Nemanja87bgd 0 Posted February 21, 2013 (edited) Kako smanjiti buku rada dizel motora? Koji su to delovi u njemu koji mu daju karakterističan (traktorski) zvuk i da li se može uticati na njih da bi isti bio što tiši? Mnogo puta sam čuo dizela koji se dere i dizela koji radi skoro kao benzinac. Uglavnom HDI bude najtiši a stari dizeli najbučniji. E sad nekad prođem pored recimo Stila sa JTD-om koji radi tiho i milina za uho a nekad pored Stila ili Maree koji su dosta bučniji. Zašto postoji ta razlika i kako da smanjimo buku koju prave dizel motori? Edited November 3, 2021 by neshaoct update naslova Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted February 21, 2013 Nikako.Taj sto je tisi je zagrejan na radnu temperaturu, onaj sto se cuje se tek upalio. Quote Share this post Link to post Share on other sites
danko 152 Posted February 21, 2013 Ne moze se smanjiti buka koju prave dizel motori....osim da ga ugasis U stvari ono sto se moze uraditi i sto fabrike rade, to je da se zvucno izoluje kabina od motorskog prostora a i motorski prostor sam po sebi.... Pa se na taj nacin prigusuje buka kod putnika... U tu svrhu postoje oni materijali na pozarnom zidu i na haubi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted February 21, 2013 Pojacas muziku Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted February 21, 2013 Mislim da se ne može mnogo uraditi, a da se smanji buka dizel motora. Marea nije uopšte kompetentna da se poredi sa Stilom zato što je konstrukcijski starija od navedenog skoro 5-6 godina - izašla 1996 a Stilo 2001 godine. Jedino što bih ti preporučio jeste zamena nosača motora koji su dotrajali (što bih morao ja da uradim na svom autu), ali kada motor dostigne svoju radnu temperaturu, mogu reći da je čak i prijatan za "čuti". Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nemanja87bgd 0 Posted February 21, 2013 I meni je prijatan zvuk moje maree kada se zagreje a racunao sam posto Stilo i Marea imaju iste motore moraju i da se cuju isto ali izgleda da nije taj slučaj. Koliko bi značilo da se sa unutrašnje strane haube ispod onog crnog tapacira stavi neki zvučno-izolacioni materijal pa se vrati crni tapacir? Da li bi se još više smanjila buka? Velika je razlika kada je hauba otvorena i zatvorena pa računam da taj crni tapacir radi tu ulogu izolatora pa ako ga još pojačamo... Ne bi trebalo da je to komplikovan i skup proces. Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted February 21, 2013 Jel ste primetili npr kad je auto na snegu koliko se tise cuje, lepsi je zvuk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted February 21, 2013 Razlika je u konstrukciji karoserije, pa naravno i u kvalitetu i kvantitetu izolacije. Npr, Stilo poseduje tapacir u podkrilu i uloga tog tapacira jeste da "uguši" zvuk kamenčića koji se odbija o pod vozila - ono za tapacir me ispravite ako grešim....Između motornog i putničkog prostora ne znam šta se nalazi.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted February 21, 2013 Cak cak cak cak cak Cak cak Cak tandrk... Cak cak cak Cak.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17587 Posted February 21, 2013 To je toooooooooooooooo . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markoni Bg 74 Posted February 22, 2013 Kao sto rece beli_punto , auto na snegu je tisi , o tome sam i ja zadnjih dana razmisljao .Buka u voznji dolazi od strujanja vazduha , motora , tockova , pa mi pade na pamet da stavim suspleh sta mislite o tome ? Naravno ne mislim da ubijem buku skroz sa njim , meni je i ovako skroz ok nego me bas zanima hoce li se bar malo promeniti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted February 22, 2013 Jedino da suspleh napunis snegom Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3431 Posted February 22, 2013 Eto, suspleh treba tapacirati ! Bravo @beli ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2874 Posted February 22, 2013 Kao sto rece beli_punto , auto na snegu je tisi , o tome sam i ja zadnjih dana razmisljao .Buka u voznji dolazi od strujanja vazduha , motora , tockova , pa mi pade na pamet da stavim suspleh sta mislite o tome ? Naravno ne mislim da ubijem buku skroz sa njim , meni je i ovako skroz ok nego me bas zanima hoce li se bar malo promeniti.Neće mnogo biti razlike, ali bih ti preporučio da ga što pre staviš nevezano za to. Bio sam sinoć sa drugorom kod majstora i gledali smo jednu Alfu, auto je totalno propao ispod, kaže mi majstor vidiš šta se dešava kad auto nema šuspleh, sav je zarđao iznutra od snega i rizle.A za buku pomažu jedino nosači motora, ali i navikne se čovek vremenom Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted February 22, 2013 Šuspleh jedino štiti motorni donji deo motornog prostora od prskanja vode, prašine i eventualno rizle. Dakle: karter, menjač, diferencijal, poluosovine, donji deo izduvne grane i to je to. Ništa drugo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7728 Posted February 22, 2013 Suspleh je odlicna i neverovatno korisna stvar i moralo bi svako vozilo da ga ima, ali sluzi za ovo sto je kolega iznad naveo, smanjenju buke ne doprinosi. Moras da pregledas dobro sve drzace motora, drzace auspuha, sve gumice oko creva za grejanje, klimu i sve ostalo sto ulazi u kabinu, mozda nije neka gumica lepo vracena ili je pocepana. U zavisnosti od uzubljenja motora takodje ima razlike u buci motora, stanje dizni puno utice na buku, kvalitet goriva takodje, stanje pojedinih delova u motoru...Puno zavisi i od kvaliteta izrade samih automobila, kod skupljih auta je kvalitetnija i sama izolacija npr., a i izolacija se haba kroz vreme tako da ti ni ona nije u nekom top stanju sigurno. Mozes da smanjis malo buku ako ugradjujes neku dodatnu izolaciju sigurno, ali mislim da je to prevelik posao i muka za te rezultate sto ces dobiti. Bolje ulozi u bolje ozvucenje Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nidzo 2 Posted February 22, 2013 Neće mnogo biti razlike, ali bih ti preporučio da ga što pre staviš nevezano za to. Bio sam sinoć sa drugorom kod majstora i gledali smo jednu Alfu, auto je totalno propao ispod, kaže mi majstor vidiš šta se dešava kad auto nema šuspleh, sav je zarđao iznutra od snega i rizle. Da mu je motor bio masan ne bi zarđao Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted February 22, 2013 Dokazano najbolja zaštita od bukeTeško bilo šta od izolacija stavljati po auto kad je sve to tipski pravljeno, prilagođeno. Ako ga fabrika nije stavila, vrlo teško sam kvalitetno odraditi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted February 22, 2013 Mas'an motor dobar motor! Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2874 Posted February 22, 2013 Neće mnogo biti razlike, ali bih ti preporučio da ga što pre staviš nevezano za to. Bio sam sinoć sa drugorom kod majstora i gledali smo jednu Alfu, auto je totalno propao ispod, kaže mi majstor vidiš šta se dešava kad auto nema šuspleh, sav je zarđao iznutra od snega i rizle. Da mu je motor bio masan ne bi zarđao Ko zna šta je bilo sve sa tim kolima, predstaviću ga u vozilima za izbegavanje kada ga nađem na oglasima. Veći krš dugo nisam video. Kaže majstor samo sedišta valjaju, ali i ona su malo pocepana Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markoni Bg 74 Posted February 22, 2013 Stavicu svakako suspleh to mi je najmanji problem , samo malo da otopli pa da mogu da namontiram , po ovakvom vremenu nista mi se ne radi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted February 22, 2013 Uh vreme je za umiranje dusu dalo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted February 22, 2013 Šus pleh samo štiti motor od vode, prašine i sličnog - ne smanjuje buku (možda malo šum vetra, ali skoro da se ne primeti....).Buku se smanjuje jedino "dampiranjem" ili zamenom dotrajalih nosača motora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17587 Posted February 22, 2013 Sto se tice "buke", dvoje ljudi mi je reklo da im se po stavljanju suspleha za nijansu smanjio sum i hucanje iz tog dela na vecoj brzini.Pricam iz druge ruke (tj. samo prenosim ), u oba slucaja je Stilo u pitanju, JTD i Multijet. Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted February 22, 2013 Mislim da su se ove malo pobrkali pojmovi jedno je zvuk dizel motora koj je karakteristican i ne moze se promeniti mnogo, mozda moze samo malo da se utisaa drugo je zvuk neispravnih vozila i delova koji proizvode vecu buku od predvidjeneinace drugar je na puntu 1.9D imao KN filter, i remus izduv, nisam siguran da li je imao samo izduv ili je bio i zadnji lonac i cuo se znatno drugacije od mog, nekako je lepsi zvuk bio Quote Share this post Link to post Share on other sites