Jump to content
FAS Goran
neshaoct

WRC automobili

Recommended Posts

Od 2011. godine motori pod haubama WRC automobila su sa četvorocilindraša zapremine 2 litra smanjeni na 1.6L, i dalje 4 cilindra, turbo, sa oko 300 KS. Kad ih gledate oni liče na motore koje možemo imati u svojim automobilima slične zapremine, ali tu se sva sličnost sa njima završava. Pravila FIA kažu da se automobili moraju bazirati na serijskim verzijama i to je ispoštovano. Sa serijskog automobila se skine sve, dakle do metala, ostane školjka samo. Sve što ne treba WRC automobilu se skida kako ne bi pravilo dodatnu masu, a zaštitni kavez, opet po pravilima FIA, vari se, odnosno stavlja u automobil. Oko 700 sati rada je neophodno da se napravi školjka za WRC automobil i ona sa svim ojačanjima, poboljšanjima omogućava da reli automobil istrpi i do 10 puta veća opterećenja od serijskog modela.
 

wqwqsr020.jpg

Pravila FIA isto tako kažu da i motor mora biti baziran na serijskoj varijanti. Ipak, svi WRC motori imaju restriktor na usisu od 34 mm kako bi se snaga motora ograničila na oko 300 KS. Blok motora je kao na serijskom modelu, ali zato radilica, klipovi, ventili i bregaste se mogu menjati u odnosu na serijsku verziju. Tipičan boost sa kojim rade WRC motori je između 4 i 5 bar-a, dok serijski turbo motori rade do 1 bar-a. Ne brinite, nema turbo rupe kod današnjih WRC automobila ;) i sve im to omogućava trenutni odziv na gas i obično preko 600 Nm obrtnog momenta. Toliko ima npr. Ferrari Enzo. Svi WRC automobili imaju pogon na sva 4 točka i sekvencijalne menjače. Automobili imaju kvačilo, ali vozači kvačilo uglavnom koriste samo prilikom kretanja iz mesta, inače brzine menjaju bez korišćenja pedale kvačila.
 

 

wqwqsr021.jpg wqwqsr022.jpg 

wqwqsr023.jpg

U unutrašnjosti WRC automobila nema tapacirunga, nema nikakvih skupih kvalitetnih materijala, samo ofarbani metal, paneli od kompozita koji su tu da drže instrumente značajne za ocenu stanja automobila, dva sedišta montirana tako da idealno odgovaraju vozaču i suvozaču, odnosno nemaju mogućnost za naknadno podešavanje bilo čega. Pozadi i nema mesta za bilo šta jer najveći deo prostora zauzima zaštitni kavez, a za pod automobila je pričvršćeno sve ono što pravila traže i što je neophodno posadi, počev od protivpožarnog aparata, preko kompleta alata, rezervnog točka koji može da bude i sa spoljašne strane pričvršćen za patos vozila, ali je poenta da sva ta dodatna težina bude vezana za patos kako bi se centar gravitacije držao što niže.
Pravila WRC-a dozvoljavaju spojlere i druge aerodinamičke dodatke kako bi se povećao grip automobila, usmeravao vazduh za hlađenje kočnica, motora ili auto držao ravno prilikom skokova koji znaju da budu i blizu 100 metara. Faktički, omogućava se automobilu ne samo da ide brzo po zemlji, nego i da stabilno nisko leti. :)

Rezultat svega je auto koji do stotke stiže za oko 3 sekunde bez obzira da li je asfalt ili sneg u pitanju i da u pravim, veštim rukama vozača može klizati pod punom kontrolom između drveća na uskim putevima brzinom od oko 200 Km/h. Kako to sve izgleda i kako se čuje:
 

 

 

 

 

 

Edited by neshaoct
prebacio slike na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

mozda nije za ovu temu al ajd.

ja sam pre stila imao peugeot 106 1.3 rally sa nekih 100 konja.

samo sto je bio normalan putnicki sa pet sedista,samo je se dosta razlikovao u delovima od ostalih 106 skoro pa trapovi u opste nisu bili isti.

sa svojih 800kg i 100 konja je isao kao nevreme i dan danas mi ga je zao sto sam ga prodao al ne vredi stigla deca zena i sve ostalo pa je morao da se proda a i stigle su ga godine.

na kraju ga je kupio lik da ga sredjuje za reli trke i ne znam dal je uspeo u svom planu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pravi WRC je totalno ugasen, ovo danas su modifikovana vozila iz nekadasnjeg Junior WRC-a sa dodatim pogonom na sva cetiri tocka. "Ubistvom" Grupe B je nastao WRC a sada je i on ubijen.  :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites
WRC timovi rade na novim automobilima za 2015.

 

121407-hyundai wrc.jpg

 

Sledeće godine će u svetskom reli šampionatu doći do manjih izmena na postojećim WRC automobilima fabričkih timova. Prava revolucija se očekuje tek 2017., kada bi na snagu trebalo da stupe novi tehnički propisi, o kojima timovi, FIA i promotor trenutno pregovaraju. Sledeće godine će ponovo biti dozvoljena upotreba tzv. paddle-shift menjača sa polugicama uz volan, umesto dosadašnjeg sekvencijalnog menjača sa ručicom na uobičajenom mestu na konzoli. Citroen, Volkswagen, Ford i Hyundai bi novi menjač trebalo da imaju od početka sezone, a neke od ekipa pripremile su širu listu poboljšanja za svoje automobile.

 

Citroen će u Monte Karlu, na otvaranju sezone, nastupiti sa novim motorom, u čijem je razvoju učestvovala i Citroenova fabrička WTCC ekipa. Za Monte je u pripremi i novo oslanjanje i pomenuti novi menjač. Nekoliko meseci kasnije Citroen će početi da koristi novi paket aerodinamičkih komponenti. Za drugu polovinu sezone su najavili još ozbiljniju evoluciju kompletnog oslanjanja. U Hyundaiju su takođe najavili značajne promene. Postojeći i20 WRC je bio test predložak na čijoj bazi se radi na potpuno novom automobilu, baziranom na novoj generaciji drumskog i20. Osim dorađenog motora i novog menjača, Hyundai će sledeće godine koristiti novo oslanjanje, a najavljene su i određene izmene na aero paketu. U Volkswagenu su takođe najavili da će u 2015. Polo R WRC doživeti izmene, ali su istovremeno izrazili oprez u iznošenju optimističkih prognoza. Tim dvostrukih šampiona je, naime, uveren da će sledeća sezona biti obeležena izjednačenijim borbama na WRC brzincima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
WRC automobili ostaju uglavnom isti i nakon 2017. godine

 

wrc wales.jpg

 

Postojeći WRC automobili uspešno će preživeti 2017. godinu, otkrio je FIA-in direktor za relije, Jarmo Mahonen. Prema dosadašnjim planovima, FIA je za 2017. trebalo da pripremi set novih pravila koja bi u svetski reli šampionat uvela neke nove tehnologije, a što bi za posledicu imalo značajne izmene u karakteristikama WRC specifikacije automobila. Od tih ideja i planova FIA je odustala, jer je, kaže Mahonen, reč o skupim i nedovoljno pouzdanim tehnologijama kojima trenutno nije mesto u WRC-u. Podsetimo, FIA je za 2017. planirala uvođenje hibridnih tehnologija u WRC šampionat.

 

''Prerano je za hibridne pogonske sisteme u reliju, isto kao što je prerano za sisteme praćenja protoka goriva. Radi se o nedovoljno pouzdanim sistemima, koji su istovremeno skupi, što potpuno poništava bilo kakve prednosti koje bi takvi sistemi doneli u pogledu smanjenja troškova. Umesto revolucije imaćemo evoluciju postojećih vozila i pravila koja određuju njihove tehničke karakteristike i performanse'', rekao je Mahonen. Finac je istovremeno otkrio da je njegova lična želja radikalni sportski automobil sa motorom od 600KS, ali da su šanse za tako nešto ravne nuli. Ipak ohrabruje činjenica da su svi proizvođači, pa i oni koji još uvek nisu deo WRC-a, složni oko osnovnih smernica za budućnost WRC-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uništeni WRC automobil popravljen za samo 30 minuta

 

 

Citroenov vozač Stephane Lefebvre je značajno oštetio svoj reli automobil tokom relija u Poljskoj u okviru WRC-a, ali to nije bio velik problem za njegove mehaničare koji su ga ''zakrpili'' za samo 30 minuta.

Reli automobili su dizajnirani tako da se mogu rastaviti i ponovo sastaviti prilično brzo, ali to ne umanjuje impresivan podatak da su Citroenovi mehaničari za samo 30 minuta popravili Lefebvreov DS3 iako je dovezen u užasnom stanju.

Lefevbre je ozbiljno oštetio svoj automobil u Poljskoj tokom proteklog vikenda, udario je zadnjim levim delom automobila u drvo pri velikoj brzini. Iako je točak gotovo otpao, vozač je uspeo da stigne do mehaničara. Da je kojim slučajem otpao, to ne bi bilo dozvoljeno, jer prema WRC pravilima, automobil bez točka se ne sme kretati javnim putevima. Kao što se vidi na snimku, proces popravke i pripremanja automobila za nastavak relija je počeo i pre nego je Lefebvre uspeo da izađe iz svog Citroena. Za svega nekoliko minuta su uklonili uništene delove, a nešto više od 20 minuta im je trebalo za oslanjanje, osovinu, diferencijal i ostalo. Prosečnoj automehaničarskoj radnji bi za isti posao bila potrebna verovatno dva dana. Nakon toga je ''proradio'' čekić kako bi se ''doterala'' karoserija, a korišćena je i lepljiva traka.

Posle završenog posla, Lefebvre je nastavio dalje, a publika je mehaničare nagradila aplauzom. Zbog nesreće je vozač Citroena pao na 12. mesto, ali je uspeo dođe do devetog na kraju trke.

 

-----------------------------

 

Ok, gepek nisu baš stigli da nameste da ''dihtuje'', ali je zato uže odradilo...ionako je bitno samo da gepek vrata budu tu i da se ne otvore sama od sebe.  :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna zanimljivost :)

 

2003. godine Ford je na Focusu koristio dodatni tank za kompresovani vazduh. Legalno, ali je kasnije zabranjeno.

 

24297309_882616288581561_6450363462079688406_o.thumb.jpg.5caf71a50dd8711710396266a1217aa7.jpg

 

Quote

 

After yesterday's post about cheating in motorsport got a massive response and countless replies with other stories (unfortunately, with no proof for 99% of them, just rumours and stories), I thought I'd post this awesome bit of rule twisting by the Ford WRC team with the Focus.

See that huge piece of welded metal there? That's a 45ltr, 2mm thick titanium tank that was normally hidden behind the rear bumper of the 2003 spec cars which were fitted with fatter US-spec rear bumpers, and you know what it contained?
BOOST!

Connected to the inlet manifold by 30mm diameter titanium tube and via an electronically controlled valve, the tank was filled with pressurised air from the turbo at part/off throttle situations where the engine airflow needs are low, but thanks to the anti-lag system the turbos compressor could still flow huge amounts of air which was otherwise surplus to requirements.

Thanks to the small 34mm inlet restrictor all WRC cars had to run in an attempt to keep power levels in check, the turbo, especially as the revs rose, couldn't supply all the air the engine would require to hit its true power potential, but with a 45ltr tank full of pressurised air, the valve would be opened by the ECU at full chat, releasing the air back to the engine with no inlet restrictor in the way, allowing a sudden performance increase, especially at higher rpm, over what an inlet restricted WRC engine could normally produce; albeit until the tank emptied!

As 100% of the air had originally still passed through the inlet restrictor, it was, technically at least, totally legal, but just like a lot of interesting inventions used in motorsport to bypass the regs, it was soon banned!

 

 

Edited by Milutin-NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subaru razvija novi model za WRC?

 

185869-subaru wrc.jpg

 

Ako je verovati nekim informacijama koje stižu iz Japana, Subaru razvija novi, mali automobil B-segmenta s kojim planira da se vrati na WRC scenu. Prema još uvek nepotvrđenim informacijama, Subaru uveliko razvija novi model u svojoj ponudi, koji bi bio pozicioniran ispod aktuelne Impreze, u tzv. B-segmentu, možda čak i blizak ''rođak'' Toyote Yaris, imajući u vidu saradnju Subarua i Toyote koja je već rezultovala modelom BRZ, odnosno GT86. No, to nije sve, već se ''šuška'' da će taj automobil Subaru spremiti i za nastup u okviru WRC šampionata 2020. godine, baš kao što je Toyota to učinila sa Yarisom.

Svakako da bi ovo bila odlična prilika da ponovo vidimo ovog japanskog proizvođača na reli takmičenjima, na kojima je tokom '90-ih, legendarna Impreza dominirala.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobili u WRC-u će od 2022. godine imati hibridni pogon

 

192336-OttTanak-Chile.jpg

 

Hibridni pogon je osvojio Formulu 1 i dominira u trkama 24 sata Le Mana već gotovo deset godina, a sada ulazi u još jedan automobiliski sport, svetski šampionat u reliju (WRC).

FIA je objavila da će se u WRC-u od 2022. godine takmičiti hibridni automobili koje će pokretati kombinacija benzinskog i električnog motora. Svi će deliti istu hibridnu jedinicu ''sastavljenu od zajedničkih komponenti i softvera u prve tri godine sa potencijalom za više tehničke slobode 2024. godine.'' To će svakom timu dati jednaku šansu da se pozabavi voltima i kilovatima pre početka trke kako bi izvukli što više snage. Nova pravila imaju za cilj da omogući automobilima korišćenje električnog pogona u gradovima i povećanje snage na specijalnim etapama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume video: WRC 2019

 

Kako izgleda stanje u WRC-u u ovom trenutku saznajte od doajena auto moto novinarstva Đorđa Đenića:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pirelli se vraća u FIA Svetski reli šampionat na najvišem nivou

 

pirelli gume.jpg

 

Sveža novogodišnja vest stiže nam iz Milana. Italijanski proizvođač pneumatika - Pirelli, potvrdio je da će biti ekskluzivni snabdevač pneumatika u FIA Svetskom reli šampionatu. Pirelli snabdeva Formulu 1 sa pneumaticima od 2011. godine. Od 2011. godine, u FIA Svetskom reli šampionatu ekskluzivitet je imala francuska kompanija Michelin. Iz Italije javljaju, da se u Svetski reli šampionat na najvišem nivou vraćaju od 2021. godine. Ugovor je postignut na tri godine, dakle o 2024. ''Tehnologija i strast su ključni elementi, koje Pirelli donosi u automobilski sport. To je razlog zbog kojeg ćemo nastupiti u kompletnoj serije Svetskog reli šampionata'', izjavio je Giovanni Provera, potpredsednik kompanije Pirelli.

Podsetimo, Pirelli je u WRC zvanično nastupao od 2008. do 2010. godine, a od 2018. godine zvanično snabdevaju takmičare u kategoriji WRC2. Sada je došlo vreme da se vrate na najvišem nivou u elitnu disciplinu reli sporta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chris Harris predstavlja: Subaru Impreza S6

 

Richard Burns je sa ovim autom pobedio na reliju Velike Britanije 2000. godine. Auto je odmah nakon poslednje etape relija, u stanju u kojem je bio, prodat privatnom vlasniku. U takvom stanju je i sada, pa se zato ova Impreza smatra najoriginalnijim WRC automobilom koji se može danas provozati. Od te 2000. godine auto je promenio nekoliko privatnih vlasnika, ali je retko vožen. Sada mu se sprema još jedna prodaja, pred nju je uloženo preko 50.000 evra da auto bude u top mehaničkom stanju:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subaru Impreza, koju su vozili Colin McRae i Carlos Sainz, prodat za 310.000 evra

 

218811-subaru impreza 03.jpg

 

Automobil je pronađen u Viktoriji u Australiji gde je dugo stajao, ali je ipak bio u voznom stanju. Prvobitno je procenjeno da vredi 15.000 do 20.000 dolara, ali je prilikom druge procene koju je obavila agencija ICAARS ustanovljeno da automobil ima bogatu istoriju. Reč je o pravom WRC automobilu koji su vozili legendarni vozači relija Carlos Sainz i Colin McRae. Zbog te činjenice je vrednost automobila značajno porasla, pa je prodat za rekordnih 360.000 dolara (310.000 evra). Subaru je plaćen u Bitcoin kriptovaluti.

 

218812-subaru impreza 02.jpg

 

Subaru Impreza S10 WRC, koji je vozio Peter Solberg, prodavao se u maju ove godine, ali rekordnu cenu nije postigao. Pre toga je rekord za najskuplji Subaruov reli automobil iznosio 300.000 dolara. Bio je to model Impreza WRC7, koji je takođe vozio McRae.

 

218813-subaru impreza 01.jpg

 

Ipak, primerak pronađen u Australiji nije ličio na slavni primerak, nedostajalo mu je njegovo reli ruho, bio je prekriven prašinom, ali se ispod haube i dalje krio originalni 2.0 motor sa turbopunjačem uparen sa 6-stepenim manuelnim menjačem. Međutim, unutrašnjost je otkrila mnogo jer se u njoj nalazi zaštitni kavez. Prodrive je bio zadužen za proizvodnju Subaruovih reli automobila, a proizvedena su svega 63 primerka. Nakon što je pronađen, primerak sa fotografija je restauriran i ponuđen na prodaju krajem septembra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...