Jump to content
FAS Goran
Baltazar34

Naplata materijalne i nematerijalne štete

Recommended Posts

Danas cu ih zvati da vidim sta ce da mi kazu. Prethodna dva dana nisam mogao da ih dobijem zbog drzavnih praznika, ali kontam da to nema veze, zvao sam policiju u dao izjavu, oni su sve slikali tako da kapiram da je to najbitnije.

 

Auto je 2010 godiste, da li mogu da insistiram na tome da se sve radi u ovlascenom servisu? Frka mi je zbog registracije jer mi istice sad krajem februara, a nemam levi retrvozior (skinuo sam ga u medjuvremenu da mi ne landara). Verujem da takav auto nece proci tehnicki, a pojma nemam koliko bi ovo moglo da traje. Znajuci kako se kod nas sve sporo odvija, ne racunam da cu novac dobiti pre marta. Inace, i parking senzori mi ne rade, ne znam dal je zakacio neki ali to nisam naveo u izjavi jer tada nisam bio svestan toga. Mogu li dodatno navesti to ili ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, TeaseR said:

Auto je 2010 godiste, da li mogu da insistiram na tome da se sve radi u ovlascenom servisu?

99% da nećeš morati da insistiraš, tj. oni sami će ponudi ovlašćeni servis. Ne zato što te vole, nego zato što već imaju ustaljene šeme sa njima, pa im je tako najlakše da se i oni (procenitelji) ovajde od tvoje štete. U nekim osiguranjima će ti ponuditi i manje učešće u šteti (ako je ugovoreno npr. 100 evra, rećiće ti da je učešće 50 evra ako se šteta sredi u tom i tom ovlašćenom). Ako te pitaju nešto u stilu ''da li ste razmišljali gde će auto biti popravljen'', ti odgovori ''preporučite mi vi neki od ovlašćenih''...i to je to. Mada, verovatno će odmah i sami reći...

 

To je jedna stvar.

Druga stvar je originalni nov deo. Od toga nema ništa za auto star 10 godina. Dakle, to što odeš u ovlašćeni ne znači da ćeš dobiti nov originalni deo, nego ćeš (kad je limarija u pitanju) dobiti polovan deo, ili ako baš hoćeš nov ''iz originala'' onda ćeš imati značajnu amortizaciju (moraćeš ti da platiš npr. pola vrednosti novog originalnog dela). Oni nisu dužni da ti auto naprave boljim nego što je bio, nego da ga vrate u pređašnje stanje.

1 hour ago, TeaseR said:

i parking senzori mi ne rade, ne znam dal je zakacio neki ali to nisam naveo u izjavi jer tada nisam bio svestan toga. Mogu li dodatno navesti to ili ne?

Sve što ti padne na pamet možeš da navedeš. To što ćeš ti nešto navesti je različito od toga da li će oni prihvatiti tvoje navode.

Svakako navedi problem sa parking senzorima, ali ga moraš dovesti u vezu sa štetnim događajem. Dakle, ''sigurno su mi radili pre toga, od te štete više ne rade, a nisam mogao odmah primetiti jer nisam ubacivao u rikverc do momenta sastavljanja izjave'' - kažeš im nešto na taj način čisto da dovedeš u vezu taj problem i štetni događaj.

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Negde sam procitao da nemaju pravo da uracunavaju amortizaciju na plasticne delove, ne znam je li to istina. Iskreno bih voleo da mi retrovizor zamene originalnim jer je i ovaj moj bio originalan, a vrata neka peglaju, farbaju, samo nek potrefe boju. :D Kapiram da ne mogu da ocekujem nov deo za auto star 10 godina, al nek bude makar originalan.

 

Pa sto je najgore, i nisam ubacivao u rikverc. Isao sam na put i tek tamo kada sam trebao da se parkiram, krece da mi pisti, kad ubacim u rikverc. Prvo nisam znao sta je u pitanju i primetim svetli mi dugme, a ne prikazuje nista na displeju i skapiram da je u njima problem. Da li ce praviti problem sto sam skinuo retrovizor u medjuvremenu? Sacuvao sam sve sto sam nasao u gepeku, lepo sam sve odsrafio da bih sacuvao instalaciju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje iskustvo sa havarisanim automobilom pre desetak godina, kasko osiguranim, dobio sam listu servisa sa kojima rade, izabrao jedan za koji sam mislio da je najbolji. Sve je zamenjeno originalnim delovima, branici, hauba, farovi.... Bio sam prisutan kad je gazda pravio fakturu za osivuravajuću kuću. Deo koji je košta u radnji 3000 dinara, je fakturisan na 7000. Realno, popravka kod bi kod mog majstora sa sve rukama delovima i farbanjem bila oko 800€, kod ovih je izašla oko 1500€.
Naravno, procenitelj nije mogao sve da popiše što je oštećeno, jer nije mogao otvoriti haubu, ali je sve zamenjeno.

Os kuća je bila Delta Đenerali.

Za zamenu naprsle šoferke novom u DDORu je trebalo par dana.

U svakom slučaju, ne brini mnogo, rešiće se sve, nije to tako sporo. Ja sam auto dobio za mesec ipo dana od dana štete. Kod tebe bi trebalo ići brže.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kazu da nema nista od ovlascenog, da imaju neke svoje servise ili da mogu da mi isplate neku sumu pa ja sam da popravljam.

 

Sta je bolje iz vaseg iskustva i da li imam pravo da zahtevam originalni retrovizor kakav je i bio na autu pre nezgode? Vrata kontam da ce samo da farbaju i da ih isprave, ne verujem da ce ih menjati.

Edited by TeaseR

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, TeaseR said:

Negde sam procitao da nemaju pravo da uracunavaju amortizaciju na plasticne delove, ne znam je li to istina.

Ne znam, ima logike da za sitne plastične delove može to da prođe. Kad sam pisao gore nisam konkretno mislio samo na tvoj slučaj, nego uopšte na limariju kod ovih naših starijih automobila i kasko osiguranja.

 

4 hours ago, TeaseR said:

Kazu da nema nista od ovlascenog, da imaju neke svoje servise ili da mogu da mi isplate neku sumu pa ja sam da popravljam.

Čija je polisa, koja osiguravajuća kuća je u pitanju?

 

Nemaju oni šta da biraju, tj. ti možeš da popraviš auto gde god želiš. Njima ako se ne dopada račun mogu da ga osporavaju.

Ali, u praksi ovlašćeni (ili bilo koji servis van sistema ovlašćenih) neće ni uzeti da radi auto ukoliko ne dobije garantno pismo (faktički obećanje od Osiguranja da će biti isplaćeno po specifikaciji navedenih oštećenja), odnosno ukoliko već ne sarađuju pa je dovoljno da procenitelj iz Osiguranja samo fonom nazove servis. Ako svega toga nema, onda bi ustvari prvo ti platio popravku svojim parama, a onda se preganjao sa Osiguranjem oko refundiranja tog novca na osnovu računa od ovlašćenog. Oni ne moraju da isplate bilo koji iznos koji piše na računu jer bi tako svako mogao da napravi veoma lako dogovor sa servisom da piše npr. radni sat 50.000 dinara i da se posle podele pare sa servisom, ali šipak. :D Međutim, ako bi taj račun bio u skladu sa uobičajenom praksom (cenama) ne bi iz Osiguranja imali osnov da ti ne refundiraju novac kojim si platio popravku.

 

To što oni nemaju ugovor o saradnji sa nekim servisom ne znači da oštećeni nema pravo baš tamo popravljati auto ako želi, već znači samo da eto oni nemaju ugovor sa njima na osnovu kojeg bi sve išlo po ustaljenoj proceduri. Zamisli da nemaju ugovor ni sa jednim servisom...da li bi to onda značilo da imaoci kasko polise kod tog Osiguranja uopšte nemaju pravo popravljati auto o trošku Osiguranja bilo gde jer eto oni nemaju ugovor sa bilo kim? :) 

 

Na tvom mestu bih tražio da urade obračun štete, da vidim koliko to oni smatraju nespornim da isplate. To što oni urade obračun tebe ne obavezuje da ga prihvatiš. Ništa ne potpisuj dok ne vidiš koliko para oni smatraju da treba za popravku oštećenja, odnosno potpisuješ tek ako ti ta suma bude odgovarala. Paralelno sa tim možeš otići do tog ovlašćenog kojeg imaš u vidu i pitati imaju li Ugovor sa konkretnim Osiguranjem oko šteta po kasko polisama...

 

 

Edited by neshaoct
izmena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kasko je kod Dunav osiguranja. Bio sam danas, slikali su vozilo, nije hteo da prihvati cinjenicu da parking senzori ne rade zbog ovog konkretnog slucaja jer se ne vidi nikakvo ostecenje. Zaista se i ne vidi, al oni ipak ne rade... Ne znam mogu li jos nesto da uradim po tom pitanju.

 

Nisam hteo da potpisem nista i trazio sam kopiju izvestaja o steti i spisak sa kojim servisima saradjuju. Sumu koju treba da isplate mi nisu rekli, vec da pozovem neki broj telefona za koji dan i da pitam.

 

Evo sta su napisali u vezi ostecenja vozila:

 

E2EE8131-5711-4049-B1AB-97798F6ABE99.jpeg
 

Pitao sam ga sta znaci to sto pise da je stanje vozila prosecno, on mi rece, pa da je prosecno. :D Ne znam utice li to na amortizaciju kasnije posto se prvi put srecem sa bilo kakvom naplatom stete.

 

A ispod je spisak servisa, uz njihovu napomenu da je najbolje ici u prvi ili drugi, ne znam po kom osnovu, verovatno njima to najvise odgovara:

 

 

ABC6B5DE-A589-46E7-88A0-E6DCE79FB03E.jpeg

Edited by TeaseR

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/18/2020 at 10:46 AM, neshaoct said:

Druga stvar je originalni nov deo. Od toga nema ništa za auto star 10 godina. Dakle, to što odeš u ovlašćeni ne znači da ćeš dobiti nov originalni deo, nego ćeš (kad je limarija u pitanju) dobiti polovan deo, ili ako baš hoćeš nov ''iz originala'' onda ćeš imati značajnu amortizaciju (moraćeš ti da platiš npr. pola vrednosti novog originalnog dela). Oni nisu dužni da ti auto naprave boljim nego što je bio, nego da ga vrate u pređašnje stanje.

 

Cisto da kazem da sam preko agencije koju sam angazovao posle sudara naplatio stetu u vrednosti novih delova iz Porschea(Krilo 60.000, hauba 75.000, far 64.000 i tako dalje). Ne znam kako i zasto s obzirom da mi je auto u trenutku sudara bio sar 11 godina, ali eto, naplatilo se fino

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da da, preko Agencija može više svakako, toliko više da se opet isplati i kad oni uzmu svoj procenat, ali kad se dođe bez Agencije obično odjednom ne može ništa novo ''iz originala'' za vozila van garancije.

Možda @TeaseR da probaš i tako, da vidiš da li im je tvoj slučaj zanimljiv za naplatu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad sam ih zvao, rekli su da mogu u bilo kom servisu sa spiska da popravljam i da ce oni isplatiti tu sumu. Problem je sto navodno ne mogu da isplate dok ne stigne zapisnik od policije, a ja pojma nemam koliko to traje. Registracija mi istice krajem februbara pa nije bas kao da mogu da cekam u nedogled, iako je auto u voznom stanju. Imam ucesce u steti od 10% ili minimalno nekih 13000din. Kontam da je minimalna suma koju moram da platim svakako vise od 10% totalnog racuna, cak i u ovlascenom servisu.

 

Moze li broj od neke agencije za koju znate da valja?

Edited by TeaseR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvao, slabo sta moze da se izvuce, tako da cu najverovatnije ici na to da oni poprave, nego ne znam da li da platim ja pa da im dostavim racun ili da cekam njih? Ako mi je svejedno, onda bih ja to uradio da bude gotovo sto pre da bih mogao da registrujem kola.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, TeaseR said:

...nego ne znam da li da platim ja pa da im dostavim racun ili da cekam njih?

Mislim da nemaš šta da ih čekaš jer su u pitanju servisi sa njihovog spiska, tj. već su ti kazali da možeš u bilo kom servisu sa spiska da popraviš i da će oni isplatiti tu sumu. 

 

1 hour ago, TeaseR said:

Problem je sto navodno ne mogu da isplate dok ne stigne zapisnik od policije, a ja pojma nemam koliko to traje.

U Beogradu, kada je u pitanju samo materijalna šteta, zapisnik je gotov 7-10 dana nakon dana obavljanja uviđaja. Sada ga Policija šalje odmah Osiguranju, ti više nemaš ništa sa tim.

Kada je u pitanju materijalna šteta + povrede/smrt, onda Zapisnik bude gotov posle 30 dana, i opet ide pravo ka Osiguranju.

 

Realno, za ubuduće...nisi ni trebao da zoveš Policiju jer nema drugog učesnika, već si zatekao auto na parkingu sa oštećenjima. Tada se odmah ode u kasko, prijavi šteta i to je to. Ili, mogao si reći da si sam napravio štetu (zagrebao vrata i polomio retrovizor) jer si npr. pogrešno procenio rastojanje od neke prepreke (zid, stub, ulazak u garažu...šta god). Jedino ako je u pitanju krađa (npr. skinu ti felne, ili farove...), onda treba prvo prijaviti krađu Policiji, pa ide aktivacija kasko polise.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada sam potpisivao ugovor, rekose mi da je samo bitno da postoji poziv ka policiji, to sam zapamtio i zbog toga sam zvao. Bukvalno isto jutro, neki auto je pokosio 4 parkirana odmah iznad mene i policija je dovela to u vezu sa tim slucajem, dali su mi broj od policijskog sluzbenika koji je izvrsio uvidjaj i zbog toga je slikao i mene. Posle su skapirali da nije bilo sanse da je taj audi i mene udario ali vec je bio sacinjen zapsnik.

 

Da sam znao da mogu da kazem da sam ja zakacio, to bih i uradio, da se ne mlatim sa policijom i cekam taj izvestaj, al dobro, sad znam za drugi put :)

 

Sto se tice popravke, odradio bih u ovlascenom jer kapiram da sam tu siguran da cu dobiti originalni retrovizor, a ne neku kinesku kopiju. Svakako im moram dati 10% ili ~13000din ucesca, a popravka sigurno nece preci 130000din, tako da kontam da je najbolje tamo. Ako sam dobro razumeo, ja mogu da biram gde zelim da popravim auto, nebitno da li je servis na spisku ili ne.

Edited by TeaseR

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/19/2020 at 5:26 PM, neshaoct said:

Mislim da nemaš šta da ih čekaš jer su u pitanju servisi sa njihovog spiska, tj. već su ti kazali da možeš u bilo kom servisu sa spiska da popraviš i da će oni isplatiti tu sumu. 

 

U Beogradu, kada je u pitanju samo materijalna šteta, zapisnik je gotov 7-10 dana nakon dana obavljanja uviđaja. Sada ga Policija šalje odmah Osiguranju, ti više nemaš ništa sa tim.

Kada je u pitanju materijalna šteta + povrede/smrt, onda Zapisnik bude gotov posle 30 dana, i opet ide pravo ka Osiguranju.

 

Realno, za ubuduće...nisi ni trebao da zoveš Policiju jer nema drugog učesnika, već si zatekao auto na parkingu sa oštećenjima. Tada se odmah ode u kasko, prijavi šteta i to je to. Ili, mogao si reći da si sam napravio štetu (zagrebao vrata i polomio retrovizor) jer si npr. pogrešno procenio rastojanje od neke prepreke (zid, stub, ulazak u garažu...šta god). Jedino ako je u pitanju krađa (npr. skinu ti felne, ili farove...), onda treba prvo prijaviti krađu Policiji, pa ide aktivacija kasko polise.


Kaze mi sestra koja radi u tuzilastvu da se sad njima osiguranja obracaju za zapisnike kada su u pitanju povrede, tako da sad izgleda mup ne salje zapisnike u tim slucajevima osiguranju vec samo tuzilastvu. E sad ne znam dal to vazi sa sve predmete u kojima postoje povrede

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oduvek je MUP po službenoj dužnosti slao zapisnike u nadležno tužilaštvo ako u saobraćajnoj nesreći ima povređenih/poginulih. Onda se ode kod tužioca i traži da dozvoli kopiranje Zapisnika (što oni uvek dozvole), nekada i ne mora da se popunjava formalna molba već je dovoljno usmeno to reći tužiocu i on, nakon utvrđivanja identiteta i konstatovanja da imate legitimni interes (učesnik ste u nesreći po bilo kom osnovu), dozvoli kopiranje Zapisnika. Tako sam ja uradio još 2012. godine...dok je u Osiguranju mogla da se podigne samo prva strana Zapisnika.

Kad god je takav udes u pitanju (povređeni/poginuli), uvek Zapisnik ide kod tužioca, pa se sve dalje od njega traži...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, nego cisto da ne bude nesporazuma, jer se iz tvog prvobitnog posta (...Kada je u pitanju materijalna šteta + povrede/smrt, onda Zapisnik bude gotov posle 30 dana, i opet ide pravo ka Osiguranju....) moglo zakljuciti da mup dostavlja osiguranju zapisnik, a ne rade to.

 

Nisam siguran da osiguranja uvek uspeju za 30 dana da nabave zapisnik ako je u tuzilastvu guzva, al svakako treba smarati licno i osiguranje i raspitati se u tuzilastvu za zapisnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, da...nek' smo ispravili da bude jasnije. :thumbup: 

Realno, Osiguranjima za njihov posao u najvećem broju predmeta i ne treba ništa više od prve strane Zapisnika, a nju mogu da dobiju od MUP-a. Ako već ima nešto sporno oko odgovornosti za udes, ili je podeljena odgovornost...to svakako neće rešavati MUP nego će se ići na Sud.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci koliko sam ukapirao iz predjasnjih postova, najbolje je kontaktirati agenciju pa nek se oni ganjaju sa osiguranjem?

Naime, caletov punto 2009 1.2 8v, kupljen nov..

Pre mesec dana krenuo da se iskljuci sa magistrale kada se pojavila isprekidana linija, i neki mamlaz iz istog smera preticao preko pune i udari ga, sreca ne direktno jer bi se katastrofalno zavrsilo..

Evo sta je osteceno i koliki je predracun u ovl. servisu.

 

Screenshot_20200816-144539_Viber.jpg

20200815_162803.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel su ti uplatili nešto?
Krivica je nesporna, samo je taj lik kriv?

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@baron21 Ako podneses žalbu i priložiš račun od servisa, trebalo bi da ti refundiraju, odnosno da oni plate direktno servisu štetu. Svakako, možeš ih pitati sa kojim servisima sarađuju, oteraš auto i sačeka te sređen. Ti se ništa ne petljaš.

Svakako postoji opcija da angažuješ agenciju, pisali smo ranije. 

Na ličnom iskustvu ti mogu reći da je isplativo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisu jos nista uplatili, jos nismo dosli do toga

Da, kriv je taj sto je preticao preko pune linije

 

Hmm, sad pokusavamo da uzmemo sto vise novaca, kako bi cale dao ucesce za neki nov auto, nije bas da mu se popravlja posto je bio fin udarac, pukla greda i sta ti ja znam sta sve, nisam video auto uopste :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...