Jump to content
markodjuka

Punto mk.2b - zamena instrument table

Recommended Posts

E ovako, da podelim svoje iskustvo, imam puntica mk2b, imao sao obicnu tablu bez obrtaljke i ostalih stvarcica, znaci klasik. Pre par dana kupio drugu sa obrtaljkom, prosecnom potrosnjom itd itd...stavio, odradio uparivanje jer mi je blinkao displej i pojavilo se par greskica, to sredjeno sa dijagnostikom, stavio TRIP dugme jer nisam imao (to je ono trip dugmence na ablenderu na rucici za brisace).

Ne mora da se menja ceo ablender vrlo je lako da se izvede drugo dugme... Tabla se malo teze skida jer smeta volan tako da je najlakse da se prvo skine airbag pa zatim i sam volan (ako je potrebno stavljati trip dugme volan se u svakom slucaju mora skidati jer se jedino tako moze doci do ablendera koji se posle toga skida) Kada skinete volan odsrafite 3 strafa sa maske instrument table pa zatim 4 strafa sa same table. Izvadite tablu i pozadi cete videti dzek koji ide u tablu. Izvadite dzek, ubodete u novu tablu, vratite sve na svoje mesto, volan, airbag koji takodje sluzi i kao sirena i to je to. Kada date kontakt verovatno ce vam blinkati ekran na novoj tabli i mozda se pojaviti par gresaka, da bi se to resilo treba dijagnostika kako bi uparili tablu u novo vozilo i obrisale greske. Ako nekoga zanima jos nesto slobodno pitajte. kasnije idu i neke slicice...

Evo par slicica moje nove table.

DSC_0043.jpg DSC_0050.jpg DSC_0052.jpg

Ovako sam ja stavio trip dugmence na mom starom ablenderu.

DSC_0034.jpg DSC_0035.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li možeš da napišeš detaljnije kako si "odradio uparivanje", korak po korak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drug mi je to odradio dijagnostikom (FiatECUScan-om) dok sam ja vracao volan. Posao od 2 minuta. Ja sam vise za hardverske stvarcice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li možeš da napišeš detaljnije kako si "odradio uparivanje", korak po korak?

To uparivanje bi trebalo da je u stvari "proxy alignment" ako se ne varam? I mene zanima pa ako bi neko bio voljan da i u ovoj temi to napiše :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledao sam po Italijanskim forumima, i na forumu MultiECUScan-a, i na YT, na par mesta pokazuju kako se radi, ali ništa detaljnije, podešavanja portova itd... Uglavnom, zvao sam električara, kaže 2000din za uparivanje :sweat:

Pa za te pare i sam kupim kabl i odradim :ball:

Share this post


Link to post
Share on other sites
:) Ma svaki elektricar sa dijagnostikom to moze da odradi, rade ljudi to i za manje pare, recimo znam coveka koji prikljucivanje dijagnostike naplacuje 1000 dinara. A svako od njih ko je imao iole iskustava sa dijagnostikom, ko zna da ti obrise gresku zna i to da uradi. Imam ja obd2 kabl ali s*njim ne mogu da udjem to da odradim. :realmad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da, imam i ja taj OBD II, plavi kabl, sa njim se povežem na Engine, pogasim greške i slično, ali na instrument tablu ne mogu... Kažu da mora neki kabl Elm327...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno imas fiatecuscan? Jesi probao ovako, (moj interfejs to ne moze mozda je tvoj drugaciji) ides na sasiju (body) i tamo imas can setup pa proxi alignment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno imas fiatecuscan? Jesi probao ovako, (moj interfejs to ne moze mozda je tvoj drugaciji) ides na sasiju (body) i tamo imas can setup pa proxi alignment.

Imao sam MultiECUScan, probavao sam svašta, ali uporno mi je izbacivalo neku grešku da mi treba Elm327 interfejs, a posle kad sam nešto čačkao, menjao one portove i interfejs, izbacivalo mi: "suitable interface not found"..

@Nidzo, hvala, kao i uvek, najbrži si pretraživač rešenja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo kao što sam i obećao . Za rešavanje blinkanja kontrolne table sam koristio MultiECUScan,Elm327 interfejs,laptop i naravno Punto :laughing: ! Izaberete svoj model auta i kliknete na ŠASIJU . Tu obeležite CAN SETUP / PROXI ALIGNMENT PROCEDURE . Odete na F7,treća po redu je PROXI ALIGNMENT PROCEDURE i to obeležite i kliknete F10 - izvrši . Pita za nastavak i pritisnete Y . Sad on radi upisivanje PROXI PODATAKA . Kad je gotovo kaže vam da isključite kontakt i da stisnete Y . I to je cela nauka :thumbsup: ! Nemojte da vam uzimaju pare za ništa ;) !

Share this post


Link to post
Share on other sites

To majstorčino! Svaka čast na konačnom odgovoru! Sve pohvale! :w00t:

Još samo da kupim kabl, i ne dam pare majstorima za gluposti :D

EDIT: Znači sa tim kablom može da se priđe kontrolnoj tabli. A šta još može da se radi sa njim? Može da se koriguje kilometraža? (Na novoj mi je duplo manja od prave, pa bih da vratim, zbog sebe)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidiš da to može baš svako da uradi ! Bolje otići na pivo i pljesku za te pare nego "majstorima" davati za njihovo "znanje" ! :smoke:

Kilometraža može ali samo na veću ! Na manju ne . :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednostavno je, samo što ja mojim kablom nisam mogao da se ukonektujem u tu oblast, uporno mi traži Elm327 :)

Na veću mi i treba :laughing:

Odoh da kupim kabl :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozdrav svima .... markodjuka da li možeš da napišeš gde si kupio instrument tablu i koja je cena? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imaš na svim Fiatovim auto-otpadima, originalne delove, pa i instrument table. Ja sam kupio za mk2a za 20e, a sigurno i za mk2b nisu mnogo skuplje..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, hvala svima... ako se budem upuštao u zamenu table, pravac otpad u potragu za novom instrument tablom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×