Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Euro NCAP (i ostali) crash testovi

Recommended Posts

Cupra Formentor i Polestar 2 na EuroNCAP testu

 

polestar 2 euro.jpg

 

Nezavisna evropska organizacija za ispitivanje bezbednosti vozila je objavila rezultate najnovijih crash testova u kojima su učestvovali Cupra Formentor i Polestar 2.

 

euroncap 2021.jpg

 

Oba modela su i sa standardnim bezbednosnim paketom ocenjena sa maksimalnih pet zvezdica.

Više o rezultatu za Cupra Formentor - na sajtu Euroncap klikom ovde.

Više o rezultatu za Polestar 2 - na sajtu Euroncap klikom ovde.

 

 

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia Logan, Dacia Sandero Stepway, Volkswagen ID.4 i Škoda Enyaq iV na EuroNCAP testu

 

euroncap 2021 02.jpg

 

Nezavisna evropska organizacija za ispitivanje bezbednosti vozila je objavila rezultate najnovijih crash testova u kojima su učestvovali Dacia Logan, Sandero Stepway, Volkswagen ID.4 i Škoda Enyaq iV.

 

euroncapr 2021 01.jpg

 

Oba električna modela na ovom testu (Volkswagen ID.4 i Škoda Enyaq iV) su i sa standardnim bezbednosnim paketom ocenjena sa maksimalnih pet zvezdica, dok su novi Dacia Logan i Sandero Stepway dobili samo po dve zvezdice.

 

- Više o rezultatu za Dacia Logan na sajtu Euroncap klikom ovde.

 -Više o rezultatu za Dacia Sandero Stepway na sajtu Euroncap klikom ovde.

- Više o rezultatu za Volkswagen ID.4 na sajtu Euroncap klikom ovde.

- Više o rezultatu za Škoda Enyaq iV na sajtu Euroncap klikom ovde.

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citroen C4, Genesis G80 i Genesis GV80 na EuroNCAP testu

 

euroncap 2021 citroen c4 02.jpg

 

Nezavisna evropska organizacija za ispitivanje bezbednosti vozila je objavila rezultate najnovijih crash testova, u kojima su učestvovali novi Citroen C4 i Genesisovi modeli G80 i GV80.

 

euroncap 2021 genesis 01.jpg

 

Dok je novi Citroen C4 ocenjen sa četiri zvezdice, oba Genesis modela su dobila po maksimalnih pet zvezdica.

- Više o rezultatu za novi Citroen C4 pogledajte na sajtu Euroncap klikom OVDE.

- Više o rezultatu za Genesis G80 pogledajte na sajtu Euroncap klikom OVDE.

- Više o rezultatu za Genesis GV80 pogledajte na sajtu Euroncap klikom OVDE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Značajan pad prodaje VW Passata u Kini ide na konto loših rezultata na kreš testu

 

vw passat kina.jpg

 

Decembra 2019. VW Passat je potpuno podbacio na kreš testu kineske osiguravajuće organizacije. Nemci su odmah odgovorili rešavanjem mane na konstrukciji, ali je prodaja uprkos tome doživela sunovrat. Passat je prošao C-NCAP test koji sprovode kineske vlasti, ali CIRI Auto Technology institut ima nešto stroži režim provere. Naime, u priču uključuje i sudar malog preklapanja koji podrazumeva učešće 25% frontalnog dela vozila u odnosu na prepreku. Poređenja radi, C-NCAP test preklapanja koristi 40% ''anfasa'' pri sudaru.

 

 

Kao što se može videti u video klipu, A stub se zgužvao poput krpe. Glava lutke jedva da je dodirnula vazdušni jastuk, ali se zato se lice ''zalepilo'' za armaturnu tablu. CIRI je VW-ovom pulenu dao slabe ocene iz očiglednih razloga. Usledila je masovna povratna reakcija protiv VW-a u Kini, a kompanija je odgovorila tako što je poslala stručnjake u SAIC-Volkswagen da bi stvari bile ispravljene. Ustanovljeno je da je limuzini neophodna implementacija dodatnog materijala na prednjem delu, što košta oko 400 juana (62 dolara) po vozilu. VW je predstavio poboljšani Passat sredinom 2020. a kada je CIRI ponovo testirao ovaj model, on je prošao test malog preklapanja. Međutim, kupci u Kini nisu spremni da se odmah vrate Passatu. U 2020. VW-SAIC je prodao 32% manje ovog modela. Čak uzimajući u obzir i pandemiju, ukupan pad plasmana u Kini je prošle godine iznosio 6.8%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Duster dobio nula zvezdica na Latin NCAP testu

 

dacia duster crash.jpg

 

Oktobra 2019. druga generacija Dacije Duster, koji se pravi u fabrici u Mioveniju u Rumuniji, podvrgnuta je Latin (južnoameričkom) NCAP testu, dobivši sasvim pristojne četiri zvezdice. Sada je testiran i primerak Dustera, koji je u međuvremenu počeo da se proizvodi u Sao Žoze dos Pinjaisu u Brazilu pod Renaultovom značkom, da bi se dva modela uporedila, a rezultati su blago šokantni i zabrinjavajući.

 

New Car Assessment Program za Latinsku Ameriku i Karibe je brazilskom modelu dodelio nula zvezdica, i to s razlogom, mada Duster nije prvi model koji je tako prošao, ali je prvi kojem je procurelo gorivo prilikom čeonog sudara. I ne samo to, već se prevrnuo na stranu prilikom simulacije bočnog sudara što je značajno oštetilo B stub i dovelo do otvaranja vrata. Latin NCAP objašnjava da se ključne razlike između Renaultove i Dacijine verzije ogledaju u nedostatku standardnih bočnih jastuka kod modela koji nosi bedž francuske marke. Ovaj izuzetno popularni SUV je dobio ocenu od samo 29.47 procentnih poena za zaštitu odraslih putnika, 50.79 za zaštitu pešaka i 34.88 za bezbednosne sisteme.

 

Posebno je problematično što je došlo do curenja goriva, što je navelo Latin NCAP da zatraži od Renaulta da povuče sve primerke druge generacije Dustera proizvedene u Brazilu. Pored toga, od francuskog proizvođača je zatraženo da uradi nešto povodom otvaranja vrata prilikom bočnog sudara, jer u realnim okolnostima može doći do ispadanja putnika iz vozila. Treba istaći da navedeni rezultati za zaštitu pešaka pripadaju rumunskom Dusteru, a Latin NCAP kaže da brazilski ima drugačiju prednju sekciju što bi moglo da utiče na rezultate.

 

Da podsetimo, Dacia Duster je na Euro NCAP testu 2017. ocenjena sa tri zvezdice.

Od oktobra 2020. Latin NCAP crash test je stroži nego ikada ranije, što znači da bi SUV koji se proizvodi u Rumuniji verovatno ostvario nižu ocenu, pretpostavljamo identičnu onoj evropskoj. Ipak, ovde se nameće pitanje od dvostrukim standardima, jer raspon između četiri i nula zvezdica nije mali. Renault tvrdi da je brazilski Duster identičan onom koji je testiran 2019. kada je dobio četiri zvezdice: ''Duster, čiji je test objavljen avgusta 2021. potpuno je identičan u smislu aktivne i pasivne bezbednosti kao vozilo koje je dobilo četiri zvezdice za zaštitu odraslih putnika i tri zvezdice za zaštitu dece, u testu sprovedenom od strane iste institucije 2019. U 2020. Latin NCAP je promenio testne protokole, zbog kojih su rezultati sada drugačiji.

 

Važno je naglasiti da se Renault Duster striktno pridržava regulative u zemljama u kojima se prodaje, u nekim aspektima ih prevazilazieći. Ovaj model dolazi sa bezbednosnim sistemima kao što su ESP, detekcija mrtvog ugla, multiview kamera, kao i drugim koji nisu obavezni zakonom. Renault smatra da, bez obzira na to što je došlo do velike evolucije na planu bezbednosti vozila poslednjih godina, taj trend se nastavlja a Renault će nastaviti da nudi proizvode koji pružaju visok stepen bezbednosti.

 

U povezanim vestima, Latin NCAP je takođe testirao Suzuki Swift za latinoamerička tržišta, koji je takođe zaradio nula zvezdica, bilo da se radi o hečbek ili sedan modelu.

 

 

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euro NCAP test za Audi Q4 e-tron, Lynk&Co 01, NIO ES8, Subaru Outback i Toyotu Mirai

 

lynk euroncap 2.jpg

 

Nezavisna evropska organizacija za ispitivanje bezbednosti vozila je objavila rezultate najnovijih crash testova u kojima su učestvovali Audi Q4 e-tron, Lynk&Co 01, NIO ES8, Subaru Outback i Toyota Mirai.

 

euroncap 2021 1.jpg

 

Svi modeli su i sa standardnom bezbednosnom opremom ocenjeni sa maksimalnih pet zvezdica.

  • Više o rezultatu za Audi Q4 e-tron možete pogledati na sajtu Euroncap klikom OVDE.
  • Više o rezultatu za Lynk&Co 01 možete pogledati na sajtu Euroncap klikom OVDE.
  • Više o rezultatu za NIO ES8 možete pogledati na sajtu Euroncap klikom OVDE.
  • Više o rezultatu za Subaru Outback možete pogledati na sajtu Euroncap klikom OVDE.
  • Više o rezultatu za Toyotu Mirai možete pogledati na sajtu Euroncap klikom OVDE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euro NCAP test za Ford Mustang Mach-E, Hyundai Bayon, Ioniq 5, Tucson i Toyotu Yaris Cross

 

euroncap mustang mach e.jpg

 

Nezavisna evropska organizacija za ispitivanje bezbednosti vozila je objavila rezultate najnovijih crash testova u kojima su učestvovali Ford Mustang Mach-E, Hyundai Bayon, Ioniq 5, Tucson i Toyota Yaris Cross.

 

euroncap test 2021.jpg

 

Osim Hyundaija Bayon koji je dobio četiri zvezdice, svi ostali modeli su i sa standardnom bezbednosnom opremom ocenjeni sa maksimalnih pet zvezdica.

  • Više o rezultatu za Ford Mustang Mach-E na sajtu Euroncap klikom OVDE.
  • Više o rezultatu za Hyundai Bayon na sajtu Euroncap klikom OVDE.
  • Više o rezultatu za Hyundai Ioniq 5 na sajtu Euroncap klikom OVDE.
  • Više o rezultatu za Hyundai Tucson na sajtu Euroncap klikom OVDE.
  • Više o rezultatu za Toyotu Yaris Cross na sajtu Euroncap klikom OVDE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko su kompaktna SUV vozila bezbedna prilikom bočnih sudara?

 

crash test suv.jpg

 

Prioritet Američkog instituta za bezbednost na putevima (IIHS) je zaštita putnika u vozilima. Vođeni ovim ciljem, službenici IIHS-a razvili su novi, zahtevniji test bočnog sudara za analizu performansi malih SUV modela u saobraćajnim nesrećama, a od 20 testiranih vozila samo je Mazda CX-5 iz 2021. dobila dobru ocenu.

 

To je otprilike ono što su očekivali i zbog čega je i uveden ovaj test. Inače, devet automobila dobilo je prihvatljive ocene, što je u redu, ali nije sjajno. Među njima su Audi Q3, Buick Encore, Chevrolet Trax, Honda CR-V, Nissan Rogue (X-Trail), Subaru Forester, Toyota RAV4, Toyota Venza i Volvo XC40. Njihovi rezultati odvojili su ih od onih koji su dobili ocene koje bi mogli da se podvedu pod ''dovoljan'' i kojih je bilo osam: Chevrolet Equinox, Ford Escape, GMC Terrain, Hyundai Tucson, Jeep Compass, Jeep Renegade, Kia Sportage i Lincoln Corsair.

 

Preostala dva moderna SUV modela dobila su loše ocene: Mitsubishi Eclipse Cross i Honda HR-V. Poslednji je dobio samo četiri dobre ocene u 10 testiranih područja, a govorimo o kategorijama zaštite vozača i putnika na zadnjoj klupi, te zaštite grudnog koša, vrata i glave. U priloženom videu (1:40 min) pokazano je da se B-stub Honde HR-V praktično odlomio na dnu, čime je omogućeno da se vozilo za testiranje probije duboko u putnički prostor.

 

Ovaj novi test uključuje pomoćno vozilo za testiranje koje je teško 1.800 kg, ili otprilike isto kao moderni SUV srednje veličine, a pogađa testirani SUV brzinom od 59.5 km/h. Takav udar oslobađa 82% više energije od starog testa. Kada je stara verzija ovog ispitivanja predstavljena 2003. godine, samo je svaki peti model dobio dobru ocenu, da bi nakon toga proizvođači automobila jasno pokazali svoju sposobnost da poboljšaju bezbednost SUV automobila. Nadamo se da će se isto to dogoditi i nakon najnovijih rezultata.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

EuroNCAP napao Renault: Prelazak na struju je na račun bezbednosti

 

220721-renault zoe.jpg

 

EuroNCAP je objavio godišnji izveštaj o odrađenim testovima, a podstaknut katastrofalnim rezultatima dva modela (Renault Zoe i Dacia Spring) posebno istakao srozavanje ugleda francuske marke na polju pasivne i aktivne bezbednosti.

 

Evropska agencija je objavila listu najboljih i najgorih po pojedinim segmentima. Među 11 testiranih modela, sedam je osvojilo najviših pet zvezdica za bezbednost (BMW iX, Genesis G70 i GV70, Mercedes EQS, Nissan Qashqai, Škoda Fabia i VW Caddy), dok su četiri zvezdice osvojili električni Fiat 500e i MG Marvel R.

Međutim, najveći šok je usledio iz koncerna Renault, čija dva modela su itekako umanjila sve one višegodišnje odlične ocene brojnih Renault automobila.

 

Na testu su naime bila dva električna modela, Dacia Spring i Renault Zoe.

Prvi je osvojio tek jednu zvezdicu, dok je Zoe izgubio svih 5 koje je osvojio još 2013. godine. Iako je model Zoe 2020. godine dobio unapređenja u pogledu električnog pogona, u pogledu pasivne i aktivne bezbednosti je stagnirao, pa čak i nazadovao u odnosu na 2013. godinu. Naime, bočni vazdušni jastuk koji je štitio glavu i grudni koš je zamenjen novim vazdušnim jastukom koji sada štiti samo grudni koš, ističu u EuroNCAP-u. Zoe takođe pruža lošu zaštitu putnika i ima manjkavu ponudu tehnologija za izbegavanje nesreća. Zoe je sa 43% zaštite odraslih putnika ostvario najgori rezultat unazad 11 godina od svih testiranih vozila, a i jedan je od tri automobila koji su do sada uspeli proći bez ijedne osvojene zvezdice.

 

 

Michiel van Ratingen, glavni sekretar EuroNCAP-a, rekao je: ''Renault je nekada bio sinonim bezbednosti. Laguna je još 2001. godine bila prvi auto koji je osvojio pet zvezdica. Ali, ovi najnoviji rezultati za Zoe i Spring pokazuju da je bezbednost kolateralna žrtva u tranziciji koncerna na električne automobile. Samo pre nekoliko meseci Dacia je izjavila da se brine za bezbednost putnika i da njeni automobili postaju sve bezbedniji. To očigledno nije slučaj: ne samo da njihovi automobili ne nude prihvatljivu aktivnu bezbednost kao standard, već je njihova zaštita putnika lošija od svih vozila koja smo testirali unazad nekoliko godina. Cinično je klijentu ponuditi povoljan zeleni auto, ali po ceni većeg rizika ozbiljnih povreda u slučaju nesreće. Drugi automobili, poput Fiata 500e sa pet zvezdica pri Green NCAP-u, pokazuju da bezbednost ne mora da bude žrtva zbog čistije okoline.'' Više o rezultatu za Renault Zoe na sajtu Euroncap klikom OVDE.

 

Dacia Spring se reklamira kao novi auto, ali se zasniva na modelu Renault City K-ZE iz Kine, koji je derivat Renaulta Kwid.

 

 

Povoljna cena donosi veoma loše bezbednosne karakteristike, pa u ovom automobilu postoji veliki rizik od teških povreda opasnih po život u slučaju frontalnog i bočnog sudara. Sistemi asistencije su takođe veoma oskudni. Više o rezultatu za Daciju Spring na sajtu Euroncap klikom OVDE.

 

Recimo i da je EuroNCAP još jednom validirao rezultate za ranije određene testove. Pet zvezdica su zadržali Audi A6 PHEV, Range Rover Evoque PHEV i Mazda 2 Hybrid, dok je Mercedes EQB maksimalnu ocenu dobio zbog odličnih rezultata modela GLB na kojem se zasniva. Nissan Townstar je klon Renaultovog Kangooa, pa zadržava četiri zvezdice.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne kazem da je los auto generalno ali sto se bezbednosti tice... imao je poznanik cukanje sa Dusterom, bolje da je sam skocio pod auto nego sto je bio unutra...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazalost su dacie kriminalno nebezbedne, tradicionalno cak, ocekivao bi covek da se sa najnovijim nesto promeni u pozitivnom smeru, ali nasminako malo i jbg.

Dacia spring 1/5 crash test, najnoviji logan i sandero 2/5.

Skoro svi aktuelni modeli drugih proizvodjaca su na 4/5 ili 5/5, mislim da je retko koji i na 3/5, a ovo ispod je vec bas zabrinjavajuce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda WD-40 u ruke i podmazuj gde stigneš tog škripavog logana :) Malo šale, ne zameri.

 

Ne bih da se udaljim puno od teme (i trujem autoru medijski prostor), ali, ako zanemarim pošalice, kada je reč o bezbednosti, ako na NCAP-u pogledate neke ocene za aktivnu bezbednost za vozila koja su testirana 2021. godine (kada su i Sandero i Logan), videćete da je AEBS tih Dačija dobio bolje ocene nego AEB najnovije Fabie (ali i još nekih modela koji su u 2021. sveukupno dobili veću zbirnu ocenu za sisteme aktivne bezbednosti, a i više zvedica).

Npr, C4 za AEBS dobio 2,4 (od maksimalnih 6 bodova), Mokka 2,6, Fabia 3,7, a Sandero/Logan dobili po 4,5 boda. Niko ne spori ukupne ocene i zvezdice, ali, ovo je pokazatelj čiji je AEBS bolji/efikasniji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, knezevic76 said:

Sa oficijalnog sajta
 

test3.jpg test2.jpg test1.jpg

Pogledaj na sajtu NCAP-a, primera radi, C4, ovde:

https://www.euroncap.com/en/results/citroën/c4/42889

Kad otvoriš link, idi skroz desno, na onaj ljubičasti "Safety Assist" (gde piše 63%) i ako klikneš onu ponudjenu strelicu na dole, imaćeš analizu kako se došlo do tih 63%.

Tih 63% je ekvivalent za ukupno osvojenih 10,2 bodova, od čega 2,4 za AEB, pri čemu je za AEB maksimalno moguće 6 (sve tamo piše). A Sandero i Logan su sa tim sistemom asistencije pobedili sve one koje sam pobrojao (a i još neke), jer su za tu poziciju osvojili 4,5 boda. Drugim rečima, veća je šansa da će AEB dačije automatski ukočiti vozilo Dačija pri nailasku na predvidjenu prepreku (drugi automobil), nego što je to slučaj ako vozite novi Fabiju, C4, Opel Mokku i još neke. Nisam to ja rekao, to je rekao NCAP, svojim testiranjem.

Naravno, na takav način možeš porediti samo kola koja su iste godine testirana na NCAP-u, a ne u nekoj godini pre, kada je bio drugi sistem bodovanja za tu poziciju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kapiram ja tebe šta govoriš, al to su sistemi preuzeti sa renoa I tu nema zakidanja. Al kad uporediš ove gore modele Dacie sa npr Fiat 500L (sličan cenivni rang) iz 2012, ili Tipo 2016 bez th asistencija, fiat ima daleko bolju ocenu, a kad uporediš test lutke gde I kako trpe udarce I oštećenja, Dacia je itekako podbacila I u odnosu na Fiat I većinu drugih modela, pa I onih koje si ti nabrojao.

Evo jednog primera za Dastera. Taj model je predviđen i za latiniameričko tržište I na LNCAP testu je dobio NULA zvezdica jer mu se rezervoar zapali pri sudaru!
Tražili su opoziv tog modela I Renault je priznao da su na tim modelima napravili neke izmene pogotovo u prednjem delu, u prevodu još više ga očerupali od evropskih modela, pa je B stub trpeo ogromna opterećenja itd itd. Džabe asistencije kad u njemu mogu izginuti.

Sistemi za asistencije su dobro došli, ali kao asistencije I deo preventive od sudara ali kad dođe do sudara onda se vidi stepen zaštite putnika, saputnika itd. Nisu zvezdice, kao ukupna ocena, tu tek tako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Martin se kao novopeceni vlasnik dacie ljutno jer je neko napisao car je go i sad se ljudi moraju pravdati.

 

Sto je najgore imam utisak  da sve sto napisesem cinjenicno i objektivno da argumentujem ce samo produbiti diskusiju i povrediti martina, a to mi nije namera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bože, što bih se ljutio. Auto je tolika taljiga da se nedostatak zvezdica uopšte ne oseti u svakodnevnoj vožnji. A što je izgleda jedini nedostatak. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, knezevic76 said:

Kapiram ja tebe šta govoriš, al to su sistemi preuzeti sa renoa I tu nema zakidanja. Al kad uporediš ove gore modele Dacie sa npr Fiat 500L (sličan cenivni rang) iz 2012, ili Tipo 2016 bez th asistencija, fiat ima daleko bolju ocenu, a kad uporediš test lutke gde I kako trpe udarce I oštećenja, Dacia je itekako podbacila I u odnosu na Fiat I većinu drugih modela, pa I onih koje si ti nabrojao.

Ja se ne bih kladio kako bi u odnosu na Daciu Sandero prošao 500L kada bi ga danas ponovo testirao prema sadašnjim uslovima testiranja NCAP-a, jer je davno bila 2012. godina kada je 500L osvojio 5 zvezdica. 

 

I Renault ZOE je 2013. prvi put testiran i imao je tada 5 zvezdica, pa je 2021. testiran ponovo i po novim kriterijumima osvojio je "nula" zvezdica, pri čemu je 2013. pasivna zaštita odraslih putnika ocenjena sa 89%, a 2021. godine sa samo 43%.

 

Ford C-Max druge generacije je testiran 2010. i 2017. i izgubio je 2 zvedice, pa i zbog pada ocene za pasivnu bezbednost prema kasnije važećim uslovima testiranja (lako je videti koliko je "krahirao").

 

Uslovi NCAP-a se menjaju, stalno pooštravaju. Sandero je 2013 osvojio 4 zvezdice, sa zaštitom odraslih putnika sa 80%. Tipo je na testu iz 2016. imao zaštitu od 82% za odrasle putnike i ukupno 3 zvedice.

 

Tek, ne bi mene čudilo da 500L prema današnjim kriterijumima NCAP-a ima daleko lošiju pasivnu bezbednost nego što je to ocenjeno 2012. po tadašnjim standardima, pa možda i da danas ima nula ili eventualno jednu zvezdicu. 

 

Svakako, u odnosu na te tržišno starije modele automobila ( testirane na NCAP-u ranijih godina), ne bih ja po pitanju pasivne bezbednosti toliko potcenjivao Sandera i Logana testirane 2021. godine.

 

p.s. ja se još jednom izvinjavam autoru što na ovoj temi "odosmo u stranu" i molim moderatora da sve ovo "skloni".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tipo iz 2016 ima 3 zvezdice a sa "safety pack" opremom ima 4 zvezdice. Taj isti safety pack imaju upravo npr dačije novije proizvodnje od kojih je I počela polemika.
C4 koji si naveo u primeru da je dacia od njega bolja u tim asistencijama u voznji, kad se pogledaju uporedo lutke iz C4 I iz Sandera stepwaya, nakon udara u frontalnu barijeru , sve bude jasnije.
C4 (zut torzo) 4 zvezdice
Sandero / Logan (narandzasti torzo) 2 zvezdice

 

Ja bi, I pored tog boljeg reagovanja asistencija kod Sandera, ipak seo u C4.

 

test4.jpg

 

test5.jpg test6.jpg

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@knezevic76

 

Oko onoga što smo počeli juče na temi "PUG 2008 Allure" i tvog poslednjeg posta, da bi po pitanju opšte bezbednosti radije seo u novi Citreon C4, nego u novi Sandero, pri čemu je jedan 2021. osvojio 4, a drugi 2 zvezdice na NCAP-u.

Ja sam u startu napisao da u okviru iste godine testiranja ( koja god ona bila ) nema dileme koje vozilo je ukupno bezbednije u smislu NCAP testova. Pa je jasno i da je ukupni rezultat bezbednosnih testiranja NCAP-a bolji za C4.

Ali, ostajem i pri onome, da 5 zvezdica za 500L iz 2012 ili 3(4) zvezdice za Tipo sa testa iz 2016. nisu uporedivi sa testom Dačije na NCAP-u iz 2021.

 

Nisu ti isti uslovi testiranja u 2016. i 2021. Kao ni u 2012. i 2021.

 

Npr, kada je u pitanju crash test, 2021. godine vozila su na NCAP testirana čeono (i) sa "50km/h u 50 km/h" ( čeoni udar drugog vozila koje se kreće brzinom od 50 km/h u testirano vozilo koje se kreće brzinom od 50 km/h ).

 

To kao test nije postojalo 2016. (tada je čeono bilo samo u nepokretnu prepreku), a nemam dilemu da pomenuta vrsta testa iz 2021. ( "50 km/h u 50 km/h" ) generiše daleko veće sile nego udar sa 64 km/h u fiksnu prepreku.

 

Takodje, udar bočno je u 2021. na NCAP sa 60 km/h, a 2015. sa 50 km/h.

 

Da ne pominjem NCAP crash testove iz 2012 (za 500L) koji su bili smešni za uslove crash testa iz 2021.

 

I zato nemam ništa protiv kada se najnovijem Sanderu ili Loganu spočitava da su manje bezbedni od nekog drugog vozila koje je testirano kada i oni - 2021. godine. Ali, u odnosu na neka tržišno starija vozila, nisam baš siguran.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je to OK I slažem se al u datom momentu testiranja ako model ima 1 ill 2 zvezdice, pogotovo u 21 veku, meni je to baš loše.
Sad sam gledao Reault modele, ni jedan ispod 4 zvezdice, zapravo, skoro svi imaju 5 zvezdica a onda pogledam Dacia modele, renoov podbrend, samo Duster dogurao do 3, logan , Sandero 2 a ovaj najnoviji Spring 1 zvezdicu!
Pa se pitam dal su mogli još više da ih ogole samo da bi dobili što jeftiniji auto pa I na uštrb bezbednosti?

Gledam druge podbrendove kao Seat, Skoda, samo sam naleteo na CityGo da ima 3 zvezdice, ostali skoro svi pa 5.

Sve sam gledao modele u poslednje 2-3 godine.

Ne hejtujem Dacia modele vec Renault što je očigledno svesno išao da im modeli budi najjeftiniji na tržištu pa I po cenu najniže bezbednosti. Da EU zakoni nisu propisali neke sisteme o asistencije kao obavezne, pitanje kako bi Dacie prošle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...