je značajno duži od većine ostalih LMP1 automobila, a za pogon bi trebalo da se brine Cosworth V6 motor sa oko 600KS, i to kao deo hibridnog sistema čija kombinovana snaga iznosi više od 1000KS. Drugi izvori međutim kažu da bi Nissan GT-R LM NISMO mogao da pokreće twin-turbo V6 benzinac sa zapreminom do 2.0L plus elektropogon.

Zvanična promocija Nissana GT-R LM NISMO bi trebalo da bude tokom 2015 Super Bowla.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan GT-R LM NISMO za 2015 Le Man

 

 

 

GT-R LM NISMO za 24 sata Le Mana u LM P1 kategoriji, ima V6 3.0 twin turbo benzinski motor i kinetic energy recovery system.  

 

nissan%20lm%2011.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan GTR LM NISMO

Ima twin-turbo 3.0 V6 motor, petostepeni sekvencijalni menjač, težina iznosi 880 kg, točkovi su BBS od 16 inča, dužina je 4645 mm, širina 1900 mm i visina 1030 mm

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan GT-R LM NISMO

 

nissan%20lm%201.jpg

 
Nissan je objavio par novih detalja o svom GT-R LM NISMO trkačkom automobilu za 24 sata Le Mana u LM P1 kategoriji.
 

nissan%20lm%2011.jpg

 
GT-R LM NISMO ima V6 3.0 twin turbo benzinski motor, petostepeni sekvencijalni menjač, kinetic energy recovery system, Ohlins podeševajuće amortizere napred, Penske podešavajuće amortizere pozadi, BBS točkove od 16 i 18 inča, Michelin gume, dok je pogon na prednje točkove. Što se dimenzija tiče, Nissan GT-R LM NISMO je dugačak 464 cm, širok 190 cm i visok 103 cm.
 
preuzeto sa - Auto Blog
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan preispituje program Le Man prototipa

 

nissan%20lm%201.jpg

 
Nissan se namučio prilikom razvoja GT-R LM Nismo trkača, a zatim se suočio sa teškoćama i na 24 časa Le Mana. Automobil je specijalno dizajniran za legendarnu trku, a nakon fijaska, šefovi u Japanu treba da odluče na koji način će nastaviti sa LMP1 programom. Sastancima je prethodila izjava šefa alijanse, Karlosa Gona, koji je na trci Formule E u Londonu rekao da kompanija treba da preispita strategiju. ''Želeli smo da budemo drugačiji i konkurentni, bili smo samo drugačiji'', takođe je rekao Gon, sumnjajući u aktuelnu specifikaciju GT-R LM Nismoa. To znači da bi sledeće godine mogli da vidimo konvencionalniji Nissanov model na La Sartheu.
 

nissan%20lm%2011.jpg

 
Naravno, to bi bila šteta, jer je na Le Manu teško pobediti i sa masivnim budžetima i tradicionalnim trkačima. U Peugetu i Toyoti to dobro znaju, a ni Porsche se nije proslavio u prvoj godini povratka. S obzirom na to do koje mere je Nissanov model različit, jedna sezona ''u bunaru'' na najtežoj trci izdržljivosti protiv iskusne konkurencije, nije nikakvo čudo, niti razlog za odustajanje. Setimo se da su konstatni problemi sprečili tim da iskoristi u potpunosti hibridni sistem, zbog čega je GT-R Nismo ostao sa pola snage i bez zadnjeg pogona.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan odlaže povratak GT-R LM Nismo prototipa u WEC

 

nissan%20lm%201.jpg

 
Nakon katastrofalnog izdanja na trci 24 časa Le Mana u junu, Nissan odlaže sledeće pojavljivanje GT-R LM Nismo prototipa u ovogodišnjem WEC šampionatu. Tim nastavlja da vrši testove i da usput rešava probleme na automobilu.
''Znamo da će ljudi biti razočarani, ali budite uvereni da niko nije razočaraniji od nas'', rekao je Šoiči Mijatani, predsednik Nisma. ''Mi smo trkački i želimo da se takmičimo, ali takođe želimo da budemo konkurentni. Iz tog razloga smo odlučili da nastavimo program i pripremimo GT-R LM Nismo za jaku konkurenciju s kojom se suočavamo u WEC šampionatu. Kada ste inovativni, ne smete da odustanete na prvim preprekama. Mi smo posvećeni tome da prevaziđemo sve izazove.''
 
Veliki problem za GT-R je na Le Manu bio sistem za rekuperaciju energije. Njegovo otkazivanje je značilo da je automobil morao da se osloni isključivo na snagu motora s unutrašnjim sagorevanjem. ''Postoje mnoge oblasti na kojima moramo da poradimo, ne samo da odaberemo najbolju ERS opciju. Tim vredno radi na stazi, u vazdušnom tunelu i u različitim Nismo objektima širom sveta da bi se na najbolji način uvela čitava lista poboljšanja za koja znamo da su nam potrebna'', rekao je Ben Baulbi, tehnički direktor Nissan LM P1. GT-R se susreo sa skepticizmom tokom svog debija, jer je zaobišao sve utvrđene smernice koje krase uspešne prototipove. Ne samo što je imao motor smešten napred, od čega se odustalo pre neke četiri decenije kada su prototipovi u pitanju, već je i snaga išla na prednje točkove, i to koliko snage – 1.250 konja, od čega je 700 dolazilo samo iz elektromotora. Uprkos ovoj mnogobrojnoj ''konjici'', Porsche, Audi i Toyota su potukli GT-R LM Nismo.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan ne odustaje od WEC-a

 

nissan%20wexc.jpg

 
Nakon debakla na ovogodišnjem izdanju trke 24 sata Le Mana i avgustovske najave o potpunom povlačenju iz WEC šampionata (World Endurance Championship), u Nissanu su ipak doneli odluku da će u najsnažnijoj klasi LMP1 okušati sreću i naredne godine. U nastojanju da naredne sezone budu znatno konkurentniji, brži i pouzdaniji, što nije bio slučaj u ovogodišnjem nastupu na najprestižnijoj trci 24 sata Le Mana, u Nissanovoj diviziji zaduženoj za trkačke projekte su napravili brojne promene na svom LMP1 hibridnom prototipu GT-R Nismo, a za nastup u WEC šampionatu naredne godine Michelin će im isporučiti novorazvijene gume. Bez obzira na mnogobrojne modifikacije na automobilu, jedinstven izvorni dizajn koji uključuje prednji pogon i napred smešteni trolitarski biturbo benzinski V6 motor, ostaje nepromenjen.
U Nissanu je takođe odlučeno da se na mesto šefa tima postavi Mike Carcamo koji će zameniti Bena Bowlbyja. ''Želimo da se takmičimo na najvišem nivou. Nismo srećni ako ne pobeđujemo, jer nam je trkanje u krvi i potrudićemo se da naredne sezone sve bude kako treba'', rekao je direktor NISMO odeljenja Shoichi Miyatani.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan obustavio WEC program i GT-R LM NISMO automobil

 

nissan%20n.jpg

 
Nakon neuspešnog debija na trci 24 časa Le Mans i premalog napretka neophodnog za sezonu 2016, Nissan je odlučio da obustavio svoj WEC program!
Iako smo se svi nadali da će naredne godine, Nissan uspeti da unapredi svoj WEC program i revolucionarni trkački automobil GT-R LM NISMO, nakon prilično razočaravajućih rezultata na ovogodišnjoj trci 24 časa Le Mans, juče je stigla vest da se WEC program prekida i Nissan povlači iz ovog takmičenja u LMP1 klasi.
 

nissan%20wec.jpg

 
Nažalost, pokazalo se ipak da je koncepcija automobila sa motorom i menjačem napred, kao i pogonom na prednje točkove, previše ''egzotična'' za ovu vrstu takmičenja i da je napredak koji je ostvaren na postsezonskim testovima, premali da bi GT-R LM NISMO bio konkurentan u LMP1 kategoriji. Automobil je, uprkos odličnoj aerodinamici i jednoj od najvećih brzina na pravcu, ''patio'' od velikog podupravljanja u krivinama, za šta je glavni ''krivac'' upravo koncepcija vozila, a ni pouzdanost ni robusnost nije bila na željenom nivou. Samim tim, potvrdilo se da su kompjuterske simulacije i proračuni, koji su predviđali velik uspeh i napredak ove koncepcije, ipak nešto sasvim drugo od realnosti, u kojoj GT-R LM NISMO jednostavno nije mogao da bude kompetitivan.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...