Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
marko.jovanovic

2.0 20v - da ili ne, iskustva u Lybri, Marei, Bravu

Recommended Posts

Kao što naslov teme kaže, zanimaju me iskustva ljudi sa ovim motorom. Mislim na atmosferaša od 150KS, u Lybri, Marei, Bravu.

Znam da srče dosta, da lepo ide na plin ako se lepo otvoriš za dotični, da se čuje fenomenalno :smoke: , da je trajan ako ga lepo održavaš, da je veliki servis malo komplikovan zbog vađenja.

Ono što ne znam, a što me zanima je da li na njima crkavaju nesrećni varijatori kao na 1.8 16v. Da li mu crkavaju bobine kao i na svakom drugom benzincu. Vozim JTD-a, nemam tih problema.

Pitam sve ovo zato što me mami da kupim neku gospodsku Lybru 2.0 SW ili na kraju krajeva Mareu, koja je klasa ispod, ali nema problema sa elektronikom, no to već nije tema.

Neka slobodno kažu nešto i serviseri, Goran, Martini, Miki.... Doduše, Goran mi je rekao, JTD je zakon, ali me opet pali taj 2.0 20v :scooter:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoće da se reši tašte. Šta zna žena šta je 150 konja. :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varijatori nemaju nikakav problem. Bobine crkavaju pre na modelima sa plasticnom granom, ali ni to nije strasno. Ono sto mene nervira kod gore pomenutih modela je debilno spor menjac za tu snagu motora. Osim onog gore sto si naveo ja nemam sta da dodam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valjda da uživaju dok im zvuk motora para uši. Isti menjači i dif samo kod 2.0 peta malo produžena 5 km/h brži pri 6000 o/min (1.8 - 0,970:1 2.0 - 0,946:1). http://www.fiat-lanc...pic=52991&st=60

Taman da u Meku na Banovom Brdu napravi drive in.

Na Vidikovcu riba probala sa preko reda sa mečkom pa uterala Slavka kroz izlog.

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Gusar:

E mator čovek a brzopleto čita.

@ivan.ik:

Hajde mi reci da znaš mehaničara Dragana Sarića iz Valjeva. Imao sam pre skoro 2 meseca kvar, u tazbini, tj Valjevu mi je propišao cilindar kvačila na menjaču, pa me je tašta odvela kod njenog majstora Dragana. Čovek je stvarno korektan i pošten, sve je odrađeno kako treba, zamenio sam i set kvačila, pošto ono govno od Malinića trese (nikako da otvorim temu da ga pljujemo, pošto je bezobrazan i ne zna da radi ili ga baš briga), stavio sam Sachs i ne trese i ne proklizava, za razliku od buđavog Valea koji jedva drži fabričku mapu, a sa posoljenom kliza u 3-oj, a kamo li u 5-oj.

Elem, zezamo se mi da prodam tašti auto pošto je njen jugo krenuo da truli. Dragan je provozao mog Brava par kilometara i oduševljen je kako čupa. Vraćamo se mi iz vožnje, i samo je tašti rekao (pošto je on mislio da će ona ozbiljno da kupi Brava): "Ljiljana, ovo nikako nije za tebe".

@Martini: Da li to samo Lybra ima spor menjač? Da li misliš pod time na retardirano dugačke brzine? Nije samo kod nje taj slučaj, i stariji BMW E34, i Mercedes 190 1.8 imaju dugačke brzine, pa su tromi. Da li Marea ima kraće brzine, pa bolje poteže?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Igrao se sa pasuljom pa čisto, znaš kako ide :harhar:

Šalim se , prva pretpostavka mi bila to. Pozdravi taštu, čim je juriš auto , mora da je žena na svom mestu. :unworthy:

Lybra ima baš spor menjač/dif (imaš na onom linku sve, samo za petu malo koriguj), što znači da poteže kao luda ali zato buka i potrošnja rastu. Motor bi trebao da bude solidno elastičan 181 Nm pri 3750 o/min. Pre bi mečkini prenosi išli uz taj auto.

Marea koliko vidim ima dužu petu vrlo malo (možda oko 3-4 km/h) ali je i oko 100 kg lakša.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije mi jasno kako buka i potrošnja rastu ako ima kratak menjač. tj spor, a čupa kao luda. Meni se više sviđa da lepo poteže nego da se vuče. Ortak je vozio Mečku 190 1.8, i kaže da je užasno lenja, treba joj večnost da ubrza, jer ima baš dugačke brzine. Primer lošeg menjača je u jugu 55 sa 1.1 motorom. Dugačke brzine a slab motor.

Verovatno ima veću potrošnju na auto putu pri većim brzinama. Kako se to manifestuje u gradskoj vožnji? Pa ako mi se dere neću ga voziti na 6000 rpm nego ću prebaciti u sledeću brzinu (ovo ostavljam ženama, neke su toliko retardirane da u gradu koriste max 1, 2 i eventualno 3 brzinu :D ).

Izvinite ako sam bio konfuzan, ali voleo bi da ovo objasnimo.

P.S.

Kolika je normalna potrošnja ulja za 2.0 20v koji u dobrom stanju i vozi se na plin? Od kada vozim JTD-a nemam više paranoju od dolivanja ulja, menjam ga na 8000 - 10000km i nivo ne opadne ni malo, a znam da 2.0 20v mora da popije nešto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dugacak menjac je spor tj. treba da duze auto drzis u svakom stepenu prenosa da bi ga adekvatno pripremio za prebacivanje u sledeci vislji stepen tj da bi imao dovoljno snage u sledecem

stepenu prenosa... i dugacki menjaci potencijalno izblace vecu konacnu brzinu od kratkih menjaca

dok kratki menjaci su susta suprotnost rlo brzo i lagno stizu do visih stepena ali im manjka konacna najvec brzina tj. auto je sporiji... ali ima brzi start tj bolje povuce u prva 3 stepena prenosa od dugackog menjaca...

a sto se tice buke definitivno je auto sa kracim menjacem bucniji o onoga sa dugackim zato sto vrlo lako i brzo dostize crvene obrtaje...

Edited by Gusar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprostije sistem poluge, sa kratkom polugom dižeš isti teret lakše ali na manju visinu a sa dužom polugom teže ali na veću visinu. Tako i motoru sa kraćim menjačem ima kraća i lakša ubrzanja.

Imaš tamo primer Lancia Lybra 1.8 120 km/h u petoj na po meni previsokih 3735 o/min (slabašni Tipo 1.4 ima sličan) dok merc 190 1,8 isto peta 2959 o/min (800 obrtaja razlike a 41 ks slabiji motor), sigurno manja potrošnja i buka. Zato i postoji menjač da šaltaš i prilagođavaš se terenu i uslovima. Neko je lenj i nevoli.

dijagram_menjaca.jpg

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam sta ste zapeli za taj menjac, kad je to odlicna stvar. Prelepo ga je voziti, vuce u petoj i sa 50km/h. Pogotovu u gradu se vozi opusteno. Mozes u gradu ga vozis cetvrtom i petom i nema problema sa visokom potrosnjom. Motor je sam po sebi odlican. Izolacija na kappi je ok, pa i ne smeta sto motor radi na visokim obrtajima. Ne znam kako je na Lybri/Marei. Ako vozis dosta na autoputu, onda to nije menjac za tebe, fali mu 6-ta brzina opasno. Za sve ostalo je super kombinacija.

Ja sam na tom motoru menjao protokomer, senzor radilice, bobinu, 2x termostat i cistio dizne jednom. Trenutno je na 430k km. Ima neku potrosnju ulja, sta znam. 500-700gr na 5000km. Tako da sam ja prezadovoljan sa motorom i uvek bih ga preporucio. Navikao sam i na menjac, prosto kad sednem u neki drugi auto koji je atmo 2.0, ovaj u lanci se dosta bolje ponasa. Ali zato vozim autoputem jednom u nikad :D

Edited by Srdjan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa taj rad, vozi se kao dizel. I ja se ubi od vožnje auto putem. Od recimo 21-22000km koliko sam prešao sa Bravom, auto putem sam prešao plafon 500km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda ti nece smetati. Meni je na autoputu problem da se na 160 dernja kao da idem 200. Primer je Kappa 2,0 20vt 200km/h na 4800 i Lybra 2,0 na 6100. E to me nervira. Potrosnja od 8 na otvorenom, lagane voznje pa do 15 u Beogradu cistog grada sa klimom, plina naravno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto bi morao d aima neki definitivan, konačni odgovor? :)

Pita, čuje različita iskustva, a onda svako sam proceni šta mu je raditi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...