Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Peugeot slavi 30. rođendan modela 205

Recommended Posts

Peugeot 205 GTI od 200.000 evra

 

209577-peugeot gti 02.jpg

 

Sredinom decembra aukcijska kuća Aguttes će na prodaju ponuditi vrlo redak Peugeot 205 T16 u apsolutno besprekornom stanju sa jasnom istorijom i prilično malom kilometražom s obzirom na njegovu starost. Peugeot 205 T16 je proizveden u nešto više od 200 primeraka kako bi udovoljio homologacijskim standardima Svetskog šampionata u reliju u legendarnoj Grupi B. Tako je 1984. godine na salonu u Ženevi Peugeot predstavio Peugeot 205 T16 sa potpuno revidiranom karoserijom, motorom smeštenim pozadi (umesto zadnje klupe), pogonom na sve točkove i 1.8 četvorocilindričnim motorom koji isporučuje 200 konjskih snaga ili čak 300 konjskih snaga sa Peugeot Talbot Sport kit-om koji su odabrali neki kupci.

 

209578-peugeot gti 01.jpg

 

Što se tiče primerka koji je Aguttes ponudio na aukciji, pušten je u promet 1. marta 1985. godine, a koristio ga je Peugeot Talbot Info Rallye, fabrički projekat za popularizaciju celog reli projekta. Otprilike šest meseci kasnije, sa pređenih 8.000 kilometara, ovaj 205 T16 je prodat autosalonu SAGG Peugeot Talbot u Roanneu. Automobil kupuje vlasnik, koji je već imao dva modela, a zatim ga je izložio u vlastitom izložbenom salonu. Od 1985. godine do danas automobil nije menjao vlasnika, i ima samo 39.500 kilometara kao i urednu servisnu knjižicu. Svi ti elementi bi trebalo da mu omoguće da brzo pronađe kupca, a procenjuje se da bi mogao da košta oko 200.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaju legendarni Peugeot za 450.000 evra, ali samo odabrani mogu da vide auto

 

215756-peugeot 205 01.jpg

 

Nema sumnje - radi se o klasiku koji zaslužuje posebnu pažnju. Još pre desetak godina malo ko bi mogao da poveruje da će relijem inspirisani Peugeot ući u cenovni razred automobilske egzotike. U pitanju je Peugeot 205 T16 sa centralno postavljenim motorom, a nudi ga Luxury Car Consulting.

 

Cena je stravična. Čak 450.000 evra se traži za potpuno restaurirani model, što je gotovo trostruko više nego što je 2017. postigao ovakav model na aukciji. A da stvar bude bolja, priložene fotografije su samo za referencu. Do fotografija konkretnog automobila se ne može, odnosno može ako se dokaže da ste potencijalni kupac sa dovoljno debelim novčanikom >> Galerija i opis automobila.

Drumska verzija bolida Grupe B je zbog potreba homologacije proizvedena u 219 primeraka, a na tržištu se pojavio 1984. godine. Imao je i pogon na sve točkove, a pokretao ga je 1.8 16v turbo motor sa 200KS i 255 Nm. Postizao je 100 km/h za 6 sekundi i vozio sve do 210 km/h. Vizuelne razlike u odnosu na serijski automobil su više nego očigledne. Da li sve to i opravdava toliku cenu, procenite sami.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ispod karoserije ovog Peugeota 205 krije se agregat Porsche Boxtera

 

216093-peugeot 205 03.jpg

 

Iako spolja ovaj hot-hatch izgleda kao Peugeotova reli-legenda, ispod ''kože'' je u stvari Porsche Boxster. Intrigantni sportista je osvanuo na britanskom eBayu, a pokreće ga 2.7 boxer iz Porsche Boxstera, spojen na manuelni petostepeni menjač - recept za dobru zabavu. Lista navodi da je osim samog motora i sistema prenosa u maleni Peugeot ugrađeno Boxsterovo oslanjanje, kočnice, upravljač i elektronika. U osnovi, ovaj automobil više je Porsche nego Peugeot. Ostaje nejasno zašto se vlasnik odlučio za ovu karoseriju, ali rezultat je zaista privlačan, delom zahvaljujući žutoj boji i proširenom bodykitu.

 

216094-peugeot 205 02.jpg

 

''Ovaj 205 GTI zadržava svu Porscheovu pogonsku opremu, uključujući oslanjanje, kočnice, sistem upravljanja itd... To znači da ima ABS, sistem kontrole proklizavanja i tempomat. Unutra je ugrađen sveobuhvatan kavez, a motor je servisiran uz ugradnju nove indukcijske cevi'', navedeno je u oglasu. Iako spolja izgleda kao Peugeot, u kabini je sasvim druga atmosfera. Prvo što ćete videti je Porscheova instrument tabla na koju je postavljen Boxsterov upravljač i menjač. Instrument ploču je bilo potrebno modifikovati da bi uopšte stala u malenu karoseriju.

 

216095-peugeot 205 01.jpg

 

Nije navedeno da li je automobil legalan za britanske puteve, ali to nije ni toliko važno jer je idealan za vikende provedene na trkačkim stazama. 2.7 boxer pravi malo više od 220KS, a i glasniji je od standardnih Peugeota 205 GTI zahvaljujući većem kućištu i novoj indukcijskoj cevi. U trenutku pisanja ovog teksta ponuda iznosi 7.100 britanskih funti (8.310 evra), što i nije toliko mnogo za unikatni automobil na koji je neko potrošio mnogo vremena, a verovatno i novca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot 205 T16 dostigao cenu od 274.000 evra

 

peugeot 205 03.jpg

 

Peugeot 205 T16 je proizveden u nešto više od 200 primeraka kako bi udovoljio homologacijskim standardima Svetskog šampionata u reliju u legendarnoj Grupi B.

 

peugeot 205 02.jpg

 

Tako je 1984. godine na auto salonu u Ženevi Peugeot predstavio Peugeot 205 T16 sa potpuno revidiranom karoserijom, motorom smeštenim pozadi (umesto klupe za sedenje), pogonom na sve točkove i 1.8 četvorocilindričnim motorom koji isporučuje 200 konjskih snaga, ili čak 300 konjskih snaga sa Peugeot Talbot Sport kitom koji su odabrali neki kupci. Ukupno 200 vozila odobrenih za put su proizveli Heuliez i Peugeot Talbot Sport u Boulogneu.

 

peugeot 205 01.jpg

 

Pre par meseci aukcijska kuća Artcurial Motorcars-a je najavila prodaju jednog Peugeota 205 T16 i to onog koji nosi serijski broj 200/200. Automobil je prešao ukupno 49.700 km i u odličnom je stanju. Tokom nedovano održane aukcije u Monte Karlu Peugeot je prodat za čak 274.160 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot 205 GTI prodat za skoro 83.000 evra

 

224449-peugeot 205 02.jpg

 

Cena Peugeota 205 GTI je već nekoliko godina u stalnom rastu. Neki primerci su već prodati za više od 40.000 evra, ali sada je cena na aukciji otišla do neverovatnih 82.960 evra, koliko je kupac platio za primerak iz 1987. godine.

Procena aukcijske kuće s cenom od 45.000 do 65.000 evra se već smatrala previsokom, ali kupac Peugeota je otišao dalje od toga. Motor od 130 konja u ovom automobilu još nije bio opremljen katalizatorom. Ono što je pomoglo da se dostigne ovakva cena je činjenica da je automobil prešao samo 6928 kilometara i njegova dokumentovana istorija. Ovaj Peugeot 205 je prošao tehnički pregled i njegova tamno-siva karoserija je u besprekornom stanju, kao i unutrašnjost koja kombinjuje sivo-crnu kožu i platnene presvlake sa crvenim tepihom.

 

224450-peugeot 205 01.jpg

 

GTI je prodat kao novo vozilo 1987. godine, a posao je realizovao Peugeotov diler u Orleansu u Francuskoj. Promenio je vlasnika tek 2009. godine nakon smrti prvog vlasnika i završio kod njegovog daljnjeg rođaka. Dve godine kasnije 205 je prodat sa 5.831 pređenim kilometrom. Auto je zatim prošao potpunu restauraciju i bio je na aukciji u novembru 2019. sa 6.719 kilometara na satu. Prodat je za rekordnih 47.524 evra. Sada, manje od tri godine i nešto više od 200 kilometara kasnije, automobil je dobio na vrednosti dodatnih 80%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

thelatebrakeshowyoutubelogo.jpg TheLateBrakeShow: 1992. Peugeot 205 GTi Tolman Edition

 

Možda izgleda kao potpuno standardni Peugeot 205 GTi 1.6, ali nemojte da vas izgled zavara. Ovaj automobil je potpuno rasklopljen i ponovo sklopljen kao simpatična evolucija originala iz 80-ih. Neka vrsta restomod-a. Skoro sigurno je ovaj 205 GTi u najboljem stanju danas na svetu.

Pre nekoliko godina vlasnik Tolman Motorsport-a, Chris Tolman, odlučio je da bi želeo da ponovo poseduje svoj tinejdžerski automobilski san, ali koristeći svu inženjersku ekspertizu unutar kompanije kako bi napravio suptilne prerade i napravio ga boljim nego što je to Peugeot ikada uradio. Ovaj kasniji model Sorrento Green 1.6 bio je prototip za ono što je sada postalo ''nacrt'' za sve buduće 205 GTi koje im vlasnici budu dovezli na preradu, po principu ''ključ u ruke''. Ovakav Tolman 205 je automobil vredan oko 50 hiljada evra, i to je knedla koja se prvo mora progutati...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg EmisijaSAT: Peugeot 205 Gentry

 

Izgleda kao običan 205, ispod haube je 205 GTI, ali nije GTI. Ustvari, Gentry je luksuzniji GTI sa 25 konja manje od njega i 30 kg više:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot 205 GTI Restomod

 

tolman 03.jpg

 

I Peugeot 205 GTI je prošao kroz restomod tretman. Za to je zaslužan Tolman Engineering iz Velike Britanije koji obnavlja ovaj klasični hot hatch, uz modifikaciju pogonskog sklopa. Na slikama je prvi automobil spreman za isporuku kupcu. Tolmanov 205 GTI koristi modifikovani 1.9 četvorocilindrični motor, pri čemu izmene između ostalog uključuju nove bregaste osovine, Motec ECU i revidirani izduvni sistem. Rezultat je snaga od 200 konja, dok ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 6.5 sekundi.

 

tolman 02.jpg

 

Britanska kompanija takođe obnavlja petostepeni manuelni menjač, a opciono se može dobiti i Quaife Automatic Torque Biasing diferencijal za poboljšanu trakciju.

 

tolman 01.jpg

 

Tolman je predvideo i Bilstein amortizere, AP Racing kočnice, LED svetla, kao i izmene za unutrašnjoist (opcioni Bluetooth, Motec LCD digitalna instrument tabla i infotainment ekran). Prilikom pripreme automobila, Tolman ga prekriva antikorozivnom zaštitom i keramičkim premazom. Tolmanov 205 GTI startuje po ceni od 55.000 funti (64.100 evra) plus porez.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

hagertyyoutubelogo.jpg Hagerty: Peugeot 205 GTi Tolman Edition

 

Peugeot 205 ove godine slavi 40. rođendan, pa je zato ovakva epizoda izgledala kao veoma dobar način da se obeleži taj značajan rođendan. Peugeot 205 GTi je možda esencijalni hothatch, a ovaj auto je možda njegova ultimativna verzija. Chris Tolman iz Tolman Motorsport je prvobitno restaurirao jedan 1.6 GTi za sebe, ali ga je onda lagano unapredio kako bi proizveo više snage od 1.9.

Međutim, ovaj drugi njegov projekat čini veliki korak napred:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...