Jump to content
FAS Goran
Veki

Punto mk.2b 1.3 MJet / 1.2 16v - termostat

Recommended Posts

Pre neki dan tacnije 21 januara motor mi podigao temperaturu malo preko pola ... stao, pogledao u motor i ima sta da vidim ... curi antifriz iz mesta za odzracivanje ... pukao srafi i ostavio malu rupicu gde vuce vazduh ...

uspesno odvrnuo zalomak stavio drugi i odzracio sistem ...

ne cuje se klokotanje ispod kasete i tek kada termostat "otvori" zacuje se mali zubor vode ili kada se termostat "zatvara" isto se cuje ....

nivo tecnosti stoji od tada na max ...

ali ...

sada temperatura motora u voznji dostize jednu ili dve crte ispod pola ( pre nego sto sam zamenio zalomljeni sraf uvek stoji na pola zakucana ) i tako 90% voznje ...

na pola dostigne tek pred kraj voznje ( kada se uparkiravam u dvoriste zgrade ili na parking na poslu ) ....

napominjem kada sacekam u autu na parkingu a skazaljka stoji na pola normalno upali i ugasi ventilator ....

.....ili je termostat los pa prerano otvara pa motor ne postize radnu temperaturu ???? ...

.....ili jos ima vazduha u sistemu .....

.....ili je ostao "malo" zaglavljen na otvoreno .....

.....ili sada sistem hladjenja funkcionise normalno ( nema vazdusnih cepova ) pa mi skazaljka pokazuje stvarno stanje ( ne valja termostat ) ....

nemoguce da je termostat odjednom postao los ...

primetio bih variranja temperature ( cak i na novogodisnjih - 20 skazaljka je stajala zakucana na pola )....

potrosnja goriva u uslovima saobracaja u Beogradu je ista kao i pre zamene srafa i odzracivanja sistema ( oko 7 l ),

grejanje kabine je isto kao i pre ( vrlo brzo pocinje da duva topao vazduh na soferku )

mada mi skazaljka temperature varira ( padne sa prve na drugu crtu kada vozim bez gasa u 5-oj niz Brankov most i cim dam gas dodje do prve crte ) a spoljne temperature ovih dana su u plusu pa ne bi trebalo da ima toliko uticaja na temperaturu motora

ideje i misljenja ?????

Edited by amladenbk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda je do termodavaca,najbolje posto ti tako pokazuje treba da pipnes donje crevo sto dolazi na ako nije na radnoj treba da bude hladno ko guja ako je mlako ili vruce nevalja termostat.Onda vidi i u mestu ga drzi malo pod gasom da dodje do radne onda hladnjak treba ceo ravnomerno da bude vruc i sva creva treba da budu vruca ako je hladnjak pola vruc pola hladan ima neki vazdusni cep. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim i termodavac mozda zeza on je na 1.3 multijet postavljen na termostat zato i kazem ako ti stoji na dve crte od polovine a oba creva vrela nevalja termostat.Ako je donje hladno a gornje vrelo i non stop stoji tu moze biti i termodavac.A da moze od jednom da zeza moze ja sam razbio auto 2 dana sistem bio bez vode i termostat vise nije radio kako treba

Edited by Veki

Share this post


Link to post
Share on other sites

na 1.2 termodavac i termostat su na dva razlicita mesta u sistemu hladjenja .... termodavac je na hladnjaku ...a termostat na glavi motora ....

obzirom da ne znam kada mi je pukao sraf za odzracivanje i od kada uvlaci vazduh u sistem moguce je da je termostat malo negde korodirao ( u sistemu je ipak 50% vode ) i da zato ne zatvara do kraja ... verovatno je on problem mada me iznenadjuje da je odjednom neispravan ... mozda je zapalo nesto u leziste pa zato propusta...

saznacu sta mu je kada ga budem zamenio ...

cene se krecu za vernet ( francuski proizvodjac ) od 799 - 810 - 990, stc ( italijanska firma ) 1200 do valeo 1600 din i svi se prodaju u kompletu ( aluminijumsko telo termostata, ulozak termostata i dihtung ispod termostata bez srafova i selne ) .... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

odradio sam juce zamenu termostata po najvecem snegu ... sve sa odzracivanjem i skidanjem akumulatora i kutijom za akumulatora 20 minuta .... ustedeo 1500 dinara i cekanje kod majstora ... odmah obradovao rezervoar .... temperatura zakucana na pola .... za nekih dva tri minuta dostigne pola .... odmah pokazuje povecanje kilometraze po litru ... danas pokazuje 15.7 km/L

Share this post


Link to post
Share on other sites

bas me iznenadilo ... ustvari nije crkao termostat vec otvor za izjednacavanje pritiska se razlokao i kuglica ne moze da zatvori dobro i zato je auto stalno pothladjen .... skazaljka bi trebalo da polako daje znake crkavanja termostata... simptomi mi bili sve duzi period zagrevanja do radne temperature .... kod mene je tek posle pucanja srafa za odzracivanje dao simptome otkazivanja... ipak je kuciste od aluminijuma nije od gvozdja pa da ga je izela korozija ... kad budem bio slobodan za vikend rasturicu termostat da vidim sta je pravi kvar ... na oko se vidi da je otvor razlokan ali me zanima da li je i kuglica izbrazdana .... da je termostat izgubio gas ostao bi stalno zatvoren ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sta reci meni sve ekstra i kao sto sam napisao posle udesa auta par dana i termostat neradi kako treba e sad resim i kupim Facet nov odem i ko seljak uzmem od prodavca i dunem u deo plastike gde je termostat ono pusta vazduh kaze on meni tek kad se odgreje par puta radice kao sat gumica zadihtuje.Potrosim 3 sata na zamenu i termostat neradi kako treba nego je uvek malo otvoren e posto je na multijetu to posao pola dana resim da ostavim kako jeste.Inace stari je i posle 250 000 dihtovao besprekorno vakumski ali se olenjio tipa kasni sa zatvaranjem cak je i bolji bio od ovog smeca sto sam stavio al to vise nepipam dok skroz neode jer treba ispustiti antifriz sve je od plastike vec mi je pukao gornji saf plasticni za ozracavanje mislim katastrofa.Mislim da na novim kolima sve sto skines vise od 3 puta vise neces vratiti safovi navoji to je sve katastrofa jos ako nemas moment kljuc nema te nigde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sta ce ti moment kljuc osim za stezanje glave ....

stvarno ne znam kakav je kod tebe termostat ali verovatno da si u pavu ....

kod mene jednostavniji ne moze da bude i pokvarilo se na jedinom mestu gde moze da se pokvari ...

zato sam i uzeo najjeftiniji Vernet , Valeo je duplo skuplji ....

ako je onaj prethodni trajao 13 godina moze ovaj da izdrzi dve :laughing: i ja cu biti zadovoljan ...

razradio i podmazao sve srafove i selnu, stavio tovatnu mast umesto diht mase na zaptivku, stegao, odzracio i teraj  :scooter:

sve sa skidanjeim termostata, akumulatora i namestanjem i odzracivanjem cca 20 minuta ... 

sta ti je praksa ... c u d o jedno :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jeste ja sam na lanciji Y 1.2 zamenio za 10 min  :construction:  :smoke:

al ovde muka i nevolja selni i cuda ima da se skida naopako ,a polozaj termostata  takav da gornji saf se dodirom moze napipati gde je i na osecaj se skida :)

 

termostat_fiat_doblo_palio_albea_13_mult

 

a gledo sam na you tubu posto je skoro sve aluminijum svi se skoro safovi dotezu moment kljucem karter poklopac lanca sve imaju neki mali moment kljuc ko snaper :)

 

 

bitno je da je to tebi ok sad sve i radi ko sat odlicni su ovi varnet mada opet na multijetu je neki behr kad ga covek vidi vidi se da je kvalitet  onaj facet ne bi uzo ni za dzabe vise pogotovu em sto nov nije radio posle je poceo na vezama izmedju plastike i aluminijuma da pusta :guitar:

Edited by Veki

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunce ti zarko pa ko da je deo za space shuttle ......

pa zaista ti i vozis space shuttle  :unworthy:

ne znam za kvalitet al sam izbegao facet rekoh ovaj valeo je skup ajde da probamo sa najjeftinijim pa dokle dogura

ma to na yutubu je sarena laza ... valjda si stekao neki osecaj vec za stezanje u aluminijumski blok .... u krajnjem slucaju diht masu pa onda i ne moras mnogo da stezes ali je muka posle kad skidas da cistis od stare diht mase pogotovo ako je nepristupacno ... mora da ima neko sredstvo za skidanje diht mase ... bas zbog toga ja sve mazem sa tovatnom ili litijumskom mascu .. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Evo juce rasturio termostat...

marka Behr....

moguci razlog otkazivanja:

1. razlokane ivice oboda nasta naleze kapa termostata pa stalno propusta tecnost ( slika 3 )

2. iako ne bi trebalo ( ipak je unutra antifriz ) korodiralo telo termostata pa opruga ga ne vraca u stanje zatvoreno ( slika 1 )

3. razlokana centralna osoina na termostatu i ne zatvara dobro protok tecnosti ( slika 2 )

 

Fotografija0561.jpg

 

fotografija0564.jpg

 

fotografija0565.jpg

Edited by amladenbk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ne mogu da nadjem sraf za ozracivanje na hladnjaku, u pitanju je stilo 1.2 16v mislim da je isti motor kao na punta, onaj mali ima za kabinu za mali hladnjak ali na prednjem hladnjaku ne mogu da nadjem nigde sraf za ozracivanje, jel postoji uopste ? :S
 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Emir na puntu postoji,barem kod mene ima sraf na samom hladnjaku.Stoji sa desne strane kada si ispred kola.

Послато са SM-T310 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Ako imas ekspanzionu posudu, onda nemas sraf na hladnjaku, jer iz hladnjaka izlazi malo crevo koje visak antifriza vraca u ekspanzionu posudu, a i vazduha. Trebalo bi da kod kabine imas sraf za odzracivanje na najvisoj tacki.Mislim da svi modeli sa klimom imaju ekspanzionu posudu.

Edited by lomisa

Share this post


Link to post
Share on other sites
On ‎11‎.‎2‎.‎2015‎. at 1:05 PM, amladenbk said:
Evo juce rasturio termostat...

 

marka Behr....

 

 

moguci razlog otkazivanja:

 

 

1. razlokane ivice oboda nasta naleze kapa termostata pa stalno propusta tecnost ( slika 3 )

 

 

2. iako ne bi trebalo ( ipak je unutra antifriz ) korodiralo telo termostata pa opruga ga ne vraca u stanje zatvoreno ( slika 1 )

 

 

3. razlokana centralna osoina na termostatu i ne zatvara dobro protok tecnosti ( slika 2 )

 

 

 

 

 

Fotografija0561.jpg

 

 

 

 

 

fotografija0564.jpg

 

 

 

 

 

fotografija0565.jpg

 

 

 

 

Korodiralo ti je zato jer je unutra "loš" antifriz. Očito je preagresivan. Kad skineš termostat on bi se trebao sjajit kao novi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozim punto 1, 60 s. Ako mogu da nekoga konsultujem za pomoć

JAVIO MI SE PROBLEM SA malim hladnjakom( puko i antifriz se izlio, temperatura mi presla preko crvene a nisam primetio, đek od ventilatora mi se bio odvojio, tako da ventilator nije radio, majstori kazu da sam nikako ne moze da ispadne, jedino ako mu neko pomogne:angry:

Promenio sam mali hladnjak, ali grejanje i dalje nemam, oba creva iz malog hladnjaka se vrela.Dok radi na leru i dostigne temperaturu radnu krene grejanje, cim izađem na otvorenom nikako da postigne temperaturu radnu i da krene grejanje( temperatura pokazuje između radne i minimalne na sredini).Zamenio termostat stavio nov, ali opet nikako da postigne temperaturu radnu ndok vozim. Mastor nema ideju sta bi moglo da bude, osim da je loš nov termostat.Proveravao sam vodu u hladnjaku ne gubi vodu, ali na auto putu ne mogu da dosstignem 120 ni na benzin ni na gas.

Vidim da ima iskusnih na forumu pa bi molio za pomoc. Hvala unapred dobri ljudi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On ‎5‎.‎1‎.‎2017‎. at 6:53 PM, MmMm11 said:

Vozim punto 1, 60 s. Ako mogu da nekoga konsultujem za pomoć

JAVIO MI SE PROBLEM SA malim hladnjakom( puko i antifriz se izlio, temperatura mi presla preko crvene a nisam primetio, đek od ventilatora mi se bio odvojio, tako da ventilator nije radio, majstori kazu da sam nikako ne moze da ispadne, jedino ako mu neko pomogne:angry:

Promenio sam mali hladnjak, ali grejanje i dalje nemam, oba creva iz malog hladnjaka se vrela.Dok radi na leru i dostigne temperaturu radnu krene grejanje, cim izađem na otvorenom nikako da postigne temperaturu radnu i da krene grejanje( temperatura pokazuje između radne i minimalne na sredini).Zamenio termostat stavio nov, ali opet nikako da postigne temperaturu radnu ndok vozim. Mastor nema ideju sta bi moglo da bude, osim da je loš nov termostat.Proveravao sam vodu u hladnjaku ne gubi vodu, ali na auto putu ne mogu da dosstignem 120 ni na benzin ni na gas.

Vidim da ima iskusnih na forumu pa bi molio za pomoc. Hvala unapred dobri ljudi.

Koji termostat si stavio? Moguće da je loš termostat. Ako ti na otvorenom temperatura nije na polovici onda ti ne valja termostat. Al opet pazi jer je to Punto mk1 koji ima problem sa kazaljkom temperature tako da zna radnu temperaturu pokazivat na 1/4 a ne na polovici.

Dal ti je prije kazaljka pokazivala kao sada. Tj. dal je radna temperatura bila uvijek na polovici?

 

Opet druga stvar kod grijanja, moguće je da su ti na klapnama otišle spužvice pa ne prebacuje dobro sa hladnog na toplo i obrnuto pa ti zato grijanje ne radi ili slabo grije.

Sve ti sad to ovisi o kazaljci temperature da li ona ispravno pokazuje da bi mogao od nečega krenut.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, Memphis said:

Koji termostat si stavio? Moguće da je loš termostat. Ako ti na otvorenom temperatura nije na polovici onda ti ne valja termostat. Al opet pazi jer je to Punto mk1 koji ima problem sa kazaljkom temperature tako da zna radnu temperaturu pokazivat na 1/4 a ne na polovici.

Dal ti je prije kazaljka pokazivala kao sada. Tj. dal je radna temperatura bila uvijek na polovici?

 

Opet druga stvar kod grijanja, moguće je da su ti na klapnama otišle spužvice pa ne prebacuje dobro sa hladnog na toplo i obrnuto pa ti zato grijanje ne radi ili slabo grije.

Sve ti sad to ovisi o kazaljci temperature da li ona ispravno pokazuje da bi mogao od nečega krenut.

FRANCUSKI mislim  ventur.ISTO MI JE POKAZIVAO tako i prethodni koji smo skinuli pišto na otvorenom nije bio na radnoj temperaturi, ali sad sam video ovo na forumu da zna pokazivati ina 1/4, Kda radi na leru dostigne temperaturu i ukljuci fentilator kada je pređe.Potpuno si u pravu za sunđere oni su otisli skroz i kuciste ventila mi bilo lose zalemili smo ga

Što se tiče grejanja. molim se da je termostat u pitanju jer nikako da postignem radnu temperaturu pokazivac mi pokazuje na prvu cetvrtinu dakle između minimuma i sredine, i grejanje je mlako zato se nadam da nije diftung glave( proveravao sam ne gu bi mi vodu).Cekam da majstor ozdravi i da opet promenimo termostat.

Braco kao što rekoh pomagajte.Zima se uveliko zahuktala a ja nikako da resim problem.:crybaby:

Danas novi problem.Juce skinuo akumulator i stavio ga u toplom.Ujutru namestio akumulator, nikako da upali, ma kao i da ne vergla da nema snagu.Dosao prijatelj povezali kablove opet ni da zavergla.On skine stavi njegov akumulator, opet ni da zavergla.Moj akumulator stavi kod njega on upali iz prve.( ja stvarno ne znam ko koga ovde zajebava;))

Da li to ukazuje da sam od silnog verglanja objasnio u prethodnom postu sredio anaser:crybaby:

kako da znam da li su cetkice ili mora da se menja ceo anaser.kakve sam srece i neuka stranka kad odem kod majstora bice menjaj anaser.

Ima li neko predlog sta da radim?

Molim za pomoć i hvala unapred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A evo slika i kako je izgledalo kuciste a i starog termostata, ai hladnjaka malog za kojeg mi je majstor tvrdio da ga zamenio i da je stavio nov, kad ono međutim.............

WP_20161213_19_14_10_Pro.jpg

WP_20161213_20_50_58_Pro.jpg

WP_20161213_20_51_13_Pro.jpg

WP_20161213_20_51_28_Pro.jpg

WP_20161213_20_51_43_Pro.jpg

WP_20161213_20_52_06_Pro.jpg

WP_20161213_20_52_30_Pro.jpg

WP_20161224_11_12_29_Pro.jpg

WP_20161224_11_12_37_Pro.jpg

WP_20161224_11_12_53_Pro.jpg

WP_20161224_11_13_01_Pro.jpg

WP_20161224_18_47_49_Pro.jpg

WP_20161224_18_48_27_Pro.jpg

WP_20161224_18_55_51_Pro.jpg

WP_20161224_18_55_56_Pro.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puno toga je sad da bi se odmah moglo reći šta je. Što se tiče termostata Vernet ti zna radit probleme sa temperaturom. Bar je kod mene bilo tako (isto sam novi stavio). Ne otvara na vrijeme i ne zatvara na vrijeme pa onda kazaljka zna šetat.

 

Ako si sve promijenio što se tiče ventilatora (mali kiler i spužve na klapnama onda bi grijanje trebalo radit). Al ne vidim na slikama dal si klapne popravio. I jel to sad novi kiler ili stari.

Što se tiče dihtunga glave na termostatu što vidim kao da miješa ulje i vodu nekak je to boje majoneze. Ili je to neki loš antifriz. Al onda bi kuhao da probija.

 

Što se tiče anlasera moguće da je kihnuo ili je loša masa ili loš spoj.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7.1.2017. at 11:14 PM, Memphis said:

Puno toga je sad da bi se odmah moglo reći šta je. Što se tiče termostata Vernet ti zna radit probleme sa temperaturom. Bar je kod mene bilo tako (isto sam novi stavio). Ne otvara na vrijeme i ne zatvara na vrijeme pa onda kazaljka zna šetat.

 

Ako si sve promijenio što se tiče ventilatora (mali kiler i spužve na klapnama onda bi grijanje trebalo radit). Al ne vidim na slikama dal si klapne popravio. I jel to sad novi kiler ili stari.

Što se tiče dihtunga glave na termostatu što vidim kao da miješa ulje i vodu nekak je to boje majoneze. Ili je to neki loš antifriz. Al onda bi kuhao da probija.

 

Što se tiče anlasera moguće da je kihnuo ili je loša masa ili loš spoj.

 

 

 

Just now, MmMm11 said:

 

Juce bio kod majstora, cekao tri sata i opet nije imao vremena...Kao danas cemo i da skratim i danas ništa.podesi da palim na plin i kad mu predložim da skinemo dovodno crevo da vidim jel baca gorivo pumpa i da izmerimo protok goriva( ali opet nije uzeo od kuma uređaj da izmeri).Pumpa ne baca gorivo i zato nije ni mogao da upali na benzin.Kaže mi majstor da vozim na plin i da se ne sekiram, na proleče čemo da skinemo rezervoar jer ima vode u njemu i da ćistimo sve i da se lepo osuši jer gde sad po zimi da to radimo i da zamenimo pumpu i ima da bude zajebalo vek.Termostat koji je trebao da mi zameni da vratiim če za par dana u gužvi je.

Šta predlažete?

Saga se i dalje nastavlja.

Toliko od mene da vas obavestim dokle sam stigao, samo ne znam jesam pošao ili sam došao.;)

Anaser nije åto je dobra vest.Klapne nisu resene, jer me sam tek posle video da ih je veyao nekom yicom.Sve u svemu sumnjivo kao penal na ivici šesnaesterca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...