Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Euro NCAP (i ostali) crash testovi

Recommended Posts

Test koji je promenio sve: Nakon što je pre 25 godina prevrnuta A klasa, uvedeni su novi standardi bezbednosti

 

mercedes a p.jpg

 

Pre 25 godina kolege iz švedskog časopisa Teknikens Värld prevrnule su tada novu Mercedesovu A-klasu na krov u rutinskom manevru izbegavanja, koji će kasnije ući u istoriju kao los test. Tokom testa mali Mercedes je prvo podigao jednu zadnju gumu, nakon iznenadne promene vozne traka, zatim se sasvim nekontrolisano zanjihao i na kraju se otkotrljao u stranu.

 

Nakon objavljivanja izveštaja Šveđana digla se velika medijska bura širom sveta i donela negativan publicitet brendu koji je bio samoproglašeni lider u autoindustriji kada je reč o bezbednosti. Rezultat je bio da Mercedes, koji je prvi u serijsku opremu uveo ABS i vazdušne jastuke, uvodi i ESP (elektronsku kontrolu stabilnosti). Prva A-klasa sa ESP-om kao standardom sišla je s proizvodne trake početkom februara 1998. Od tada je ESP postao sastavni deo čak i malih automobila, a od novembra 2014. svi novoregistrovani putnički automobili u EU moraju da budu standardno opremljeni ESP-om. Ovaj anđeo čuvar za vozače, uz pomoć ABS sistema protiv blokiranja točkova s kontrolom proklizavanja, elektronske raspodele sile kočenja i pomoći pri kočenju, prvi put je predstavljen u S-klasi 1995. godine i veruje se da je od tada spasio hiljade života. Godine 2020. Bosch je proizveo svoj 250-milioniti ESP sistem, a 87% svih novih automobila prodatih širom sveta imalo je ESP.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prva ženska lutka za crash testove

 

lutka.jpg

 

Napokon kraj opasnoj diskriminaciji?!

 

Kada su pokrenuti crash testovi početkom sedamdesetih godina prošlog veka, nije se mnogo razmišljalo o anatomiji. Kreirana je standardizovana lutka teška 78 kilograma i visoka 175 cm, što su bile mere prosečnog čoveka. O ženama se nije preterano razmišljalo, sve donedavno. U parametrima crash testova dobijani su rezultati koji su krojeni po muškoj fizionomiji. Za žene je korišćena samo manja lutka od muške: sa 48 kilograma i 149 cm visine. Međutim, ova lutka predstavlja samo 5% žena za volanom i više podseća na 12-godišnjakinju.

 

Švedska inženjerka Astrid Linder i njen tim su sada dizajnirali žensku lutku koja predstavlja prosečnu ženu. aS visinom od 162 cm i težinom od 62 kilograma ova lutka je u proseku ženske populacije. Ovo je preko potrebno jer žene takođe obavljaju polovinu svih putovanja automobilom i sklonije su povredama u sličnim nesrećama, rekla je Linder, koja je inače direktorka drumske bezbednosti u Švedskom nacionalnom institutu za puteve i saobraćaj i vodi istraživanje o ženskoj lutki u Linköpingu. U laboratoriji njen tim nekoliko puta dnevno simulira saobraćajne nesreće i njihove posledice. Senzori u lutki daju podatke koji mogu da spasu život, mereći precizne fizičke sile koje deluju na svaki deo tela u nesreći. Tim beleži podatke uključujući brzinu udarca, silu, otklon, obrtni moment tela i stope kočenja. Oni takođe posmatraju što se dešava sa biomehanikom lutke pri malim udarima pozadi. Kad žena doživi saobraćajnu nesreću, postoji do tri puta veća verovatnoća da će doživeti povredu vrata usled sudara pozadi od muškarca, prema podacima američke vlade. Mada trzajna povreda obično nije smrtonosna, može da izazove telesne nedostatke, od kojih neki mogu da budu trajni.

 

Linder veruje da njeno istraživanje može da pomogne u oblikovanju načina na koji će se automobili označavati u budućnosti te ističe ključne razlike između muškaraca i žena. U proseku, žene su manje i lakše od muškaraca te imaju različitu konstituciju mišića, a sve to utiče na povrede u sudarima, pogotovo ako su bezbednosne karakteristike vozila krojene po ''muškim'' lutkama. Pre nego što ženska lutka može da se koristi u testovima sudara, prvo moraju da je sertifikuju nadležna tela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euro NCAP testirao 16 novih automobila, 15 dobilo maksimalnih 5 zvezdica

 

euro ncap toyota 01.jpg

 

U najnovijem Euro NCAP crash testu je učestvovalo ukupno 16 automobila, od čega je 15 njih ocenjeno sa maksimalnih 5 zvezdica. Taj izuzetak je bio samo DS 9 koji je dobio četiri zvezdice. Preostalih petnaest automobila - od novog Range Rovera do novog Smarta #1 - svi su dobili pet zvezdica:

  • Tesla Model S
  • NIO ET7
  • Toyota bZ4X
  • Subaru Solterra
  • Hyundai Ioniq 6
  • Honda Civic
  • Isuzu D-Max Crew Cab
  • Toyota Corolla Cross
  • Nissan Ariya
  • Nissan X-Trail
  • Range Rover
  • Range Rover Sport
  • Smart #1
  • Renault Austral
  • Wey Coffee 02

Michiel van Ratingen, generalni sekretar Euro NCAP, navodi: ''U 2023. godini, u skladu sa svojom vizijom 2030, Euro NCAP će se fokusirati na niz novih aspekata. Na primer, postavljamo protokole za autonomno kočenje u slučaju nužde (AEB) za motocikle, kao i nove scenarije pasivne bezbednosti za pešake i bicikliste. Ovo je neophodan napredak u bezbednosti za druge učesnike u saobraćaju, a mi blisko sarađujemo sa industrijom kako bismo osigurali da ispunjavamo ciljeve Vision Zero i da su ispunjeni zahtevi protokola.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crash test pri 150 km/h. BMW E39 nakon susreta sa zidom

 

bmw crash test.jpg

 

Nije tajna da su moderni automobili mnogo bezbedniji od onih od pre dve decenije. Međutim, pri vrlo velikim brzinama i zaletanjima u velike, čvrste prepreke, ipak je teško preživeti.

 

Evo snimka koja prikazuje BMW E39 nakon susreta sa zidom. Test je organizovan u Francuskoj. Ovde moramo napomenuti da je automobil daljinski ubrzan do 150 km/h, pa se i moglo očekivati šta će od njega biti. Vozač i suvozač su se vozili Teslom na maloj udaljenosti da pilot ne bi izgubio domet daljinskog upravljača. Auto je udario u zid. Treba dodati da su pre izazivanja male katastrofe u kabinu postavljeni senzori i kamere da bi se dobilo još više podataka. Teško je zamisliti da bi neko preživeo takvu nesreću. Ovu brzinu ne proveravaju nikakve organizacije. Crash testovi se sprovode pri manjim brzinama. Kao što vidite, BMW E39 je potpuno uništen. Tek po komadiću zadnjeg dela karoserije može se zaključiti o kakvom automobilu je reč. To pokazuje da udar u zid ili drugo vozilo pri takvoj brzini može da završi katastrofalno. A to se, nažalost, često događa.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledah to. Zastrašujuće je. Ali, valja to pogledati. Ja sam pokazao mojim ukućanima.

 

 

 

Ovo ispod uopšte nije loše pogledati, jer "Američki institut za bezbednest na putevima" ( https://www.iihs.org/ ) i inače ima rigidnije testove od NCAP-a, pa tako npr. bočni udar izvode sa 31 mph ( a NCAP samo sa 32 km/h ).

 

A ispod je prikaz njihovog modifikovanog testa ( od pre par godina) medju SUV vozilima (CRV, RAV4 i CX5 i još poneki), gde je IIHS malčice podigao standardne brzine koje se primenjuju na testovima ( sa 31 na 38 mph ), povećali su težinu ( sa 3.300 na 4.180 funti ) i položaj vozila koja udara bočno testirane kandidate i rezultati su bili frapantni !

 

Pogledajte na linku, kratko je, malo više od dva minuta.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...