Jump to content
FAS Goran
sashicus

Lancia Lybra SW 1.9 jtd LX

Recommended Posts

Kao sto rece kolega sa jednog foruma u jednoj svojoj temi, doslo je vreme da i ja posle raznoraznih automobila i predjenih hiljede kilometara sednem u gospodski auto. E sada, nisam ja bas 100 % merodavan da bih procenio da li je libra bolja od nekog modela, ali od onoga sto sam ja posedovao je svakako daleko bolja, veca, jaca, udobnija itd.

Elem, nisam hteo da se udaljavam od Fiat grupacije, prilikom kupovine budzet mi je bio ogranicen, i 80% sam bio siguran da ce to biti lybra, pored nje sam gledao stila, fokusa, megane I… druga grupa mi je bio punto, clio, kia rio…. Kada sam naleteo na ovaj model, odluka je pala za 10 min.

Inace, sto se same kupovine tice, iz Bugarske sam ga licno uvezao, poreklo Italija. Dobronamerni savet za sve koji misle da je lako snaci se u stranoj zemlji bez posrednika – jako tesko. Srecom isao sam sa ocem i njegovim dobrim prijateljem koji zivi u Sofiji, I totalno je drugacija prica kada imas coveka koji poznaje jezik, poznaje grad, poznaje placeve, nudi prenociste… I tako smo lutali, od placa do placa, od auta do auta… U toj bezazlenoj potrazi u samom trenutku odustajanja naletimo na ovaj primerak. Jos jedan osvrt na placeve u Sofiji i oko nje, to je more automobile i auto placeva, ogromne poljane, servisi, rastureni automobili, mucke, krsevi na sve strane, sleperi i sleperi automobile cekaju, sto za utovar, sto za istovar. Mi smo jedan ceo dan lutali, s tim da nismo ulazili u sve placeve nego pitali s ulaza, “ima li to i to?” i kaze ovaj nas prijatelj da smo ukupno obisli mozda trecinu svega sto Sofija nudi. Naravucenija, moze da se nadje dobar auto ali uz mnogo truda i mnogo srece, ja sa nadam da je mene upravo tako potrefilo :)

Sto se konktretne lybre tice, evo nekih statistickih podataka:

- proizvedena je 27.4.2001.

- 81 kW, 110 ks

- 1325kg teska

- 4.46m dugacka

- 6.1 prosecna potrosnja (otvoreno 4.8, grad 8.4)

- ubrzanje 0-100 = 11.6s

- max. brzina 187 km/h

- prtljaznik 420l

- pun rezervoar = 60l

Paket opreme je LX, to bi trebalo da obuhvata, prevrnutu kozu, dvozonsku klimu, kozni volan, kozna rucica menjaca, komande na volanu, 4 el. prozora , volan podesiv po visini, vozacevo sediste po visini, elektro masazer vozacevog sedista, alu felne 15, 4x air bag, maglenke, bose system…. Ostale sitnice da ne nabrajam. Dosta detalja koji putnicima a narocito vozacu cini citav auto zanimljivijim.

Auto je generalno u jako dobrom stanju, od mana bih naveo: neko klockanje u prednjem desnom delu (moguce silent blok, spona ili slicno, resicu sto pre), polomljena 2 prekidaca (jedan za prtljaznik jedan za prozor – standardna boljka), fali zadnja hromirana plastika desno od tablice, ulubljen desni prag kod mesta za dizalicu, 2 gume su osrednje lose, dobijen samo 1 kljuc L i skinut mu je woofer (pojacalo je tu)

Tek je 4 dana kod mene pa nisam jos steko pravi utisak, na carini je proveo 17 dana jer su dokumenta morala u BG zbog homologacije zato sto je stariji od 2002. Trenutna kilometraza je 116300, proverio sam i sve ukazuje kao da je prava, mada niko to ne moze da mi potvrdi, dijagnostika pokazuje da je sve u redu, volan i menjac su vrlo malo ogrebani, sediste nije osteceno… Postojala su 4 aktivna kljuca, tri sam ugasio i odmah narezao jos jedan novi kod kljuc, tako da sam miran, Bugari su poznati po tome da kada prodaju auto, (automatski imaju sve podatke kupca) fino prate srecnog vlasnika i dovoljno da ga parkiras negde na 5 minuta, bez problama pale auto svojim aktivnim kljucem i vise ga ne nadje niko, rasturise ga za 1 dan. Od ulaganja mi odmah sledi veliki servis, mali servis, 2 gume, ciscenje lepljive plastike u donjem delu konzole, metlice brisaca, registracija. To je odprilike to.

Cena je po meni prava sitnica, sve ukupno sa svim troskovima: auto + porez + homologacija + putni troskovi + spedicija….= 2400 EUR. Ovakvo stanje, sa ovakvom opremom mislim da ovde ne bi moglo ispod 3000. Mada sam se i gore nagledao raznih jeftinih sklopocija. Moram da pomenem samo jos jedno, prilazimo jednom placu i u masi vozila stoji jedna lybra. Jednom recju da je opisem – SAVRSENA. Registrovana, kazem ja caletu, nije ona na prodaju sigurno, mi oko nje, gledamo, prilazi covek – gazda placa i tu krece dijalog, presla 56 000, sve original, sve kao novo, sustina je da je kazao: ja mogu da imam bilo koji auto, i da uvezem bilo koji, najskuplji BMW. Ali ne – bolje od ovoga mi apsolutno ne treba.

Sto se voznje tice, jednostavno lezi kako na putu tako i u rukama, sve je nekako na dohvat ruke, lako se pronalazi udoban polozaj, lako se vozi, ja sam vozio razna velika kola, kombije i slicno pa mi razlika u odnosu na starog una ne predstavlja problem. Moracu da se naviknem na cekicanje dizelasa. Fino upija rupe, udobna je, ne pali nikakve check lampice, svo osvetljenje radi, nisu ogrebane komande, proveren na kanalu, s donje strane nema trunka korozije, sva zastita fabricka, auspuh fabricki.

E sada, jedno javno i generalno poredjenje, sta to ima toliko losije u lybri u odnosu na golfa, pasata, BMW-a i druga “cenjena” zapadno-evropska vozila istog ili slicnog godista a da kosta duplo ili skoro duplo manje? Ja osim eventualne potrosnje koja je za nijansu veca kod lancie (i izgled koji ne vredi diskutovati) ne vidim ni jednu losiju stranu :) :)

Izvinite na malo duzem predstavljanju ali hteo sam da bude temeljno i jasno Koga mrzi da cita, neka uziva u slikama: (za sada malo prljav, ali bice bolje)

DSC_0311.jpg DSC_0310.jpg

DSC_0306.jpg DSC_0305.jpg

DSC_0303.jpg DSC_0307.jpg DSC_0308.jpg

Nesto me zeza upload s mobilnog, kasnije jos slika!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sašikuse, kao što sam već pisao u "garaži" - sve najbolje!!!!!! :cheers:

Edited by Maki

Share this post


Link to post
Share on other sites

hvala Vam na komentarima! ja se tek odusevljavam svaki put kad sednem, a unutrasnjost je jos bolje ocuvana nego spoljasnjost, evo malo slicica:

DSC_0290_1.jpg

DSC_0291_1.jpg DSC_0287_1.jpg

DSC_0288_1.jpg DSC_0292_1.jpg DSC_0293_1.jpg

DSC_0294_1.jpg DSC_0295_1.jpg

i naravno najvrednija stvar na citavom autu:

DSC_0297_1.jpg

DSC_0300_1.jpg DSC_0298_1.jpg

Hteo sam da dodam jedan savet svima koji kupuju polovnjake, povucen ovim iskustvom... U samom startu sam sve libre sa raznih oglasa podelio u 3 grupe.

I grupa - to su najjeftiniji primerci koji su ili zbog nedostatka opreme ili najstariji modeli ili u jako losem stanju u startu bili eliminisani.

II grupa su sa nekom srednjom cenom i koji su onako sa slika privlacili paznju i verujte da sam ih obisao 10-ak komada, uzivo su totalno druga prica, ili unutrasnjost ocajna, ili motor produvao, ili na karoseriji takvi vidni nedostaci pa su i oni bili eliminisani.

III grupa po mojoj podeli su bili skuplji primerci sa oglasa i tu su vec uredno odrzavani, medju kojima se nasao i ovaj moj. (da bugarin nije spustio citavih 200 eura cenu, tesko da bih isplivao sa budzetom)

Ovom prilikom bih pohvalio auto plac EMO AUTO u Sofiji i sve njihove saradnike jer su se stvarno potrudili i sve zavrsili profesionalno. (osim sto nisu da lijos koji kljuc...) Inace svi njihovi automobili su koliko sam ja video poprilicno uredni, cisti, plac je uredan, osvetljen, nekako drugaciji...

Od estetkih zahvata imam jos da "osisam" alkantaru na nekim mestima gde je po malo ostecena, da nabavim zadnji poklopac...pranje ciscenje, Aux kabl treba ugraditi...

Za sada toliko, bice jos kvalitetnijih slika i naravno uredna evidencija svih promena i radova, kao u svakoj mojoj temi. :pivo:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neka je sa srecom i da se navozas sa gdjom Lybrom.

P.S.Lupkanje 99% stabilizator i ispravi taj prednji desni migavac ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala, hvala, ja sam inace zadovoljan i sa mnogo manjim i jeftinijim stvarima, obzirom da mi je ova kupovina izasla poprilicno iznenada - nauzivacu se:-)

@ bglion, migavac sam video tek na slici. A sto se lupkanja tice, manifestuje se tako sto se na relativno ravnom putu sa blagim sitnim uvalama i neravninama cuje kao klokotanje, lupkanje, ne znam kako da ga opisem precizno... Mislis da su stabilizatori?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Librica prelepo izgleda! Čestitam na kupovini i da te u zdravlju služi :)

Stvarno očuvano izgleda, posebno enterijer, a za ključeve si pametno uradio, lepše spavaš kada znaš da ti je auto sigurniji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komso, neka je srecna kupovina i da se nauzivas sa lancom :thumbup: Odlicna je bar po slikama, moracemo uzivo u inspekciju kada dodju tablice :police:;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sto se lupkanja tice, manifestuje se tako sto se na relativno ravnom putu sa blagim sitnim uvalama i neravninama cuje kao klokotanje, lupkanje, ne znam kako da ga opisem precizno... Mislis da su stabilizatori?

Pre bih rekao gume balans šantgle. I kod mene je slična situacija sa tim lupkanjem, a majstor je proveravao stabilizatore i kaže da su ok. Treba ovih dana da idem da radim nešto na trapu pa ću ujedno zameniti i te gume na balans štangli. Javljam rezultate ako u međuvremenu ne rešiš to. Inače, lepa Lybra, da se sit navozaš. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se stabilizatori nisu čuli kao klokotanje nego više kao da otpada prednji kraj :laughing:

Mada bili su jako loši i čuli su se samo preko blagih neravnina. Ali valjda to pomalo da se čuje, u tih 10ak dana dok nisu zamenjeni sam naučio da sve rupe izbegavam i uvek izaberem ravan put pošto me je buka izluđivala :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehe, kad nesha vidi, ima da obrise pola teme, zbog lupkanja! kad pustim muziku makar i lagano, ne cuje se, ali ovako stvara poprilicno neugodan osecaj, moze li biti nesto oko amortizera?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da ce pre biti stabilizatori, gumice balans stangle vise kao da skripe..

Ma moguće da je i to, prvo nek proveri stabilizatore. Sad opet uzeo da prelistavam ovu temu i jedni kažu jedno, jedni drugo. - http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=43780&st=0

Uglavnom, meni je majstor proveravao stabilizatore, vukao, cimao i kaže da se dobro drže i da nemaju lufta, sad videćemo.

Znam kako ti je druže, mene to izluđuje, jedva čekam to da rešim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čestitam na novom autu. :clap:

Neeeeću bre ništa brisati :D, ali ako nastavite oko tehničkih problema samo ću prebaciti u odgovarajući deo foruma. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kažem najverovatnije stabilizatori, tako je meni bilo..po talasastom putu neki tupi udarci...ti stabilizatori drže balans štanglu, koja je vezana za motor, motor koji se ljuljuška po neravninama, zato se čuju ti tupi udarci jer su stabilizatori izgubili svoju funkciju (tako nekako sve to ide :laughing: ) pogledaj sutra po danu u kakvom su stanju.. :)

Menjao sam i gumice balans štangle, one su više kao škripale..

Nešo, briši sad :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

neeee sad da brises, korisne informacije !!! Vlado, upravo si opisao kako je kod mene, jos kad bi preciznije objasnio ili slikovito naznacio mesto gde da gledam, i nacin na koji da ustanovim... kanal, alat i dobru volju imam :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

sashicus, od srca ti čestitam na kupovini, i želim ti da se navozaš bez problem i glavobolje. Meni je btw lybra SW jedan od najlepših karavana. Moram da te pitam, da li ugrađuješ HHO generator u lybru. Moj savet ti je da je čipuješ, smanjićeš potrošnju po gradu za 1 l sigurno (moje iskustvo sa Bravom JTD je takvo, ma koliko to nenormalno zvučalo). A i brate, bolje ide kada se čačne :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste lybra jedan od najlepših karavana..:)

Stabilizatori su ovo zaokruženo crvenim, pogledaš zglobove njegove gde se šrafe za amortizer/balans stanglu.. Vidi se kad se smota volan :)

lybra_susp_frx.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bane, hvala drugar!

za vikend zavrseno:

- veliki servis (vod. pumpa, zupcasti, spaner, roler), sve original, miran sam 90000km

- mali servis (filter ulja, filter goriva, filter vazduha, ulje-wr 5w40)

- ociscen EGR (imao je kilo garezi)

- zakrpljena plastika ispod motora i bolje pricvrscena (bila je kvrcnuta na par mesta)

grube i mehanicke poslove sam zavrsio, predstoje mi fini, uglavnom enterijerski ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...