Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
neshaoct

F1: Intervju sa Kimijem Rajkonenom

Recommended Posts

image.jpg

Šampion iz 2007. godine se prošle sezone trijumfalno vratio u Formulu 1 sa Lotusom, uspeo da osvoji jednu trku i ukupno završio na trećem mestu u generalnom plasmanu vozača.

Danas, novi Lotus sa oznakom E21 pokazuje na predsezonskim testovima impresivne performanse dajući Fincu ozbiljna očekivanja da nadogradi svoj uspeh od prošle godine. Uostalom, prošle godine jedino na Velikoj Nagradi Kine nije osvojio poene.

P: Kimi, kada se setiš vremena od pre tačno godinu dana, da li si ikada pomislio da je moguće da ćeš na kraju sezone prisustvovati FIA svečanosti dodeljivanja nagrada najboljim vozačima u sezoni?

KR: Ne, naravno da ne. Nisam imao mnogo očekivanja. Nisam poznavao tim, nisam znao njihov auto, jedino sam znao da želim da dam sve od sebe i da onda vidim šta će se dogoditi.

P: Dakle, nagrada na kraju sezone je bila ekstra?

KR: Naravno da je svi želimo, ali ako ste u potpuno novoj situaciji bez ikakvih referenci šta možete, a šta ne možete da očekujete, onda je još lepše kad je primite sa osmehom.

P: Može li se reći da malo sporije krećeš, ali kada uhvatiš ritam onda ''preskačeš'' ostale?

KR: To zvuči previše kategorički. Ovako je: nekada je teže nego neki drugi put. Nekada imate dobar bolid, nekada auto ne funkcioniše dobro. Ljudi komplikuju proste stvari...- kaže kroz smeh Kimi.

P: Za mnoge si ti ustvari bio najbolji vozač 2012. godine. Nakon dve godine odsustva u kojima si vozio i reli, vratio si se i briljantno vozio. Da li je tvoje učestvovanje u reliju bilo toliko frustrirajuće pa si se vratio u Formulu željan uspeha?

KR: Ne. Verovali ili ne, ja još uvek želim da vozim reli takmičenja. Bilo mi je dobro i znao sam od početka da ću imati težak izazov pred sobom. Ljudi misle da je moje učestvovanje u reliju bilo neuspeh. Smatram da uopšte nije. Počeo sam sa nula iskustva i imajući to u vidu sasvim sam dobar bio. Svako ko misli da može bolje neka sam proba.

P: Tvoj timski kolega Romain Grosjean imao je tešku sezonu. Da li si mu ponudio neki savet, ili si se kompletno držao po strani?

KR: To nije moj posao tako da sam se držao po strani. Nisam ovde da nekome objašnjavam šta treba da radi. Svako ima svoj način kako rešava određene stvari i ne možete se tako lako adaptirati na nečije druge stavove, tj. načine kako neko drugi rešava iste stvari. Imao je teško vreme, ali i to se dešava. To je život.

P: Dakle, nisi ''učitelj Joda'' koji uzima mlađeg kolegu pod tutorstvo?

KR: Ovo nije Holivud, ovo je Formula 1. Držim se svojih stvari.

image.jpg image.jpg

P: Sa 33 godine trenutno si drugi najstariji vozač u šampionatu. Da li iskustvo pomaže ili je njegov uticaj precenjen?

KR: To nije dobro (smeh). Sigurno da iskustvo u određenoj meri pomaže, ali nikada nisam shvatio koja je to tačka nakon koje možeš da kažeš da imaš dovoljno iskustva. Šta se tada dešava? Ukoliko odvozaš 10.000 više trka ne mislim da postaješ mnogo bolji vozač. Mislim da je najvažnije iskustvo koje možeš imati sa svojim timom, da se poznajete, to najviše pomaže.

P: Ti i Lotus izgleda da funkcionišete sasvim dobro. Šta misliš, šta je razlog za to?

KR: Lotus je pravi trkački tim. Oni žele da se trkaju i ne brinu mnogo oko drugih stvari. Ima mnogo manje politike nego u ostalim timovima. Naravno, ima stvari koje Lotus nema, pre svega nemamo budžete velikih timova, ali se svi trudimo da uradimo najbolje sa onim što imamo.

P: Gledajući bolid za 2013. godinu, od prvih testova pa dalje stvari izgledaju sasvim dobro za tim?

KR: Nismo imali pravih problema na prvom testiranju pred početak sezone. Najveći problem nam je bio softver jer smo izgubili sve podatke koje je auto beležio tokom vožnje, tokom testiranja. Auto kao auto se ponaša ok, dobro ide, samo moramo da rešimo taj glupi problem sa telemetrijom, prenosom podataka.

P: U kojoj oblasti bi najviše želeo da se bolid unapredi?

KR: Svi vozači sanjaju više gripa, bolje ležanje bolida. To nas čini bržim i čuva nam gume.

P: Posle toliko godina u Formuli 1 jesu li se tvoje ambicije promenile ili je titula i dalje tvoj cilj?

KR: Da je drugačije ne bih bio ovde. Naravno da treba biti realan oko šansi da se taj cilj ostvari, ali nakon rezultata od prošle godine trebali bi da imamo šansu. Nemamo veliki budžet, ali ako uradimo posao kako treba i dobijemo pouzdan i konzistentan bolid, onda sigurno možemo doći u poziciju sa koje imamo bar šansu da ostvarimo ciljeve. Potrudićemo se, ali ništa ne obećavam.

P: Šta bi za tebe bila dobra sezona?

KR: Kao prošla sa dodatkom još pobeda.

P: Da li te iznenađuje podatak da si ti još uvek poslednji šampion kojeg je Ferrari imao?

KR: Da, lepo je. Ali, promeniće se i to jednog dana. Možda ove godine, možda sledeće...

formula_1small.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije niko drugi ništa skratio jer sam lično prevodio. :) A, sve što nije prevedeno je jedno pitanje oko njegove motivacije, šta li već...nije mi bilo jasno ni šta ga pitaju ni šta Kimi odgovara. :D

Logo na kraju i stoji kao napomena odakle je preuzeto jer kad se klikne na logo F1 otvara se upravo stranica koju si linkovao. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kimi se premišlja

96437-kimi%202013.jpg

Svima koji prate Formulu 1 dobro je poznat karakter Kimija Raikonena (33) koji je još jednom šokirao ljubitelje automobilizma izjavom da bi po okončanju ove sezone mogao da završi karijeru u ''najbržem cirkusu''. ''Nemam ugovor za sledeću sezonu i u vezi sa tim za sada nemam nikakvih planova. Mada, nije nemoguće i da nastavim da vozim u Formuli 1'' – rekao je Raikonen.

Fincu po isetku ove takmičarske godine ističe ugovor sa Lotusom za koji vozi od 2012. godine, ali daleko od toga da nema zainteresovanih za njegove usluge, naprotiv. Vlasnik Red Bula Ditrih Matošic je nedavno izjavio da bi vrlo rado u svom timu video Raikonena.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lotus ne brine zbog Raikkonena

 

Kimi-Raikonen.jpg

 

Priče da bi Kimi Raikkonen sledeće sezone mogao mesto u Lotusu da zameni onim u Red Bullu uopšte ne brinu Lotusovce.

U poslednje tri nedelje uzburkale su se mnoge vode oko Red Bulla. Razlog je naravno poznat; incident između timskih kolega Webbera i Vettera. I taman kada se pomislilo da se smirilo; došlo je do ''kuvanja'' u Šangaju. Namerno ili nenamerno Webber je imao nakon kvalifikacija manje goriva nego što je dozvoljeno, pa problemi sa lošim ''postavljanjem'' zadnje desne gume u trci koja je otpala.... sve je to pokrenulo priče da bi jedan od njih trebalo da napusti Red Bull. Vettel u Ferrari, Webber van iz Red Bulla...mnogo je kombinacija. Čak je i Dietrich Mateschitz, vlasnik Red Bulla izjavio da u red potencijalnih kandidata za tim spada i Kimi Raikkonen uz Daniela Ricciarda i Jeana Erica Vergnea.

 

Prlično nekorektno na samom početku sezone. Međutim, u Lotusu se uopšte ne opterećuju i nisu zabrinuti takvim pričama. Uvereni su da je Kimi zadovoljan u timu i da je svestan da imaju brz i konkurentan bolid.

- Ne znam odakle im takve priče. Imaju oni dovoljno svojih problema da bi se bavili nečim drugim – izjavio je vlasnik Lotusa Gerard Lopez. – Mi imamo sa Kimijem sjajan odnos i sve dok je tako, ne vidim nikakav razlog za bilo kakve špekulacije i priče.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kimi ponovo dao do znanja zbog čega je najlik Formule 1

 

kimi-raikonen-australija.jpg

 

Kimi Raikkonen je još jednom privukao pažnju medija svojom hladnoćom, zbog koje je i dobio nadimak Iceman. Vozač Lotusa je jasno u intervjuu za nemački Sport Bild dao do znanja šta bi za njega značila nova titula šampiona sveta u Formuli 1.

''Znam samo da ne bih bio srećniji zbog nje'', izjavio je pomalo šokantno Finac, koji je inače veoma dobar prijatelj sa vozačem Red Bulla i trostrukim svetskim šampionom Sebastianom Vettelom.

''Teško je biti prijatelj sa nekime u Formuli 1, ali mi to jesmo'', potvrdio je svetski šampion iz 2007. godine, koji je nakon Velike nagrade Bahreina privatnim džetom poveo Vettela do željene destinacije.

 

''Šta dogodine? Iskreno, ne znam. Koncentrisan sam na ovu sezonu i to je jedino što mi je bitno. Kada dođe kraj sezone onda ću da sednem i da donesem najbolju odluku za sebe. Trenutno ne želim da gubim vreme razmišljajući o dalekoj budućnosti'', zaključio je Finac.

Räikkönen je najbliži Vettelov pratitelj na listi vozača nakon četiri odrađene trke. Nemac nakon pobede u Bahreinu ima 77 bodova na svom kontu, a Finac svega 10 manje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lotus veruje u Kimija

 

97580-kimi.jpg

 

Kimi Rajkonen ostaće u Lotusu ukoliko ekipa nastavi da napreduje, u to je uveren vlasnik tima Džerard Lopez. ''Ledeni'' će po završetku se postati slobodan agent, a njegovo ime već je dovedeno u vezu sa Red Bulom, Meklarenom i Ferarijem.

''Kimi je fantastičan momak. Stvar je u tome što je on zahvalan što smo mu pružili šansu da se vrati, a i mi smo mu neizmerno zahvalni što nas je doveo tu gde smo sada'' rekao je Lopez i nastavio:

''Iskreno, uveren sam, a ovo ne kažem tek tako, da će Kimi ako dobije ono što traži sigurno ostati sa nama. Mislim na bolji auto, poboljšanje performansi i sve što ide uz to. On to zna i on to kaže. Sa druge strane ono što ima ovde neće imati na drugom mestu, bio auto plave, crvene ili srebrne boje. Međutim ovo je takmičenje i zato mi moramo da obezbedimo konkurentan auto. On to ima i sve dok bude tako Kimi će ostati''.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bistro razmišljanje.

Imaju vrhunski motor, dobru šasiju koja je nežna prema gumama još malo da porade na taktici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jes. Jedino ostaje da se vidi koliko će Alisonov odlazak uticati na razvoj i sve ostalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kimi i dalje nije zadovoljan

 

Kimi-Rajkonen.jpg

 

Kimi Raikonen ima odličnu sezonu, drugi je u generalnom plasmanu sa samo četiri boda zaostatka u odnosu na Sebastijana Fetela, ali on i dalje nije zadovoljan.

''Nije katastrofa, ali nisam zadovoljan i neću biti sve dok ne budem bio prvi. Kako neko može da bude srećan, a da ne bude prvi? Videćemo šta će biti u Monaku, to je sprecifična staza.''

Raikonen je ove sezone trijumfovao na prvoj trci u Australiji, a videćemo da li u Monaku može do drugog trijumfa i liderske pozicije. Lotus je za sada treći u plasmanu konstruktora sa 111 bodova, 20 manje od Red Bula koji je lider.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lotus promenio vlasničku strukturu
 
lotus%20e21%2011.jpg
 
Genii Capital, u čijem vlasništvu je tim Lotusa, prodao je 35% udela u timu investicionom konzorcijumu Infinity Racing.
Jedan od najboljih timova u Formuli 1 unazad dve godine, već duže vreme se bori sa finansijama pa ih je izostanak glavnog sponzora naterao da pronađu alternativno rešenje. Novi manjinski suvlasnik tima je Infinity Racing grupa koju čine privatni investitori iz Amerike, Abu Dabija i jedna naftna kompanija čije ime se još uvek drži u tajnosti. Infinity Racing je preuzeo 35 posto deonica, ali u timu neće biti promena pa će na čelu i dalje biti šef Genii Capitala - Gerard Lopez.
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nemci tvrde: Kimi Räikkönen se vraća u Ferrari
 
kimi-raikkonen.jpg
 
Prema pisanju nemačkog Bilda, bivši svetski šampion u Formuli 1 Kimi Räikkönen (33) je postigao dogovor sa Ferrarijem i od sledeće sezone će ponovo voziti za Ferrari.
Kimi Räikkönen je 2007. u Ferrarijevom bolidu osvojio svoju jedinu titulu, a dve godine kasnije je napustio tim, delimično i kako bi otvorio mesto Fernandu Alonsu. Dve godine je zatim proveo izvan Formule 1, vozeći reli i NASCAR, da bi se prošle sezone vratio kao član Lotusa sa kojim mu na kraju ove godine ističe ugovor. Poslednjih nedelja je pregovarao sa Red Bullom koji se na kraju ipak odlučio za Daniela Ricciarda. Ipak, to ne znači da će Räikkönen ostati bez posla. Bild se poziva na pouzdane izvore i tvrdi da je Finac postigao dogovor sa Ferrarijem u kome će zameniti Brazilca Felipea Massu. Italijanski tim nije želeo da remeti mir svojim vozačima uoči domaće trke u Monci prošlog vikenda, ali navodno bi uskoro vest trebalo da bude i zvanično objavljena.
Bild navodi i da dovođenjem Räikkönena čelnici Ferrarija žele da naprave i određeni pritisak na Alonsa koji ni u četvrtoj sezoni, kako sada stvari stoje, neće uspeti da osvoji titulu.
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rajkonen zbog operacije propušta dve preostale trke u šampionatu

 

kimi-rajkonen%20546.jpg

 

Finski vozač Formule 1 Kimi Rajkonen propustiće preostale dve trke u šampionatu pošto je odlučio da se podvrgne operaciji leđa sledeće sedmice. To praktično znači da je ‘ledeni’ završio svoju saradnju sa ekipom Lotusa u koju se vratio nakon duže pauze van velikog cirkusa. Rajkonen je već tokom sezone imao problem sa leđima i za trku u Songapuru bio je pod znakom pitanja. Njegov menadžer Stiv Robinson potvrdio je da je Rajkonen završio sezonu, odnosno da će propusti trku u Brazilu i Sjedinjenim Državama, te da će oporavaka nakon operacije trajati između tri i četiri sedmice.

Lotus sa druge strane ima samo nekoliko dana da objavi ko će zameniti Rajkonena na mestu vozača, a pretpostavlja se da bi to mogao da bude rezerva David Valseki.

Rajkonen će sledeće sezone nastupati za ekipu Ferarija.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Raikonen se vratio i posetio Maranelo

 

Kimi-Raikonen-u-poseti-Maranelu.jpg

 

Kimi Raikonen iskoristio je priliku da se vrati i poseti dom Ferarija, Maranelo.

Finac je imao mogućnost da se upozna sa novim saradnicima, pronađe neke stare, ali i da porazgovara sa Antoniom Spanjolom, koji će biti njegov inženjer naredne sezone. Raikonen, koji se još uvek oporavlja od operacije leđa koju je imao u finišu prošle sezone, već je bio član Ferarija od 2007. do 2009. godine.

''Ovo je bila idealna prilika da Kimi vidi kako napreduje usavršavanje njegovog bolida za narednu sezonu. Ali i da poseti stare prijatelje sa kojima će za nekoliko nedelja ponovo sarađivati'', rekli su iz italijanskog tima posle posete.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alonso izabrao broj 14, Raikonen 7

 

107386-kimi-raikkonen-and-fernando-alons

 

Od sledeće sezone vozači Formule 1 će imati priliku da sami biraju broj koji će biti na njihovom bolidu, a u opticaju će naravno biti brojevi od 2 do 99 pošto je jedinica rezervisana za aktuelnog prvaka Sebastijana Fetela. Do Božića po novom kalendaru (25. decembra) vozači će moći da se opredele s tim da će svaki od njih će morati da da po tri predloga. Naravno prvi se oglasio aktuelni vicešampion Fernando Alonso koji je već kaparisao ''četrnaesticu''.

''Želim broj 14. to je moj srećan broj još od 1996. godine kada sam sa 14 godina u trci održanoj 14. jula noseći broj 14 obezbedio svoju prvu titulu. Od tada uvek koristim broj 14. Nadam se da će mi doneti sreću naredne godine'' - rekao je Alonso.

Za sada je poznato i da će Kimi Raikonen, Alonsov klupski kolega u Ferariju, koristiti broj 7. Vozači Vilijamsa Felipe Masa i Valteri Botas su izabrali 19 odnosno 77. Niko Rozberg je poslao tri predloga (6, 5, i 8), baš kao i Žan-Erik Vernje (21, 25 i 27), dok je Serhio Perez odabrao ''jedanaesticu''.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Vilnev šalje Kimija u penziju

 

vilnev-raikonen.jpg

 

Nakon prethodne sezone u kojoj je beležio respektabilne rezultate vozeći za Lotus Kimi Raikonen se izborio za ugovor sa Ferarijem, ali ove godine ne beleži tako dobre plasmane, što je izazvalo dosta negativnih komentara, a između ostalih u red kritičara stao je još jedan bivši svetski prvak Žak Vilnev. Kimi je oduvek bio vozač koji vozi do kraja, ali niko nije mogao ni da očekuje da će ponovo voziti za Ferari odnosno da će se uopšte vratiti u Formulu 1. Za njega svakako ne važe ista pravila kao za debitante ili mlađe vozače zato ukoliko ne može da vozi na visokom nivou trebalo bi da ode kući. ''Ili da menja stil vožnje ili neka se sprema za penziju'' – iskreno je rekao šta misli nekadašnji Kimijev rival na stazi.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Kimi kada ima šta da vozi on vozi sve suprotno pada u vodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Raikonen najavio povlačenje iz Formule 1

 

kimi%20raikkonen%20ferrari.jpg

 

Vozač Ferarija, Kimi Raikonen, rekao je da će ''najverovatnije'' završiti karijeru kada mu na kraju sezone u Formuli 1 2015. godine istekne ugovor sa tom italijanskom ekipom.

- Biću tu dok mi ne istekne ugovor, a onda ću najverovatnije završiti. Mislim da će tako biti - rekao je Raikonen, preneli su britanski mediji.

Svetski šampion iz 2007. godine Raikonen se ove sezone iz Lotusa vratio u Ferari, ali nije ostvario očekivane rezultate. Finac trenutno zauzima 12. mesto u generalnom plasmanu, u osam trka osvojio je 19 bodova, a njegov klupski kolega Ferando Alonso je četvrti na tabeli sa 79 poena. Prvi u šampionatu je Niko Rozberg iz Mercedesa sa 165 bodova. Raikonen (34) je u karijeri ostvario 20 pobeda, 77 puta je bio na podijumu i osvojio 16 pol pozicija. U karijeri je vozio za Zauber, Meklaren, Lotus i Ferari. On je dve godine (2009, 2010) učestvovao u trkama u Svetskom reli šampionatu, a nakon toga je na kratko učestvovao i u Naskaru.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Raikonen najavio penziju

 

kimi%20raikkonen%20ferrari.jpg

 

Vozač Ferarija Kimi Raikonen, najavio je kraj karijere u Formuli 1. Šampion ovog takmičenja iz 2007. godine će najverovatnije, po isteku ugovora sa italijanskom ekipom 2015. godine, reći konačno zbogom ovom sportu. Finac je govorio o ovoj mogućnosti u razgovoru sa novinarima posle trke u Mađarskoj. ''Moja budućnost u Ferariju? Odradiću ugovor sa ekipom do kraja, a posle toga ću se verovatno povući iz Formule. Imam 34 godine i mislim da je to definitivno kraj,'' kratko je prokomentarisao Raikonen. On se ove sezone ponovo pridružio ekipi Ferarija. Za ovaj tim je već vozio od 2007. do 2009. godine. Posle prvog mandata u Ferariju, napravio je dvogodišnju pauzu, koju je iskoristio kako bi se oprobao u drugim granama motosporta.

Povratak u F1 usledio je 2012. godine kada je potipsao ugovor sa ekipom Lotusa, sa kojom je imao dve dobre sezone. Ove godine se nešto slabije snalazi sa novim bolidom svog tima F14 T i trenutno je na 12. mestu u generalnom plasmanu vozača sa samo 27 osvojenih poena.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...