Jump to content
FAS Goran
Milutinac

Ferrari najmoćniji brend na svetu

Recommended Posts

Po rezultatima nove studije, Ferari je, pomalo iznenađujuće, najmoćniji brend na svetu ispred giganata kao što su "Gugl" i "Koka-kola".

 

224643_ferari2_afp_ff.jpg

 

Propinjući konj iz Italije je osvojio prvo mesto u kategoriji snage brenda, dok je u kategoriji sveukupne vrednosti brenda ubedljivo prvo mesto odneo "Epl".

Pri procenjivanju snage brenda u obzir su izeti parametri poput prosečnog prihoda od svake mušterije, sredstva potrošena na marketing, lojalnost mušterija, itd., po kojima je Ferari, među 500 drugih kompanija izbio na sam vrh liste.

Sa druge strane, kada je reč o ukupnoj vrednosti brenda, sa "samo" 3.6 milijardi dolara, Ferari predstavlja čist prosek.

''Uvek je zadovoljstvo biti prvi na listama, pogotovo kada su u konkurenciji neke od najpoznatijih kompanija na svetu'', predsednik Ferarija, Luka di Montecemolo je izjavio.

 

Pet najmoćnijih brendova:

1) Ferari

2) Gugl

3) Koka-kola

4) PwC

5) Hermes

 

Pet najvrednijih brendova:

1) Epl - $87.3

2) Samsung - $58.8

3) Gugl - $52.1

4) Majkrosoft - $45.5

5) Volmart - $42.3

*vrednost izražena u milijardama dolara

 

preuzeto sa Blic.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je 10 najvrednijih automobilskih brendova

 

mercedes a class kecskemet.jpg

 

Da, Mercedes  je ubedljivo No.1, slede Toyota, BMW, Volkswagen, Honda, Nissan, Porsche, Ford, Audi i Chevrolet. Vrednost automobilskih brendova je važna, jer direktno utiče i na vrednost automobila. Ona je stvar prošlosti, sadašnjosti i budućnosti neke marke, njenog tehnološkog, proizvodnog i ostalog nasleđa. Mada ima dosta sličnih rang-listi, ovo je ona koju je formirao londonski Brand Finance, jedna od najcenjenijih svetskih institucija za finansijsko valoriziranje brendova, firmi i finansijskih institucija.

 

Evo je, uz procenjenu vrednost u milijardama dolara:

1. Mercedes-Benz - 43.9

2. Toyota - 43.7

3. BMW - 41.8

4. Volkswagen - 33.7

5. Honda - 22.1

6. Nissan - 19.4

7. Porsche - 19.1

8. Ford - 17.3

9. Audi - 15.0

10. Chevrolet - 12.9

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari podigao tužbu protiv modnog dizajnera Philipp Pleina, neko je očigledno preterao

 

195067-ferrari moda 002.jpg

 

Automobilska industrija protiv modne, na čijoj ste strani?

Kratko i jasno, Ferrari želi da Philipp Plein prestane da pozicionira svoje modne proizvode uz skupe automobile, koje Plein poseduje. U pismu koje je nemački modni dizajner primio ove nedelje (i brzo ga objavio na Instagram profilu, nazvao ga je ''Ucenjivačkim''). Savetnik za Ferrari nije preterano srećan što on koristi ''propeti konjić'' uz svoje dizajnerske kreacije. Posebno se to odnosi na one koje dizajner objavljuje na svom Instagram računu. Prema pismu koje je Plein primio u ponedeljak, Ferrarijevom marketinškom odeljenju su sporne slike sa 812 Superfastom. Nemački dizajner je na prelepi i najnoviji primerak iz Maranella, odložio PHANTOM KICK $ patike (u prodaji po 800 USD). U pismu još stoji i navod, protivljenje načinu života koji je u potpunosti u suprotan stavovima italijanske marke. Ipak, Philipp nije prvi koji koristi Ferrari na neprimeren način (muzički spotovi...).

 

195068-ferrari moda 001.jpg

 

Zanimljivo, obožavaoci ovog ''modnog maga'' su stali na njegovu stranu i već je krenuo trend zatrpavanja automobila odećom i obućom. Ipak, naš stav je da se reči koje stižu iz Ferrarija moraju uzeti sa posebnom dozom poštovanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari je opet najsnažniji brend na svetu

 

ferrari sf 001.jpg

 

Drugu godinu zaredom Ferrari se okitio titulom najsnažnijeg brenda na svetu prema ''Brand Finance Global 500'' izveštaju za 2020. godinu. Očekivano, dodeljen im je najjači AAA+ rang (najviši kvalitet vrednosnih papira, izdavaoca vrednosnih papira ili finanaijske ustanove), a ukupna ocena iznosi 94.1 od 100. Na drugom mestu se nalazi Disney, dok je treće mesto zauzeo kineski WeChat. U top 10 su čekivano i Coca Cola, Deloitte, PWC, Rolex, PayPal...

 

''Brand Finance Global'' nalje navodi da je i vrednost brenda Ferrari porasla za 9%, a u celom rastu veliku ulogu su imali novi modeli SF90 Stradale i Ferrari Roma, dva nova modela kojima Ferrari dodatno širi svoj potencijalni krug kupaca. Osim toga, sa Armani grupom je postignut dogovor oko plasiranja Ferrari kolekcija koje dodatno jačaju brend. Poznato je i da Ferrari godinama nudi različit ''merch'' na tržištima, poput majica, parfema, kapa, šalova, maketa itd. Ipak, kompanija planira da trenutne licence smanji za 50%. Sa druge strane, broj modela će se dodatno povećati budući da će uskoro na tržište i prvi Ferrarijev SUV! S obzirom na popularnost SUV segmenta, posebno u kategoriji luksuznih automobila, time će verovatno dodatno učvrstiti vodeću poziciju.

 

Napomenimo da je po pitanju najvrednijeg brenda na prvom mestu i dalje Amazon čija je vrednost dostigla neverovatnih 220.8 milijardi dolara, dok je najveći rast vrednosti zabeležila kompanija Tesla Motors od čak 64.9%

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari navodno ima listu ljudi kojima ne želi da proda svoja vozila

 

ferrari roma 02.jpg

 

Za razliku od mnogih marki i proizvođača koji ne biraju - Ferrari je izbirljiv. Barem se tako čini.

 

Naime, italijanski proizvođač supersportskih automobila ne dozvoljava svakome da kupi njegova vozila, pogotovo nakon što su neki vlasnici ..zgrešili''. Ferrariju je izuzetno važno da u prvoj godini vlasništva ne prodajete automobil, a ako to učinite, morate o svom postupku obavestiti lokalnog trgovca. Ako kupujete neku od posebnih, limitiranih serija, Ferrarijevi trgovci će proveriti vaše finansijsko stanje i zatražiti garancije da ćete isplatiti automobil. Uz posebne serije ide i pravilo da su u prednosti kupci stariji od 40 godina koji nisu učestvovali u saobraćajnim nesrećama, a pritom imaju i dobru reputaciju. Ferrari vam neće isporučiti ograničeni model ako u svojoj garaži imate bar jedan Lamborghini. U Ferrariju preziru bilo kakvu vrstu tjuninga na svojim automobilima, a to uključuje i nalepnice i druge kombinacije boja. Da biste ušli u krug VIP kupaca i prisustvovali Ferrarijevim zabavama navodno morate da imate čak četiri kupljena vozila.

 

Upravo su zbog kršenja raznih kodeksa na crnoj Ferrarijevoj listi brojni poznati ljudi. Kažemo ''navodno'' jer je te stvari teško proveriti, ali se o njima priča. Neki od njih su glumac Nicholas Cage zbog svojih finansijskih problema, bivši bokser Floyd Mayweather Jr. koji kupuje automobile da bi se sa njima pokazao javnosti i zatim ih brzo prodaje. Justin Bieber je navodno na listi jer je nakon noćnog provoda zaboravio gde je parkirao model 458 Italia. U medijima se mnogo pisalo o tome, a auto je pronađen nakon tri nedelje. Ferrari nema nameru da proda nijedan novi auto muzičaru 50Centu jer se javno obrušio na kompaniju nakon što njegov 488 nije želeo da upali zbog praznog akumulatora. Priča se da su na crnoj listi realiti zvezde Kim Kardashian (Ferrari joj je poklonio čovek koji je učestvovao u finansijskim malverzacijama), kao i Blac Chyna (ofarbala je svoj Ferrari u ružičasto).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Analitičari vide značajan potencijal u deonicama Ferrarija

 

Ferrari-Purosangue-2023 03.jpg

 

Sa svojim legendarnim F1 timom i vrhunskim sportskim automobilima, mnogi investitori sanjaju o posedovanju deonica Ferrarija.

 

Jedno je sigurno: sa novim Ferrarijem SF90 Stradale koji košta više od 500.000 evra i Ferrarijem 812 GTS iz 2023. koji košta više od 400.000 evra, deonice Ferrarija su daleko pristupačnije od njihovih automobila za prosečnog investitora koji se želi pohvaliti vlasništvom Ferrarija.

Fiat-Chrysler, sada deo Stellantisa, odvojio se od Ferrarija 2016. Iako je poznat po svojim sportskim automobilima, takođe je najstariji i najuspešniji tim u trkama Formule 1. Deonice su podložne akciji jer odskaču od 10-nedeljnog proseka. Idealna ulazna tačka ovde je 270,45. Njegova linija relativne snage ostaje blizu najviših vrednosti. Sveobuhvatni učinak je snažan, sa IBD kompozitnom ocenom 92 od 99. Deonice su bile u velikom porastu, porasle su više od 26% do sada u 2023. Zarada je trenutno Ahilova peta, što se odražava u njegovoj slaboj oceni EPS (zarada po deonici) od 62 od 99.

 

Prodaja je porasla za 10% u poslednjem tromesečju, a Ferrari se može pohvaliti trogodišnjom stopom rasta prodaje od 13%, pokazuju podaci IBD-a. Međutim, analitičari očekuju snažan rast zarade. Očekuje se da će celogodišnji EPS porasti za 20% 2023. i 15% 2024. Institucionalni sentiment je pozitivan, a njegova ocena akumulacije/distribucije B predstavlja solidnu kupovinu među fondovima u poslednje vreme. Zbog svoje jedinstvene robne marke i vrhunske ponude, analitičari veruju da ova automobilska kompanija ima široku prednost.

 

Stabilni dugoročni prihodi, rast tržišta koji se može adresirati, povećanje profitne marže i snažni povrati na uloženi kapital su neki od razloga zbog kojih se smatra dobrim potencijalnim ulaganjem. Od kompanije se takođe očekuje da pokaže otpornost tokom perioda ekonomske nesigurnosti zbog svoje klijentele pojedinaca visoke neto vrednosti. Postoje očigledni znakovi snažne potražnje za njegovim proizvodima. Kompanija je zaustavila narudžbine za svoj novi SUV Purosangue u novembru jer je vreme čekanja dostiglo najmanje dve godine. Postojeći klijenti dobijaju prioritet pri prvoj proizvodnji.

 

CFRA analitičar Garrett Nelson ocenjuje Ferrarijeve deonice kao kupovne sa ciljnom cenom od 314. ''Ferrari ostaje u dobrom ciklusu snažnog rasta prodaje, snažnog ulaganja u istraživanje i razvoj (oko 20% godišnje prodaje) i kontinuirane cenovne moći Formule 1'', rekao je Nelson. Takođe je rekao da se odluka kompanije pre nekoliko godina da ne ograniči svoju godišnju proizvodnju vozila na nivo od oko 7.000 do 8.000 jedinica ''i dalje isplaćuje u obliku vrhunskog rasta.'' Prema Nelsonu, to je ''u velikoj meri dospelo do krajnje linije i omogućilo joj da lakše apsorbuje inflatorne pritiske.''

U međuvremenu, Ferrari je proglašen najboljim izborom deonica u američkom automobilskom prostoru, prema Morgan Stanley-ju. Analitičar Adam Jonas je podigao svoju ocenu na 310, sa 280. Sa jakim brendom, snažnim projekcijama zarade i rastom u 2023. Ferrari je deonica koju bi sada mogli dodati ulagači zainteresovani za deonice. Ulagači bi takođe mogli da razmisle o dodavanju na svoje liste za praćenje kako bi mogli da kupuju kada im se ukaže nova prilika za kupovinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...