Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Euro NCAP (i ostali) crash testovi

Recommended Posts

2 hours ago, knezevic76 said:

Sve je to OK I slažem se al u datom momentu testiranja ako model ima 1 ill 2 zvezdice, pogotovo u 21 veku, meni je to baš loše.
Sad sam gledao Reault modele, ni jedan ispod 4 zvezdice, zapravo, skoro svi imaju 5 zvezdica a onda pogledam Dacia modele, renoov podbrend, samo Duster dogurao do 3, logan , Sandero 2 a ovaj najnoviji Spring 1 zvezdicu!
Pa se pitam dal su mogli još više da ih ogole samo da bi dobili što jeftiniji auto pa I na uštrb bezbednosti?

Gledam druge podbrendove kao Seat, Skoda, samo sam naleteo na CityGo da ima 3 zvezdice, ostali skoro svi pa 5.

Sve sam gledao modele u poslednje 2-3 godine.

Ne hejtujem Dacia modele vec Renault što je očigledno svesno išao da im modeli budi najjeftiniji na tržištu pa I po cenu najniže bezbednosti. Da EU zakoni nisu propisali neke sisteme o asistencije kao obavezne, pitanje kako bi Dacie prošle.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока
 

Ne bih se baš potpuno složio bezbednosnim pohvalama na račun svih brendova koje pominješ i čak bih rekao da je za tržište Srbije dačija bila (bezbednosno) korektnija od nekih.

Ako "uzmeš" Sandero iz 2013, on ja 2013. imao 4 zvezdice na NCAP-u. A i 4 air baga. Pa i u Srbiji. Bazno.

Ali, ako "uzmeš" fabiju prethodne generacije (koja se u Srbiji uredno nudila do jeseni 2021), ona je 2014. na NACP-u imala 5 zvedica, ali i brdo bezbednosne opreme sa kojom u Srbiji NIKADA nije nudjena u standardnoj izvedbi. Na NCAP-u je imala 6 air bagova, tako je bazno bila opremljena i u HR, ali, u Srbiji NIKAD. Uvek je imala samo 2 air baga (do kraja tržišnog života, 2021. ), pa i u top izdanju Monte Carlo. I ne samo to. Imala je ona na NCAP-u i AEB te davne 2014. Da je NCAP testirao "srpsku" fabiju, na bočnom crash testu one lutke bi izginule kao od atomskog udara. I prošla bi ta fabia kao ZOE na ponovljenom testu iz 2021. godine - sa nula bodova.

Niti je to jedina škoda koja je tako bezbednosno "kasapljena" (bez vazdušnih zavesa je dugo bio i srpski Karoq Ambition), tako da na pomen NCAP ocena škode ja "dobijam ospice", jer škode koje testira NCAP, često blage veze nemaju sa škodama koje se prodaju u Srbiji.

Naravno, nije škoda jedina sklona bezbednosnom kasapljenju opreme za Srbiju, ali, svi ostali koji to i rade, kasape "na sitno" ( "skidaju" AEBS i sl. ) i mala su maca za nju.

Dačija to nikada nije radila, u Srbiji. Za drugde ne znam, niti me previše briga, jer živim u Srbiji. I brinem za ono što se kod nas prodaje i sa čime se naši kupci varaju.

A nisam neki poseban fan Dačije :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Previše ideš naširoko, ko ima novca, kupiće I u Srbiji auto napucan opremom, neki članovi su za fiata tražili dodatno airbag za kolena I svašta nešto, dal to ima na daciji, ne znam. Tako da ne treba ići iz krajnosti u krajnost. Ne verujem da na NCAP testu testiraju neke modele u najjačoj a neke u najslabijoj opremi a nit sam se udubljivao u to.
I generalno, sa ili bez asistencija, jastuka itd, određeni model se savija tu gde se savija I tu nema dalje
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znači, kod ocene sistema aktivne bezbednosti, pozicija „AEB Car-to-Car“, od maksimalno mogućih 6 bodova, najnoviji BMW M2 je osvojio 3,7 bodova, a Dačija Sandero (i Logan) 4,5 bodova …

 

https://www.euroncap.com/en/results/bmw/2-series-coupé/45236

https://www.euroncap.com/en/results/dacia/sandero-stepway/42506

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euro NCAP test za BMW 2 Coupe, Lexus NX, Renault Megane E-Tech, VW Polo i VW Taigo

 

euro ncap test.jpg

 

Nezavisna evropska organizacija za ispitivanje bezbednosti vozila je objavila rezultate najnovijih crash testova u kojima su učestvovali BMW Serije 2 Coupe, Lexus NX, Renault Megane E-Tech, VW Polo facelift i VW Taigo. Osim BMW-a Serije 2 Coupe koji je dobio četiri zvezdice, svi ostali modeli su i sa standardnom bezbednosnom opremom ocenjeni sa maksimalnih pet zvezdica.

  • Više o rezultatu za BMW Serije 2 Coupe na sajtu Euroncap.
  • Više o rezultatu za Lexus NX na sajtu Euroncap.
  • Više o rezultatu za Renault Megane E-Tech na sajtu Euroncap.
  • Više o rezultatu za Volkswagen Polo na sajtu Euroncap.
  • Više o rezultatu za Volkswagen Taigo na sajtu Euroncap.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boga mi se ni novi Peugeot 308 i Opel Astra uopšte nisu proslavili na EuroNCAP testu. Oba po 4 zvezdice.

 

Peugeot 308 je dobio 76% za zaštitu odraslih putnika, zatim 84% za protekciju dece, 68% za naročito ugrožene učesnike u saobraćaju – pešake i bicikliste, kao i 65% za napredne aktivne sisteme bezbednosti.

 

Astra je prošla bolje. Zaštita odraslih putnika Astra 80% bodova ( 308 osvojio 76% ). Trup vozača testne lutke tamno braon u 308, ali ne i kod astre. Eto im njihov i-cocpit …

 

Poredjenja radi, u toj disciplini, u 2021-22, izmedju 308, sa jedne strane, te Sandera/Logana/Jogera ( sa 70%), sa druge strane, je samo Opel Mokka ( 73% ).


AEB Car to Car – samo 2,5 od mogućih 6 bodova kod 308. A Dačija 4,5 od 6 bodova ( bolja i od Fabije, BMW-a dvojke … ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čemu forsiranje i spominjanje Dacie? Ne vidim uopšte poentu poređenja bilo kog brenda od gore pomenutih sa Rumunima?
Svi imaju bolje ocene od Dacie u bilo kom segmentu.
Modeli koji imaju sveukupno jednu do dve zvezdice su jednostavno na dnu bezbednosti, to je činjenica. Kakav AEB, taj AEB neće pomoći kad te neko sustigne sa strane, od nazad, kad se smotas oko bandere ili bankine....
mislim, ok je što ljudi gaje simpatije prema Dacia modelima, svaki brend ima svoje simpatizere, al reći da se oni koji imaju 4-5 zvezdica nisu proslavili ili podbacili, je stvarno neozbiljno.

Sent from my DN2103 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veoma neozbiljno je i od pežoa da mu testna lutka vozača kod novog 308 bude tamno braon u zoni trupa vozača, a da je pri toj istoj vrsti testa kod Dačije trup lutke narandžaste boje, tako da nema dileme da bi pri toj vrsti udesa teže povrede pretrpeo vozač 308, nego li Sandera / Jogger-a ili Logana.

 

https://cdn.euroncap.com/media/69655/euroncap-2022-peugeot-308-datasheet.pdf

 

https://cdn.euroncap.com/media/68913/euroncap-2021-dacia-jogger-datasheet.pdf

 

A namerno poredim sa Dačijom, jer ona ukupno ima manje zvezdica od novog 308.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drago mi je da si pogledao PDF i video i onaj bezbednosni blam 308-ice na koji sam ukazao.

Pogledaj i PDF izveštaj za novu astru. Ona mu je kao po mnogo čemu klon. A trup vozača nije tamno braon kao kod 308.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma sve to stoji i kome smeta taj rezultat 308 modela, on može kupiti neki drugi Pežo model sa boljim rezultatom al svi Dacia modeli pri bočnom udarcu pri brzini od 64km/h na zadnjoj klupi imaju smrtan ishod! A Dacia Jogger fodatno pri udarcu od pozadi lomi vrat putniku na zadnjoj klupi.
Dakle, kupiš Daciu, bilo koji model , isti ti đavo.
Meni se tu svaka dalja priča o bilo kakvoj bezbednosti Dacie i poređenja sa ostalim evropskim proizvođačima završavaju.

 

euro 03.jpg

 

 

Edited by neshaoct
prebacio sliku na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, znam, video sam odavno da je u Dačiji putniku zadnje klupe ugrožen vrat ( a i život ) u slučaju udara od pozadi.

 

Ali je i vozač pežoa ugrožen u slučaju čeonog sudara. I to više od vozača dačije ( odnos "tamno braon" i "narandžaste" boje trupe vozača ).

 

Ostaje objektivna ukupna ocena NCAP-a za pasivnu bezbednost odraslih putnika za pežo od "čak" 76%, a za Dačiju od "samo" 70% bodova u odnosu na maksimalno moguće.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euro NCAP testovi Kia EV6, Mercedes C klase, Opel Astra, Peugeot 308, Volvo C40 Recharge i VW Multivan

 

225108-euroncap maj.jpg

 

Euro NCAP je objavio rezultate za novu rundu bezbednosnih testova, u kojima su učestvovali Kia EV6, Mercedes C klase, Opel Astra, Peugeot 308, Volvo C40 Recharge i Volkswagen Multivan.

Kia EV6, Mercedes C klase, Volvo C40 Recharge i Volkswagen Multivan su ocenjeni sa maksimalnih pet zvezdica, dok su Opel Astra i Peugeot 308 dobili po četiri zvezdice.

 

  • Više o rezultatu za Kia EV6 - na sajtu Euroncap klikom ovde.
  • Više o rezultatu za Mercedes C Klase - na sajtu Euroncap klikom ovde.
  • Više o rezultatu za Volvo C40 Recharge - na sajtu Euroncap klikom ovde.
  • Više o rezultatu za Peugeot 308 - na sajtu Euroncap klikom ovde.
  • Više o rezultatu za Opel Astru - na sajtu Euroncap klikom ovde.
  • Više o rezultatu za VW Multivan - na sajtu Euroncap klikom ovde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeep Wrangler opet razočarao na testu bezbednosti

 

225397-jeep crash 01.jpg

 

Uprkos modifikacijama koje je proizvođač napravio kako bi rešio ovaj problem, Jeep Wrangler sa 4 vrata ponovo se prevrnuo na testu sudara američkog Instituta za bezbednost na putevima (IIHS). Popularni terenac marke Jeep ponovo je pokazao istu boljku na testu frontalnog sudara sa malim preklapanjem kontektnih površina. Auto se nakon udarca u barijeru koja se nalazi sa vozačeve strane automobila prevrnuo na suprotnu, desnu stranu. Iako je bezbednosni ''kavez'' koji čuva putničku kabinu odradio dobar posao i zaštitio vozača od povreda izazvanih samim udarcem u prepreku, zbog naknadnog prevrtanja Jeep Wrangler je dobio ocenu ''marginalan'', što je drugi najlošiji mogući rezultat.

 

 

IIHS je naveo da vozilo koje se prevrne na bok predstavlja dodatne rizike od povreda putnika, iako njegov test nije nužno opremljen za njihovo merenje, između ostalog i zato jer pri sudaru ima samo jednu lutku u vozilu za ovaj konkretan test. Prevrtanje vozila takođe povećava rizik da putnik ispadne iz vozila. To je posebno zabrinjavajuće za Jeep Wrangler jer ima vrata i krovne delove koji se po potrebi mogu ukloniti.

Pored prevrtanja na bok, test je takođe otkrio da, u slučaju sudara sa malim preklapanjem, postoji značajan rizik od povrede leve noge i stopala vozača. Takođe je navedeno da se kombinovani bočni vazdušni jastuk za glavu i torzo nije aktivirao na ovom testu sudara. Rezultat je vredan pažnje jer je izuzetno sličan testu sudara Wrangler sa 4 vrata iz 2019, koji se takođe prevrnuo na bok u testu sudara sa malim preklapanjem. IIHS izveštava da Stellantis (ranije FCA) radi na rešavanju ovog problema od tog prvog testa sudara.

 

 

Ono što je, možda, još poraznije za kompaniju je to što je model prethodne generacije pre 2018. dobio ocenu ''dobar'' na istom testu sudara. Ta ocena je inače neophodna da bi vozilo bilo uzeto u obzir za nagradu Top SafetyPick.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj auto bez vazdušnih jastuka prolazi na crash testu

 

scg.jpg

 

Vazdušni jastuk je jedan od najvažnijih elemenata pasivne bezbednosti. Danas ga imaju gotovo svi novi automobili. Svi osim ovog. U pitanju je SCG 004S, a stvari postaju jasnije kad kažemo da iza svega stoji Scuderia Cameron Glickenhaus.

 

Njihov supersportski bolid je na crash testu bočnog sudara uspeo da zadovolji sve kriterijume bez upotrebe vazdušnog jastuka. Govorimo o testu u kojem se vozilo, što je u ovom slučaju deformabilna barijera, pri brzini od 51 km/h zabija u bok testnog vozila postavljenog pod uglom. Radi se o vrlo zahtevnom testu za konstruktore jer, za razliku od frontalnog prostora, ovde nema velike deformacijske zone motornog prostora. Zato bok vozila mora da bude deformabilan da apsorbuje energiju udarca, ali istovremeno i dovoljno čvrst da ne dođe do povrede putnika. A to je itekako teško postići kad iz jednačine izbacite vazdušne jastuke. Koliko je ovo teško postići najbolje govori podatak koji je dao SCG, a on kaže da ni jedan proizvođač pre njih nije položio ovaj test bez vazdušnih jastuka.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crash test Hyundaija pokazao drastične razlike između tržišta

 

hyundai crash test 01.jpg

 

Bezbednost vozila ne bi trebalo da ima segregaciju - život je najosnovnija stvar bez obzira na to gde živite. Nažalost, bezbednosni standardi se uveliko razlikuju po regijama, i Global NCAP je to odlučio da pokaže crash testom, koji uključuje dve osnovne Hyundai limuzine za američko i meksičko tržište. Sa desne strane u ovom crash testu je Hyundai Accent - trenutno najjeftinija limuzina južnokorejskog proizvođača u Sjedinjenim Državama. Sa leve strane je Hyundai Grand i10, koji je odgovarajuća najpovoljnija Hyundai limuzina u Meksiku. Accent se proizvodi u Meksiku, dok Grand i10 dolazi iz Hyundaijeve fabrike u Indiji.

 

Dakle, koji su tačno rezultati?

Stručnjaci iz Global NCAP-a su analizirali kako se svaka limuzina ponašala tokom sudara. Karoserija Granda i10 se veoma zgužvala do tačke u kojoj se područje vrata srušilo, A-stub se savio, a volan se pomerio unazad. Sa samo dva vazdušna jastuka, nivo zaštite na prednjim sedištima je blizu nule, a stručnjak Global NCAP kaže da je rizik od smrtonosnih ili ozbiljnih povreda vrlo visok. Sa druge strane, Accent se pokazao značajno bezbednijim. Iako nije najnaprednije vozilo na tržištu, njegova karoserija je štitila putnike i svih šest vazdušnih jastuka se aktiviralo. Verovatno se može reći da bi u slučaju stvarnog sudara između ova dva vozila putnici u Accentu jednostavno otišli s lakšim povredama, dok bi oni u Grand i10 bili teško povređeni.

 

Zašto se to dešava?

Globalni NCAP kaže da su jedan od razloga različite vrste propisa koji postoje u različitim zemljama. Takođe postoji velika razlika u prioritetima potrošača od zemlje do zemlje, što znači da se proizvođači automobila fokusiraju na različite aspekte svojih proizvoda za različite regije.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

EuroNCAP test: Alfa Tonale, BMW i4, Cupra Born, Kia Sportage, Mercedes Citan, Mercedes T i Toyota Aygo X

 

euroncap toyota aygo x 01.jpg

 

Euro NCAP je objavio rezultate za novu rundu bezbednosnih testova, u kojima su učestvovali Alfa Romeo Tonale, BMW i4, Cupra Born, Kia Sportage, Mercedes Citan, Mercedes T klase i Toyota Aygo X.

 

226295-euroncap 02.jpg

 

Alfa Romeo Tonale, Cupra Born, Kia Sportage, Mercedes Citan i Mercedes T klase su ocenjeni sa maksimalnih pet zvezdica, dok su BMW i4 i Toyota Aygo X dobili po četiri zvezdice.

 

  • Više o rezultatu za Alfa Romeo Tonale na sajtu Euroncap.
  • Više o rezultatu za BMW i4 na sajtu Euroncap.
  • Više o rezultatu za Cupra Born na sajtu Euroncap.
  • Više o rezultatu za Kia Sportage na sajtu Euroncap.
  • Više o rezultatu za Mercedes Citan na sajtu Euroncap.
  • Više o rezultatu za Mercedes T-Class na sajtu Euroncap.
  • Više o rezultatu za Toyota Aygo X na sajtu Euroncap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta ti je brend, sunce ti ... :)

 

Na delu NCAP testa "AEB-Car to Car", BMW serije 2 Coupe  je osvojio 3,7 bodova, ovaj novi BMW i4 je osvojio 3,8 bodova (od mogućih 6).

 

A Sandero, Jogger i Logan po 4,5 boda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne znam ni da li ću "sutra" biti živ, a kamo li šta ću "sutra" voziti. 

Tako da - ko zna, možda jednog dana bude i dačija :) Nemam ja tu vrstu odbojnosti ka njoj koja se često sreće kod dela naših ljudi. 

Eto, trenutno poslovno čekam isporuku Toyote, ali, to se pretvorilo u cirkus. Japanski perfekcionizam i kvalitet. :)  Najpre je tokom transporta do Kopra ( zbog jednog problema) postala deo veće grupe "opozvanih" vozila, a onda su mi tokom transporta od Kopra ka Srbiji javili da postoji i drugi problem i vozilo trenutno "čami čekajući" da nakon carinjenja bude pregledano od strane servisera Toyote i da bude "opravljeno". Novo vozilo :) Tek rodjeno, neisporučeno, a "pokvareno".  :) A tebi dačija najveći strah i problem  :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, ja sam pri kupovini auta između ostalog probao, provozao par modela Dacie i skapirao da nije za mene. Privukli me tadašnji novi modeli i cena. Jedino što im odajem priznanje što ih isporučuju sa fabričkim plinom.
Sve ostalo je u skladu sa cenom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oni gore najnoviji rezultati NCAP-a kažu i da je u slučaju udara otpozadi bezbedniji vrat putnika na zadnjem sedištu ako se nalazi u malenoj Toyoti Aygo X, nego u većem novom Sportage-u ili Tonale-u.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euro NCAP ocene za deset novih automobila

 

euroncap 22.jpg

 

Euro NCAP je danas objavio najnovije ocene za deset novih automobila s nekoliko impresivnih rezultata. EQE iz Mercedes-EQ-a osvaja maksimalnu ocenu od pet zvezdica i takođe je nagrađen ocenom ''Vrlo dobar'' za svoj sistem pomoći na putu.

 

Kineski lider u industriji NEV vozila, BYD, uspešno startuje u Euro NCAP-u sa pet zvezdica za svoj crossover SUV ATTO 3. Vrhunske ocene su takođe postigli Mazdin novi crossover SUV srednje veličine CX-60, BMW-ovi novi X1 i serija 2 Active Tourer te najnovija generacija SEAT-ovih rođaka, Ibiza i Arona. Ažurirani VW Golf drži korak s novijim konkurentima s ocenom od pet zvezdica, dok su dva automobila - Citroen C5 X i Mobilize Limo - nagrađena svaki s po četiri zvezdice. Mercedes nastavlja da širi svoju potpuno električnu ponudu EQ i limuzina EQE postaje najnoviji model koji je ocenjen od strane Euro NCAP-a. Poput svojih stabilnih kolega, ne razočarava, njegove izuzetne sveobuhvatne performanse donele su mu najveću ocnu s pet zvezdica. Active Distance Assist DISTRONIC s Active Steering Assist dostupan je kao opcija, pružajući pomoć pri vožnji na autoputevima. To je prvi put da je ovaj sistem ocenjen od strane Euro NCAP-a, a koji ako vozač ne reaguje, sigurno manevriše automobilom u najsporiju traku pre nego što ga zaustavi. Ova funkcija pomaže EQE-u u oceni ''Vrlo dobar'' i čini ga automobilom s najviše bodova testiranim od strane Euro NCAP-a do sada u svojim ocenama potpomognute vožnje.

 

 

Kineski modeli nastavljaju uspešan niz

 

Ocena od pet zvezdica za novajliju BYD ATTO 3 (u Kini poznat kao Yuan Plus) nastavlja niz uspeha za kineske marke u Euro NCAP-u, nakon sličnih rezultata za WEY i ORA u poslednjoj publikaciji.

 

euroncap 11.jpg

 

Povoljno električno vozilo (EV) pokazuje dobre rezultate na Euro NCAP testovima sudara i dolazi u potpunosti opremljeno najnovijom ADAS tehnologijom. Druga dva automobila kineske proizvodnje u ovoj seriji nagrađena su sa četiri zvezdice. Citroen C5 X, kojeg u Kini proizvodi zajedničko ulaganje Dongfeng Peugeot-Citroen Automobile, i električna limuzina Mobilize Limo od zajedničkog preduzeća Renault-Jiangling Mobilize u osnovi su solidni, ali se nisu isticali zbog izostavljanja opreme ili marginalnih performansi u nekim testovima aktivne bezbednosti.

 

 

Seat Ibiza i Arona, BMW X1 i serije 2 Active Tourer, kao i Mazda CX-60 po pet zvezdica

Dva Seata takođe nemaju nešto od najnovije sigurnosne opreme, posebno centralne vazdušne jastuke, ali to nadoknađuju na druge načine i još uvek ispunjavaju uslove za pet zvezdica. BMW X1 i serije 2 Active Tourer dobijaju svaki po pet zvezdica s gotovo identičnim ocnama u svim delovima ocenjivanja. BMW tako uspešno prenosi najviše ocene za najnoviju generaciju ovih popularnih modela, uprkos strožim zahtevima protokola 2022. Takođe, Mazda CX-60 se pokazala dobro u svim aspektima i postigla zasluženu ocenu od pet zvezdica.

 

Volkswagen Golf 8

Osveženi VW Golf 8 je takođe osvojio pet zvezdica. Golf 8 je prvi put testiran od strane Euro NCAP-a 2019. godine ali model je nedavno ažuriran dodatkom centralnog vazdušnog jastuka, zatezača pojasa i sistema za otkrivanje umora, koji je ponovo dobio pet zvezdica, ovaj put u poređenju sa najnovijim testnim kriterijuma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euro NCAP nije pronašao bilo kakve dokaze da je Tesla varao na testovima

 

tesla test.jpg

 

Ubrzo nakon što je Tesla Model Y sjajno prošao na Euro NCAP ispitu, ostvarivši najbolji skor otkada ova organizacija praktikuje crash testove, pojavile su se sumnje u verodostojnost rezultata. Navodno su pronađeni dokazi da su automobili korišćeni za testiranja imali modifikovan softver. Međutim, istraga Euro NCAP-a nije pronašla dokaze bilo kakvih nedozvoljenih radnji.

 

Pol Marić iz CarExperta je video tvit GreenTheOnly profila samo 10 minuta nakon objave, tako da je organizovao interesantnu javnu diskusiju sa ovim hakerom. U okviru razgovora, GreenTheOnly nas je podsetio da Euro NACAP metodi testiranja možda olakšavaju stvari za Teslu. On je naveo da organizacija dobija automobile direktno od proizvođača. Pre mesec dana, GreenTheOnly je otkrio delić koda u Teslinom softveru koji identifikuje bezbednosne organizacije koje sprovode bezbednosne testove. Tačnije, Tesla je softveru dodao ANCAP, australijsku verziju Euro NCAP-a. Naravno, spekulacije su počele prosto da bujaju u vezi sa razlozima ovakvog poteza, a Tesla je optužen za varanje na testovima. Nakon ove afere u povoju, Euro NCAP je započeo sopstvenu istragu, a prvi rezultati su pred nama.

 

Sudeći po elektronskoj pošti koju je Euro NCAP poslao CNN-u prošle nedelje, direktor programa tela koje se bavi proverom bezbednosnih atributa vozila, Aled Vilijams, potvrdio je da istraga ''za sada'' nije pronašla bilo kakav dokaz da su u Tesli imali nameru da varaju na testovima. Što se tiče razloga zašto je dodat ANCAP kod u softver, Vilijams kaže da se on koristi isključivo za identifikovanje konfiguracije vozila predviđene za određeni region. ''Različiti regioni poput evropskog ili australijsko-azijskog, razlikuju se u smislu legislative, kao i putne signalizacije i tako dalje. Nedavno dodavanje ANCAP-a u kod Modela Y, koincidira sa startom prodaje tog vozila u australijsko-azijskoj zoni'', rekao je Vilijams.

 

Pol Marić, novinar iz CarExperta, koji je inicijalno objavio vesti u vezi sa potencijalno spornim kodom, revidirao je prvobitnu priču da bi uključio nove nalaze. Razgovaravši i sa GreenTheOnly-jem i Vilijamsom iz Euro NCAP-a, Marić je proširio istraživanje i otkrio da bi razlog izmene na softveru mogao zapravo biti koristan za kupce Tesle. Prema novoj priči, Teslina vozila koja su testirale agencije poput Euro NCAP-a, poseduju razvojni softver koji nije bio distribuiran u vozne parkove kupaca u vreme testiranja. GreenTheOnly i Euro NCAP su potvrdili da ne mogu da uporede razvojni softver sa serijskom verzijom kako bi uvideli šta je tačno izmenjeno u vezi s bezbednošću, što bi moglo da utiče na rezultate testa. U prvim izveštajima, spekulisalo se da izmene na kodu mogu uticati na to kako Teslina vozila funkcionišu tokom ADAS testova. Na kraju krajeva, mada su automobili testirani sa razvojnim kodom, softver bi mogao naknadno da pronađe mesto u vozilima namenjenim za prodaju, što zapravo poboljšava sveukupnu bezbednost. Istraga Euro NCAP-a je otkrila da je Tesla zaista uveo razvojni softver u serijska vozila nakon testiranja.

 

''Euro NCAP omogućava proizvođačima da ažuriraju svoja vozila do nivoa na kojima su testirana. Sve to ide u korist kupaca automobila, jer proizvođači iznalaze načine da im ponude najrazvijenije dostupne sisteme sa najboljim učinkom'', rekao je Vilijams. ''Međutim, Euro NCAP zahteva da testirani automobili budu isti kao oni u proizvodnji u vreme objavljivanja rezultata ispitivanja.'' Do sada, Euro NCAP je bio uspešan u usklađivanju hronologije ažuriranja softvera za Tesla Model 3, Model Y i Model X. U svim slučajevima, Euro NCAP je utvrdio da su ažuriranja softvera usklađena s očekivanim vremenskim okvirom. Konkretno, nakon što Euro NCAP nasumično odabere vozila za testiranje, Tesla nastavlja da unapređuje softver. On se praktično ''zamrzava'' i instalira na probna vozila pred početak testiranja koja sprovodi Euro NCAP.

 

Utvrđivanje rezultata može potrajati i do tri meseca, od početka testova do objavljivanja. Samim tim, Tesla ima dosta vremena da uvede razvojni softver u proizvodnju. Poboljšana varijanta se uvodi u vozila preko OTA-e pre objavljivanja rezultata Euro NCAP-a. To znači da je Tesla koristio rezultate ove organizacije da dodatno poboljša softver u svojim automobilima pre nego što su rezultati objavljeni. Takođe, na ovaj način se osigurava da se verzija softvera koja se koristi za testove nalazi i u vozilima kupaca u vreme kada se testovi objave. Euro NCAP priznaje da nije mogao da verifikuje promene u razvoju koda testiranih vozila. Ipak, Tesla ih je uverio da su elementi koji se odnose na bezbednost u okviru razvojnog koda obezbeđeni  kupcima putem ažuriranja ''putem etra''. Vilijams je potvrdio da će Euro NCAP objaviti verzije softvera za buduća testiranja, da bi čitav proces bio transparentniji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...