Jump to content
FAS Goran
bax76

FAS Punto Classic PROBLEMI sa garancijom

Recommended Posts

 Ne treba gledati brzinu na snimku, vec obrtaje.

Auto ubrzava kao camac.

 

Ne treba gledati brzinu...a, pričamo o klizanju kvačila??? Pa, kako auto ubrzava ako mu kliza kvačilo, šta se dogodi sa snagom kada kvačilo kliza na nekom autu?

Šta znači da auto ''ubrzava kao čamac''? Koliko inače treba da traje ubrzanje od 80 do 100 za Punto Classic 1.3 MJet (čini mi se da je u 4. brzini) ako je ovih oko 3 sekunde sa snimka previše sporo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih rekao da je u 5. brzini sudeći po obrtajima :) 

 

Inače, nikada ne vozim tako auto, ali posle kompletne priče o letenju obrtaja i lamelama probao sam ubrzanje na jačem gasu sa 80-90km/h kod sebe i obrtaji su postepeno išli na gore bez preskoka. Kvačilo fabričko sa 185 000km(pravih nadam se :) ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Daj mi prenosne odnose menjaca za Punta Mjeta 70ks, i nacrtacu ti grafikon prirasta brzine sa obrtajima, do tada dumaj na snimku, provozaj svoj auto u 5oj, ako je dizelas od 1800-3000 obrtaja, i prati obrtaljku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, u petoj...ne znam. :)

Onda, koliko treba inače da traje ubrzanje od 80 do 100 u petoj kod Punta Classic 1.3 ako je ovih oko 3 sekundi presporo?

 

EDIT: Oko obrtaljke...je l ista na svim Puntićima bez obzira da li su benzinci ili dizeli?

Nije ti palo na pamet da je moguće da ona zato ne može da odreaguje kako treba (nije najpreciznija)...naročito ako nema mirisa, auto ubrzava bez prekida, odmah krene da ubrzava prilikom patosiranja gasa...ničega što bi fizički ukazalo da lamela kliza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Daj mi prenosne odnose menjaca za Punta Mjeta 70ks, i nacrtacu ti grafikon prirasta brzine sa obrtajima, do tada dumaj na snimku, provozaj svoj auto u 5oj, ako je dizelas od 1800-3000 obrtaja, i prati obrtaljku.

 

Fiat Punto 1.3 16v multijet

1251 ccm

51kW (70 KS)......................... pri 4000 o/min

180 Nm .............................. pri 1750 o/min

prenosni odnosi......................brzina 4000 o/min

1. 3.909:1......................................32.9 km/h

2. 2.238:1......................................57.4 km/h

3. 1.444:1......................................89.0 km/h

4. 1.029:1.....................................124.9 km/h

5. 0.767:1.....................................167.5 km/h

R 3.818:1......................................33.6 km/h

Dif 3.353:1

120 km/h................................... V pri 2865 o/min

0-100 13.4 s,.................................. max 164 km/h

pneu 165/70 R 14.................................O=1.795 m

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Treba da znas da auto ubrzava ikad kvacilo kliza, tako ga i pokreces iz mesta stajanja.

ALI, tada si ti razlog sto kliza, jer si otpustio pritisak korpe, svojim dejstvom na papucicu kvacila.

 

Inace taj multiJet, ide kao vihor u tom rezimu, kad na snimku proklizava, ovde si u riziku kad krenes da pretices, jer izostaje efekat motora, i auto primetno kasni za ocekivanim ubrzanjem.

 

Moj je klizao i u, cetvrtoj na tih 6000 km predjenih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kontam da ubrzava sporije i to je to.

Scenario sa stradalom lamelom: cepiš mu gas, obrtaji skoče a auto vrlo slabo ubrzava (kliza se ali ima i malo trenja pa ide), onda kreće da "hvata" više pa obrtaji padnu i počinje da ubrzava normalnije.

Možda negde grešim ali ja to gledam isto kao i kad ti gume po ledu klizaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

  Daj mi prenosne odnose menjaca za Punta Mjeta 70ks, i nacrtacu ti grafikon prirasta brzine sa obrtajima, do tada dumaj na snimku, provozaj svoj auto u 5oj, ako je dizelas od 1800-3000 obrtaja, i prati obrtaljku.

 

Fiat Punto 1.3 16v multijet

1251 ccm

51kW (70 KS)......................... pri 4000 o/min

180 Nm .............................. pri 1750 o/min

prenosni odnosi......................brzina 4000 o/min

1. 3.909:1......................................32.9 km/h

2. 2.238:1......................................57.4 km/h

3. 1.444:1......................................89.0 km/h

4. 1.029:1.....................................124.9 km/h

5. 0.767:1.....................................167.5 km/h

R 3.818:1......................................33.6 km/h

Dif 3.353:1

120 km/h................................... V pri 2865 o/min

0-100 13.4 s,.................................. max 164 km/h

pneu 165/70 R 14.................................O=1.795 m

 

 

 

Srce si :)

 

dovoljan mi je jedan red iz tvojeg posta(ustedeo si mi trud...)

 

120 km/h................................... V pri 2865 o/min

 

Sad ostvaljam vama da pogledate ponovo moj snimak( ko razume, gornji podatak ce mu nedvosmisleno potvrditi sve moje navode... ).

Edited by bax76

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dukadin

Da, zato treba da nađemo ako je neko nekada izmerio ubrzanje od 80 do 100 u petoj i uporedimo. :thumbup:

 

---------------------------

 

Bax, tražio si prenosne odnose, dobio si ih...koliko inače treba da traje ubrzanje?


 

Onda, koliko treba inače da traje ubrzanje od 80 do 100 u petoj kod Punta Classic 1.3 ako je ovih oko 3 sekundi presporo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

   Trazio sam i dobio tacno ono sto sam hteo da racunam, tako da sad ostaje vama da rekonstruisete sta se desilo, dao sam vam pomoc, tj. koji je podatak izvucen iz prenosnih odnosa bitan...

 

Nije tesko, pogledajte snimak, brzinu, uporedne obrtaje, i red koji sam odabrao :

-120 km/h................................... V pri 2865 o/min

Edited by bax76

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo su podaci bez tolerancije brzinomera, tako da ih uzmi kao približne.

 

Kada se frikcione površine lamele pregreju (lamela kandela) bitno se umanjuje sposobnost prenosa obrtnog momenta motora ka transmisiji. Isto kao i sa kočnicama. Kada se pregreju put kočenja se bitno produžava.

Bitno je razlikovati klizanje kvačila zbog loše upotrebe, kasnije zbog spaljenih obloga, zamajca i potisne ploče zatim dotrajalosti korpe / oslabljenog pritiska, kao i zbog vremenom trošenja frikcionih površina lamele. Druga varijanta su zbog nedostataka samog kvačila / zamajca. Neravnomeran pritisak/ nedovolja, ispucao zamajac/ potisna ploča kao i sama lamela. Milion razloga

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Daj mi prenosne odnose menjaca za Punta Mjeta 70ks, i nacrtacu ti grafikon prirasta brzine sa obrtajima

 

Dobio si ih.

Koliko treba da traje ubrzanje od 80 do 100 u petoj brzini za Punto Classic 1.3 MJet 70 KS?

Ovaj sa snimka ubrzava za oko 3 sekunde. Koliko treba da bude?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Nema veze ta tolerancija nije velika(5%), da moze da utice na ono sto sam napisao, i snimak je vec dovoljno mutnjikav, da tako mala razlika ne moze da se uoci na brzinomeru...

 

Ako je bas potrebno ubacicemo i toleranciju u pretpostavku:

-120 km/h................................... V pri 2865 o/min

 

neka bude sa tolerancijom

 

-126 km/h................................... V pri 2865 o/min

 

EDIT:

Moja prica sa prenosnim odnosima ne cilja na merenje ubrzanja, vec na sponu obim tocka-menjac(prenosni odnosi)- obrtaji - brzina vozila.

Edited by bax76

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam sledeće podatke 

80-120 km/h V brzina 15,1 s

ili 50-90 km/h IV brzina 10,5 s

ili 60-100 km/h isto IV brzina 10,1 s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bax, nije moguće da Punto Classic 1.3 MJet sa 70 KS ubrza u petoj brzini od 80 do 100 za oko 3 sekunde (kao sa snimka) uz navodno klizanje kvačila, jer...koliko bi onda trebalo da traje ubrzanje ukoliko ne bi klizalo???

 

Odnosi koje si dobio...brzine koje idu uz njih su teorijske...ne treba da se uhvatiš 120 pri 2.865 obrtaja i misliš da tako mora i u praksi da bude. Za moj auto (Stilo 1.9 MJet 140), isto računajući po prenosim odnosima, u šestoj bi trebalo da hvatam 267 na sat...a, to naravno nije moguće u praksi.

 

Speed range (max speed on gears, top gear value theor., without gear reduction, km/h):

I: 43
II: 73
III: 120
IV: 168
V: 214
VI: 267

 

Final drive ratio std: 3.18

 

I: 3.8
II: 2.235
III: 1.36
IV: 0.971
V: 0.763
VI: 0.61

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Aj ovako, vidi na koliko obrtaja je maximalna snaga tvog motora, onda te obrtaje ubaci u tu kalkulaciju gde si dobio 267, kad si stavio maksimalne obrtaje motora.  Obicno je maksimalna brzina, mnogo blize maksimalnoj snazi nego maksimalnim obrtajima.

Edited by bax76

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da vam ponovo pomognem.  

 

 267 km/h u VI = 4472 o/min

 

Sa Stilom i tom snagom 267 km/ h moguće samo niz brdo. Preveliki otpori aerodinamike za tu snagu motora.

Fiat Stilo MW 1.9 MJ 150 ks
prenosni odnosi..........................brzina pri 4000 o/min
1. 3.800:1...............................................38.3 km/h
2. 2.235:1...............................................65.2 km/h
3. 1.360:1..............................................107.1 km/h
4. 0.971:1..............................................150.0 km/h
5. 0.763:1..............................................190.9 km/h
6. 0.610:1..............................................238.8 km/h

R 3.545:1.................................................41.1 km/h
Dif 3.180:1
120 km/h V.................................................2514 o/min
120 km/h VI................................................2010 o/min
130 km/h VI................................................2177 o/min
150 km/h VI................................................2512 o/min
0-100 km/h- 9.2 s
max.........................207 km/h pri............3467 o/min
pneu...............205/55 R 16.......................O=1.930 m

 

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, kao sto moze da se vidi, to je neka cesta prica sa motorima, maksimalna brzina je obicno negde u zoni maksimalne snage motora, nikad maksimalnog broja obrtaja u najvisoj brzini.

 

Da se vratimo na moj slucaj, evo jos pojasnjenja.

 

-126 km/h................................... V pri 2865 o/min

 

Zasto je ovo kljucna linija i zasto to nije prizvoljan podatak, od cega jedino zavisi taj podatak na ispravnom autu?

Posto smo ukalkulisali vec laganje brzinomera njega vise ne racunamo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

-126 km/h................................... V pri 2865 o/min

 

To je u teoriji...računajući po prenosim odnosima za auto sa tim motorom.

Kao što za moj ispadne isto tako 267 Km/h u 6. brzini, bez ulaska u crveno polje sa obrtajima. Ali, to naravno u praksi nije moguće...verujem Ivane ni nizbrdo. :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ bax76

 

Punto Classic 1.3 MJet, 70 KS, 5 vrata

Da ne ponavljam prenosne odnose koje je Ivan već postavio, evo samo brzina, teorijskih, sve u Km/h:

 

I: 37
II: 64

III: 99

IV: 140

V: 187

 

Može li tvoj auto da dohvati u petoj skoro 190 u praksi? Naravno da ne može. To je ta teorijska peta brzina i obrtaji u njoj, iz koje onda ti izvučeš tih 2.865 obrtaja na kojima treba da ide 120 i zaključuješ da on i u praksi treba da ide tom brzinom na tim obrtajima. Ne, ići će 120 sa većim brojem obrtaja od toga i nikada neće uhvatiti 187 na sat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

     Sutra nastavljamo, kad se malo slegne.

Probaj da vidis sta su ti prenosni odnosi, i kako uopste se broj obrtaja, prenosi sa radilice na tockove.

Mozda imas bicikl, pa princip je slican sa njegovim menjacem.

Da li tu ima mesta ikakvoj improvizaciji, kao sto ti nagovestavas.

Necu da te nesto cimam, nije problem kad neko nesto ne zna, jedino ako se malo pomucis onda ces zapamtiti, sta si provalio.

Da napomenem ja nisam nikakav skolovan strucnjak po ovom pitanju, ovo je osnovno poznavanje gradiva, iz OTO-a

Za pocetak, taj podatak na ispravnom autu je maltene uklesan u kamenu, zavisi samo od obima guma, tj, mozes malo da ga menjas obimom guma...

 

Znaci bas svaki Punto Mjet, izasao iz fabrike ce ici 120 km/h, u V pri 2865 o/min (ukoliko su napisani brojevi lepo kopirani)

 

Nek 120 bude po navigaciji, brzinomer malo laze, pa nek bude izmedju 125-130...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za pocetak, taj podatak na ispravnom autu je maltene uklesan u kamenu, zavisi samo od obima guma, tj, mozes malo da ga menjas obimom guma...

 

-120(126) km/h................................... V pri 2865 o/min

 

Još jednom, to nije podatak, kako kažeš, na ispravnom autu. To je teorijski podatak. Kada bi nastavio da podižeš obrtaje odavde pa dalje...na kraju bi završio sa brzinom od 187 na sat, a to tvoj auto ne može...ni blizu.

Zato se u praksi vrti na više od tog broja pri 120 Km/h u petoj...i zato mu je max brzina malo iznad 160, a ne skoro 190. Kao što i mom autu nikako nije max. brzina skoro 270. :)

Znaci bas svaki Punto Mjet, izasao iz fabrike ce ici 120 km/h, u V pri 2865 o/min (ukoliko su napisani brojevi lepo kopirani)

 

Neće. To je teorijska brzina, rezultat računa uzimajući u obzir parametre motora i menjača.

Ako bi išao 120Km/h@2.865 rpm u petoj, u praksi...na koliko obrtaja bi onda bio pri 160?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...