Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Euro NCAP (i ostali) crash testovi

Recommended Posts

euroncap%20fiat%20500l.jpg

 

Tokom prošle godine, organizacija Euro NCAP je objavila rezultate 36 crash testova novih automobila sa evropskog tržišta. Od tog broja, šest osvajača maksimalnih 5 zvezdica se posebno istaklo po pitanju zaštite odraslih putnika, zaštite dece, sigurnosti pešaka i po opremljenosti sistemima pomoći vozaču.
Najbolji automobili po kategorijama, u testiranjima Euro NCAP-a za 2012 su:

- mali automobili: Renault Clio
- kompaktni porodični automobili: Volvo V40
- kompaktni monovolumen: Fiat 500L i Ford B-Max
- kompaktni SUV: Ford Kuga
- veliki SUV: Hyundai Santa Fe
- veliki porodični automobil: BMW serije 3
- poslovni/porodični kombi: Ford Transit

Euro NCAP posebno naglašava da je Volvo V40 osvojio najveći ukupni rezultat od bilo kog automobila koji je testirala ova organizacija. Ukupno, 26 automobila je osvojilo maksimalnih 5 zvezdica, jedan je osvojio 4 zvezdice, a 8 ih je ostvarilo rezultat od 3 zvezdice. Napominje se i da su najlošiji rezultat tokom testiranja u 2012. osvojili Jeep Compass i Renault Trafic, oba modela uz tek 2 zvezdice. Po prvi put, tokom 2012. Euro NCAP je objavio rezultate uporednih testova u kategoriji popularnih poslovno/porodičnih kombi vozila. Jedino Ford Transit je u toj konkurenciji osvojio maksimalni broj zvezdica.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Po zlu poznati test BMW serije 3 iz 1997. godine i najgori Mercedesov kreš test svih vremena

 

 
Danas se proizvođači automobila utrkuju u naglašavanju dostignuća svojih modela, u smislu bezbednosti, ali postoje i oni trenuci koji se žele što pre zaboraviti.
Nemački premijum brendovi nisu izuzetak, što potvrđuje i BMW-ov slučaj sa serijom 3 (šasija E36), koja je 1997. godine ostvarila izuzetno loš (blago rečeno) rezultat na Euro NCAP testu, rezultat koji je za posledicu imao prekid njene proizvodnje na evropskom tržištu, godinu dana kasnije. Bavarski automobil je dobio jednu i po zvezdicu, a zaključak koji su ljudi iz Euro NCAP-a doneli  bio je da je kostrukcija četvorotočkaša izuzetno nestabilna i da predstavlja veliku opasnost po putnike. Rezultati testa bočnog udara su podjednako loši, pa je E36 na kraju dobio pomenutu zvezdicu i po, kao i svega 10 poena. Poređenja radi, na istoj seriji testiranja, Volvo S40 je dobio četiri zvezdice i 26 poena.
Prvi automobil koji je dobio maksimalnih pet zvezdica na Euro NCAP testu je bio Renault Laguna, 2001. godine.
 
Najgori Mercedesov kreš test svih vremena
 
Interesantno je da je na testu te iste 1997. godine (oba su bila u organizaciji nezavisne agencije EuroNCAP) svoj najlošiji nastup imao i Mercedes C-Klase. Model kompanije iz Štutgarta je na kraju dobio dve zvezdice (16 poena), a da su inžinjeri pažljivo poveli računa o greškama govori podatak da je naredna generacija imala maksimalan rezultat.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
euroncap-najgori-testovi.jpg

 

Nakon što ste imali priliku da vidite neverovatno loše kreš testove Mercedesa i BMW-a, red je da vam predstavimo tri automobila, koji su dobili najlošije ocene na testu EuroNCAP-a. Postoji više kriterijuma za testiranje automobila, ali glavni su čeoni sudar pri brzini od 64 km/h, bočni sudar, udarac u stub, kao i testovi koji se tiču bezbednosti pešaka, ali i bezbednosnih sistema u samom automobilu. Do sada je odrađeno preko 500 testova, a kao najlošiji pokazali su se Nissan Navara, Rover 100 i Citroen Xantia. Poslednja dva modela se više ne proizvode, dok je japanska kompanija izvukla pouke, poradila na poboljšanjima i sada je Navara Nissanov najprodavaniji pik-ap.

 

 

Rover 100 je 1997. godine osvojio samo jednu zvezdicu, a Citroen Xantia je iste godine uspela da osvoji samo pola zvezdice više. Ipak, Navara je bila daleko najlošija, jer 2008. nije uspela da osvoji niti jednu zvezdicu.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

NHTSA demantuje: Tesla Model S nije najbezbedniji automobil koji smo testirali

 

97856_tesla_model_s.jpg

 

Američki proizvođač električnih automobila, Tesla Motors, prilično je uzburkao vode ove nedelje objavivši da je njihov Model S američka agencija za bezbednost u saobraćaju proglasila - najbezbednijim na svetu. NHTSA nije bilo potrebno mnogo da pošalje demanti. Mada ne kriju da je Model S veoma bezbedan automobil, u agenciji ističu da se u zavisnosti od rezultata crash-testova automobilima dodeljuje ocena od najmanje jedne do najviše pet zvezdica. Ništa manje i ništa više. NHTSA takođe napominje da ne kategorizuju automobile sa jednakim brojem osvojenih zvezdica.

 

Tesla Motors je, podsećamo, u medijskom izveštaju tvrdio da je Model S, zbog natprosečnih rezultata u svim kategorijama zaslužio 5,4 zvezdice.

U kratkom medijskom izveštaju NHTSA napominje da bi proizvođači automobila i marketinške agencije trebalo da se drže jasno definisanih pravila kako bi tačno i transparentno prenosili informacije javnosti.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euro NCAP: Koji automobili su najbolji u izbegavanju sudara?

 

euroncap%2043.jpg

 

Tehnologija u automobilima napreduje iz dana u dan, pa je bilo samo pitanje vremena kada će Euro NCAP organizacija početi da ispituje bezbednosne uređaje za izbegavanje sudara koji su danas sve više u upotrebi. Ovo nezavisno evropsko telo za testiranje bezbednosti novih vozila objavilo je podatke sa prvih ispitivanja sistema za izbegavanje udara.

Tehnologije uređaja za autonomno kočenje u iznenadnim situacijama (AEB) koji danas postoje na tržištu mogu da se podele u dve grupe. Gradski AEB sistemi rade pri malim brzinama i cilj im je izbegavanje sudara otpozadi koji prouzrokuju povrede vrata putnika.

 

Međugradski AEB uređaji služe za sprečavanje sudara pri većim brzinama i preventivu od teških i fatalnih povreda, koji su posledica vozačeve nepažnje ili umora.

Euro NCAP je testirao oba tipa uređaja i ocenjivao ih od 1 do 3, što se odnosi nadobar, adekvatan ili marginalan rezultat.

U prvom slučaju ispitivani su gradski AEB sistemi, i to pri brzinama do 50 km/h, u situaciji kada su vozila bila vrlo blizu jedno drugom, i vozaču nije ostavljena mogućnost za reakciju. 

 

Najbolje ocene su ostvarili “PRE-SAFE Brake” sistem kod mercedesa E-klase (maksimalna 3 boda), City Safety & Collision Warning kod volvoa V40 (2,9) i “Forward Collision Mitigation” kod micubiši autlendera (2,1), dok su “adekvatni” bili “City Safety” kod volvoa XC60 (1,9), “City Brake Control” kod FIATA 500L (1,8) i “Active City Stop” kod ford fokusa (1,7 bodova).

Pri većim brzinama su rađeni i testovi kada je vozač stigao i kada nije stigao da reaguje, i to pri brzinama do 80 km/h.

 

euroncap%2044.jpg

 

Ponovo je “PRE-SAFE Brake” kod mercedesove E-klase bio u vrhu sa 2,9 bodova, “City Safety & Collision Warning with Full Auto-Brake” kod volvoa V40 je osvojio 2,6 bodova, a “Front Assist” kod VW golfa je dobio 2,2 boda i takođe ocenu dobar. Uređaj kod micubiši autlendera je ocenjen kao adekvatan (1,9 bodova), a kod honde sivik kao marginalan (0,44 boda).

 

Preuzeto sa AutoBlog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kineski Qoros 3 najbezbedniji u 2013. po EuroNCAP-u

 

euroncap%20qoros%202013.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, kineski model "Qoros 3 Sedan" kinesko-izraelske kompanije Qoros najbolje je vozilo u 2013. godini prema kriterijumima EuroNCAP testova za bezbednost.

 

Qoros 3 Sedan je ostvario najbolji rezultat, maksimalnih pet zvezdica, u svim segmentima ocenjivanja. Tokom 2013. godine ukupno su testirana 33 vozila, a kriterijumi su bili: zaštita odraslih putnika, dece, pešaka i bezbednosna oprema koju ta vozila imaju.

Najbolji u svojim kategorijama na EuroNCAP testiranju bili su: Renault ZOE, u klasi supermini, Qoros 3 Sedan, u klasi porodični automobil, Lexus IS 300h, u klasi veliki porodični auto, Kia Carens i Ford Tourneo Connect, u klasi malo višenamensko vozilo, Jeep Cherokee, u klasi malo terensko vozilo sa pogonom na sva četiri točka i Maserati Ghibli, klasa luksuznih limuzina.

 

EuroNCAP je u 2013. unapredio sistem ocenjivanja zaštite dece u vozilu u skladu sa najnovijim usaglašenim standardima bezbednosti. Istovremeno, ova organizacija je kao jedan od segmenata ocenjivanja počela da testira i inteligentne sisteme za regulisanje brzine kretanja vozila, koji nisu obavezna oprema.

"Pored postojećih testova, u 2014. predstavljaćemo i rezultate testova sistema za izbegavanje sudara, kao što su autonomno kočenje i sistem koji pomaže da vozilo ostane u istoj traci i upozorava vozača prilikom prelasku u drugu", kaže generalni sekretar organizacije EuroNCAP Mišel van Ratingen. On je izrazio nadu da će nove tehnologije unaprediti nivo bezbednosti svih učesnika u saobraćaju širom Evrope.

 

Preuzeto sa AutoBlog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Globalni rezultati potvrđuju vodeću poziciju Volvoa na području bezbednosti

 

volvo%20crash%2011.jpg

 

Volvo nastavlja put prema svojoj viziji da do 2020. godine proizvede automobile u kojima niko ne bi trebalo smrtno da strada ili se teško povredi. Brojni nezavisni bezbednosni testovi sprovedeni tokom protekle 2013. godine potvrdili su da je švedska kompanija i dalje vodeća po bezbednosti automobila.

 

volvo%20crash%201.jpg

 

Nedavno je Volvo S80 nagrađen 2014 Top Safety Pick+ nagradom od strane američkog osiguravajućeg instituta za bezbednost na putevima (IIHS), dok je u godini iza nas Volvo isporučio milioniti automobil opremljen inovativnim sistemom automatskog kočenja.

 

„Svi rezultati na bezbednosnim testovima tokom 2013. godine naglasili su našu vodeću poziciju u automobilskoj bezbednosti. Ponosni smo što našim kupcima možemo da ponudimo najsigurnije automobile na svetu“, izjavio je Thomas Broberg, stariji savetnik za bezbednost pri Volvo Cars kompaniji.

Prestižnu Top Safety Pick+ nagradu za bezbednost ranije su osvojili i Volvo modeli S60, XC60 i XC90 i to nakon odličnog rezultata na novom testu udarca pod malim uglom, uvedenom 2012. godine.

 

Top Safety Pick+ nagrada Volvou S80 posledica je dobrih rezultata u novom testu frontalnog sudara pod malim uglom, testa koji prikazuje situaciju kada se prednjim levim delom automobila udari u drugo vozilo ili statični objekt kao što je stub, a što se pokazalo kao vrlo ozbiljna situacija u saobraćaju. U IIHS-ovom testu tek 25 odsto prednjeg dela vozila s vozačeve strane udara u fiksnu prepreku pri brzini od 64 km/h.

„Naš bezbednosni kavez ističe se robusnim dizajnom i kombinacijom čelika različitog kvaliteta. Novi IIHS-ov test program potvrdio je vrhunske mogućnosti našeg rešenja. Slični strukturalni principi i čelik koriste se u svim aktuelnim Volvo modelima, a ta tehnologija će biti dodatno unapređena u nadolazećim modelima, postavljenim na novu SPA arhitekturu“, napominje Thomas Broberg.

 

Novi testovi za 2014. godinu uključuju sisteme za prevenciju od sudara

 

Od 2014. godine IIHS će pokrenuti novi test program koji će ocenjivati i rad sistema za prevenciju od frontalnih udaraca. To znači da će modeli S60, XC60 i S80, koji poseduju sisteme City Safety (automatsko kočenje pri manjim brzinama), Collision Warning with Full Auto Brake (upozorenje na udarac s automatskim kočenjem) i Pedestrian Detection (sistem otkrivanja pešaka), biti među sigurnim kandidatima za 2014 Top Safety Pick+ ocenu.

 

Vrhunske ocene za Volvo sisteme automatskog kočenja u novom EuroNCAP testu

 

EuroNCAP je u 2013. godini predstavio novi test program namenjen sistemima automatskog kočenja, a koji ocenjuje rad pomenutih sistema i uključuje test naleta na zadnji deo vozila pri gradskoj i međugradskoj vožnji, a koji će biti sastavni deo test programa za 2014. godinu.

Volvo XC60 opremljen City Safety sistemom bio je među najboljima u gradskim uslovima vožnje, dok je V40 briljirao u „međugradskoj“ kategoriji.

„Pozdravljamo odluku vodećih bezbednosnih instituta da u svoje programe testiranja uključe i sisteme za izbegavanje udarca. To kupcima daje bolji uvid u prednosti sistema automatskog kočenja, što će dovesti i do rasta njihove popularnosti“, ističe Broberg.

 

V40 još uvek broj 1 na EuroNCAP testu

 

Iako ni jedan Volvov model nije bio podvrgnut EuroNCAP testu u 2013. godini, Volvo V40 testiran 2012. godine ostao je automobil s najboljim postignutim rezultatom u istoriji ovog instituta. V40 je istovremeno postigao i najbolji rezultat svih vremena u kategoriji zaštite pešaka, ostvarivši 88 odsto ukupnog rezultata. Pionirski rad Volvoa na zaštiti pešaka rezultirao je osvajanjem 2013 Global NCAP Innovation nagrade.

 

V60 Plug-in Hybrid najsigurniji „električar“ na EuroNCAP testu

 

Volvo V60 Plug-in Hybrid briljirao je na EuroNCAP bezbednosnim testovima i osvojio najbolji rezultat među testiranim plug-in hibridnim automobilima. Maksimalnih pet zvezdica u testu, koji je uključivao i frontalni udarac pri brzini od 64 km/h, dokazuje da je V60 Plug-in Hybrid siguran poput standardnog Volvoa V60.

 

Milion Volvo vozila sa sistemom automatskog kočenja

 

City Safety sistem automatskog kočenja pri manjim brzinama deo je standardne opreme na svim novim Volvo modelima na svim tržištima. Većina Volvo modela je opremljena i brojnim drugim svetskim inovacijama, kao što je Collision Warning sistem upozorenja na udarac s funkcijom automatskog kočenja, kao i sistem detekcije pešaka i biciklista s funkcijom automatskog kočenja.

U julu 2013. godine Volvo je isporučio milioniti automobil opremljen sistemom automatskog kočenja, što je bila još jedna potvrda njegove vodeće pozicije na području bezbednosti.

„Nekoliko bezbednosnih istraživanja dokazalo je da naša inovativna tehnologija automatskog kočenja može smanjiti rizik od naleta na zadnji deo vozila za više od 20 odsto“, naglašava Broberg.

 

Izvrsni rezultati na testovima u Švedskoj

 

Volvo je u poslednjem bezbednosnom izveštaju švedske osiguravajuće kompanije Folksam zauzeo odličnu poziciju. Četiri Volvo modela - S60, V60, V70 i S80 u vrhu su poretka i u proseku su gotovo 60 odsto sigurniji od prosečnog automobila u ovom izveštaju. Svi Volvo modeli u trenutnoj ponudi dobili su vrhunsku bezbednosnu preporuku od strane Folksama. Da bi se dobila ova preporuka, testirani automobil mora da bude 40 odsto sigurniji od prosečnog automobila.

„Veoma smo ponosni na postignuti rezultat. Izveštaj se temelji na realnim podacima o nezgodama u svakodnevnom saobraćaju, što je uvek bila početna tačka u našem radu na povećanju bezbednosti naših vozila. Fokusiramo se na područja u kojima naše bezbednosne tehnologije ostvaruju značajnu efikasnost“, izjavio je Broberg.

 

Volvo bezbednosni ekspert dobio specijalnu NHTSA nagradu

 

Anders Eugensson, ključni bezbednosni strateg Volvo Car grupacije (Volvo automobili), dobio je od Vlade Sjedinjenih Američkih Država, odnosno američke administracije za bezbednost na putevima (NHTSA), specijalnu nagradu za vrednovanje koja mu je uručena na 23. međunarodnoj tehničkoj konferenciji o naprednoj bezbednosti automobila, održanoj u Seulu.

 

Preuzeto sa AutoBlog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nula zvezdica: Kreš testovi pokazali da su indijski automobili nebezbedni

 

crash%201.jpg

 

Rigorozni kreš test NCAP je odlučio da sprovede istraživanje o najpopularnijim malim automobilima koji se proizvode i prodaju u Indiji i svih pet odabranih modela su na testu frontalnog sudara pri brzini od 64 km/h dobili nula zvezdica u kategoriji zaštite odraslih putnika.

Testirani modeli su najprodavaniji u Indiji: Suzuki-Maruti "Alto 800",  Tata "Nano", Ford "Figo", Hjundai "i10" i Folksvagen "Polo". Kombinovana prodaja ovih pet modela predstavlja čak 20 posto svih novih automobila prodatih u Indiji prošle godine.

 

crash%2011.jpg

 

NCAP je za testiranje odabrao osnovne modele svih automobila što je značilo da nijedan nije imao ugrađene vazdušne jastuke, a povodom negativnih rezultata, predsednik NCAP-a, Maks Mosli je rekao: "Indija je sada veliko globalno tržište i produkcija malih automobila cveta, pa je zabrinjavajuće videti nivo bezbednosti koji je 20 godina iza onog koji je već standardan u Evropi i Severnoj Americi. Loš strukturalni integritet i nepostojanje vazdušnih jastuka izlaže kupce ovih automobila velikom riziku i oni imaju prava da znaju šta dobijaju kupovinom jednog od ovih modela".

 

crash%20111.jpg

 

Kod Suzuki-Marutija, Tata "Nano"-a i Hjundaija struktura samog vozila je toliko neadekvatna da ugrađivanje vazdušnih jastuka ne bi značajno povećalo bezbednost prilikom frontalnog sudara.

 

crash%201111.jpg

 

Kod Forda i Folksvagena je struktura ostala stabilna pa bi ugradnja vazdušnih jastuka omogućila veću zaštitu putnicima na prednjem sedištu.

 

crash%2011111.jpg

 

Nakon ovih testova, Folksvagen je odlučio da povuče "Polo" bez vazdušnih jastuka u Indiji pa je sada standardan model sa dva jastuka koji je na istom testu dobio 4 zvezdice za bezbednost.

 

crash%20111111.jpg

 

Preuzeto sa AutoBlog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ko bi rek'o VW :)

 

 

 

Gadni ovi udarci sa strane :shock:

 

 

 

 

 

 

 

Zanimljivo kako se Volvo odbio.

 

 

 

Pre i posle unapredjenja pri udaru u kamion od pozadi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za razliku od NCap-a  ameri udaraju manjin delom čeone površine. Ovde celu silu prihvata ogibljenje točka i A stub ,koji su počeli drugačije da oblikuju kako bi vozilo samo skliznulo sa prepreke. Evropski udara prednjom gredom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Diskovi sa pet rupa opcija dodatne opreme ??????

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/1/2014 at 9:32 AM, ivan.ik said:

Za razliku od NCap-a  ameri udaraju manjin delom čeone površine. Ovde celu silu prihvata ogibljenje točka i A stub ,koji su počeli drugačije da oblikuju kako bi vozilo samo skliznulo sa prepreke. Evropski udara prednjom gredom.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...