Jump to content
FAS Goran
Dzoni_m

Veliki italijanski auto :) - Ulysse / Nuova Croma / Stilo MW / Lancia Phedra

Recommended Posts

Imam trilemu ili bolje receno dilemun.

 

Jos prosle godine sam resio da promenim auto (Punto Classic 2010 god.) kojim sa prezadovoljan ali jednostavno za daleke ture nije podesan a u medjuvremenu mi se i porodica prosirila. Sada gledam opet nesto iz Fiat familije ne zbog toga sto ja nesto preferiram Fiat vec su se modeli nekako sami nametunuli.

Moj prvi izbor bi bio Ulysse. OK znam i nije bas Fiat, ali pre bih uzeo Ulysse ili Phedru nego 807 i C8. Uglavnom nisam nalazio na neke komentare osim valsnika 807-mice koji mi je rekao da vodim racuna o brisacima (jako cudni i skupi), elektricnim zadnjim vratima (ako ih ima, umeju da budu problematicna) i klimatizacije jer to ume da zeza. Medjutim ja ne znam nista o ostalim sklopovima (motor menjac, vesanje) ima li tu nekih problema? Moze li neko da mi kaze nesto vise ko je imao iskustvo za Ulysse ili Phedrom? Znam da ovaj Fiat ne koristi Fiat dizel vec PSA HDI. E tu vec imam neke sumnje, ali ne i izbora jer su svi na koje nalazim dizeli.

 

Drugi pik bi bila Croma. E o njoj nemam tek nikakve informacije osim "prica" o jako kvarljivom autu. Naravno, ne verujem u to jer su tako pricali i za Punta a ja se slatko navozah po celoj Evropi sa njim. Tu bih isao na dizela. 1,9 ili 2,4 sve jedno, i voleo bih da bude automatik. Moze neki info?

 

Treca opcija je Stilo kravan. Benzin ili Dizel sve jedno. O ovom autu "znam najvise" i po svim dostupnim informacijama, odlucio sam se da to bude iskljucivo i samo restajling model.

Moj osnovni problem lezi u tome sto kupovinu moram obaviti u Junu mesecu kada dolazim u Srb. Nemam mnogo vremena, da prodajem moj auto pa da kupujem drugi, uglavnom gledam da uradim neku zamenu za jedan od navedenih modela. Zato mi je bitno da znam sta da gledam jer bih tada mnogo lakse i brze promenio auto.

Sta bi bio vas izbor? Sta da izbegavam prilikom kupovine? Svakako da cu voditi majstora sa sobom, ali opet da bih gubio vreme. Godisnje vozim po 25000 km. i cesto sednem u auto i za 20 tak sati predjem 1500 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaš kako kažu, "što je brzo, to je kuso", te kupovine na brzinu nisu najbolje rešenje, pogotovo za nekoga ko putuje po Evropi, ne daj bože da autu zafali nešto i da staneš negde u nekoj vukojebini da ne znaš šta te je snašlo, tako da kod kupovine auta treba dobro sve pregledati... Što se tiče izbora auta, ni sa jednim od ovih koje si naveo nećeš da pogrešiš :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj izbor bi bila kroma, zbog savremenijeg izgleda, svoje komfornosti i elegancije, proverenih mjet motora koji su izuzetno pouzdani i pristupacni za odrzavanje, samo bih isao na modele sa manuelnim menjacem cisto da me nebi nekad zabolela glava.. Ulysse je odlicna stvar ali smatram da bi cene odrzavanja bile dosta visoke jer skoro da spada u klasu kombija i komercijalnih vozila a tu je druga tarifa za odrzavanje u pitanju, sve je dosta skuplje, plus sto bi morao da ides na varijantu sa 2,2hdi motorom koji po meni i nije neki najbolji izbor. Stilo uvek i u svakoj prilici, proveren auto u potpunosti, restajling verzije u mjet varijanti i nemas o cemu da rzmisljas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To za brzu kupovinu sam svestan. Zato sam prosle godine odustao. Nije problem, ne nadjem vraticu se Punticem ionako planiram da dolazim opet u Avgustu. Ulysse mi se svidja jer je ogroman i ne bih zalio ni za odrzavanje jer bih verovatno taj auto vozio par godina. Iako sam Cromu stavio na drugo mesto u mojoj glavi je ona ipak posle Stila. Cisto zbog odrzavanja. Stilo sa automatikom ima li? Nisam ih vidjao uopste po oglasima.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slucajno i ja razmisljam o sledecem autu koji treba da bude veci i komforniji od Punta sa 3 vrata i nekako, obrni okreni uvek dodjem do zakljucka da je Stilo karavan najbolje resenje, posto ne nameravam da menjam Fiat. Ovde je vec toliko rasprostranjen da i vrapci znaju da provale sta mu fali i kako bi trebalo da se odrzava. Stilisti, ne nadjite se uvredjeni! :laughing:

Croma je plod saradnje sa Opelom, pa verujem da nije los auto kao sto se prica okolo. verovatno losa iskustva dolaze od vlasnika koji su ih kupili ovde sa carobnom kilometrazom od 123000km, a u stvari su na plac stigle izmucene jadnice iz zapadne Evrope, koje su potom malo umili i prodali za sumu pristupacnu domacem kupcu. Zakljucak (sto i sam verovatno znas) da z amalo para nema dobre muzike.

Ulysse-Vise je to PSA auto nego Fiat, sto opet dovodi do toga koliko ce kostati u exploataciji. Jedinu prednost bih mu dao zbog velicine i kliznih vrata koja su fenomenalna za ulazak/izlazak. Ima i modularnu unutrasnjost, pa mozes pun auto klinaca da vodis na kupanje,a mozes i da dovuces povrca za zimnicu za celu ulicu ako izbacis sva sedista. O Ulyssu bih razmisljao tek kad mi broj clanova porodice premasi 4.

Evo linkova sa sajta B92 iz dela koji se bavi polovnjacima. Mozda ce ti otkloniti neke sumnje.

http://www.b92.net/a...2&nav_id=347091 Stilo

http://www.b92.net/a...4&nav_id=354468 Ulysse

Cromu nisu testirali.

PS. Da budem iskren, ja volim Fiatove modele jer nude postene automobile za normalne pare. Mislim da je to jedna od vrlina Fiata zbog koje je kod nas toliko popularan. Nisu savrseni, ali kupac/vlasnik nema osecaj da je opljackan prilikom kupovine/odrzavanja Fiata. (u poslednje vreme ovo vazi i za dalekoistocne proizvodjace koji su sve vise prisutni kod nas i koji ce polako, dok malo ne udju u narod, oteti dobar deo kolaca i samom Fiatu, pre svega tu mislim na Hyndai i Kiu.)

Edited by gile smederevo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi Ulysse izgleda prevelik, medjutim tek kada dobijes bebca ukapiras zasto je ta klasa jedino resenje. Dizaneri decijih kolica su ludaci. Nema sanse da nadjes neka koja mogu da stanu u prosecnog karavana (ne racunam ona kisobran varijante jer to moze tek kada dete moze da sedi) a da ostane mesta za prtljag. Zamisli jos decije sediste, stvari za 3 nedelje u kada dolazim u Srb, i dovozenja svega i svacega nazad i jasno ti je da prostora NEMA. Zato mi je Ulysse prvi izbor a sada sam gledao nesto i redizajniranu Multiplu. Nije ruzna kao orginalna ali ona fora sa tri sedista napred je genijalna, ali vec kada jedem g. jedem do kraja. Dakle Ulysse prvo gledam pa Stilo. Croma tek na kraju ako bas ne budem nista nasao. Doduse vise cu imati problema naci kombinaciju jer je samo nasim trgovcima "neisplativo" da mu das mali auto star nepune 3 godine sa 50 000 km plinom redovno odrzavanim + doplatu za auto preko 2000 cm3 koji nema kome da proda i koji stoji vec 6 meseci na placu. Ali to je vec drugi par opanaka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ti je bitan prostor, zasto ne pogledas i nekog Mercedesa, cini mi se da je Vivaro u pitanju. Njega vozi jedan moj poznanik iz Svice koji ima 4 dece plus bebca i koji takodje vuce dosta stvari odozgo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ti je bitan prostor, zasto ne pogledas i nekog Mercedesa, cini mi se da je Vivaro u pitanju. Njega vozi jedan moj poznanik iz Svice koji ima 4 dece plus bebca i koji takodje vuce dosta stvari odozgo...

Ako napusti ideju o Fiatu-tek tada ce izbor biti nenormalno veliki. Najveci problem ce biti kako Dzoni kaze, dati auto u zamenu , a da ga ne da u bescenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grand Espace, možeš komotno da priznaš još dvoje tuđe dece.

renault_grand_espace.jpg renault_grand_espace_01.jpg

Renault_Grand_Espace_2_0_Turbo_16_V_Celsium_2010.jpg renault_grand_espace_interior.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako gledaš Ulysse, obavezno pogledaj ovaj:

cxca4460.jpg

http://www.polovniau...22_jtd_dynamic/

"Prvi trag", inače dobra kuća, ga duže vreme prodaje, originalna kilometraža i motor preko 2000 kubika otežavaju prodaju, verujem da bi tu mogla da prođe bezobrazno niska cena. Ja sam ga na blic gledao, meni lično se unutra ne sviđa, ali prostora ima koliko hoćeš i ovaj je u odličnom stanju, neuporedivo bolji od drugih koji su prešli po "100.000".

Cromu sam vozio donedavno i generalno bio zadovoljan, da me nije alternator kurvinski izdao na putu, bi bih sa njom prezadovoljan. Nikada nije bilo nekih velikih kvarova, bilo je dosta sitnica, ali to uglavnom nisu stvari od vitalnog značaja i mogu da se rešavaju postepeno za malo novca, tipa EGR, DPF, sajle birača brzina, sitnice na trapu,..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ti je bitan prostor, zasto ne pogledas i nekog Mercedesa, cini mi se da je Vivaro u pitanju. Njega vozi jedan moj poznanik iz Svice koji ima 4 dece plus bebca i koji takodje vuce dosta stvari odozgo...

Vivaro je Opel, a Viano je Mercedes. Pazi, prvo to su skupa vozila a drugo to nije monovolumen to je pravi full size van. Kao Ducato npr. Najveci problem je sto su oni dizajnirani da budu terentni pa su posle pravili putnicke varijante. Kao sto MS PK rece gore to povlaci mnogo vece troskove.

Reno Espace je jos jedna opcija (nisam pomenuo jer ovo je Fiat forum) ali sam se ohladio jer sam probao Espace od kolege koji mi je dao savet da ne kupujem ako bas ne moram. Onda ti je sve jasno. Takodje postoje tu varijante Grand Senica npr ali to opet znaci izbegavaj 1.5 DCi gledaj 1.9 DCi a njega bez doooobre servisne istorije ne kupuj i tako se opet nekako vratim na Ulysse/Phedra/807/C8 druzinu ili Stila MW.

Testera, hvala na infu za Cromu! Ovaj Ulysse sa linka mi ono OK ali stecenja na karoseriji mi bas bodu oci pogotovu onaj prag...........ali ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razmisli malo i o daljoj prodaji. Znam da si (verovatno) daleko i od kupovine, ali taj Ulysse ćeš toliko usrećiti nekoga od koga kupiš, a onda je pitanje da li ćeš i ti naći nekog ko će tebe usrećiti. Kada su takva vozila u pitanju ja bih ipak gledao neke modele koji su poznatiji na našim prostorima ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Cromi ima dosta mesta i veliki gepek, najnovija je, odlična oprema u emotion varijanti i 5 zvezdica na kreš testu, održavanje

je normalno oko 10000 din mali servis, 30000 veliki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razmisli malo i o daljoj prodaji. Znam da si (verovatno) daleko i od kupovine, ali taj Ulysse ćeš toliko usrećiti nekoga od koga kupiš, a onda je pitanje da li ćeš i ti naći nekog ko će tebe usrećiti. Kada su takva vozila u pitanju ja bih ipak gledao neke modele koji su poznatiji na našim prostorima ;)

Stoji. Problem je sto kupujem ono sto mi zavrsava posao. Pazi najpametnije bi mi bilo da kupim Passat karavan vozim ga vratim kilometrazu u prodam za iste pare. Ali ja VW i Audi necu voziti nikada. To je jedino sto u zivotu smem da tvrdim da necu. JBG auto je cisto bacanje para ma koji od konfekcije koju vozimo. Tako da se ne opterecujem preterano.

@Dusan, Phedra je skuplja jer ima malo vise opreme. Phedra je pravljena uvek sa najvisim paketom, tu je meni iznenadjenje taj 2.0. Obicno su sve sa 3.0 V6 koji ne dolazi u obzir.

Sto vise informacija prikupljam sve vise sam zbunjen. Po forumima uglavnom nailazim na informacije da su na 2.2 dizelu problem dizne koje umeju za zapeknu u glavi, problema sa samom granom, FAP-om. Kao 2.0 je bolja varijanta ali on pati od problema sa EGR-om. Super........

Stilo je od 2006-te restajling zar ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ja znam, 2.0 JTD od 1997 ccm (da ne bude zabune posto postoji i novi Fiatov 2.0 Multijet) nije Fiatov motor vec PSA, isao je na Fiat Scudo.

2.2 je koriscen na Lanci Phedri i Fiatu Ulysse, takodje PSA motor od 130 KS i noviji od 170 KS.

Dzoni, Stilo je 2004+ restyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dzoni_m

Prvo moraš razgraničiti hoćeš li karavan ili neku (mini)Van varijantu. Razlika je ogromna, kako u ponudi tako i u onome što dobijaš.

Ako gledaš karavana, ponuda je ogromna i bukvalno možeš da biraš šta hoćeš i kako hoćeš da ti bude. Ako hoćeš ovo drugo, onda je ponuda značajno smanjena tako da mora biti dosta kompromisa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ja znam, 2.0 JTD od 1997 ccm (da ne bude zabune posto postoji i novi Fiatov 2.0 Multijet) nije Fiatov motor vec PSA, isao je na Fiat Scudo.

2.2 je koriscen na Lanci Phedri i Fiatu Ulysse, takodje PSA motor od 130 KS i noviji od 170 KS.

PSA motori su kudikamo lošiji od jtd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jesi li ti razmisljao o Doblu Maxi panorami?

Nadje se dobrih primeraka po solidnoj ceni.

Drugar ima slicne potrebe kao i ti pa je dvoumio izmedju njega i velikog karavana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesam. O njemu i o Opel Combo. O Doblu sam cak razmiljao kao novom autu. Gledao sam ga u AutoGarantu u Cacku kada sam cekao da zavrse servis mog auta i sedeo sam malo u njemu cena je bila oko 13 000 za 1,4 benzinca sa klimom, MP3 playerom,USB interfejsom, metalik bojom jos par sitnica. Kasnije sam prelomio i odlucio da sada idem na polovan auto. Drugar mi vozi Opel Combo i bas skoro smo se zezali kako njegov E30 kabrio stoji u garazi a on ne izlazi iz porodicnog Comba. Sve staje :) Ipak, ne bih isao na te varijante dostavnih vozla prepravljene u putnicka jer su neudobniji i malo im je losija zvucna izolacija + jako su oskudni sa opremom. Vozio sam taj Combo sve je to super dok se ne dohvatis auto-puta. Zbog "kocka" aerodinamike (mada ni minivanovi tu nisu sampioni) i slabasnih motora, pravo je mucenje voziti ih, buka, spora medju ubrzanja a i tada trose prilicno.

Malo me zbunjuje ovo oko restajlinga za Stila. Kazete od 2004+ su restail: evo ovaj 2005

cxca4461.jpg

http://www.polovniau...t_stilo_19_jtd/

mi lici na prefacelift model.

Valjda je ovo restailing:

cxca4662.jpg

http://www.polovniau...iat_stilo_mjet/

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedini stilo facelift (što se tiče prednjeg kraja) je ta maska hladnjaka od 2006. Posle restajlinga 2004, prednji izgled je ostao isti :)

Edited by VladaNS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledaj i probaj neku kromu uzivo, mjt 150ks sa 6brzina, mislim da ces biti odusevljen i po gradu i po auto putu i mislim da ce ti zavrsiti posao sto se prtljaga tice. Mada, svi gastarbajteri voze kombije, tako da.... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da vidim da li razumem: 2004+ su restajling tj imaju izlecene "bubice" ali spolja on je isti. Od 2006 imaju drgu masku i farove ali osim mjet motora sve je ostalo isto kao kod ovog od 2004+? Ako je tako onda OK to bas otvara ponudu sasvim lepih primeraka. Po cemu se restajling od 2004 najlakse raspoznaje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...