Jump to content
FAS Goran
strcentar

Tipo 1.6 i.e. DOHC - ne postoji ni u jednom katalogu delova

Recommended Posts

Prica je za ne poverovati, i podelicu je sa vama. Mozda se jos nekome desi nesto slicno pa da zna kako da resava.

Naime, automobile vec godinama odrzavam u servisu Auto Bane u Zajecaru, oni su dugo godina bili u sastavu Delta auto grupe, bili su ovlasceni servis i salon za automobile grupacije Fiat. Pozovem ja njih prosle nedelje i zakazem veliki servis za danas, ostavim sefu servisa sve podatke, naravno i motorni kod. I kaze on meni, imam delove na lageru dodji. Odem ja danas kod njih, mehanicar pocne da skida zastite i sve sto treba, a sef servisa otisao da pokupi delove iz njihove radnje, kad se vratio slozio je facu kao da je video vampira a ne dve bregaste. :no

Tacnije, u Auto Data i Tecdoc programima se motor sa oznakom 149 C2.046 vodi kao motor sa jednom bregastom. I on je covek spremio delove po katalogu za motor sa jednom bregastom. Sledeca provera je bila na Eperu, kad i tamo svi 1.6 motori koji su se ugradjivali u Tipa imaju samo jednu bregastu. Pocela je da se javlja sumnja kod servisera da nije slucajno ubacen motor 1.8, a da je u papirima ostao 1.6. Medjutim to nije moguce, zato sto znam kako treba da vuce motor od 110KS, ovaj moj ima definitivno manje od 100KS. Ali ajde da proverimo i sa njegovim delovima. Kais je taj, ali spaner ima malo nize postolje, tako da kais ne naleze celom povrsinom na njega, tacnije viri za 1 mm od spanera,i postoji opasnost da sklizne. E onda sledi detaljno uzimanje mera starog spanera i kaisa i pretraga po katalozima. :pc:

Dobrih dva sata smo trazili i konacno nasli. Tako da znate, ko narucuje delove sta da trazi, kais i spaner od Fiat Regata 1.6 90i To je potpuno isti motor kao u Fiat Tipo, samo sto ima dvogrli karburator umesto monopoint ubrizgavanja. Kais ima 138 zuba, i to mozda nekome koristi.

Svi smo ostali zbunjeni, a znam da postoji Tipo sa dve bregaste, nisam jedini na ovom forumu koji ga vozi. Ali on kao takav ne postoji nigde po katalozima :question: :question: :question:

I tako sam ja morao da se vracam autobusom za Negotin, a sutra opet busom u Zajecar po auto. Posto mi je stari kais bio pred pucanjem

nisu smeli da ga vracaju nazad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je to sa tipom. Ja imam tipa 1.6 sa jednom bregastom. kada sam kupovao čvrsto sam bio rešen da to bude tipo sa 8v. Posle sam se kajao i još uvek se kajem. sramota 1.6 75ks, a 1.4 72ks. troši kao tenk, a jedva da se oseti da ide bolje od 1.4. Onda barem da sam jurio motor sa dve brege. Problemi za delove obavezni dok sam mu našao filter za vazduh kupio sam 4 kom. koji nisu za njega. Španer ležaj za PK kaiš još uvek nisam zamenio sreća pa ovaj stari drži još.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motori 149.C... su SPI sa katalizatorima, dve bregaste, bez uravnotezivaca rada, 66KW-90KS. Ugradjivani u Tipa, Regatu, Prizmu i Deltu GTIE. Sto se tice kaisa mislim da bi trebao da ima 139 zuba, pogledaj ponovo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

taj motor je isao i u cromu 1.6 ja uvek prvo pogledam motor pa onda narucujem delove pogotovo za tipa una i sl...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ja sam ljudima dao kod motora, znali su da je 149 C2.046, ali AutoData i Tecdoc kao i originalni najnoviji Eper u svojoj bazi imaju taj motor kao motor sa jednom bregastom. To je ono sto nas sve buni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cxca5302.jpg

Evo slike iz Workshopa,on kaže da je tvoj motor sa dve bregaste,kaiš 138 zuba to treba da bude motor gde je usisna grana do hladnjaka....Ako je taj onda je stvarno redak ja sam ih video samo dva komada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je ova slika desno, tako izgleda. Nije mu usis napred, pozadi je usis a napred izduv. Ali to je ta kodna oznaka motora, mozda je kod Delte ili nekog drugog auta kontra okrenuta glava, ili nesto slicno. Ma sutra stizu delovi od Regate pa cemo da se vozimo ljudski. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cao andro...

Ja slucajno imam tog cudnog tipa sa dve bregaste koji mi pije krv vec 4 godine. Muka sa delovima. Skoro sam skonto da je u stvari motor od regate a ne tipa 1.6 90 ks.

Rekao si da zupcasti kais i spaner od regate 1.6 90 ks, a termodavac temperature raslhladne tecnosti i filter vazduha? onda bi trebali i oni da budu sa tog regatinog motora? Ako nije probem ostavicu ti broj tel 0611468696 milos. Voleo bi bas da popricamo o ovoj muci sto nas je zadesila...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da se i ja pridruzim jer imamo istu muku :) i ja vozim tipa 1,6 sa 90 ks..sa dve bregaste,,,poznatiji je kao svajcarac :) upravo zbog drugacijih delova...do sada sam menjao zglob i vodenu pumpu i naravno namucio sam se dok sam nasao odgovarajuci, cak sam i filter za vazduh dosta trazio..moje neko misljenje je da jeste teze naci delove ali da su delovi za nas model dosta veci, masivniji da ne kazem ojacani u odnosu na obican 1,6 i jedino im je to prednost :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ostavi mi sasiju dacu ti sve kataloske broje i original i zamenske ,pa ces naci lako ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni su u servisu nasli filter za vazduh, mislim da je isto regatin. Odes u neki iole ozbiljniji servis ili radnju sa autodelovima i odneses im tvoj filter za vazduh i oni po merama nadju koji je to filter, ili po kataloskom broju i resio si problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz kraljeva :) poucen iskustvom da sam vise puta uzimao deo koji nije odg pa se u prodavnicu vracao vise puta, sto kaze Andro, lepo uzmem deo skinem i od prodavnice do prodavnice uporedjujem ..a vazdusni filter je bio ja mislim za fiat cromu.. :)

i da iskoristim vec temu da vas pitam jel znate mozda da libi felne sa alfe 145 odg za tipa i obrnuto sa tipa na alfu? znam da je na fiat-u promer rupa 4 x98 ali ne znam koliko je na alfi :)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ALFA ROMEO

145, 146, 155 (>94) 4 x 98 38 58.0

FIAT

Barchetta, Brava, Bravo, Cinquecento, Marea, Panda, Punto, Tempra, Tipo, Uno 4 x 98 ... 38 58.0

Dakle paše kako god okreneš .. :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam gledao na netu slike regatinog motora oznake 100 s,ima dve bregaste na isto mesto razvodnu kapu dovodno i odvodno crevo iz hladnjaka termostat na istom mestu kuciste za filter potpuno isti!!!!! pokusajte da trazite delove za regatu 100 s!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekstra motor :fun:  (cale ga ima), ali kad se kupuje neki deo, nikako ne trazi za FIAT tipo 1.6. Kad smo menjali set kvacila, lamela od tipa, korpa ne znam od kog tipa a druk lager od nekog dukatija kombi, a filter za vazduh je posebna prica, kao i kocnice, kao  mnogo i mnogo druge stvari.

Jeste problem sa delovima, ali kod se sve napasuje ide ko lud. Ja sam ga vozio na otvorenom 180 na plin :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto kod nas u Bosni niko normalan nema da se  nes vise razumi o ovom cudu svak kaze to je nesto prepravljano pa da vidim sta vi imate reci!

zovem se Alen iz BiH sam

 

Nedavno sam uzeo fiat tipo 1.6 66kw 90 hp trazio filter pa tak mi kazu da je nesto ovo kao prepravljano.istrazivao sam po netu i na par stranica nasao da je raden za svicarsko trziste i da ga nazivaju svicarac!

 

sad imam problem oko pumpe goriva! crkla mi pa trazio po ovoj i izbacivalo mi da je 3 bara postavio je i nekako mi trosi vise nez zasto!onda razne price niej od njega ovako onako,jednostavno dode da poludis! opet na net da provjerim i na par stranica mi izbacuje da koristi 1.1 bar na drugoj onda 1.2 pa na nekoj 3.5 ... e sad nikako ne mogu biti pametan i molio bi sve koji znaju nes vise o ovom da mi jave,bit cu jako zahvalan! zanima me tacno od koliko je bari pumpa za ovaj auto!

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja ga takodje vozim i situacija sa filterom je da nije isti kao sa regate zbog unutrasnjih krivina oko mono pointa (SPI koji je GM Marelli kombinacija, ima ga regata 90 i.e. ali je kuciste filtera drugacije i u nekim starijim opelima ali nije vredan popravke...) i visine koja je veoma bitna. Elem, pravi i jedini krsteni filter je MANN c2936 koji se moze naci jer je isao i u neke francuze i UFI po katalogu partnera, cini mi se 28009 sifra -lako se proveri.

Glavcine,kocnice,manzetne prednjeg ogibljenja,lezajevi tockova su od 1.9 tds--tako traziti po prodavnicama i katalozima (i 1.8 - koje je teze za identifikaciju). Lezajeve tocka samo SKF kupovati mada to nije tajna vise.

Amortizeri od 1.9 tds ili 1.8 tipa. Solje monroe, kod partnera je katalog opet tacan.

Kaisevi GATES ( zupcasti,mali i veliki,PK)  i i ekcentar-natezac SKF po njihovim katalozima koji su tacni.Znate ko ih od partnera prodaje.

Viljuske ne treba remontovati nego uzeti nova DELPHI koja jedina vrede trenutno na trzistu (manji fi je jer se biraju po godistu).opet partner i  tacan katalog.

Filter goriva je metalni velicine skoro kao konzerva pica o 0.5l i stoji ispred rezervoara, ispod plasticnog poklopca sa donje strane. Fizicki ga je najbolje uporediti jer su tu katalozi omanuli. Imam negde zapisano pa cu napisati cim pronadjem.

Davaci temperature i termoprekidac po uzorku jer na njima pise sa strane utisnuto koji su a katalozi su nikakvi za vecinu auta.

Korpa i lamele kako gde ali je uzorak najbolji, naravno ako je original.

Dihtung dekle ventila je u katalozima od crome 1.6.

Stabilizatori su standardni kao i gumice balans stangle.

Ulje moze selenia gold ali je motor za mineralno (15-40)

Filter ulja nije od juga 45 jer je pritisak bypass-a 1.5 bar-a tako da trazite za 1.8 tipa jer je vrlo bitno zbog podmazivanja bregastih...

 

Ostalo osim delova motora je standard i uzima se po godistu.

Izbor ovih delova je 100% tacan i isproban na mom tipu iako nisu svi delovi menjani koje sam naveo. Mozda su neki katalozi tacni a da nije navedeno mada ja na takve osim gde je navedeno nisam nailazio u BG-u. Ovo je moje visegodisnje iskustvo.

Tesko je doci do delova a kamoli birati kvalitet ali najbitnije sam naveo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj motor radi na 1 bar pritiska. Svejedno i ako ugradis malo jacu pumpu tu je regulator pritiska na centralnoj jedinici za ubrizgavanje da to ispegla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ALFA ROMEO

145, 146, 155 (>94) 4 x 98 38 58.0

FIAT

Barchetta, Brava, Bravo, Cinquecento, Marea, Panda, Punto, Tempra, Tipo, Uno 4 x 98 ... 38 58.0

 

Hteo da te pitam vidim ovde da si naveo promer, kako onda felne kod mene na tipa ne pasu, a kod druga na alfi 145 pasu. 4x100 ET38 58-59 centralna? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kod alfe su 4x98.

Centralna i na alfi 145 i na tipu su 58.1.

Ja na tipo terao 3 godine razne felne 4x100 bez problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...