Jump to content
FAS Goran
Baltazar34

Naplata materijalne i nematerijalne štete

Recommended Posts

Sta je bolje to je na ostecenom da proceni,ali govorimo o kalkulaciji isplate stete.Moze da ti racuna cenu polovnog original ili novog zamenskog dela.To je poenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam recimo na Lybri kada je supruzi kamion zakačio prednji branik i isti svukao sa nosača i polomio na jednom mestu uredno dobio nov original branik koji se čekao 10dana da stigne iz Italije zajedno sa novim podkrilom jer su se pokidala mesta za žabice i šrafove. Uredno je profi ofarban i šteta je bila koliko se sećam skoro 100000 din (tad preko 1000e čini mi se). Tako da samo na novo originalno pristaješ i ako treba podižeš ton.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo je doduše malo prepirke ali ništa značajno (malo se i galamilo u filijali)

Ovo je njihova ponuda i to nakon što sam ostavio auto u servis koji su mi preporučili kao njihov (ni polovina krajnje cifre)

IMG_20151211_184526.jpg

I moj odgovor službeno pre nego sam otišao na usmeno objašnjenje

IMG_20151211_184423.jpg

Kurs je bio 103din tako da se dobro sećam da je 'iljadarka bila za malo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne postoji opcija da mu se računa novo, originalno krilo ili vrata jer je auto star 9-10 godina, plus je masovan model (dostupnost polovnih originalnih limarijskih delova).

Još jednom, neće nigde pisati na obračunu polovno krilo, nego će pisati iznos koji će se ''čudesno'' poklopiti sa cenom za polovno plus farbanje. Ali će opravdanje biti novo minus amortizacija.

Za vozila koja su mlađa, koja su još u garanciji, dobija se novo, originalno.

Za vozila koja nisu mlađa, i nisu u garanciju, opet se dobija originalno novo ako na tržištu nema značajnih količina polovnih delova u ponudi. Ređi modeli.

Za vozila koja su em starija, em ih ima kao pleve po pitanju polovnih limarijskih delova (kao Stilo), ide u računicu polovno originalno.

 

Ako to nećeš, i tužiš ih Sudu, Osiguranje će tamo kazati:

''Prema važećim propisima, dužni smo da nadoknadimo štetu, odnosno da auto vratimo u pređašnje stanje. To znači da vratimo auto u stanje u kojem je bio na dan udesa, par momenata pre nego što je došlo do samog udesa. Nismo dužni da auto posle naše nadokande štete ustvari bude bolji, nego treba da bude isti kao što je bio pre udesa.''

 

Ako dođe do oštećenja neke felne (felni), pneumatika, kočnica, letve volana ili sl. to ne smeju da računaju polovno već uvek moraju da kupe (plate) novo jer se ti delovi, te komponente smatraju vitalnim po pitanju bezbednosti putnika. Ali, limarijski delovi, to se računa polovno (u navedenim situacijama), jer nije vitalan deo za bezbednost putnika.

Čak i kada je u pitanju kasko polisa, ako je u pitanju stariji auto, dobija se na potpis papir koji je ustvari saglasnost za nabavku polovnih originalnih limarijskih delova. Ne mora da se potpiše, ali onda i oni ne moraju da srede auto, nego mogu da kažu dajte nas na Sud. A, tamo će opet reći da nisu dužni da auto bude bolji, vredniji nego što je bio, nego da vrate auto u pređašnje stanje. A, pređašnje stanje je npr. krilo, ili vrata, tj. lim star 8-9-10 godina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve to da bude upisano u Zapisnik o oštećenjima na automobilu. To da vuče u desno mu kaži jer ne može drugačije da zna. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hocu, sve cu im reci.. I ici cu ovih dana u Bogunovic ili ak Kole da mi naprave procenu stete da vidim koliku cifru ce napraviti

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Danilo1

 

Možeš slobodno da ideš, samo da znaš da taj papir koji dobiješ od servisa ne obavezuje nikoga.

Ako ti se ne bude sviđao (smatraš da nisu potpuno, objektivno navedena oštećenja vozila prouzrokovana udesom), Zapisnik o šteti koji napravi procenitelj Osiguranja, možeš da odeš u AMSS CMV, da platiš njihove veštake i da oni dođu i naprave Zapisnik o šteti na autu. Ne znam tačno koliko se sada plaća, ali pre je bilo oko 3-4.000 dinara. Taj Zapisnik je jednako merodavan kao i onaj koji napravi lik iz Osiguranja, i može se kasnije koristiti (ako zatreba), u sudskom postupku.

 

Kako ne postoji opcija za novo kad sam ja dobio NOVO original.

 

Za vozila koja su mlađa, koja su još u garanciji, dobija se novo, originalno.

Za vozila koja nisu mlađa, i nisu u garanciju, opet se dobija originalno novo ako na tržištu nema značajnih količina polovnih delova u ponudi. Ređi modeli.

Za vozila koja su em starija, em ih ima kao pleve po pitanju polovnih limarijskih delova (kao Stilo), ide u računicu polovno originalno.

 

Ako to nećeš, i tužiš ih Sudu, Osiguranje će tamo kazati:

''Prema važećim propisima, dužni smo da nadoknadimo štetu, odnosno da auto vratimo u pređašnje stanje. To znači da vratimo auto u stanje u kojem je bio na dan udesa, par momenata pre nego što je došlo do samog udesa. Nismo dužni da auto posle naše nadokande štete ustvari bude bolji, nego treba da bude isti kao što je bio pre udesa.''

 

Ako dođe do oštećenja neke felne (felni), pneumatika, kočnica, letve volana ili sl. to ne smeju da računaju polovno već uvek moraju da kupe (plate) novo jer se ti delovi, te komponente smatraju vitalnim po pitanju bezbednosti putnika. Ali, limarijski delovi, to se računa polovno (u navedenim situacijama), jer nije vitalan deo za bezbednost putnika.

Koje godine si radio Lybru, koliko je bila stara, i šta misliš, koliko ih je bilo polovnih po otpadima u SRB tada?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za vozila koja nisu mlađa, i nisu u garanciju, opet se dobija originalno novo ako na tržištu nema značajnih količina polovnih delova u ponudi. Ređi modeli.

Zakon o obligacionim odnosima:

 

Naknada materijalne štete

Član 185

(1) Odgovorno lice dužno je uspostaviti stanje koje je bilo pre nego što je šteta nastala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nijedan od ovih delova nije od vitalnog značaja za vožnju i svi dođoše novi i original...

IMG_20151211_184017.jpg

Žao mi je što nisam sačuvao kopiju računa da vidiš cifre tačne...

Lybra jeste bila ređa od nekih vozila ali daleko od toga da delova nije bilo na stanju po otpadima..

U ovoj gov.ivoj državi ako nemaš stav i glas hebe te ko kako stigne i dok ćutiš tako i prolaziš...

Pisao sam već da sam na Delti menjao šoferku u Bogunoviću (bila osigurana stakla) i jedino što sam hteo da stavim je bila prva ugradnja "Saint Gobain" koja je sa zamenom koštala 50 i nešto hiljada dinara. Takođe nije osiguranje htelo da plati veću sumu do šugave zamenske u Glass servisu koju ni u ludilu ne bih stavio jer nisam džabe osiguravao stakla. Posle mog odlaska u filijalu (istu gde je bio problem i sa isplatom za branik) galame koju podižem u prijemnom holu iste dolazi i do rasprave sa direktorom nakon čega dobijam garantno pismo i odlazim u Bogunović po auto!

I ko je ovde lud? Samo spuštajte glavu i nek Vas biju po ušima čitav život, nemam ništa protiv...

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadam se da nećeš ni imati potrebe za svađom, malo ozbiljniji i oštriji stav verujem da će biti dovoljan.

Obavezno navedi sve stvati koje se okom ne vide a ti osećaš/primećuješ da nisu ok (to ti je Neša već rekao)

Ja sam izneo svoja dva slučaja i kako su se završili, oba puta sam bio u pravu i dobio što zaslužujem. U teorije neću ulaziti dalje jer nemam šta da dodam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U ovoj gov.ivoj državi ako nemaš stav i glas hebe te ko kako stigne i dok ćutiš tako i prolaziš...

...I ko je ovde lud? Samo spuštajte glavu i nek Vas biju po ušima čitav život, nemam ništa protiv...

 

Marko, ne znam koliko ti je poznato...ja sam tužio jedno Osiguranje kada sam imao štetu krivicom njihovog osiguranika, i taj postupak je i dalje u toku.

Poslednji sam na svetu kome treba da se priča ovo gore što sam izdvojio kao citat. :thumbup:

Dakle, kada smatram, znam, i potvrdim da sam u pravu, idem i na Sud ako treba.

 

Ovo za polovne originalne limarijske delove sam opet pisao na osnovu iskustava, tako se radi kada su u pitanju stariji automobili kojih ima kao pleve.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam izneo svoja dva slučaja i kako su se završili, oba puta sam bio u pravu i dobio što zaslužujem. U teorije neću ulaziti dalje jer nemam šta da dodam.

 

U vezi s tim evo ti konkretan primer kako pokušavaju da nekog naprave budalom.

Posle 4 nedelje mi se na tabletu javi mala linija mrtvih piksela. Zovem Tehnomaniju i objasnim sve lepo i kaže žena onako da me otkači "E to je fizičko oštećenje, doviđ.."

Ja je tu prekinem i kažem da nema nikakvih problema, samo dolazim za pola sata da mi ona, pošto sam joj zapamtio ime, napiše da je fizičko oštećenje i pečatira pa da sa tim idem na sud.

Odmah kreće druga priča pa nije ona ovlašćena, ovo, ono, nije ona majstor.

Ja još onda i provociram da li je ovlašćena za pričanje gluposti :)

 

Nakon 2min javlja se šef i kaže da će sve biti rešeno u najskorijem mogućem roku i da nema potrebe za pravljenjem frke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tehnička roba i automobili nikako nisu isto. Različite stvari (predmeti) su u pitanju, različito se primenjuju ista pravila.
 

Npr. da li LED TV sme da ima mrtve piksele?  
Dakle, sve radi, ali ne radi 100% ispravno jer ima par mrtvih piksela. Ne liniju, nego par. Možda su grupisani, možda su raštrkani po celom ekranu, svejedno. 
Da li će se dobiti nov TV nakon reklamacije na tih par mrtvih piksela? Neće jer se smatra da to nije tehnički nedostatak. Neće biti ni umanjena prodajna cena novog TV-a koji ima npr. 3 mrtva piksela. 
Ali, ako se ispostavi da ima 10 mrtvih piksela, ili je cela linija mrtvih piskela u pitanju, onda će morati da se zameni drugim (jer tu tehnički nije moguće popravljati bilo šta).
 
Da li auto sme da bude ofarban, ali skooooro ofarban kako treba? 
Npr. ima neki njegov deo 5x5 cm koji nije baš ok ofarban, ali je to zanemarljivo malo u odnosu na površinu celog auta (isto kao što je npr. 3 mrtva piksela zanemarljivo malo u njihovom ukupnom broju)? 
Ne, mora da bude besprekorno ofarban. Ako nije, a prodaje se, umanjuje se njegova prodajna cena. Znam čoveka koji je kupio takav nov auto u SRB, gde nisam mogao ni da provalim tu nesavršenost u farbanju dok mi nije rekao i pokazao. Bukvalno kvadrat 5x5 cm veličine između vozačevih vrata i stranice. Ali, to je dovoljno da cena auta bude manja jer se tu ne tolerišu tehničke nesavršenosti koje se kod neke druge vrste robe tolerišu do određene mere (mogu 3 mrtva piksela, ali ne može 10. Kod auta ne može ofarbano je 99.99% auta kako treba, onaj 0.01% baš i nije. Jok, mora svih 100%).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam stavio zato što.je to dvoje isto već zbog Igorovog stava prema problemu koji ga je zadesio sa kojim je isti rešio.

Mene neko izgleda voli pa mi dva puta izašao u susret. Ja ti dajem dva lična primera gde sam rešio sve nejasnoće u moju korist i dobio originalne, nove, najskuplje delove o njihovom trošku!

Ne znam da li je se nešto promenilo od 2011 i od 2013 ali ako dođem nedaj bože u sličnu situaciju ponovo siguran sam da znam kako ću postupati nastupati da bih ostvario svoja prava.

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Danilo1

 

Možeš slobodno da ideš, samo da znaš da taj papir koji dobiješ od servisa ne obavezuje nikoga.

Ako ti se ne bude sviđao (smatraš da nisu potpuno, objektivno navedena oštećenja vozila prouzrokovana udesom), Zapisnik o šteti koji napravi procenitelj Osiguranja, možeš da odeš u AMSS CMV, da platiš njihove veštake i da oni dođu i naprave Zapisnik o šteti na autu. Ne znam tačno koliko se sada plaća, ali pre je bilo oko 3-4.000 dinara. Taj Zapisnik je jednako merodavan kao i onaj koji napravi lik iz Osiguranja, i može se kasnije koristiti (ako zatreba), u sudskom postupku.

 

 

 

Potpuno tacno, oktobra 2010 sam imao udes sa Puntom mk1, na Smederevskom putu me je covek udario od pozadi. Probao sam da se dogovorim sa vozacem koji me je udario, para nije imao, pozvali smo policiju, ista prica, Ustanicka, zapisnik, 20 radnih dana.....inicijator udesa je imao polisu Sava osiguranja....nisam hteo da cekam zapisnik, pa da prijavljujem stetu, pa da se sa njima natezem oko izlazenja na teren, izonsa isplate stete i sl.

 

Otisao sam AMSS CMV u Ruzveltovoj, rekao sta je bilo, slikali su auto, napravili specifikaciju delova koji mogu da se poprave, koji su za zamenu, obracunali rad, materijal i napisali cifru od 80.000 din kao trosak za vracanje auta u prethodno stanje.

 

Auto nisam popravljao, vec sam sa zapisnikom od policije i zapisnikom o steti otisao u Sava osiguranje, prijava je bila 15.11.2010, isplata svih 80.000 dinara je bila 11.12.2010.

 

Pitali su me prilikom prijave stete, gde mi je auto, rekao sam im da je popravljen i da nisam imao vremena da cekam zapisnik od policjie pa da dodjem kod njih, bez primedbi su uzeli zapisnik od AMSS-a kao da su ga oni napravili, i po njemu su isplatili stetu.

 

Tako da mozes slobodno u AMSS na procenu stete, njihova usluga je tada kostala 2800,00 din (nisam siguran tacno za iznos).

 

Zaboravih isplatili su mi i ono sto sam dao u Ustanickoj za zapisnik policije kao i ono sto sam platio u AMSS za procenu stete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni danas bio procenitelj. Nisam bio kod kuce, ali sam dobio informaciju da ce zadnji branik da mi kupaju u vreloj vodi da bi ga ispravili. Izgleda da nije video da je ispucao :D
Sve u svemu, izgleda da ce auto ici u servis na sredjivanje, nece biti totalka 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...