Jump to content
FAS Goran
Milutinac

Uskoro novi pravilnik o kontroli vozila

Recommended Posts

89140_kisa.jpg

Kako prenosi Beta, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Stojadin Jovanović najavio je da će uskoro početi primena novog pravilnika o ispitivanju ispravnosti vozila, što će, kako je naveo, uvesti red u tu oblast i doprineti povećanju bezbednosti u saobraćaju.

„Vrlo brzo će početi primena pravilnika o ispitivanju vozila, jer je do sad dosta neuređeno pitanje ispitivanja vozila i izdavanja atesta. U taj segment ćemo uvesti red”, rekao je Jovanović u intervjuu agenciji Beta govoreći o planovima u ovoj godini.

Agencija za bezbednost saobraćaja planira da ove godine počne i izdavanje licenci profesionalnim vozačima. Licenciranje će početi u drugoj polovini godine.

„Skoro da smo završili priču i o implementaciji tahografa, pre svega izradom memorijskih kartica za digitalne tahografe koje radimo već godinu dana. Završili smo priču sa proverom znanja tehničara koji rade u radionicama za servisiranje tahografa. U toku je postupak ovlašćivanja radionica koje se time bave”, rekao je Jovanović.

On je ocenio da Srbija po bezbednosti u saobraćaju i dalje zaostaje za najbezbednijim zemljama u Evropi i svetu napomenuvši da je u toku izrada Nacionalne strategije za bezbednost saobraćaja koja sadrži niz mera za poboljšanje stanja u toj oblasti.

„Što više saobraćajnica bude pokriveno sistemom video nadzora biće bezbednije. Dobar primer je žuta traka na Brankovom mostu u Beogradu. U toku je izrada Nacionalne strategije za povećanje bezbednosti u saobraćaju do 2020. godine. Ta strategija sa nacionalnim planom sadrži niz detalja i mera za povećanje bezbednosti”, rekao je on.

Jovanović smatra da se protiv bahatih vozača koji ugrožavaju druge učesnike u saobraćaju mora boriti uporednom primenom preventivnih mera i efikasnim kažnjavanjem.

Upitan o izradi novog zakona o bezbednosti saobraćaja, Jovanović, koji je član radne grupe za izradu zakona, rekao je da očekuje da nacrt bude gotov za mesec do dva i da će potom početi javna rasprava.

Na pitanje o najavi da će u novom zakonu biti precizirani slučajevi u kojima su putari odgovorni za saobraćajnu nesreću, Jovanović je rekao da je to jedno od pitanja koje radna grupa razmatra.

„Mislim da je značajno odrediti odgovornost svih subjekata, uključujući putara”, rekao je Jovanović koji nije želeo još da govori o pojedinačnim odrebama novog zakona o bezbednosti saobraćaja u izradi.

preuzeto sa Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neka Stole Nosorog prvo uredi puteve i postavi signalizaciju po propisima koji su lepo napisani u nasim zakonima pa tek onda neka prica o bezbednosti i Evropi.... :rant: :rant: :rant: :rant: :rant:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juce sam gledao SAT, pricalo se o neispravnim uredjajima na tehnickim pregledima, pa ovo sto kod nas rade to je odavno prevazidjeno i u zemljama treceg sveta!!! Izgleda je najlakse natovariti razne poreze, takse, i ko zna kakve jos dazbine obicnim gradjanima na vrat i tako se resavaju svi problemi ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa vec godinu dana su teh pregledi kao umrezeni a i dalje prolazi svatko tko doveze vozilo! Ako se nekako moze dokotrljati znaci da je ispravno!

Prvi iole ispravan auto koji stane na valjke nastanca dijagrama sile kocenja za ceo dan, tako da imaju za one neispravne!

Tko zna jos kakve ce novine da uvedu i da to naravno naplacuju a u biti nista se nece promeniti.

Meni se cini da je drzavi vise u interesu da se pod svaku cenu sto vise vozila kotrlja putevima jer raznim nametima tako vise zaradjuje. Ako bi se trenutno zaveo minimalan red na teh. pregledima vozni park ove napacene zemlje bi se smanjio za bar 10% a da se gleda bas sve kako je sada propisano najmanje jos toliko! (naravno ne racunam na naknadno ugradjene ksenone koji ne zaslepljuju druge ucesnike u saobracaju i protiv kojih nemam nista)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada bi se držali slova zakona (starog ili novog nebitno) ulice bi bile prazne.

Neka te pošalju na vanredni tehnički pa da vidiš koliko smo ispravni. Tad bi ti našli da je mlaz zadnje prskalice nepravilno podešen i da se voda ne raspršuje po pravilniku. :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo jedan video u duhu teme

kad bi vracali sve sa neispravnim kocnicama bilo bi mnogo bolje, ovi sto treba da zamene sijalicu nisu strasni, ustvari moze da se vozi i bez kocnica :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Veliki brat'' na tehničkim pregledima

 

177786-tehnicki.jpg

 

Dobijamo i novi Pravilnik o linijama tehničkog pregleda koji će zameniti važeći iz 1984. godine

 

Poslanici Narodne skupštine u četvrtak bi trebalo da usvoje izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja koji predviđa i strože uslove za utvrđivanje tehničke ispravnosti automobila. Jedna od najvećih novina koju predviđaju izmene Zakona je da svaka stanica za tehnički pregled mora da ima opremu za video nadzor, odnosno za snimanje kompletnog tehničkog pregleda. ''Radionice tehničkih pregleda moraće da imaju i dobru internet vezu sa jedinicom MUP-a, tako da praktično uvodimo ''sistem Velikog brata'' kada su u pitanju tehnički pregledi'', objašnjava Okanović. Razlog za to je, kako kaže, što su se do sada uverenja o tehničkoj ispravnosti dobijala i bez dovoženja vozila na tehnički pregled.

 

''Ne možemo da zatvaramo oči i da ne vidimo ono što svi vide. Uočavamo i na ulicama određeni broj vozila za koja se i sami zapitamo 'ko je ovo pustio da dobije tehničku ispravnost?'', ukazuje Okanović. I Vladimir Marinković, predsednik Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda (NATEP), smatra da uvođenje video nadzora na linijama tehničkog pregleda predstavlja najbitniju promenu za tehničke preglede i smatra da će izmenama ZOBS-a tehnički pregled prvi put posle dvadesetak godina ponovo dobiti na svrsi i važnosti koju je trebalo da ima i do sada. On objašnjava da video nadzor neće odmah po usvajanju zakona biti obavezan, i da će u prvoj fazi biti uvedeno fotografisanje tehničkog pregleda, jer, navodi, neće biti lako za kratko vreme iz ''nsistema uspostaviti sistem'', a vlasnici servisa za tehničke preglede imaće rok od tri godine da primene sve odredbe Zakona.

 

Novi Pravilnik posle više od 30 godina

Naime, kako objašnjava posle usvajanja Zakona biće usvojen i novi Pravilnik o linijama tehničkog pregleda koji će doneti prve veće promene u odnosu na važeći iz 1984. godine, a predviđa rok od tri godine da se svi prilagode novim odredbama i kako vozači i linije tehničkog pregleda, ali i radnici na liniji tehničkog pregleda. Marinković skreće pažnju na to da izmena Zakona definiše i minimalno vreme pregleda vozila na tehičkom pregledu, koje za putničko vozilo iznosi 35 minuta, a za teretno 55-60 minuta. ''To će sprečiti površnost pregleda, ali će napraviti i ravnomernu disperziju po linijama tehničkog pregleda, tako da će sve linije tehničkog pregleda imati dovoljno posla. Nećemo doći u situaciju da jedna linija ima 10.000 pregleda godišnje, a druga 1.000'', navodi Marinković.

 

Izmene zakona uvode sada i obavezu da i putnička vozila starija od 15 godina moraju dva puta godišnje na tehnički pregled. Zakon iz 2009. godine tu obavezu predvideo je samo za autobuse i teretna vozila, a Marinković kaže da ona u potpunosti nije zaživela u praksi zbog neusvajanja pravilnika koji prate Zakon. ''Sasvim je logično i razumljivo da se starija vozila, koja su više izložena kvaru, češće tehnički pregledaju'', rekao je Okanović. On kaže nije upoznat sa tim da li će cena tehničkog pregleda za vlasnike vozila koji moraju na pregled dva puta godišnje biti prilagođena, dok Marinković upućuje na to da će cenu tehničkog pregleda utvrditi Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija, kako minimalnu, tako i maksimalnu. ''Mislim da cena neće biti previsoka, a svakako je u amandmanima dodata i maksimalna cena, baš zbog zaštite prava vozača starijih vozila, a i same države koja dovozi svoja vozila na tehničke preglede'', izjavio je Marković. Dosadašnja cena tehničkog pregleda, kaže on, bila je od 1.500 do 2.000 dinara za putničko, a za teretno dva puta skuplje.

 

I licence za radnike

Neke od novina koje donose izmene Zakona su i licenciranje i obuka radnika na linijama kako bi mogli da pregledaju automobile sa novim tehnologijama, kao i centralizacija podataka i stvaranje baze o svim vozilima u Srbiji koja je bitna za Vladu Srbije i sva njena ministarstva. Prema Marinkovićevim rečima, izmene Zakona i novi Pravilnik o tehničkim pregledima bazirani su na evropskim pravilima i preporukama - obuka radnika, vreme trajanja pregleda, uspostavljanje baze, nadzora i centralizacije podataka. Međutim, kako ističe, posle pune primene Pravilnika o tehničkim pregledima 2021. nećemo ni tada u potpunosti biti usklađeni sa evropskim preporukama, već će se tada razmišljati o sledećim fazama, kako bismo, ocenjuje, do 2024. ili 2025. godine bili u potpunosti usklađeni sa evropskim standardima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...