Jump to content
Goran
Dusman

Uvoz polovnjaka iz Evrope (norme, inicijative, katalozi...)

Recommended Posts

Nisam dovoljno objasnio. To je drug mog veoma dobrog druga/kolege.

On tamo radi kao automehaničar u nekom servisu. I pronaći će i dovesti mi nešto kao što bi odabrao za njega.

U Norveškoj je pravilo da kad automobil uđe u servis, ne izlazi iz njega dok sve na automobilu nije ispravno. Nema: to ću popraviti od sledeće plate.

Kaže, imao je slučaj da dovezu neki mini van na servis i on pronađe 6-7 kvarova, to otkloni i sutra vlasnik dođe po auto.

Čovek se predstavi kao inspektor i proveri šta je urađeno na kolima. Kaže: sve je urađeno što je trebalo. Amortizeri, koji su zamenjeni, bili su na granici i majstorova procena da treba da se zamene je na mestu.

Pošto je sve urađeno kako treba, sledećih par godina inspekcija neće navraćati na kontrolu. Da je nešto isfušerisao, rebnuli bi servis debelom kaznom ili možda zatvorili. Gazda ga pohvalio i dao mu povišicu.

Imali su slučaj da je auto prilično truo, on to rekao gazdi, a gazda kaže: uzmi kartonsku kutiju, pokupi privatne stvari iz kola i auto ide na otpad...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa taj ako ti gleda auto onda ce da te kosta kao svetog petra kajgana :D 

Po toj prici koju ti je taj rekao niko ne bi isao u servis jer mu se ne bi isplatilo nego bi sam petljao oko auta i sredjivao samo to sto fali kod nekog priucenog majstora kojih ih ima svuda. Imam drugara u Oslu, pricali smo vise puta na tu temu ali mi nikad nije pomenuo tako nesto, m,ozda takva prica vazi za ovlasceni servis ali...???? U CH ne idu svi u ful servise i ovlascene nego i tamo ima srba, arapa i sl. nacija koji to rade za mnogo manje para i uz varijante snadji se. Imao sam drugara koji je radio u jednom servisu u CH (autolimarija) i tamo se krparilo sve sto je moglo inace takva kola ne bi prolazila tehnicki ili bi bila otpisana kod ovl. servisa ali prosto nemaju svi para ni tamo da priuste nova ili placaju skupe popravke pa se snalaze. Znam decka u Beču koji je mehanicar, kod njega recimo dolaze ovi sa plićim dzepom na popravke, neretko se reparacije delova rade u Srbiji (turbine, masinske obrade i sl.) takodje se neretko i polovni delovi narucuju iz Srbije pa i neki novi koji kod nas kostaju znatno manje. Tako da svuda ima varijanta da te kosta manje i uslovno receno krparenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK.

On onda očito radi u servisu gde ne krpe.

Ja sam gledao cene na sajtu finn.no.

Prihvatljive su mi, pa sam naručio da mi nešto doveze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najnovije informacije:

Za automobile starije od te 2015. treba još državi Norveškoj platiti oko 1.000 € kojekakvih poreza i troškova.

A ovi 2015. i mlađi (gde je taj neki povrat poreza/dažbina) su skupi i baš slaba ponuda.

Za sređivanje papirologije oko kupovine bilo kojeg auta potrebna su dva dana. I dva dana da ga doveze do Srbije.

Tako da sam odustao od nabavke kola iz Norveške.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je verovatno bio jedan kratak nalet kad su se uvozila kola iz N i kad je kao bilo povoljnije ali opet kazem pored D i CH ne vidim razlog uvoza iz skandinavije, ovo em blize, em povoljnije em mnogo bolja ponuda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro zabrana izvoza starih automobila van EU?

 

opel astra classic III.jpg

 

Prođe li predlog koji je Evropska komisija predstavila, stari i dotrajali automobili ne bi se više mogli prodavati van EU i doprinositi nebezbednosti na putevima i zagađenju okoline u trećim zemljama, a umesto toga trebalo bi ih reciklirati.

 

''Sledećih će godina na tržište doći sve više automobila s nultim emisijama, čime će se povećati potražnja za vrednim primarnim materijalima. Današnjim će se predlogom osigurati recikliranje i ponovna upotreba što većeg broja tih materijala, čime će se omogućiti novi život sastavnim delovima naših automobila i znatno smanjiti ekološki otisak putničkog saobraćaja'', izjavio je izvršni potpredsednik Komisije Frans Timermans, nadležan za evropski Zeleni plan. Komisija je predložila uredbu koja bi zamenila postojeće direktive o otpadnim vozilima i o mogućnosti ponovne upotrebe i recikliranja. Komisija tvrdi da bi novi propisi doveli do godišnjeg smanjenja emisija CO2 za 12.3 miliona tona do 2035, bolju valorizaciju 5.4 miliona tona materijala i povećanu ponovnu upotrebu ključnih sirovina.

 

''Sprovođenje uredbe dovešće do dugoročne uštede energije u fazi proizvodnje, smanjenja zavisnosti o uvoznim sirovinama i promovisanja održivih i kružnih poslovnih modela'', navodi Komisija. Osim privrednih, ekoloških i socijalnih koristi za EU, uredba bi doprinela većoj sigurnost na putevima u trećim zemljama jer bi sprečila izvoz isluženih automobila i smanjila zagađenja u zemljama koje uvoze takve automobile. Svake godine više od šest miliona vozila u Evropi dostigne kraj svog životnog veka. Automobilska industrija postaće najveći potrošač ključnih sirovina koje se upotrebljavaju u trajnim magnetima e-motora u Evropi. Zato je jačanje otpornosti EU na poremećaje u lancu snabdevanja i smanjenje njegove zavisnosti od uvoza tih sirovina ključno za prelazak na vozila sa nultim emisijama štetnih gasova.

 

Prema predlogu nove uredbe, proizvođači automobila moraće osigurati jasna i detaljna uputstva za rastavljanje vozila i o tome kako zameniti i ukloniti delove i komponente tokom upotrebe i na kraju životnog veka vozila. Najmanje 25% plastike u novim automobilima moraće se dobiti od recikliranja, a od toga najmanje 25% mora biti reciklirano iz vozila na kraju životnog veka. Područje primene tih mera postepeno će se proširiti na nove kategorije kao što su motocikli, kamioni i autobusi, čime će se osigurati sveobuhvatnija pokrivenost. O predlogu Komisije sada odlučuju Veće EU i Evropski parlament.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, neshaoct said:

uredba bi doprinela većoj sigurnost na putevima u trećim zemljama jer bi sprečila izvoz isluženih automobila i smanjila zagađenja u zemljama koje uvoze takve automobile

Sve se plasim da se brinu za bezbednost i zagadjenost u zemljama treceg sveta :thumbdown: ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koga briga/brine inicijativa ove vrste još?!

Sad kada uiđemo u uniju ;)(malim slovom) nas to neće doticati.

Svi će voziti novše aute pa i oni koji se opiru. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/10/2023 at 3:25 AM, Grafit said:

Najnovije informacije:

Za automobile starije od te 2015. treba još državi Norveškoj platiti oko 1.000 € kojekakvih poreza i troškova.

A ovi 2015. i mlađi (gde je taj neki povrat poreza/dažbina) su skupi i baš slaba ponuda.

Za sređivanje papirologije oko kupovine bilo kojeg auta potrebna su dva dana. I dva dana da ga doveze do Srbije.

Tako da sam odustao od nabavke kola iz Norveške.

Zanima me koliko se krece povraćaj novca za npr. 2015 qashqai ili kia sportage dizel? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li ko jos kakva iskustva sa uvozom iz Norveske?

Povraćaj PDVamozes ovde da racunas www.skatteetaten.no ima digitron za proračun povraćaja

Kakva je procedura oko izvoznih papira i na koje table je auto neke coil il na stare, na kome se vodi osiguranje ako hocu da ga dovezem do Srbije?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Info oko dobijanja tzv AMSS potvrde, tj homologacije za polovnjaka. 

Pregled pri uvozu je kod AMSS-a poskupeo za 5000din, pa sad ukupno iznosi oko 16500din. 

Takođe svež  info oko tzv pusovanja- cena (bar u NS) je oko 18000din, a može i za 9000 ako se sam upustis da ganjas koga i gde treba. Drugar na Astri J 2015,god mora da pusuje broj motora. 

Inače je cena carinjenja skočila u SU i NS . 

Razlog je više za krimi hroniku nego za javno iznošenje...

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AMSS poskupeo na 20k dinara, 16500 je stara cena ;) carina otisla u proseku za oko 120-150e naravno zna se i razlog i zbog koga je sve tako...drzava propast, jednom recju

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za novija kola tipa 2017+ otisla je carina i za 500€ kako sam cuo od kolega koji rade sa tim kolima. 

A AMSS je posebna prica gde neko ozbiljno uzima tj otima pare ni za sta.  

Carina je vec pregledala vozilo i ustabovila brojeve motora i sasije i ako nekog broja nema ide se na PUS. Cemu uopste sluzi AMSS????

Samo da bi nas ebali sa folijama,spojlerima,drugacijim branicima i godistem auta. 

Prevashodno mi smo jedina drzava gde u saobracajnoj pise godiste vozila a ne datum prve registracije kao kod svih ostalih pored toga sto nam nije vidljivo godiste i boja vozila ali se zato vidi tezina i odnos mase i snage sto je samo neka sns budaletina mogla da smisli. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ABS je cist lopovluk od firme od kako je osnovana to je glupo vise pricati...jeste carina otisla mnogo vise za novija kola ja sam rekao okvirno 150e za ovo sto se mahom uvozi tipa do 2012. skoro sam imao auto 2012. carina mi bila ravno 200e skuplja nego za isti takav auto 2010. pre poskupljenja, ajde da kazemo da je max 50e vise jer je navoije godiste a onih 150 razlike je poskupljenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prelisato sam temu unazad nekih desetak stranica..pa bih nešto da pitam.
Naime,kada se radi o uvozu iz inostranstva,konkretno iz Nemačke i konkretno od pravnog lica (tzv.handler tj.auto-plac) porez (MwSt) se vraća samo ukoliko je posebno naznačeno u oglasu? Drugim rečima: ne daje svaki plac povrat poreza,tj.ne rade svi na taj način,bez obzira što bi se radilo o prodaji za izvoz,kada vozilo napušta EU?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugar se jednom prilikom namucio dobro da vrati porez ali samo zato jer je ozbiljna cifra bila u pitanju, skup auto preko 100k i jedva vratio porez da je neka sica bila niko se ne bi ni cimao kao ni sto se ne cimaju nasi uvoznici bar ja ne znam takve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj drugar je nekoliko meseci jurio taj povracaj i to bilo nekih peripetija i zavlacenja od strane prodavca verovatno su imali neku korist od te cifre koja je bila pozamasna ali ne secam se to je bilo pre vise od 10 godina.

Koliko znam prodavac nije u obavezi da ti obezbedi taj povracaj pdv-a a u oglasu mora da bude navedeno da li je taj porez ukljucen u cenu, to MWST sto pise i to je valjda 16% od skoro a bilo je 19... Mislim da je glavni zez u tome sto ti taj povrat vraca prodavac a ne drzava ili carina tako da kad prodavac dobije nalog od carine da je auto usao u Srbiju ti njega moras da juris da ti vrati e sad koliko je to komplikovano verovatno zavisi od slucaja do slucaja, moze da te zavlaci kao ovog mog drugara tada a da li moze da te zezne i ne vrati uopste ne znam ali da je to bas tako lako svi bi radili a znam da mi je svojevremeno neko rekao da za ova jeftinija vozila nije vredno cimanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno je vredno cimanja svaki put kad može da se vrati porez. Pričamo bezmalo o petini cene dobara (a samim tim i automobila) koja se kupuju tako da je u teoriji isto i za 1000 i za 10.000 i za 100.000eur.

Ukoliko prodavcu dostaviš kompletnu potrebnu dokumentaciju, on je u zakonskoj obavezi da ti vrati porez i vrlo lako se govnjarima u evropi koji vrdaju (turcima, arapima, našima i sl.) doskoči samo jednim dopisom advokata gde mu napomeneš da ćeš obavestiti poresku. Mada, kad se dokumentacija uradi ispravno u početku od strane  samog prodavca onda i nema načina da vrda, niti hoće da zajebava i izbegava. Dakle sve od njih polazi. E to što mi sami, i naši srpski preprodavci, kupujemo od skrnavih prevaranata pa i kad treba oni neće da vrate porez - to je drugi par rukavica. Kupi auto iz pravog nemačkog salona i videćeš kako će oni sami da insistiraju da ti urade dokumentaciju za izvoz i da ti vrate porez. 

 

Dakle mali milion činilaca je u toj jednačini, postoji više načina za povrat poreza i dosta je dokumentacije koju treba da radi prodavac, špediter, carina, prevoznik, Pera, Mika, Žika, a mnogi od njih ne znaju svoj posao pa ide ova priča koju neshtry i OMP prenose. 

Edited by PremieRacing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za sve to moras sam da ides i uvezes auto i propratis svu tu dokumentaciju a to retko ko od nas zna, onda moras da nadjes nekog a taj neko nece da se cima dzabe ili nece uopste, itd. tako da ima tu dosta peripetija oko te papirologije, ima sve to smisla za skup auto ali za jeftin mislim da nije vredno cimanja a da platis nekog to ce ti pojesti dobar deo tog povrata. Mislim da je ovaj drugar na kraju pretio nekim tuzbama i sl. a kupio je auto od ozbiljnog salona u D i znam da se cudio kako su i oni prevaranti a u salonu imaju kola za nekoliko milki eura plus nisu ni arapi ni ostale gastoz nacije nego bas svabe.

Na kraju krajeva taj povrat pdv-a mislim da vazi samo za Nemacku ne za ostale zemlje a kod nas se kola najvise uvoze iz CH, Slo i IT pa onda i nije cudo sto mnogi i ne znaju detalje oko toga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, Decak Iz Vode said:

...
Naime, kada se radi o uvozu iz inostranstva, konkretno iz Nemačke i konkretno od pravnog lica (tzv.handler tj.auto-plac), porez (MwSt) se vraća samo ukoliko je posebno naznačeno u oglasu? Drugim rečima: ne daje svaki plac povrat poreza, tj.ne rade svi na taj način, bez obzira što bi se radilo o prodaji za izvoz, kada vozilo napušta EU?

 

Da se osvrnem i na konretno pitanje koje se tiče prodavaca u nemačkoj: Da, ali objava oglasa je skoro pa kao kod nas, nije neobično da se nešto ne napiše, ili se napiše više. Svakako treba uvek pitati. Trude se oni mnogo više i kvalitetnije da sastave oglas i u 99% ako piše da ima MwSt onda imaš povrat, ako ne piše - onda nemaš.

ALI, to ne zavisi samo od placa i 'njihovog načina rada' pa će oni da biraju hoće/neće, već zavisi od načina ulaza robe (auta) kod njih. Ako on kao handler ima osnov da vrati porez za neki auto, on će to i da uradi. Ako nema osnov - ne može da uradi. Pa tako isti plac ima vozila i sa i bez povrata poreza. 

 

 

13 minutes ago, OMP said:

...

Na kraju krajeva taj povrat pdv-a mislim da vazi samo za Nemacku ne za ostale zemlje... a kod nas se kola najvise uvoze iz CH, Slo i IT pa onda i nije cudo sto mnogi i ne znaju detalje oko toga.

 

Važi povrat poreza za sve zemlje, pa EU je to, samo je negde više a negde manje. Važi na globalnom nivou, samo treba znati proceduru.

Poslom se bave raznorazni lezilebovići pa "ne znaju detalje oko toga". U stvari, mnogo bolje znaju neke druge detalje oko prevare, i utaje, i falš dokumenata koja se prave za svaki auto koji uvoze preprodavci pa im zato povrat poreza nije niti bitan niti moguć. Mnogo više uzmu na prevari - i zato ne rade i ne znaju da urade legitiman povrat poreza. Ili urade a ne kažu nikome, baš zato što se papirološki izvrti dve, tri kompanije dok auto ne dođe u Srbiju.

Već dugo unazad se automobili iz Holandije (pogranična mesta) registruju u Nemačkoj neposredno pre izvoza baš upravo zbog većeg povrata poreza i drugih nekih olakšica. 

 

Elem, zaključak je jedan jedini - ako kupuješ za sebe, samo jedan auto, i ako kupuješ od korektnog prodavca u nemačkoj, nećeš imati problema sa povratom poreza i isplatiće ti se, ali papiri moraju da idu u originalu. Račun i sva ostala propratna dokumentacija. 

Ako daš nekom našem špediteru da ti sve organizuje, lako je moguće da će da ti složi priču da povrat poreza nije lako uraditi, ne vredi, ne isplati se, napravi gomilu falš papira pa na taj način uštedi isto ili više nego na povratu poreza. Sebi, a možda malo i tebi.

 

Sve je mnogo prosto samo se treba edukovati pre kupovine. 

Edited by PremieRacing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa zato kazem ako sam uvozis onda ima smisla to raditi i ako nisi platio auto 1000e jer je glupo cimati se za 160e povrata...a to za speditera i ove koji uzimaju kola za nas tamo i salju za SRB je scenario taj koji si rekao, ili uzimaju za sebe ili se ne cimaju uopste oko toga pogotovo za jeftina kola.

 

U pravu si vazi povrat i za CH sad sam pogledao ugovor za jedan auto koji sam kupio od auto kuce, vidim da je mwst ukljucen u cenu ali je samo 7,7%  sto smesno za cimanje oko pdv-a obzirom na to koliko je auto placen.

 

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...