Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Euro NCAP (i ostali) crash testovi

Recommended Posts

Test koji je promenio sve: Nakon što je pre 25 godina prevrnuta A klasa, uvedeni su novi standardi bezbednosti

 

mercedes a p.jpg

 

Pre 25 godina kolege iz švedskog časopisa Teknikens Värld prevrnule su tada novu Mercedesovu A-klasu na krov u rutinskom manevru izbegavanja, koji će kasnije ući u istoriju kao los test. Tokom testa mali Mercedes je prvo podigao jednu zadnju gumu, nakon iznenadne promene vozne traka, zatim se sasvim nekontrolisano zanjihao i na kraju se otkotrljao u stranu.

 

Nakon objavljivanja izveštaja Šveđana digla se velika medijska bura širom sveta i donela negativan publicitet brendu koji je bio samoproglašeni lider u autoindustriji kada je reč o bezbednosti. Rezultat je bio da Mercedes, koji je prvi u serijsku opremu uveo ABS i vazdušne jastuke, uvodi i ESP (elektronsku kontrolu stabilnosti). Prva A-klasa sa ESP-om kao standardom sišla je s proizvodne trake početkom februara 1998. Od tada je ESP postao sastavni deo čak i malih automobila, a od novembra 2014. svi novoregistrovani putnički automobili u EU moraju da budu standardno opremljeni ESP-om. Ovaj anđeo čuvar za vozače, uz pomoć ABS sistema protiv blokiranja točkova s kontrolom proklizavanja, elektronske raspodele sile kočenja i pomoći pri kočenju, prvi put je predstavljen u S-klasi 1995. godine i veruje se da je od tada spasio hiljade života. Godine 2020. Bosch je proizveo svoj 250-milioniti ESP sistem, a 87% svih novih automobila prodatih širom sveta imalo je ESP.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prva ženska lutka za crash testove

 

lutka.jpg

 

Napokon kraj opasnoj diskriminaciji?!

 

Kada su pokrenuti crash testovi početkom sedamdesetih godina prošlog veka, nije se mnogo razmišljalo o anatomiji. Kreirana je standardizovana lutka teška 78 kilograma i visoka 175 cm, što su bile mere prosečnog čoveka. O ženama se nije preterano razmišljalo, sve donedavno. U parametrima crash testova dobijani su rezultati koji su krojeni po muškoj fizionomiji. Za žene je korišćena samo manja lutka od muške: sa 48 kilograma i 149 cm visine. Međutim, ova lutka predstavlja samo 5% žena za volanom i više podseća na 12-godišnjakinju.

 

Švedska inženjerka Astrid Linder i njen tim su sada dizajnirali žensku lutku koja predstavlja prosečnu ženu. aS visinom od 162 cm i težinom od 62 kilograma ova lutka je u proseku ženske populacije. Ovo je preko potrebno jer žene takođe obavljaju polovinu svih putovanja automobilom i sklonije su povredama u sličnim nesrećama, rekla je Linder, koja je inače direktorka drumske bezbednosti u Švedskom nacionalnom institutu za puteve i saobraćaj i vodi istraživanje o ženskoj lutki u Linköpingu. U laboratoriji njen tim nekoliko puta dnevno simulira saobraćajne nesreće i njihove posledice. Senzori u lutki daju podatke koji mogu da spasu život, mereći precizne fizičke sile koje deluju na svaki deo tela u nesreći. Tim beleži podatke uključujući brzinu udarca, silu, otklon, obrtni moment tela i stope kočenja. Oni takođe posmatraju što se dešava sa biomehanikom lutke pri malim udarima pozadi. Kad žena doživi saobraćajnu nesreću, postoji do tri puta veća verovatnoća da će doživeti povredu vrata usled sudara pozadi od muškarca, prema podacima američke vlade. Mada trzajna povreda obično nije smrtonosna, može da izazove telesne nedostatke, od kojih neki mogu da budu trajni.

 

Linder veruje da njeno istraživanje može da pomogne u oblikovanju načina na koji će se automobili označavati u budućnosti te ističe ključne razlike između muškaraca i žena. U proseku, žene su manje i lakše od muškaraca te imaju različitu konstituciju mišića, a sve to utiče na povrede u sudarima, pogotovo ako su bezbednosne karakteristike vozila krojene po ''muškim'' lutkama. Pre nego što ženska lutka može da se koristi u testovima sudara, prvo moraju da je sertifikuju nadležna tela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euro NCAP testirao 16 novih automobila, 15 dobilo maksimalnih 5 zvezdica

 

euro ncap toyota 01.jpg

 

U najnovijem Euro NCAP crash testu je učestvovalo ukupno 16 automobila, od čega je 15 njih ocenjeno sa maksimalnih 5 zvezdica. Taj izuzetak je bio samo DS 9 koji je dobio četiri zvezdice. Preostalih petnaest automobila - od novog Range Rovera do novog Smarta #1 - svi su dobili pet zvezdica:

  • Tesla Model S
  • NIO ET7
  • Toyota bZ4X
  • Subaru Solterra
  • Hyundai Ioniq 6
  • Honda Civic
  • Isuzu D-Max Crew Cab
  • Toyota Corolla Cross
  • Nissan Ariya
  • Nissan X-Trail
  • Range Rover
  • Range Rover Sport
  • Smart #1
  • Renault Austral
  • Wey Coffee 02

Michiel van Ratingen, generalni sekretar Euro NCAP, navodi: ''U 2023. godini, u skladu sa svojom vizijom 2030, Euro NCAP će se fokusirati na niz novih aspekata. Na primer, postavljamo protokole za autonomno kočenje u slučaju nužde (AEB) za motocikle, kao i nove scenarije pasivne bezbednosti za pešake i bicikliste. Ovo je neophodan napredak u bezbednosti za druge učesnike u saobraćaju, a mi blisko sarađujemo sa industrijom kako bismo osigurali da ispunjavamo ciljeve Vision Zero i da su ispunjeni zahtevi protokola.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crash test pri 150 km/h. BMW E39 nakon susreta sa zidom

 

bmw crash test.jpg

 

Nije tajna da su moderni automobili mnogo bezbedniji od onih od pre dve decenije. Međutim, pri vrlo velikim brzinama i zaletanjima u velike, čvrste prepreke, ipak je teško preživeti.

 

Evo snimka koja prikazuje BMW E39 nakon susreta sa zidom. Test je organizovan u Francuskoj. Ovde moramo napomenuti da je automobil daljinski ubrzan do 150 km/h, pa se i moglo očekivati šta će od njega biti. Vozač i suvozač su se vozili Teslom na maloj udaljenosti da pilot ne bi izgubio domet daljinskog upravljača. Auto je udario u zid. Treba dodati da su pre izazivanja male katastrofe u kabinu postavljeni senzori i kamere da bi se dobilo još više podataka. Teško je zamisliti da bi neko preživeo takvu nesreću. Ovu brzinu ne proveravaju nikakve organizacije. Crash testovi se sprovode pri manjim brzinama. Kao što vidite, BMW E39 je potpuno uništen. Tek po komadiću zadnjeg dela karoserije može se zaključiti o kakvom automobilu je reč. To pokazuje da udar u zid ili drugo vozilo pri takvoj brzini može da završi katastrofalno. A to se, nažalost, često događa.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledah to. Zastrašujuće je. Ali, valja to pogledati. Ja sam pokazao mojim ukućanima.

 

 

 

Ovo ispod uopšte nije loše pogledati, jer "Američki institut za bezbednest na putevima" ( https://www.iihs.org/ ) i inače ima rigidnije testove od NCAP-a, pa tako npr. bočni udar izvode sa 31 mph ( a NCAP samo sa 32 km/h ).

 

A ispod je prikaz njihovog modifikovanog testa ( od pre par godina) medju SUV vozilima (CRV, RAV4 i CX5 i još poneki), gde je IIHS malčice podigao standardne brzine koje se primenjuju na testovima ( sa 31 na 38 mph ), povećali su težinu ( sa 3.300 na 4.180 funti ) i položaj vozila koja udara bočno testirane kandidate i rezultati su bili frapantni !

 

Pogledajte na linku, kratko je, malo više od dva minuta.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tri automobila iz Indije sa samo jednom zvezdicom na Global NCAP testu

 

maruti suzuki swift.jpg

 

Globalni program za procenu novih automobila (NCAP) testirao je četiri automobila za indijsko tržište, a rezultati su bili različiti. Jedan je dobio maksimalnih pet zvezdica, a ostali su postigli samo po jednu zvezdicu. Mahindra Scorpio N je dobio ocenu od pet zvezdica za zaštitu odraslih putnika sa 29,25 poena od 34. Međutim, dobio je tri zvezdice za zaštitu dece zbog nedostatka sigurnosnih pojaseva u tri tačke. Model je dobio 28,93 poena od 49 u ovoj kategoriji. Vozilo koje je testirano bilo je u osnovnoj bezbednosnoj specifikaciji sa dva prednja vazdušna jastuka i ABS kočnicama.

''Global NCAP čestita Mahindri na njenoj kontinuiranoj posvećenosti bezbednosti, postižući pet zvezdica za zaštitu odraslih putnika prema našim novim, zahtevnijim protokolima za testiranje sudara'', rekao je Alehandro Furas, generalni sekretar Global NCAP-a. Modeli Maruti Suzuki su međutim prošli mnogo lošije. Swift je bio u grupi vozila sa po jednom zvezdicom za bezbednost odraslih i dece. Dobio je 19,19 poena za ocenu odraslih i 16,68 za decu.

 

 

Sa 20,03 poena, Maruti Suzuki S-Presso je bio nešto bolji na testu bezbednosti odraslih, ali je to i dalje bilo dovoljno samo za ocenu od jedne zvezdice. Bio je mnogo lošiji u proceni zaštite dece sa samo 3,52 poena i nije dobio nijednu zvezdicu.

 

 

Na kraju, Maruti Suzuki Ignis je dobio samo jednu zvezdicu za bezbednost odraslih i samo 16,48 poena. Bio je malo bolji od S-Pressoa u proceni zaštite dece sa 3,86 poena, što je rezultiralo ocenom nula zvezdica.

 

 

Modeli Maruti Suzuki bili su u osnovnim bezbednosnim specifikacijama koje su uključivale dva prednja vazdušna jastuka. Nijedan od njih ne nudi bočne vazdušne zavese, čak ni kao opciju. Takođe, Global NCAP je otkrio da ova vozila imaju nestabilnu strukturu karoserije tokom frontalnog sudara. ''Veoma je zabrinjavajuće što proizvođač sa najvećim tržišnim udelom u Indiji, Maruti Suzuki, i dalje nudi modele tako lošeg učinka, koji čak ni neke ključne bezbednosne sisteme ne čine dostupnim potrošačima u Indiji kao opcionu opremu'', rekao je generalni sekretar Furas.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni JAC E10x opasan za živote putnika

 

jac e.jpg

 

Program za procenu novih automobila za Latinsku Ameriku i Karibe, Latin NCAP, objavio je svoj prvi test električnog vozila (EV). JAC E10x, takođe nazvan EJS1 i E-S1, jeste kineski automobil koji je pokazao zabrinjavajući rezultat bez zvezdica. Da, i toga ima u današnje vreme. Ispada da je ovaj automobil ekološki pogodan, ali veoma opasan automobil za živote putnika. Gotovo neverovatno zvuči činjenica da nakon sprovedenog crash testa ovaj automobil nije automatski isključio napajanje. Šok je tim veći što se taj automobil koristi kao taksi vozilo u Meksiku.

 

Kako se ocenjuju električna vozila?

Procena bezbednosti električnih vozila usmerena je, kao i kod automobila s motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, na odrasle, decu, pešake/ranjive korisnike puteva i tehnologije za pomoć pri vožnji, koristeći isti protokol procene, nezavisno o pogonskom sklopu. U slučaju električnih vozila na baterije (BEV) procenjuju se dodatni aspekti poput rizika od strujnog udara i sistema za isključivanje baterije. Takođe, tokom priprema za testiranje potrebno je razmotriti neke druge mere opreza, na primer prekidače za isključivanje struje postavljene na lako dostupna mesta nakon testa sudara.

 

Bezbednosne mere

Što se tiče bezbednosnih propisa, isti je kao i kod svih drugih automobila, propisi u Latinskoj Americi i na Karibima su vrlo slabi, barem 20 godina iza Evrope. Ovaj rezultat takođe odražava to s obzirom da bi električna vozila, kao i svaki drugi automobil, trebalo da budu u skladu sa istim bezbednosnim propisima. JAC nije isključio svoju električnu energiju nakon frontalnog testa, što je trebalo da bude slučaj da je isključenje u nuždi bilo prisutno i radilo ispravno. Takođe u bočnom udaru, cut-off sistem je pokazao da je aktiviran, ali automobil i dalje može da se vozi i pomera, tako da je baterija još uvek bila spojena i radila.

 

Neki tehnički detalji...

BEV su obično teži od istog automobila sa SUS motorom, što utiče na dinamiku u testu sudara kao i na performanse vožnje. Elektronska kontrola stabilnosti (ESC), autonomno kočenje i druge tehnologije su pod uticajem veće mase i drugačijeg težišta. Strukture se moraju razviti da bi zadržale svoju otpornost na sudar s većom masom, kao i strukture koje se moraju razviti da bi se sprečilo oštećenje baterija ili bilo kojeg drugog izvora energije za električni pogonski sklop. Veća masa, kao i njegov položaj u vozilu, utiču na njegovu dinamiku u testu sudara, kao i na njegovu ispravnost na putu. Na kočnice i gume takođe utiče povećanje mase vozila i promena težišta. Istrošenost guma tokom ESC testiranja JAC-a bila je toliko velika da su u jednom trenutku ocenjivanja morala da budu prekinuta. Budući da je fokus procene bezbednost putnika, činjenica da automobil ima drugačiji pogonski sklop neće odražavati posebna razmatranja u procesu procene, ali uskoro bi mogla da unese nove aspekte u procene pored trenutnih, poput potrebe za EV audio upozorenja kada nema motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Rivian R1T na crash testu

 

I to onom USA testu (IIHS - Insurance Institute for Highway Safety), koji je poznat po tome što se udara u prepreku samo ''ćoškom'' auta, tj. teže ga je proći sa visokom ocenom jer je manja površina koja amortizuje udarnu silu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbezbedniji automobili na tržištu

 

tesla euro ncap 2022.jpg

 

Bezbednost automobila je uglavom bilo područje u kojima su vladali Mercedes i Volvo. Nemački autoklub (ADAC) je analizirao statistiku s Euro NCAP-ovih crast testiranja i testiranja sistema aktivne bezbednosti i zaključio da se situacija dramatično menja.

 

''U 2022. godini Mercedes i Volvo neće deliti pobednički podijum za najbezbednije automobile, već dva modela Tesle i Lexusa'', objavljeno je. Čini se da Teslina strategija prikupljanja velike količine stvarnih podataka o nesrećama deluje. Nije samo prelazak na elektromobilnost i napad novih robnih marki ono što trenutno stavlja pod pritisak etablirane premium proizvođače, već i visoka sposobnost prilagođavanja konkurencije kada je u pitanju bezbednost. To se posebno odnosi na pridošlice iz Kine, koji su verovatno poučeni ranijim greškama, nparavili veliki iskorak, a sada su se neki zasluženo našli među prvih deset. Mercedes je i dalje zastupljen na lestvici najboljih, dok npr. BMW nije uspeo da uđe u prvih deset sa Serijom 2 Coupe. Zato je tu kineski Way Coffe 01, a i kinesko-Mercedesova kooprodukcija Smart #3. Na osmom mestu je još jedan kineski automobil, Nio ET7.

 

Ovo je deset najboljih modela na crash testu prema Euro NCAP standardu, koji su testirani ove godine:

  • Tesla Model S - 92.4%
  • Tesla Model Y - 92.2%
  • Lexus RX - 89.4%
  • Mercedes EQE - 89%
  • Wey Coffee 01 - 88.4%
  • Wey Coffee 02 - 88.2%
  • Smart #1 - 88%
  • Mercedes C-klase karavan - 87.4%
  • Hyundai Ioniq 6 - 87.4%
  • Nio ET7 - 87.4%

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euro NCAP objavio najbolje rezultate po klasama u rekordnoj godini

 

tesla euro ncap 2022.jpg

 

Euro NCAP je objavio pobednike u 2022. godini, najprometnijoj godini u istoriji ove organizacije za procenu bezbednosti novih automobila. Ovo su automobili koji su postigli najviše ukupne ocene, na osnovu njihovih rezultata za tehnologije zaštite odraslih putnika, zaštite dece putnika, zaštite ranjivih korisnika i pomoći za bezbednost. Po prvi put na ovoj listi su dva automobila iz Tesle i dva kineska noviteta na evropskom tržištu. Ovi rezultati naglašavaju važnost Euro NCAP ocene od pet zvezdica za uspostavljanje bezbednosti, kredibiliteta i kvaliteta na evropskom tržištu za proizvođače vozila u Evropi, ali i izvan evropskih granica.

Pobednici su:

  • Hyundai Ioniq 6 koji osvaja nagradu za najbolji u klasi velikih porodičnih automobila;
  • ORA Funky Cat u kategoriji malih porodičnih automobila;
  • Tesla Model S u kategoriji Executive Car;
  • Tesla Model Y u kategoriji malih terenskih vozila,
  • WEY Coffee 01 u kategoriji velikih terenskih vozila.

 

Hyundai Ioniq 6 je postigao izuzetno visoke rezultate u zaštiti odraslih putnika sa 97%. Potpuno električni i sa najnovijim tehnologijama, Ioniq 6 svakako prati putanju razvoja automobila. Za decu u automobilu Ioniq 6 je pružio dobru zaštitu za sve kritične delove tela, kako za 6-godišnje tako i 10-godišnje lutke u testovima frontalnog maknutog sudara i udara u bočne prepreke, i postigao je maksimalne bodove u ovim testovima.

 

 

Prošla godina bila je značajna po broju novih kineskih marki koje su došle u Evropu i postigle sjajne rezultate. Nakon nekih manje uspešnih pokušaja da se probiju na evropsko tržište u prošlosti, nekoliko proizvođača pokazuje da kineski brendovi sada mogu da konkurišu u bezbednosti s dobro etabliranim evropskim brendovima. U kategoriji malih porodičnih automobila, ORA Funky Cat je izuzetno dobro opremljen i budući da je u vrhu svoje klase, nadmašio je nekoliko poznatih marki.

 

 

Drugi auto kineske proizvodnje na Euro NCAP listi najboljih u klasi je WEY Coffee 01, opet visoko opremljen i ima dobre performanse u svim kategorijama. Blizu ga je pratio Lexus RX, koji zaslužuje da se pomene zbog odličnih rezultata.

 

 

Tesla je izvršila veliku ofanzivu na evropsko tržište automobila, ali je ova kompanija takođe vrlo odlučna da napravi ugled u bezbednosnim performansama. Tesla Model S i Tesla Model Y su oba uspešna u zaštiti odraslih putnika i oba vozila su postigla najviši rezultat od 98% u Safety Assist od svih vozila na ovoj listi. Tesla Model S je takođe najbolji u klasi u kategoriji Pure Electric.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teška e-vozila bi mogla da budu problem opremi za crash testove

 

crash test 2022.jpg

 

Američki institut IIHS suočio se sa situacijom u kojoj mora da odradi bezbednosne testove na kamionetima čija je masa ponekad viša i od 4 tone. Kako bi bili sigurni da će im oprema to izdržati, morali su učiniti dodatne testove. Električni automobili postaju sve teži, pa je pronaći porodični automobil na baterije mase ispod 1.5 tone pravi izazov, a o SUV-ima i u Americi daleko popularnijim kamionetima da i ne govorimo. Električni Ford F-150 Lightning ima gotovo 3 tone, a GMC Hummer EV 4.1 tonu.

 

Ovolike mase, koje su primarno rezultat vrlo teških baterija, ne predstavljaju izazov samo proizvođačima i vozačima, već i institucijama specijalizovanim za nezavisne testove bezbednosti. Američki Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) pandan je evropskom Euro NCAP-u, a zadatak im je, između ostalog, da obavljaju crash testove na različitim vozilima. Kada su se suočili s problemom preteških automobila, morali su da provere da li njihova oprema funkcioniše dovoljno dobro. Nedavno su čak objavili i video u kojem objašnjavaju kako su testirali svoje betonske barijere, u koje se automobili zaleću velikim brzinama. U te svrhe su uzeli nekoliko standardnih automobila i kamioneta te ih natovarili dodatnim teretom, kako bi simulirali uslove testiranja teških električnih vozila. Barijere i druga test oprema su izdržali udare, ali vrlo zanimljivo je videti kako izgleda sudar, primera radi, betonskim blokom opterećenog kamioneta F-150 sa nepokretnim zidom pri 65 km/h. Prizor, najblaže rečeno, nije lep:

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako izgleda kad se luksuzni BMW zabije u zid sa 150 km/h?

 

233367-bmw sudar.jpg

 

Sudar pri brzini od 150 km/h u putničkom automobilu gotovo uvek završava smrtnim ishodom. I to bez obzira na vrstu automobila. Ako ste mislili da ćete se u luksuznom i velikom automobilu pri takvom scenariju spasiti, prevarili ste se.

Tome svedoči i ovaj video objavljen na YouTube kanalu Vilebrequin. Oni su odlučili da daljinskim upravljačem upravljaju BMW-om Serije 5 i da ga pri 150 km/h zabiju u statičnu barijeru. U pitanju je nešto starija generacija (E39) karavanske petice, ali i dalje komad automobila koji mnogi smatraju itekako sigurnim. Manje je važno da se radi o dizelašu sa preko 650.000 km iza sebe. Video potvrđuje da su pri ovakvom sudaru šanse za preživljavanje zaista minimalne. Dovoljno je reći da ni jedan deo karoserije nije ostao neoštećen, kao i da je učesnik u takvom sudaru izložen ogromnim silama. U ovom slučaju dostiže do 64 G.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daihatsu manipulisao rezultatima testova sudara koji utiču na 88.000 automobila

 

toyota agya 03.jpg

 

Daihatsu Motor, podružnica auto-kompanije Toyota, saopštila je da je manipulisala rezultatima testova sudara na 88.000 automobila koji su proizvedeni na Tajlandu i Maleziji i prodati tokom prošle godine.

 

231880-Perodua Axia 02.jpg

 

Ovaj problem direktno utiče na modele Toyote Yaris Ativ i Agya, kao i na automobile Perodua koje proizvodi malezijsko zajedničko preduzeće i još jedno vozilo koje razvija Daihatsu.

 

toyota ativ 01.jpg

 

Sporni automobili prodati su u Tajlandu, Maleziji, Saudijskoj Arabiji, Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Kuvajtu, Indoneziji i Meksiku, saopštio je Daihatsu. Automobili su imali dodatne komponente u oblogama vrata tokom testova sudara, koji su verovatno uticali na rezultate i koji su se razlikovali od onih koji su na kraju prodati javnosti, rekao je Daihatsu. Testovi će biti ponovo sprovedeni i prodaja će biti nastavljena ako vozila budu pravilno sertifikovana, saopštio je proizvođač automobila i izvinio se kupcima. U martu 2022, druga Toyotina jedinica, Hino Motors, saopštila je da je slala fabrikovane podatke o emisiji i potrošnji goriva vlastima, počevši od 2016. godine, te da je prodala više od 115.000 sertifikovanih vozila korišćenjem lažnih podataka. Proizvodnja Toyota grupe dostigla je rekordnih 10.7 miliona vozila širom sveta u fiskalnoj godini do marta, pokazuju nedavno objavljeni podaci.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citroen C3 ostao bez svih ''zvezdica'' na crash testu

 

citroen c3 crash test.jpg

 

Odmah na početku, treba istaći da dotični Citroen C3 nije isti automobil koji se prodaje u Evropi.

 

Počiva na drugačijoj platformi i konstruisan je prvenstveno za tržišta u razvoju kao što su južnoameričko i indijsko. Dok je C3 sa evropskim specifikacijama, koji se proizvodi u Slovačkoj, zaradio četiri zvedice u okviru Euro NCAP testa 2017. ovaj koji se proizvodi u Brazilu nije dobio nijednu. Nažalost, Citroenov pulen nije prvi automobil koji je ''ostvario'' nula zvezdica na Latin NCAP testu, jer su to pre njega ''postigli'' Hyundai Tucson, Fiat Argo/Cronos, Suzuki Baleno i Kia Picanto. U slučaju Citroena C3 (CC21), Latin NCAP test ističe da je mali gradski automobil pokazao ''nestabilnu strukturu, slabu zaštitu pri čeonom sudaru, odsustvo bočne zaštite za glavu i odsustvo podsetnika za aktivaciju bezbednosnih pojaseva.''

 

U ponudi sa samo dva standardna vazdušna jastuka, Citroen C3 je ostvario tek 30.5% za zaštitu odraslih putnika i 12.1% za zaštitu dece. Što se tiče zaštite pešaka, skor iznosi 49.7%, dok rezultat u kategoriji zaštite osetljivih učesnika u saobraćaju po pitanju bezbednosne asistencije, iznosi 34.9%. Latin NCAP nije sproveo testiranje sudara sa stubom, jer automobil ne poseduje standardnu bočnu zaštitu za glave putnika. Zapravo, to čak nije ni opcija. Pored toga, vazdušni jastuk suvozača ne može da se deaktivira. Kao što smo spomenuli, nema podsetnika za nevezivanje putnika, dok onaj za vozača nije u skladu sa zahtevima Latin NCAP-a. Prostor za noge vozača je ocenjen kao nestabilan, dok je zaštita od trzaja vratova odraslih slaba.

 

Uzimajući sve u obzir, Citroen ima dosta prostora da unapredi rezultate C3 ostvarene na ''kreš'' testu. Predsednik Latin NCAP-a, Stefan Brođak, iskritikovao je matičnu kompaniju Stellantis zbog načina na koji je konstruisan C3: ''Sramota je što je Stellantis, koji zna kako da razvije bezbednije automobile po priuštivim cenama, dizajnirao automobil sa tako slabim bezbednosnim atributima kao Citroen C3. Automobil ovakve prirode predstavlja uvredu na račun zdravlja i integriteta Latinoamerikanaca, koji su jednako ranjivi u situacijama saobraćajnih incidenata kao i stanovnici onih zemalja u kojima se Stellantis nikada ne bi usudio da prodaje automobile sa ovako lošim bezbednosnim karakteristikama.''

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krenuo je novi Euro NCAP test

 

euro ncap nio.jpg

 

Mnogi kupci automobila zabrinuti su za bezbednost, a Euro NCAP već dugi niz godina preuzima odgovornost za testiranje novih automobila. Kroz detaljne ispitne procedure, koje uključuju i programirane sudare pod različitim uglovima i brzinama, utvrđuje se rezultat. Tu su i posebne lutke sa senzorima, koje simuliraju ljudske tela, procena bezbednosti pešaka i biciklista u sudaru s vozilom, ocenjivanje sistema aktivne bezbednosti... Dakle, šta je novo?

 

Listovi za spašavanje u slučaju nesreća, koji su pre bili potrebni na četiri jezika, sada moraju da se isporuče na svim evropskim jezicima - oni objašnjavaju vatrogascima gde je najprikladnije da seku vozila. Dodatni kriterijumi za oštećenje mozga takođe su dodati testu frontalnog sudara. Prošireno je ocenjivanje tehnologije nakon sudara. Sada se sprovodi procena otpornosti vozila nakon sletanja u vodenu površinu (reke, jezera, mora…), mereći koliko dugo kritične funkcije ostaju operativne (npr. električno otvaranje prozora). Što se tiče zaštite dece, sada je uključena procena prepoznavanja prisutnosti deteta (CPD) - tehnologije koje mogu da detektuju kada je dete ostavljeno samo u zaključanom automobilu. Zaštita ranjivih učesnika u saobraćaju sada uključuje i crash testove na delovima vozila u koje bi biciklista mogao da udari glavom, a realnije se procenjuje zaštita potkolenice. Osim toga, razmatraju se i mere protiv tzv. dooringa, gde se vrata automobila otvaraju na putu biciklista.

 

Novi scenariji uključeni su u procenu načina na koji sistemi automatski reaguju na pešake i bicikliste. Predstavljena je i reakcija AEB (Autonomno kočenje u nuždi) sistema automobila na motocikliste. Što se tiče bezbenosne pomoći, nadzor umora vozača razmatra se mnogo detaljnije nego pre, kao i kako reaguju informacijski sistemi ograničenja brzine u složenim scenarijima. Konačno, stroža pravila znače da automobili ne mogu dobiti pet zvezdica ako ne pružaju zaštitu svim kritičnim delovima karoserije u svim testovima sudara.

 

Podsetimo, automobili završavaju sa ocenama koje idu u rasponu od jedne do pet zvezdica, te pojedinačnim ocenama, prikazanim u procentima, za zaštitu odraslih (na prednjem sedištu), dece (na zadnjem sedištu), ranjivih učesnika u saobraćaju odnosno sistemima aktivne bezbednosti. Električna limuzina Nio ET5 (na slici) i SUV Nio EL7 prvi su dobili pet zvezdica u novom sistemu testiranja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes sproveo frontalni sudar dva električna vozila

 

237875-mercedes crash.jpg

 

Demonstracija bezbednosti na testu sudara bez presedana: Mercedes je prvi proizvođač automobila na svetu koji je javno sproveo frontalni sudar dva električna vozila koji simulira scenario nesreće u stvarnom životu.

Pogledajte iza kulisa ovog izvanrednog poduhvata koji ne samo da potvrđuje zaštitu putnika u EQA i EQS SUV-u, već i ilustruje težnje Mercedesove filozofije bezbednosti u stvarnom životu: da napravi automobile koji mogu da izdrže ne samo scenarije testova sudara, već i stvarne nesreće. Na kraju krajeva, bezbednost nije pitanje pogonskog sistema, već jedna od osnovnih Mercedesovih obaveza prema svim učesnicima u saobraćaju koje su preuzeli.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...