Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
Milutinac

Na pomolu novi zakon o bezbednosti saobraćaja

Recommended Posts

policajac_saobracaj.jpg

Kako prenosi Tanjug, Radna grupa za izradu Nacrta zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja, po svemu sudeći, će pristupiti pisanju potpuno novog Zakona o bezbednosti saobraćaja, jer su članovi te grupe izneli primedbe na više od 20 odsto odredbi u važećem zakonu.

- Već sada je jasno da će aktuelni Zakon o bezbednosti saobraćaja morati da se drastično menja, jer je posle primedbi iznetih od strane relevantnih članova novoformirane Radne grupe konstantovano da je neophodno izvršiti promene na više od 20 odsto sadržaja zakona koji je sada na snazi. To zahteva donošenje novog zakona, rekao je šef Radne grupe za izradu nacrta Zakona o izmenama i dopunama o bezbednosti saobraćaja Milan Vujanić.

Članovi Radne grupe konstatovali su “kako će prvobitna ideja o izmenama i dopunama aktuelnog Zakona o saobraćaju, sudeći na osnovu diskusija i saopštenih primedbi od strane 27 članova Radne grupe pretrpeti drastične promene“.

Pomoćnik ministra saobraćaja Saša Mirković naglasio je da će više od 40 eksperata iz svih saobraćajnih oblasti biti uključeno u pisanje finalnog teksta novog Zakona o bezbednosti saobraćaja, čiji je osnovi cilj da se posle usvajanja drastično, i u kratkom vremenskom periodu, poboljša bezbednost na srpskim putevima.

-Očekujemo da će efekti novog Zakona već u prvoj godini biti značajni, kada je reč o smanjenu smrtnosti na našim putevima, a planirani procenat smanjenja gubitka ljudskih života i materijalne štete u visini od 10 procenata bio bi sasvim adekvatan da opravda napore koje sada ulažemo kako bismo dobili Zakon čijom bi boljom primenom i kvalitetnijim rešenjima od sadašnjih, ukupna, crna slika koju svakodnevno viđamo na našim putevima, počela da se menja, istakao je Mirković.

Prema rečima Vujanića država ulažu velike napore da se promeni i poboljša bezbednost na putevima, a ne bi trebalo zanemariti i o ogromnim sredstvima koja osiguravajuća društva moraju da izdvajaju kao obeštećenja zbog velikog broja saobraćajnih udesa.

Taj novac, ukoliko se sa novim zakonskim propisima smanji broj saobraćajnih incindenata, omogućio bi da se sredstva koja su se do sada izdvajala u oštetnim postupcima, eventualno usmere na refinisiranje i ulaganje u saobraćajnu infrastrukturu, a od toga bi država, ali i osuguravajuća društva imali veliku korist, istakao je Vujanić.

Radna grupa je odlučila da formira operativno radno telo sačinjeno od osam članova iz različitih oblasti saobraćaja kako bi pristupilo kompleksnom poslu izrade zakona, koji bi značajno uticao da se poveća bezbednost i smanji broj nastradalih, kao i obim materijalne štete koji se svakodnevno beleži na našim putevima.

Mirković je dodao da je sastav Radne grupe dovoljna garancija da će predložene izmene ili pisanje novog Zakona ispuniti očekivanje javnosti, koja s pravom zahteva da se permanentno radi na poboljšanju bezbednosti i striktnoj primeni zakonskih propisa, kao i stalnom povećanju kulture u saobraćaju, navedeno je saopštenje.

preuzeto sa Rtv.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve to da bi se videlo da debeli nesto radi. Samo veca i ozbiljnija kontrola i kaznjavanje manijaka moze da nas dovede u red ... a ne skrivanje u zbunju i po raznim civilnim automobilima !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da...treba reci da ta radna grupa za izmenu i dopunu radi na tome vec dobrih godinu dana, ako ne i vise, prosle nedelje su bili bas ovde kod nas, tj. u Karlovcima, a debeli sad uzeo da prica o tome svim mogucim medijima, kanda hoce da pokupi "zasluge" za to...

Joooooj...!

Edited by milutin-NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma sve su to fore! Svi dosadasnji zakoni su bili prilicno dobri, pa i ovaj sadasnji. Naravno, svaki zakon ima rupa i nepravilnosti pa ce tako i naredni imati. :guitar:

Najbitnija stvar u svim zakonima je PRIMENA ZAKONA. U nasim zakonima je napravljena oooogromna rupa tako sto je ostavljena mogucnost da svako ko sprovodi zakon ima sirinu za tumacenje nekog clana zakona pa su moguci i stostruki arsini, tj. da za nekog vazi a za drugog ne vazi odredjeni clan zakona! :thumbdown:

Bezbednost u saobracaju se postize tako sto se PRIMENJUJE ZAKON na sve one koji su obuhvaceni tim zakonom. O kojoj bezbednosti ucesnika pricamo kada nemamo saobracajnu infrastrukturu ni vozila koji odgovaraju propisima? O vozacima tek necu ni da govorim. Zamislite koliko je vozaca PROIZVEDENO u protekloj godini primenom novih propisa o polaganju vozackog ispita? :smoke:

http://www.youtube.com/watch?v=w6oz1WCkj7o

Edited by sindrom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pricam ti pricu :thumbdown: ... Apsolutno se slazem sa onim sto je kolega sindrom rekao - primena, primena, primena...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obuka, obuka ,obuka. Retko ko zna najosnovnija pravila saobraćaja. Kada bi se radila revizija malo bi ih zadržalo dozvolu.

Kao što reče Sindrom i stari zakon je bio u osnovi dobar, malko ga pogazilo vreme ali nije bio primenjen dovoljno. Koliko sam primetio od kad je krenuo novi zakon ljudi još luđe i opasnije voze. Doduše ima i gomila prepisivača sa polaganja bez, ponavljam znanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osnovno i jedino pravilo saobracaja... Nemoj da udaris nekog-nesto i ne dozvoli da te udari neko-nesto sve ostalo je dozvoljeno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao što neko reče, mogu zakon da prekrajaju 100x. Dok ne prekroje MUP zbog loših navika od svega toga nema ništa. Treba ko Rusi svi kamere u vozila, pa sam da se čovek bori za svoja prava, jer od ovih kojima plaćamo 20% poreza slaba vajda.

Tapatalk HD

Share this post


Link to post
Share on other sites

a da li ce nam opet dozvoliti radar detektore ko svuda u svetu :) Pa da se lepo vozam ko covek... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog vožnje u teškom pijanstvu policija će oduzimati automobile

Potpuno alkoholisanim vozačima koji su već kažnjavani, a policija im ponovo konstatuje više od 1,7 promila alkohola u krvi, biće trajno oduzeta vozila - otkriva za “Blic” prof. dr Milan Vujanić, rukovodilac radne grupe za izmenu Zakona o saobraćaju.

293197_saobracajna_nesreca03rasfoto_dusan_milenk.jpg

- Bitnije izmene biće i u tome što ćemo pooštriti kazne za nasilničku i bahatu vožnju. Osim novčane, vozači će i za takvo ponašanje biti kažnjavani oduzimanjem dozvole, ali u nekim slučajevima i zatvorom. Predstojeće promene od krucijalne su važnosti i potrebno je uraditi sve kako bi se broj poginulih u saobraćaju smanjio - kaže za “Blic” profesor Milan Vujanić, šef Katedre za bezbednost Saobraćajnog fakulteta u Beogradu.

- Trajno oduzimanje vozačke dozvole biće sigurno među rešenjima jer se bahatim i pijanim vozačima mora stati na put. Takođe, ako je neko kažnjen zbog vožnje u potpunoj alkoholisanosti, a ponovo je seo za volan i policija mu izmeri 1,7 promila, zakonski će postojati mogućnost da mu se oduzme vozilo, bilo da je u njegovom vlasništvu ili ne - otkriva profesor Vujanić.

Visoko prekoračenje brzine i nasilnička vožnja, biće takođe, strože kažnjeni, a svim vozači kojima policija izmeri dva i više promila alkohola u krvi, dozvola će biti trajno oduzeta.

- Ublažićemo kazne za administrativne prekršaje, poput sankcije za istek vozačke dozvole u kraćem periodu. Tražićemo veću odgovornost lokalnih samouprava i putara, nećemo uvek na vozače svaljivati krivicu za saobraćajnu nesreću. Ako se na nekom delu puta za godinu dana više od 50 nesreća, onda nisu samo vozači krivi - dodaje Vujanić.

- U poslednje tri godine, od kazni se u poseban fond slilo 240 miliona evra. Ni deseti deo toga nije upotrebljen za unapređenje bezbednosti saobraćaja. To mora da se promeni, pa da oni koji krše zakon direktno finansiraju unapređenje saobraćaja - kategoričan je profesor Vujanić.

Pet najbitnijih izmena Zakona o saobraćaju

1. Sredstva od naplaćenih kazni iskoristiti za unapređenje bezbednosti saobraćaja (80 miliona evra godišnje)

2. Pooštriti kazne za nebezbedno ponašanje u saobraćaju i oštrije kazniti bahate vozače

3. Uvesti kao kaznu oduzimanje vozila potpuno alkoholisanim vozačima (sa više od 1,7 promila alkohola u krvi)

4. Ublažiti kazne za administrativne prekršaje

5. Proširiti i stalno ispitivati odgovornost putara prilikom saobraćajnih nesreća

preuzeto sa Blic.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

gledao sam nesto sinoc o ovome, uglavnom pokazuju slike fiata, to sam zapazio ... interesantan je ovaj deo o trazenju vece odgovornosti putara ... znaci do sad to nikom nije bilo bitno, ti si izbegao rupu i udario u autobus, sam si kriv

interesantne ce biti i one 4 grupe vozaca, nadam se da ce da me smeste u prvu grupu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako bude sve ovako kao što gore piše, to je sjajno. U potpunosti podržavam najstrožije moguće kažnjavanje za vožnju pijanom stanju jer ljudi tu jako svesno i planirano ugrožavaju druge ljude. I ovo za prebacivanje sredstava mi se sviđa, samo ne znam koliko je realno da se to izvede kod nas..

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. ovi sto ne prave probleme

2. sto imaju malo prekrsaja

3. sto imaju vise prekrsaja

4. bahati vozaci

nisam zapamtio bas kako su oni rekli ali tako nekako ce da nas dele ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fino bi bilo da se sve to realizuje, mene ti pijani iskreno najviše nerviraju i od njih najviše strepim..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ima i onih napaljenih ... ne znam ko je vozio po Smederevu, ali ima jedna nizbrdica pored kasarne, nekih 500 metara dole je semafor, vuce se neki decko u bmw-u i ja ga obidjem i njemu valjda bude krivo i pred semafor, ja stajem, a on pored mene gleda me i na crveno prodje ... ima i bolesnih, ne samo pijanih :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kombinacija pijani i bolesni ? To ti je tek da :2guns: ! Pošto sam u saobraćaju svaki dan ( tj. više noć ) privatno i poslovno , kakvih sve bolesnika sam video to je za neverovati .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro vožnja sa nula promila alkohola u krvi

Jedna od izmena u novom Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima mogla bi da bude da vozači ne smeju da imaju nimalo alkolhola u krvi, kao što je to sada predviđeno za profesionalne vozače, rečeno je danas Tanjugu u radnoj grupi koja priprema zakon.

235711_vino_ap_ff.jpg

Profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogadu, Milan Vujanić kaže da nema razloga da neko pije kada vozi i da bi novi zakon trebalo da predvidi vožnju bez alkohola, s obzirom da mnogo ljudi strada na srpskim putevima upravo zbog konzurmiranja alkohola.

Vujanić je rekao da sadašnji zakon predviđa da profesionalni vozači moraju da imaju nula promila alkohola u krvi, a ostali vozači, takođe, ne smeju da konzumiraju alkohol, ali mogu da imaju do 0,3 promila alkohola, "jer su možda jeli nešto što je izazvalo alkoholno vrenje".

Šef radne grupe je istakao da vozač i po sadašnjem zakonu ako kaže da je malo popio, a ima na primer 0,1 promila alkohola takođe može da bude kažnjen, a ako ne kaže onda se toleriše do 0,3 promila zbog navodnog alkoholnog vrenja. Prema rečima Vujanića, odredbe koje to propisuju su "iskrivljavanje istine" i nema nikakvog razloga da postoje.

Pomoćnik ministra saobraćaja Saša Mirković naglasio je da će više od 40 eksperata iz svih saobraćajnih oblasti biti uključeno u pisanje finalnog teksta novog Zakona o bezbednosti saobraćaja:

"Očekujemo da će efekti novog zakona već u prvoj godini biti značajni, kada je reč o smanjenju smrtnosti na našim putevima, a planirani procenat smanjenja gubitka ljudskih života i materijalne štete u visini od 10 procenata bio bi sasvim adekvatan da opravda napore koje sada ulažemo kako bismo dobili zakon čijom bi boljom primenom i kvalitetnijim rešenjima od sadašnjih, ukupna, crna slika koju svakodnevno viđamo na našim putevima, počela da se menja", istakao je Mirković.

Posle samo tri godine od donošenja Zakona o bezbednosti saobraćaja, radi se na izradi novog koji bi mogao do kraja godine da se nađe u skupšitni.

Manje poginulih, smanjenje materijalne štete sa 700 na 500 miliona evra godišnje, uvođenje stimulativnih i destimulativnih mera za vozače i veća odgovornost preduzeća za puteve, samo su neke od mera koje bi trebalo da se nađu u novom zakonu o bezbednosti u saobraćaju.

preuzeto sa Blic.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni samo nije jasno kako ponovo ista prica? Milan Vujanic je i prosli put bio jedan od glavnih kad se pisao zakon. Secam se vrlo dobro da je pre toga reklamirao radar detektore iznoseci cinjenice da su svuda u evropi dozvoljeni, kao i u svetu, da ne pominjem vec sta dalje i kakve su statistike, da su vozaci oprezniji i slicno. I tada koliko se secam isla je ova prica, da ce se uvodjenjem novog zakona sve ovo smanjiti srediti, uvesti red jer prethodni zakon nije valjao... I taj zakon je donet. I kako sad to da opet ne valja i opet neka prica o novom zakonu, a stari su toliko hvalili? Sta ovde nije ok? Isti ljudi su pisali zakon, koji sad ne valja i pisu ga ponovo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i taj oskrnavljeni predlog su tada svi hvalili, niko nije rekao da je los, a sad ispade da nista ne valja! Ne branim ja nicije stavove, ali ovo je pravljenje budala od ljudi. Kao prvo ako nije valjao zasto je usvojen? I ako je usvojen, a nije valjao onda neko za to treba i da bude odgovoran. Izrada tog zakona je nekoga kostala, pa jos ispade da nije valjao i da je to kostalo zivota neke... I na kraju, svelo se na medijsku kampanju oko zakona. I kao usvojicemo drugi? Tek tako olako? Pritom zakon nije zastareo pa da kazes treba novi, vec treba prozvati odgovorne koji su ga izmenili i usvojili pre dve ili tri god. i sad sve iznova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što je babi milo to joj se i snilo. Tako će i ovaj da hvale u početku, pa će da krene po starom, jer sistem ne funkcioniše. Čist marketing pred izbore.

Od srca želim da se varam.

Edited by nidza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i taj oskrnavljeni predlog su tada svi hvalili,

Hvalili su ga u odnosu na prethodni (u tom smislu i jeste bio za pohvalu) ali je sam Vujanic cesto gostovao u emisijama i govorio o manjkavostima, kontrdiktornostima i nelogicnostima. Da nisu izmenili njegovu prvobitnu verziju sada ne bi vodili ovu diskusiju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...