Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Premium automobili (brendovi)

Recommended Posts

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg EmisijaSAT: Da li je C-klasa bolja od S-klase?

 

Nova generacija Mercedesa C-klase je stigla, a do te mere je nova i moderna i preuzela je sve tehnologije sa S-klase da je Alvirović odlučio da ih uporedi. Ipak, njegov kolega je imao drugačiju ideju, pa je C-klasu uporedio sa tradicionalnim konkurentima - BMW Serije 3 i Audi A4:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bentley Azure kolekcija

 

Bentley Azure 08.jpg

 

Bentley predstavlja Azure ponudu, novu specifikaciju koja je dostupna za celu paletu od pet modela, uključujući Bentaygu, produženu Bentaygu EWB, Flying Spur, Continental GT Coupe i Continental GT Cabrio.

 

Bentley Azure 07.jpg

 

Azure oprema je fokusirana na spokojstvo za volanom, pa sadrži unutrašnjost ''bez stresa'' i kompletan paket ADAS sistema.

 

Bentley Azure 06.jpg

 

Bentley je prilikom kreacije ove edicije sarađivao sa brojnim stručnjacima i neuronaučnicima kako bi svojim kupcima pružio spokojno okruženje u kojem mogu ''napuniti svoje mentalne baterije''. Bentley se na taj bori protiv stresa koji je prema nedavnim studijama dostigao rekordno visok nivo - čak i među Bentey klijentelom. Zato se Azure edicija reklamira kao alternativa za Speed verzije orijentisane na performanse.

 

Bentley Azure 05.jpg

 

Azure tretman je prvo pripremljen za produženu Bentaygu EWB, pre nego što je ovakva ponuda proširena na ostale modele. Vizuelno, odlikuju ih Azure oznake na prednjim branicima, komplet drugačijih točkova od 22 inča sa deset krakova, ''dragulj'' poklopac rezervoara i donje rešetke branika od sjajnog hroma.

 

Bentley Azure 04.jpg

 

Flying Spur Azure je opremljen i panoramskim krovom od stakla sa prednjim panelom koji se pomera, dok Continental GT Azure ima fiksni panoramski krov. Unutar kabine su Azure amblemi na osvetljenim pragovima, komandnoj tabli i sedištima, kao i materijali na sedištima izrađeni po savetima neuronaučnika. Kupci mogu da biraju između 15 boja kože i mnogo furnira, iako Bentley snažno predlaže nekoliko furnira sa otvorenim porama: tamni orah i krunski orah.

 

Bentley Azure 03.jpg

 

Svi modeli su opremljeni prednjim sedištima koja nude podešavanje u do 22 položaja, sa funkcijama grejanja i ventilacije, šest programabilnih podešavanja za masažu, električnim podešavanjem pojaseva i udobnim naslonima za glavu.

 

Bentley Azure 02.jpg

 

Od ključnog značaja za okruženje bez stresa u vozilu u pokretu je udobnost u vožnji, oblast u kojoj Bentley već briljira. Standardna oprema uključuje Bentley Dynamic Ride, sofisticirani 48V aktivni sistem kontrole koji nudi glatku vožnju. Touring specifikacija uključuje čitav niz ADAS sistema koji vožnju čine lakšom, bezbednijom i manje stresnom.

 

Bentley Azure 01.jpg

 

Bentley još nije objavio cene za Azure kolekciju, a one će u svakom slučaju biti više od osnovne opreme svakog modela, zbog dodatnih karakteristika, ali ipak niže od vrhunskih Mulliner varijanti.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW vs Mercedes: budućnost velikog rivaliteta predstavlja nepoznanicu

 

225647-bmw mercedes.jpg

 

Trenutno, Mercedes je za nijansu konzervativniji u svojoj strategiji od BMW-a, ali samo vreme može da pokaže čija je strategija uspešnija. Rivalitet između štutgartskog i minhenskog proizvođača, ne samo što je doprineo rađanju brojnih fascinantnih modela, već je i ubrzao implementaciju brojnih inovacija u okviru vaskolike automobilske industrije. BMW i Mercedes su večiti rivali, kao što su to Zvezda i Partizan u Srbiji, Renault i Peugeot u Francuskoj, Ferrari i Lamborghini u Italiji, Ford i Chevrolet u SAD i Toyota i Honda u Japanu.

 

Naravno, poenta je da rivalitet bude fer i prijateljski, jer samo kao takav može da donese progres u smislu performansi, bezbednosti i dizajna. Da li za BMW postoji bolji motivacioni faktor od Mercedesa i obrnuto? Bez snažne konkurencije, ova dva nemačka premijum proizvođača bi se našla u nepovoljnijoj situaciji, bez obzira što bi i dalje bili u samom vrhu, jer ne bi bilo potrebe za napretkom. Da nema BMW-a i Mercedesa, Audi bi verovatno i dalje proizvodio automobile isključivo sa prednjim pogonom, bezlične i ne posebno atraktivne. Dakle, konkurentnost je uvek dobra stvar. Danas su BMW i Mercedes najpopularnije premium automobilske marke u svetu. Mnogi vozači maštaju da u svoju garažu smeste neki od modela ova dva brenda. Zajednički, ''plavi propeler'' i ''trokraka zvezda'' prodali su prošle godine skoro 4.3 miliona vozila, što je 40% od ukupnog svetskog plasmana premium i luksuznih vozila.

 

BMW uživa u bržem rastu prodaje

Mada su ova dva proizvođača tradicionalno veoma slična kada je reč o tehnologiji i inovacijama, promene u okviru tog trenda počinju da se pojavljuju na horizontu. Primera radi, prošle godine je BMW pretekao Mercedes i postao svetski premijum proizvođač broj 1 zahvaljujući povećanju prodaje od 9% u odnosu na obim iz 2020. S druge strane, Mercedes (ne računajući Smart i komercijalna vozila) zabeležio je pad od 5%. BMW je profitirao na rastućoj potražnji za najpopularnijim modelima, dok je marka iz Štutgarta platila danak zbog vremešne C i E klase. BMW je povećao prodaju u Kini, Evropi, SAD, Japanu i Južnoj Koreji, dok je Mercedes na tim tržištima zabeležio slabije rezultate. Razlika u varijaciji prodaje u Kini i Severnoj Americi je značajna, 8 odnosno 21 odsto naspram pada od 3% odnosno 1%.

 

Prodorno protiv konzervativnog

Prošlogodišnji rezultati se delimično mogu objasniti različitim strategijama koje neguju ove dve kompanije. U poslednjih deset godina, Mercedes je napore skoncentrisao na smanjivanje prosečne starosti u okviru svoje potrošačke baze. Uvođenje A klase, CLA, CLS i novih SUV/krosovera, s kupe derivatima, konkretan je rezultat te promene. Čini se da se taj izbor isplatio, jer je Mercedes danas čuven ne samo po luksuznim, elegantnim limuzinama, već i sportskim, performantnim modelima. BMW nikada nije imao taj problem. Za razliku od istorijskog pozicioniranja svog rivala, sportski imidž ''Bimmera'' je samo postajao sve izraženiji. Iz tog razloga Bavarci nisu mnogo toga menjali poslednjih godina... do sada.

 

Na osnovu najnovijih podataka, čini se da BMW sada zauzima agresivniji pristup od Mercedesa, koji i dalje prati nešto konzervativniji kurs. Evo i nekih jasnih primera te sve izraženije razlike: BMW iX, druga generacija serije 4 i nedavno (temeljno) osvežena serija 7. Oni su na društvenim mrežama odjeknuli poput atomskih bombi, pokrenuvši brojne priče i polemike. U međuvremenu, novi Mercedesovi modeli su pratili koncept evolucije, pre nego revolucije. Tek ćemo biti svedoci toga da li će se ove promene BMW-a i Mercedesa u pristupu isplatiti, kao i šta će se desiti s trenutnom razlikom u prodajnim brojkama. Strategija bi mogla da bude ključni faktor diferencijacije u budućnosti, a s druge strane, možda joj pridajemo prevelik značaj, jer bi moglo čisto da se radi o još jednom generacijskom ciklusu ove dve velike kuće.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko se bolje kotira na tržištu, AMG, M, RS ili Quadrifoglio?

 

audi rs q8 04.jpg

 

Perjanice u gamama proizvođača automobila, mada skuplje od niže pozicioniranih modela, značajan su faktor privlačenja kupaca u prodajne salone. Kreiranje automobila koji su snažniji i uzbudljiviji privlači pažnju, a pored doprinosa boljoj prodaji, ovi automobili na viši nivo podižu imidž brenda demonstrirajući vrhunsku tehnologiju sjedinjenu s modernim dizajnom i impresivnim performansama.

Ponekad perjanice znaju da budu posebni, izdvojeni modeli, dok su druge deo neke performantne divizije, što je slučaj sa nemačkom premium trojkom koju čine Audi, BMW i Mercedes sa svojim RS, M i AMG filijalama. Ipak, Nemci nisu jedini, jer specijalna performantna odeljenja poseduju i Alfa Romeo (Quadrifoglio), Lexus (F) i Jaguar (SVR) između ostalih. U većini slučajeva, modeli koji se prodaju u okviru ovih performantnih divizija su derivati standardnih primeraka, ali opremljeni moćnijim mašinama i atraktivnijeg stajlinga.

 

Ko prednjači po pitanju prodaje?

Šta kažu podaci JATO Dynamicsa za izvesna evropska tržišta sa akcenom na Alfu Romeo, Audi, BMW i Mercedes? Tokom 2021. je bila najpopularnija Audijeva ''ergela'', a marka iz Ingolštata je po tom pitanju bila vodeća i u prvom kvartalu ove godine. Prodaja svih RS modela, bilo da se radi o malom RS3 ili velikom RSQ8, ukupno je iznosila 17.600 jedinica u 2021., odnosno 7.000 tokom prva tri meseca 2022. To je ekvivalentno 3, odnosno 4.7% od ukupne prodaje (druge) bavarske marke. Audi je svoju performantnu porodicu odlično pozicionirao kroz izvrsnu marketinšku kampanju, nudeći kupcima širok spektar modela. Međutim, ključni modeli poput RSQ5 nedostaju u Audijevom portfoliju.

 

224852-mercedes amg 3.jpg

 

U smislu prodaje, RS liniju prati Mercedes-AMG sa oko 6.300 jedinica plasiranih u prvom četvoromesečju 2022. što je 34% manje u odnosu na isti period prošle godine. Poput Audija i Mercedes nudi širok izbor AMG modela, s tim što se na ovu diviziju odnosi 4.1% ukupne prodaje tokom istog perioda (u prvom kvartalu prošle godine 5.4%). Što se BMW M odeljenja tiče, tokom prva tri meseca 2022. marka iz Minhena je zabeležila prodaju od 3.600 primeraka. Obim je povećan za 18% u odnosu na 2021. u najvećoj meri zahvaljujući novoj generaciji M3 i M4. Za razliku od Audija i Mercedesa, u BMW-ovom slučaju se na M modele odnosi samo 2.3% ukupne prodaje.

 

225042-bmw m4 02.jpg

 

Quadrifoglio s većim procentom prodaje Alfe Romeo

 

209745-alfa giulia qv 02.jpg

 

Na kraju, interesantno je videti kako se Quadrifoglio kotira u okviru ponude Alfe Romeo. Na Giuliju i Stelvija sa oznakom deteline s četiri lista, odnosilo se 5.8% ukupne prodaje u prvom kvartalu 2022. što je rast u odnosu na 5.3% iz prošle godine. Zašto Alfa Romeo beleži veći procenat kupaca performantnih modela u odnosu na nemačke konkurente? To delimično može da se objasni ograničenim brojem tradicionalnih vozila u Alfinoj gami. Međutim, takođe je jasno da su Alfini uzbudljiviji modeli veoma popularni među kupcima ove italijanske marke, privlačeći pažnju kako u medijima tako i po pitanju performansi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW je poznat po tome da voli da slaže za snagu svojih ''M'' modela. Automobili mu imaju više konja nego što kažu zvanične specifikacije. To rade iz marketinških razloga, jer u poređenju sa drugim automobilima BMW na kraju ide brže/bolje iako ima isto/slično konja... samo što nema. :D 

Nedavno je izašao M4 CSL za koji BMW kaže da ima 550KS/650Nm, ali merenje potpuno novog auta bez ikakvih dorada pokazuje 605KS/720Nm:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

throttlehousyoutubenovilogo.jpg ThrottleHouse: BMW Serije 3, Mercedes C klase i Audi A4

 

Na tržištu severne Amerike ove tri verzije predstavljaju ulaz u svet Mercedesa/Audija/BMW-a.

C300 4Matic sa 255KS/400Nm, 330i xDrive koji se pravi u Meksiku sa 255KS/400Nm i A4 Technik sa 261KS/370Nm obrtnog momenta:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes i Apple Music postali partneri

 

maybach va 04.jpg

 

Apple i Mercedes su se udružili da bi predstavili Apple Music premium Spatial Audio u odabranim vozilima nemačkog automobilskog diva. Vozila Mercedesa biće prvi uređaji koji nisu Appleovi i koji će imati impresivan Spatial Audio sa Dolby Atmosom, objavila je kompanija. Dolazi u potpunosti integrisan kroz MBUX infotainment sistem.

 

Appleov vrhunski, višedimenzionalni zvučni pejzaž pokreće vrhunski 4D zvučni sistem Burmester. Spatial Audio sistem uključuje 31 zvučnik, uključujući šest 3D zvučnika koji emituju zvuk odozgo, četiri zvučnika u blizini uva na prednjim sedištima i ''sabvufer'' od 18.5 litara. Tu je i osam pretvarača zvuka, dva pojačala i 1.750W snage. Spatial Audio sa podrškom za Dolby Atmos je sada po prvi put dostupan kupcima širom sveta u vozilima Mercedes. Sistem će biti dostupan u modelima Mercedes-Maybach, EQS i EQS SUV, kao i EQE i S-klasi, nudeći zvuk studijskog kvaliteta za zabavu u automobilu. Ograničeno izdanje Mercedes-Maybacha Virgila Abloha, pušteno potrošačima prošlog meseca, jedan je od prvih automobila na svetu koji je imao Appleov vrhunski, višedimenzionalni zvučni okvir. Bio je to i prvi model u liniji Mercedesa sa tim sistemom. Tehnologija će uskoro biti uvedena na druge modele.

 

maybach va 02.jpg

 

Vozači Mercedesa koji su se već pretplatili na Apple Music dobijaju trenutni pristup velikom broju pesama i albuma dostupnih u Spatial Audiou. Apple Music takođe nudi odabrane Spatial Audio popise za reprodukciju. Osim toga, pretplatnici mogu da pristupe celom Apple Music katalogu od 100 miliona pesama, hiljadama urednički odabranih popisa za reprodukciju, dnevnim izborima i još mnogo toga. ''Spatial Audio revolucionira način na koji umetnici stvaraju i obožavaoci slušaju muziku, a to je iskustvo koje je nemoguće objasniti rečima; morate sami da ga čujete da biste ga cenili'', Oliver Schusser, Appleov potpredsednik za Apple Music i Beats.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW neće napustiti niži segment tržišta

 

BMW Serije 1 - akcijska ponuda.jpg

 

Govoreći tokom nedavnog događaja u Berlinu koji je organizovao Bosch, izvršni direktor BMW-a Oliver Zipse je primetio da će se segment sa nižim cenama pokazati važnim za napredak ovog proizvođača automobila.

 

''Ne napuštamo niži segment tržišta'', rekao je Zipse. ''Čak i ako sebe smatrate vrhunskim proizvođačem, pogrešno je napustiti niži tržišni segment - to će biti srž vašeg poslovanja u budućnosti.'' BMW-ov stav se dramatično razlikuje od stava rivalskog Mercedesa, primećuje Auto News. U maju je Mercedes najavio da će odustati od svojih najmanjih modela i umesto toga fokusirati buduće investicije na vozila višeg ranga koja ostvaruju veći profit. ''Dalje izoštravamo fokus našeg poslovnog modela i portfelja proizvoda kako bismo maksimizirali potencijal Mercedesa čak i u izazovnim uslovima'', rekao je tada predsednik i izvršni direktor Mercedes-Benz grupe Ola Kalenius.

 

Mercedes je potvrdio da će smanjiti broj početnih modela sa sedam na četiri i da želi da nastavi rast sa brendovima AMG, Maybach, EQ, kao i G-Klasom. Ova strategija je takođe podstakla stvaranje serije Mythos koja će biti posvećena proizvodnji izuzetno ekskluzivnih vozila. Najmanje 75% budućih investicija biće iskorišćeno za razvoj novih luksuznih modela. ''Većina luksuznih kompanija gradi svoj portfolio na osnovu jedne ili dve istinske ikone'', dodao je Kalenius. ''Mercedes ima tu sreću da ima više kultnih proizvoda i brendova na gornjem kraju svog portfelja - kao što su S-Klasa, SL, G, kao i brendovi AMG i Maybach. Ovde vidimo veliki potencijal da proširimo naš 'top-end' portfolio sa još fascinantnijim proizvodima za naše kupce.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl: BMW 7 Series / i7 vs Mercedes S-Class / EQS vs Audi A8

 

5 najluksuznijih nemačkih limuzina na jednom mestu - bilo bi ih i 6, ali Audi još uvek nema potpuno električnu varijantu svog A8:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

NIO razvija protivnika Mercedes-Maybacha S klase

 

nio ee7.jpg

 

Projekat ultraluksuzne limuzine kineskog proizvođača NIO već je u fazi dizajniranja, a trebalo bi da bude lansiran već 2024. kao globalan model. NIO je dosta govorio o lansiranju novih podbrendova za masovno tržište, a najnovija informacija sugeriše da lokalna kineska premium marka takođe planira da svoje poslovanje proširi na prestižnija tržišta. Naime, plan je kreiranje rivala Mercedes-Maybacha, izvestili su lokalni mediji, citirajući insajdera bliskog dešavanjima.

 

Projekat je već sada u fazi dizajniranja, a reč je o luksuznoj limuzini čija je projektovana cena oko 135.000 evra. Novi model će pristići pod NIO oznakom, a ''na nišanu'' će imati pre svega Mercedes-Maybach S klase. Ako sve bude teklo po planu, NIO-va limuzina će biti lansirana 2024. a biće prodavana na globalnom planu. Ovo je prvi put da čujemo glasine da kineski premijum proizvođač konkretno namerava da uđe na tržište ultraluksuznih automobila. Najskuplji NIO model je trenutno ES7 SUV, čija najprestižnija verzija košta oko 74.000 evra (pre zaračunatih subvencija). Perjanica kod limuzina, ET7, u ponudi je u dve verzije, sa startnim cenama (pre zaračunatih subvencija) od oko 62.000, odnosno 72.500 evra. Prosečna cena ''mejnstrim'' premium automobila kineskih marki na matičnom tržištu u oktobru je iznosila oko 52.000 evra, a NIO-vih 63.000 evra, kaže Ćin Lihong, suosnivač i kopredsednik kompanije.

 

Na kineskom tržištu premium električnih automobila s cenom iznad 54.000 evra, NIO je u novembru imao tržišni udeo od 77.6%. Treba istaći da ova marka još uvek nema model koji pokriva cenovno još viši tržišni segment. Lokalna automobilska koja je trenutno fokusirana na superpremium nišu je HiPhi Human Horizonsa, koji je lansirao HiPhi X SUV u oktobru 2020., sa startnom cenom od 77.000 evra za verziju sa šest sedišta i do 108.000 evra za varijantu sa četiri sedišta. U avgustu, HiPhi je zvanično lansirao svoj drugi model, HiPhi Z, koji je dostupan u konfiguracijama s pet i četiri sedišta, sa startnom cenom od 82.500, odnosno 85.000 evra. Interesantno je što 60% kupaca HiPhia X u vlasništvu ima neki NIO model.

 

Avgusta 12. 2021. Vilijam Li, suosnivač, kopredsednik i generalni direktor NIO-a, rekao je na konferenciji da će kompanija ući na masovno tržište s novim brendom, čije je jezgro tima već formirano. U okviru spoljnih komunikacija, menadžment NIO-a, uključujući i Lija, potvrdio je da je kodni naziv novog podbrenda ''ALPS''. Nio planira da započne isporuku modela za masovno tržište u drugoj polovini 2024. sa cenama u rasponu od 27.000 do 40.500 evra. Dotični automobil će biti baziran na NT 3.0 platformi i posedovaće NIO-ve baterije, uz podršku sistema zamene baterijskog paketa i visokonaponskog punjenja. U avgustu je takođe došlo do glasina da NIO uspostavlja treći brend s projektom kodnog imena ''Firefly'', čije su pripreme krenule u isto vreme kada i ALPS-ove. Novembra 28., lokalni medij LatePost, izvestio je da NIO sada pod svojim krovom ima četiri nova poslovanja kodnih naziva ''NB 1-4'', gde se ''NB'' odnosi na ''New Business''.

 

B1 je novi podbrend ALPS, B2 je poslovanje u oblasti čipova, B3 se odnosi na priuštiviju automobilsku marku (Firefly, dok je B4 vezan za poslovanje u oblasti mobilnih telefona. Firefly projekat će funkcionisati nezavisno, poput NIO-a i ALPS-a, ali će razlika biti u tome što će izbeći oštru konkurenciju na kineskom tržištu i fokusirati se prevenstveno na Evropu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobilima ovih 5 premium marki najbrže pada vrednost

 

224312-jaguar xe 01.jpg

 

Pad vrednosti vozila je veoma važan faktor kada potrošači krenu u posetu prodajnim salonima, u potrazi za novim limenim ljubimcem. Jedna od najstrašnijih stvari koja se može desiti nakon kupovine automobila je uviđanje da skupocena stvar koju ste upravo priuštili, vredi tek deo prvobitne vrednosti nakon što ga odvezete kući. Ova deprecijacija dovodi do toga da se potrošači zaglave u vozilima koja zapravo više ne žele da imaju, a s druge strane, njihov automobil ne poseduje odgovarajuću vrednost da bi ''otišao na doboš'' i isplatio u potpunosti, ili pak automobil nije vredan dovoljno za eventualnu zamenu, da bi se dobilo bilo šta od željene vrednosti u vidu drugog vozila. Budući da početne cene imaju tendenciju da se kotiraju nešto više za automobile luksuznih brendova, amortizacija je posebno važan faktor koji treba uzeti u obzir kada vam je ova klasa vozila na radaru. Ako kupujete novo premium vozilo, verovatno ćete želeti da se uverite da će vaš novi automobil zadržati dobar deo svoje vrednosti. CarEdge je objavio studiju koja prati vrednosti vozila u prve tri godine vlasništva. Ova firma prati marke i modele čija cena u najvećoj ili najmanjoj meri pada. Evo svega što treba da znate o 5 najgorih premijum marki kada je reč o preprodaji nakon tri godine.

 

5. Cadillac

Peti najgori premijum brend po pitanju zadržavanja vrednosti kao polovnjaka je američki luksuzni automobilski gigant, Cadillac. Iako Cadillac proizvodi kvalitetna vozila, ona gube svoju vrednost brže od većine marki u svojoj klasi. Prosečno Cadillac vozilo vredi tel oko 74.83% svoje početne vrednosti nakon tri godine vlasništva. A Cadillac Escalade je najgori u grupi, zadržavajući u proseku samo 74.79% svoje početne prodajne vrednosti.

 

4. Infiniti

Infiniti je premium divizija Nissana. To je četvrti najgori brend luksuznih vozila kada je u pitanju zadržavanje vrednosti tokom prve tri godine vlasništva. Infiniti vozila obično drže oko 74.76% svoje početne vrednosti tokom prve tri godine vlasništva, pri čemu je najgori model po tom pitanju Infiniti QX80, koje drži samo oko 61.56% svoje prodajne vrednosti nakon tri godine.

 

3. Land Rover

Land Rover proizvodi odlična vozila, ali njihov dugoročni trošak i raspored održavanja mogu biti ''brutalni'' po novčanike njihovih kupaca. Nažalost, ova visoka cena posedovanja ne reflektuje se u visoku vrednost preprodaje. Ako posedujete Land Rover, možete očekivati da ćete vratiti samo oko 71.65% prvobitne investicije nakon preprodaje posle tri godine vlasništva. Najlošiji model Land Rovera po vrednosti preprodaje je Land Rover Range Rover, koji zadržava samo oko 63.50% svoje prvobitne vrednosti tri godine nakon što je kupljen nov.

 

2. Mercedes

Naravno, ako neko zna da napravi dobar automobil, to je Mercedes. Nažalost, čini se da modeli iz Štutgarta ne zadržavaju svoju vrednost nakon prvobitne kupovine. Vlasnici Mercedesa mogu očekivati povrat od oko 67.62% prvobitne vrednosti vozila, ako ga preprodaju nakon tri godine vlasništva. Model koji postavlja rekord u ovoj studiji CarEdge-a, po najnižoj preprodajnoj vrednosti zadržanoj nakon tri godine je Mercedes GLS. Posle trogodišnjeg vlasništva, zadržava otprilike 52.58% svoje početne vrednosti na tržištu polovnjaka.

 

1. Jaguar

Za mnoge potrošače nije iznenađenje da je premium automobilski brend sa najmanjom preprodajnom vrednošću nakon tri godine vlasništva Jaguar. Jaguar zaista pravi odlične automobile, ali oni gube svoju vrednost neverovatno brzo. Posle tri godine prosek vrednosti modela ovog britanskog proizvođača je samo 63.61% prvobitne nabavne cene. Najgore vozilo u Jaguarovoj liniji kada je u pitanju zadržavanje vrednosti preprodaje je F-Type. On zadržava samo oko 61.8% svoje prvobitne vrednosti nakon tri godine vlasništva.

 

Sa jedne strane, kupovina navedenih automobila može biti razočaravajuća za prve vlasnike, ali s druge, ukoliko ste u potrazi za povoljnim polovnim luksuznim vozilom, eto prilike…

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW u 2022. ispred Mercedesa i Audija

 

bmw 4c 2022 09.jpg

 

BMW je i u 2022. godini ostao najuspešniji premium brend.

Sa 2.100.692 prodatih vozila (-5.1% u odnosu na 2021. godinu), BMW je ispred nemačke konkurencije. Mercedes izveštava o globalnim isporukama od 2.043.900 jedinica (-1%) za 2022. godinu, a Audi je daleko sa 1.614.231 jedinica (-3.9%). Sva tri brenda su dakle zabeležila pad u odnosu na prethodnu godinu, ali su optimisti za 2023. BMW prednjači i kada je u pitanju prodaja potpuno električnih automobila; sam BMW brend je imao prodaju električnih vozila od 172.011 jedinica (rast od 72%) u 2022. godini, ostavljajući tako i Mercedes (117.800, +124%) i Audi (118.196, +44,3%) daleko iza.

 

Još jedna uspešna godina za BMW M

 

225943-bmw m3.jpg

 

Ukupna prodaja BMW Grupe u 2022. godini je opala za 4.8%, nakon pada potražnje za BMW modelima od 5.1%, dok je Mini imao smanjenje od 3%. Sa druge strane, Rolls-Royce je imao rekordnu godinu, a to važi i za BMW M.

 

229905-bmw csl 02.jpg

 

M divizija je naime imala svojih najboljih 12 meseci ikada. Sa 177.257 automobila isporučenih u periodu od januara do decembra 2022. godine, BMW M je postavio novi godišnji rekord. Prodaja je porasla za 8.4% u poređenju sa takođe rekordnom 2021. kada su plasirana 163.542 vozila.

 

228742-bmw m2 2023 08.jpg

 

Nemci kažu da su električni automobili poput i4 M50 i iX M60 doprineli M-ovom uspehu, koji su dodatno podstakli M240i, M2 i M3 Touring. 2022. je bila i godina kada je BMW M proslavio svoju 50. godišnjicu. U BMW M navode da su X modeli sa oznakom M takođe predstavljali popularnu robu prošle godine, zajedno sa M3 i M4. Zato u BMW-u veruju da će 2023. biti još bolja, ''sa obećanjem novih rekordnih rezultata.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW: AMG SL55 vs Porsche 911

 

Kada su u pitanju sportski kabrioleti, ne može mnogo bolje od Mercedesa-AMG SL 55 i Porschea 911 GTS.

 

Novi SL 55 ima super agresivni prednji deo, sa velikom AMG rešetkom i sa velikim otvorima za vazduh sa obe strane. Pozadi je malo pitomiji, ali i pored toga ima četvorostruke izduvne cevi. Što se tiče Porschea, on ima tradicionalni 911 dizajn, zadnji kraj je malo veliki, ali to je ono što očekujete kada odaberete kabriolet jer negde mora da se spakuje krov kada je spušten.

Jedna stvar zajednička ovim automobilima je kvalitet unutrašnjosti. AMG dolazi sa ventilacionim otvorima u stilu avionskog mlaznog motora, materijalima dobrog kvaliteta, kao i ogromnim infotainment ekranom. Takođe ćete naći obloge od karbona na centralnoj konzoli. Što se tiče Porschea, on je takođe napravljen od visokokvalitetnih materijala, mooožda čak i malo kvalitetnijim nego kod Mercedesa. Naravno, nije sve u dizajnu jer sportski automobili moraju da imaju performanse. Porsche pokreće 3.0 twin-turbo koji može da isporuči 480KS/570Nm obrtnog momenta. Što se tiče AMG-a, ispod haube se nalazi 4.0 twin-turbo V8 koji daj 476KS/700Nm. Međutim, dok Porsche svu tu snagu ima samo na zadnjim točkovima, AMG ima pogon na svim točkovima.

 

Porsche košta nešto manje od 140.000 evra, mada za još 6.700 dobija se pogon na svim točkovima. Što se tiče AMG-a, on je mnogo skuplji, košta preko 165.000 evra.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Genesis X Convertible ide u proizvodnju

 

229694-genesis x05.jpg

 

Genesis je u novembru prošle godine na sajmu automobila u Los Anđelesu prikazao električni X Convertible Concept, dizajniran da pokaže budući pravac ovog korejskog luksuznog brenda. X Convertible Concept se može posmatrati i kao prirodna evolucija X Concepta sa dvoja vrata, koji je predstavljen u martu 2021.

 

229697-genesis x03.jpg

 

Sada stižu i informacije po kojima Genesis namerava da ovaj automobil pusti u proizvodnju. Luc Donckerwolke, glavni kreativni direktor brenda, navodno je tokom godišnjeg Genesis sastanka objavio da će X Convertible završiti u proizvodnji.

''Kada je to rekao na sastanku dilera - da to kaže pred nekoliko stotina Genesis dilera - to je prilično dobar znak'', rekao je za Automotive News Peter Lanzavecchia, predsedavajući Nacionalnog savetodavnog saveta za Gendsis dilere. Kada su američki mediji kontaktirali Genesis za potvrdu ovog izveštaja, portparol im je odgovorio: ''Hvala što ste nam se obratili. Trenutno ne možemo da potvrdimo buduće proizvodne planove.'' Obim prodaje bi navodno bio mali, ali model bi izrazio ono što je moguće od premium marke.

 

229698-genesis x 01.jpg

 

''Ne znam da li će biti više od 200.000 dolara ili 300.000 dolara'', rekao je Lanzavecchia za Automotive News. Koncept automobil inače zadržava nekoliko ključnih elemenata Genesisovog Athletic Elegance dizajnerskog jezika. Ističu se duga hauba i kratki prednji prepust, zajedno sa dugim međuosovinskim rastojanjem i proširenim lukovima točkova. Zadnji deo ima integrisani spojler i četvorostruka svetla, dok je boja automobila nazvana Crane White. U unutrašnjosti su četiri sedišta, uz recikliranu tkaninu i detalje u tamnoplavoj i narandžastoj boji. Genesis tokom prošlogodišnje premijere nije otkrio detalje o njegovom električnom pogonu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maybach jakna košta preko 3.500 evra

 

maybach 03.jpg

 

Maybach je proširio svoju kolekciju odeće Icons of Luxury s ciljem privlačenja mlađe publike. Brend, kojeg većina povezuje sa luksuznim automobilima, objavio je neke intrigantne komade odeće na svom sajtu.

 

maybach 02.jpg

 

To je deo nove kolekcije Unexpected Moments i sve imaju istaknute logotipe. Predmeti uključuju uniseks, muške i ženske dizajne za hladno vreme i međusezonsku odeću. Kolekcija počinje sa The Zest I, muškom zimskom jaknom od kože.

 

maybach 01.jpg

 

Još jedan komad iz kolekcije Unexpected Moments je The Leisure I, u obliku prošivene međusezonske jakne dizajnirane za muškarce s tri džepa i diskretnim Maybachovim logom na levom rukavu. Još jedna muška jakna, nazvana The Zeal I, izrađena je s pamučnim rukavima. Tu je i uniseks lagana jakna s kapuljačom od pamuka. Ostali komadi odeće iz Maybacha uključuju The Glam I, ''trendsetting'' žensku jaknu, The Chic I žensku polo majicu i The Activity I, elegantnu mušku jaknu dizajniranu kao ''klasični pratilac na otvorenom.'' S obzirom na to da odeća dolazi od proizvođača luksuznih automobila, nije iznenađenje da je skupa. The Activity I jakna košta 690 dolara (634 evra), The Breather I se prodaje za 490 dolara (450 evra), a brend očekuje da će njegovi kupci platiti 3.790 dolara (3.500 evra) za The Zest I zimsku jaknu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota lansira dva luksuzna vozila u Japanu

 

toyota century suv.jpg

 

Toyota će lansirati dva luksuzna vozila više klase u Japanu tokom naredne finansijske godine u nastojanju da zauzme veći udeo na tržištu luksuznih automobila.

 

Proizvođač automobila će predstaviti luksuzno sportsko-utiliti vozilo Toyota Century na svom domaćem tržištu negde između avgusta i kraja marta 2024. godine. Portparol Toyote je rekao da kompanija ne može da komentariše svoje planove proizvodnje. Drugi luksuzni model je minivan verzija njegovog brenda Lexus, Lexus LM, koji će verovatno biti u prodaji u drugoj polovini sledeće finansijske godine, koja traje od aprila do marta 2024. Toyota ima za cilj da Lexus vozila budu na električni pogon, i da ih plasira na tržišta u Evropi, Severnoj Americi i Kini do 2030. godine, a celokupna prodaja brenda na globalnom nivou trebalo bi da počne 2035. godine, saopštila je kompanija u decembru 2021. godine. U martu iste godine, kompanija je saopštila da planira da uvede 20 novih ili poboljšanih Lexus modela do 2025. godine, od kojih će više od 10 biti električnih.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Genesis bi mogao da ponudi manji električni model inspirisan konceptom Mint

 

hyundai m2.jpg

 

Iz Genesisa stižu informacije da rukovodstvo tog brenda razmatra manji električni model, sa fokusom na evropsko tržište kao deo značajnog proširenja game kompanije. U razgovor za britanski Autocar, kompanijijin šef za planiranje proizvoda, Mark Choi, rekao je da bi novi mali EV mogao biti posebno važan za evropsko tržište.

''Razmatramo da proširimo našu ponudu modela, a posebno u Evropi'', rekao je on. Međutim, Choi je naglasio da je potrebno razmotriti mnogo faktora pre nego što takvo vozilo dobije zeleno svetlo. ''Dodavanja novih modela nije jednostavan slučaj; moramo da uzmemo u obzir rast očekivane prodaje za naše aktuelne automobile, odmerimo to u odnosu na naše proizvodne kapacitete, a zatim razmotrimo rastuće cene sirovina i razmotrimo kako to utiče na odluku.''

 

hyundai m1.jpg

 

Takav model bi se nalazio ispod GV60 u asortimanu brenda i mogao bi da dobije inspiraciju iz Mint koncepta predstavljenog još 2019. godine (na slikama). Šef dizajna Genesisa SangYup Lee je napomenuo da bi iz njega mogao da se stvori veoma ubedljiv mali luksuzni automobil. ''Koncept Mint još se proučava. Želimo da razumemo šta bi mali luksuzni automobil mogao da bude. Kada živite u gradu, ne želite veliki automobil, tako da je malo luksuzno vozilo nešto o čemu treba razmišljati. Postoje vrhunski mali automobili, ali luksuzni mali automobil bi mogao biti nešto novo'', kaže Lee.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotrader.jpg AutoTrader: BMW i7 vs Mercedes EQS

 

Može li BMW i7 sprečiti Mercedes-AMG EQS 53 da zauzme mesto kralja luksuznih električnih automobila?
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je Tesla premium marka?

 

230909-tesla volan 01.jpg

 

Kao što znamo, Tesla je glavni igrač u svetskoj automobilskoj industriji trenutno. Sa više od 1.3 miliona vozila isporučenih prošle godine, teksaški proizvođač je 16. na listi najbolje prodavanih svetskih marki. Obim je povećan za 40% u odnosu na 2021. što znači da je drugog najboljeg performera u prvih svetskih 25 pretekao jedino BYD sa porastom od 152%.

Kako se vozila šire svetom, Tesla usput pronalazi sve više rivala. Kompanija je relativno nova u automobilskoj industriji u poređenju sa etabliranim proizvođačima koji sklapaju četvorotočkaše čitav vek. Međutim, budući da Tesla progresivno utvrđuje i jača svoje pozicije, neminovna je komparacija s drugim brendovima. Neki od njih pripadaju ''mejnstrim'' tržištu, dok su drugi u okviru ''premium'' klase. Međutim, da li je Tesla zaista proizvođač premium vozila? Hajde da vidimo šta potpada pod ovu definiciju i koje su to karakteristike koje pripadaju suprotnoj strani.

 

Premium - za

Glavni razlog za svrstavanje Tesle u premium segment je pozicioniranje njegovih automobila, što uključuje ne samo cenu, već i način na koji kompanija predstavlja svoje proizvode javnosti, kao i atributi na koje se fokusira. Kao pionir, kompanija Ilona Maska ima prednost što je prepoznata kao inovativni i avangardni proizvođač automobila u poređenju sa drugima u smislu tehnologije električnih vozila i efikasnosti. Ovo pozicioniranje i imidž u kojem uživa u javnosti, omogućava Tesli da cenovno pozicionira svoje automobile na nivo drugih premium automobilskih brendova kao što su Mercedes ili BMW. Glavni konkurent Modela 3 na tržištu konvencionalnih automobila nije Toyota Camry već Mercedes C kalse, mada je Tesla limitiran u smislu gedžeta i detalja enterijera. Kao inovativan i alternativan izbor za mnoge kupce, Tesla može samouvereno da igra na obe strane industrije, i premium i ''mejnstrim''. Činjenica da ovi automobili predstavljaju nešto istinski novo i bolje od drugih elektromobila je dobar razlog da se Teslini proizvodi uvrste u premium segment.

 

Premium - protiv

Sa druge strane, postoji subjektivna definicija premiuma. Premium automobil se obično povezuje sa nemačkom trojkom koju čine Audi, BMW i Mercedes, mada postoje i druge marke koje se uklapaju u ovu kategoriju. Ovaj trio generalno prodaje automobile po višim cenama jer ih krasi bolji finiš, naprednija tehnologija i iz prostog razloga što su sinonim za ekskluzivnost. Njihov uspeh je inspirisao mnoge druge proizvođače da uđu na ovo primamljivo tržište sa svežijim kreacijama, spomenimo samo Lexus, Acuru, Infiniti i Genesis. Iskreno govoreći, kokpit Tesle nije elegantan. Možda raspolaže mnogim interesantnim solucijama koje se tiču vožnje i softvera, ali unutrašnjost automobila ove marke nije u skladu s onim što podrazumevamo kada kažemo ''premium enterijer''. Armaturna tabla ne samo što je jednostavna (i premium može biti u minimalističkom stilu), već ponekad deluje neubedljivo u smislu kvaliteta. Neki čak smatraju da su i sedišta korak iza onih kod premium brendova.

 

Naravno, ovo je subjektivna stvar. Kvalitet automobila je determinisan brojnim različitim faktorima, koji variraju od vozača do vozača. Važan deo priče su zadovoljstvo i osmeh na licu vozača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bentley Huntsman Edition

 

bentley hunt 05.jpg

 

Bentley je u saradnji sa Huntsmanom pripremio novo ograničeno izdanje Bentayge i Continentala GTC. Nazvana Huntsman Edition, ova edicija se bazira na modelima Bentayga Extended Wheelbase Azure i Continental GTC Speed, pri čemu oba imaju jedinstvenu unutrašnjost.

 

bentley hunt 04.jpg

 

Ističu se Huntsman logo na naslonima za glavu, saćasti šavovi, specijalne pragovi i kutija za ključeve sa tvidom i utisnutim logotipom Huntsmana. Bentayga EVB Huntsman Edition ima Burgundy metalik spoljašnjost sa svetlim hromiranim detaljima, točkove od 22 inča, Huntsman Edition znak na zadnjem stubu, kao i Huntsman tvid sa Damson i Portland kožom u unutrašnjosti.

 

bentley hunt 03.jpg

 

Detalji od tvida se mogu naći u celoj kabini, uključujući mjenjač, džepove na vratima, prostore za odlaganje stvari i ručice. Tu su i furniri Piano Damson i Huntsman vez. Continental GTC Speed Huntsman Edition dobija satensko sivu spoljašnjost sa crnim akcentima, crne točkove od 22 inča i crnu značku Huntsman na prednjim blatobranima. Kabina obuhvata tamnu estetiku jer su Beluga i Porpoise koža u kontrastu sa Huntsman tvidom. Tu je i furnir sa dvostrukom završnom obradom Galaxy Stone, koji ima izgled poput granita.

 

bentley hunt 02.jpg bentley hunt 01.jpg

 

Ovi automobili na slikama su deo kolekcije od 1 od 5 svakog modela, a kupci će dobiti i Huntsman sako koji ide uz njihovo vozilo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carmagazinerozeyoutube.jpg CarMagazine: Mercedes-AMG C63 S vs BMW M3 vs Audi RS4

 

Mercedes-AMG je lansirao novi AMG C63S E Performance uz dosta kontroverzi. Prelazak sa osam cilindara na četiri uz električnu asistenciju uvek će biti hrabar potez, ali kakav je u stvarnom svetu protiv svojih najbližih rivala?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bugatti gradi novu zgradu

 

bugatti z.jpg

 

Relativno nedavno Bugatti je bio pred zatvaranjem, a onda su stigli udruživanje s Rimcem i odluka o nastavku poslovanja. Stigli su Mistral i trkački Bolide koji će ujedno i zaključiti eru Chirona. Govorimo o 99 Mistrala i 40 Bolidea, a onda će doći velike promene. U susret njima Bugatti je doneo odluku o proširenju svog sedišta u Molshajmu. Gradi se nova zgrada na dva sprata površine 2120 kvadratnih metara, a biće završena do kraja sledeće godine. Poslužiće kao podrška dolasku novih modela ''nakon Chironove ere''.

 

A kad su noviteti u pitanju, Bugatti najavljuje ''automobile koji definišu performanse'', ali ne ulazi u detalje. S obzirom na to da planiraju povećanje radne snage za čak 50%, verovatno se očekuje daljnji rast popularnosti, a možda i širenje game. Jedina stvar koja će se sigurno smanjiti je motor jer 8.0 W16 odlazi u istoriju, a zameniće ga hibridni pogon. Mate Rimac je pomenuo da će imati ''totalno lud'' motor sa unutrašnjim sagorevanjem i dodao da ćemo svi biti ''oduševljeni''. Razvoj motora je započeo pre dve godine, pre nego što su dve kompanije potpisale ugovor. Što se tiče samog automobila, Rimac je pomenuo da neće deliti nijedan deo sa Chironom jer će sve biti potpuno novo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW: BMW 7, Mercedes S & Audi A8

 

Ovo su tri najluksuznija automobila koja možete kupiti u 2023. godini - koji je najbolji?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...