Jump to content
FAS Goran
mstankovic

Stilo 1.8 16v - zupčenje

Recommended Posts

Ovako uzeo sam auto na auto placu u novom sadu,uvezen iz nemacke,auto od 3do 4000 obrtaja trza gubi snagu nece da ide,a vec preko 4000 obrtaja ide kao lud i od novog sada do aleksinca sam ga vozio sve preko 4000 obrtaja cim sam ga spustio na 3500 auto se ugasio,odvezo sam kod majstora i vidim da je auto prezubio a nije pokidao kais,polomio ventile ventil razbio drugi klip klipnjacu,na njemu je stavljen nov kais i nov spaner,odradili smo glavu ventile,klip klipnjacu,sklopili auto alatom upalili auto radi kao sat, u mesto je radio sat ipo perfektno provozaliga i isti simptomi na 3000obrtaja,i ponovo polomi ventile na 4 klip zna li neko gde je problem kod tog motora??? majstori nemogu da pronadju kvar? da nije problem u varijatoru? jel imao neko slicnih problema oko ovog motora? sve je problem kod usisne grane gde je i varijator

Share this post


Link to post
Share on other sites

remenice su bez ostecenja,ja sumnjam na varitator bregaste da on ne pravi problem?jer preko 4000 obrtaja auto perfektno vuce a prezubi samo na 3000 ne znam sta moze da bude a sve stavljeno novo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze da bude dosta toga ne samo varijator

kakav ti je pritisak ulja?

moze da se desi da nemas dobro podmazivanje bregaste-ih pa da glave

moze tu da bude svasta...

sve lepo odradite sklopite motor i on polomi bregaste

a moze da bude i taj varijator...

prvo proveriti zbog cega se javlja otpor u u razvodu jer razvod je celina koja ne sme da ima i najmanji otpor ka okretanju...

tj da li jos su i koji su jos cinioci direktno ukljuceni na razvod tj da lije nesto od agregata pokretano zupcastim remenom

mnogo bi pomoglo kada bi naveo tip motora pogonsko gorivo i eventualno ako bi dao sliku razvoda...

Share this post


Link to post
Share on other sites

auto je fiat stilo 1.8 16 ventila benzin,auto ne lomi bregastu vec ventili na usisnu granu,kad smo ga sklopili radio je u mestu perfektno oko sat vremena cim smo ga provozali ponovo prezubio i ponovo pokrivio usisne nove ventile, okrenuli smo kljucem radilicu sa kaisom i vidli da se sklapaju sve tacke na radilicu i na izduvnu bregastu a usisna se ne gadja za 4 zuba,znaci da ona pravi problem,a da nema pritisak ulja ili da nema lepo podmazivanje bregaste to bi se videlo,stvarno ne znam sta vise da radim :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

danas sam ga nosio na reparaciju i majstor mi je rekao da je varijator dobar,pa mene sad buni kad se postavi alat na bregastu u koju stranu treba varijator da se postavi?? skroz desno ili da se zaokrene skorz levo,posto on na odredjeni pritisak ulja steluje bregastu...samo me to muci dal i on treba da se steluje pri uzubljivanju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda da ti majstor bas nije neki,ako se dvoumi na koju stranu treba da zakrene varijator....Varijator se prilikom ozubljivanja NE zakrece ni na jednu stranu i NE sme da se pomera silom ruke u odnosu na bregastu,ukoliko mozes rukom da pomeras varijator levo-desno onda definitivno nije dobar.

Ja sam do sada reparirao na par Alfi varijatore koji su dugo vremena radili kao dizeli ali ni jedna nije prezubila zbog loseg varijatora

Koje ste tacke to gledali na radilici i bregastama kada se taj auto zubi sa fiksatorima za bregaste a komparaterom na prvoj svecici se dovede klip u GMT.

Edited by simonen

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo napokon coveka ko ima iskustvo sa tim,stavili smo alat na usisnu bregastu na trecu polutku,i fiksirali bregastu,stavili alat na izduvnu bregastu i stavili na drugu polutku,stavili komparator na prvi cilindar,i doveli radilicu na tacku sa poklopcom od kaisa,na bregaste sam ja stavio tacku farbom i na radilicu,stavili kais dotegli spaner na nulu,okrenuo par puta gedoru i sve funkcionise kako treba,upalim auto auto radi perfektno,do 3000 obrtaja i posle 4000 e izmedju 3000 i 4000 on prezubi obavezno i polomi ventile,kad smo ponovo rasklopili auto vido sam da se tacke koje sam obelezio poklapaju sve osim tacka na usisnu granu,posto sam uzeo auto sa odradjen servis i on je prezubio,odradio majstor i ponovo sve isto,ne znam vise sta moze da bude ako je sve uradjeno kako treba?? i sve se to desava kod usisnih ventila na toj bregastoj??

izgleda da ce mi simonen pomoci oko resavanju mog problema :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sto ne raskacis vazijator pa probas bez njega? Kakav ti je pritisak ulja? Da se ne desava da je prevelik pa naduva podizace i pomeri vise varijator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne postoji opcija da probam bez varijatora zato sto je on na bregastoj a rmenica se srafi za njega,pritisak ulja je dobar jer da je drugacije pojavio bi gresku,auto nemogu da vratim zato sto sam ga uzeo u novom sadu a ja sam iz nisa,do aleksinca sam ga vozio sve preko 4000 obrtaja jer sam zurio kod aleksinca pustio gas i on napravio stetu... razmisljam vec 10 dana sta moze da bude uzrok ovoga,sto se tice majstora provereno je dobar ali manje iskustva ima sa varijatorima i vanus bregaste sto je i sam priznao ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi ovako,ako se dobro razumemo i ako je ozubljeno kako kazes onda definitivno imas problem sa usisnom bregastom.Kod tog motora zupcasti kais gazi po usisnoj remenici vecom povrsinom nego po izduvnoj jer je pumpa za vodu ispod usisne remenice,kais se dosta tesko namesta na tom motoru tako ako je regularno stegnut ne moze da prezubi a da ne ostanu tragovi na kaisu.Znaci skini kais i dobro pogledaj da li ima tragova preskakanja remenice ili ostecenja na kaisu.

P.S.sada se setih meni je jedanput doneo lik set za Punta HGT da mu zamenim (to ti je isti motor) i u tom setu je bio zupcasti dva zuba veci od originalnog,moze da se namesti ali ne moze da sezategne dovoljno i onda eto havarije.Proveri kais.

Laku noc,citamo se sutra...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne postoji opcija da probam bez varijatora zato sto je on na bregastoj a rmenica se srafi za njega,pritisak ulja je dobar jer da je drugacije pojavio bi gresku,auto nemogu da vratim zato sto sam ga uzeo u novom sadu a ja sam iz nisa,do aleksinca sam ga vozio sve preko 4000 obrtaja jer sam zurio kod aleksinca pustio gas i on napravio stetu... razmisljam vec 10 dana sta moze da bude uzrok ovoga,sto se tice majstora provereno je dobar ali manje iskustva ima sa varijatorima i vanus bregaste sto je i sam priznao ...

Ne mislim bukvalno bez varijatora. Raskaci njegov ventil. Prevelik pritisak ulja nece nigde da prijavi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguce da je samo kais problem,to mi nesto prolazilo kroz glavu ali ipak nisam sumnjao zato sto je postavljen nov u servisu u nemacku odatle ga ja preuzeo,moze li mi neko reci oznaku ili broj zuba fabrickog kaisa,pa da uporedim sa mojim :) uh bio bi presrecan ako mi je samo kais los :D iako je nov da je greskom stavljen...

Hvala druze upucujes me na pravo mesto gde da obratim paznju

kako mislis da raskacim ventil? gde se on nalazi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja racunam da svaki krsten majstor proveri kaiseve pre montaze... izbroji zube...

+1 martini za varijator...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja i jos poneko ti uporno pricamo da ti je majstor los, jos 3-4posta od pravih ljudi sa foruma i ujutru ces sam da sklopis auto i da radi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih da ti stajem na muku,ali ako sam dobro razumeo ti si kupio auto na placu u NS i dok si ga vozio sa placa kuci on ti je uz put prezupcio?Znaci momentalno posle kupovine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako sam te dobro razumeo vi ste vratili kais koji je bio na motoru,iz licnog iskustva ti kazem zupcasti koji je prezubio NIKAD i slovima N I K A D se ne vraca na na motor.Na koju stranu je prezubila remenica usisne bregaste za ta cetiri zuba u odnosu na radilicu i izduvnu ispred ili iza obelezenog repera.

Dimenzije kaisa ti ne trebaju ukoliko mozes da ga spanerom zategnes i poravnas repere na istom,nadam se da znate proceduru zatezanja kaisa(zategnes spaner max.okrenes radilicu dva kruga pa otpustis spaner do oznake zategnutosti).

Skini zupcastu remenicu radilice proveri stanje kajle sa unutrasnje strane,zna da se otkine.

Ako ti majstor koji je proveravao varijator odvijao isti sa bregaste proveri zategnutost....

Share this post


Link to post
Share on other sites

isti kais smo vratili zato sto nije imao nikakva ostecenja,jedino me muci da se kais nije zaokrenuo,ostetio ili bilo sta a remenica usisne bregaste ne stoji na svom mestu,to mi uopste nije jasno,danas sam proverio broj kaisa i to je taj,skinuli smo variator sa bregaste i majstor koji reparira varijatore kaze da nema sta da se tu radi zato sto je on dobarvise ne znam u sta da sumnjam :/

Ja i jos poneko ti uporno pricamo da ti je majstor los, jos 3-4posta od pravih ljudi sa foruma i ujutru ces sam da sklopis auto i da radi...

A sto se tice majstora par njih su pogledali i ne mogu jos uvek da utvrde uzrok prezubljivanja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako je varijator u redu

pitanje je da li je dobro namestena remenica da se vidi kakav je klin na koji osigurava remenicu...

sta se desava sa spanerom posto je evidentno da se prezupcavanje desava u trenutku i to za 4-5 zuba zato sto da se pomeri za jedan zub senzor radilice bi to primetio...

naravno ako je ispravan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na dijagostiku kaze da je senzor radilice i senzor bregaste na mestu,nema greske, usisna bregasta je na 4 srafa koji se stezu posle uzupcenja i jako su stegnuti,kad prezubi sve stoji na svom mestu osim usisne bregaste koja pozuri za 4 zuba...ima li on neki ventil koji regulise pritisak u varijatoru? da ipak ja zavarim varijator :D pa ce vidimo dokle ce da tera :D hehe ma da auto nije dobro uzubljen nebi lepo ni upalio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...