Jump to content
FAS Goran
Dusman

Uvoz polovnjaka iz Evrope (norme, inicijative, katalozi...)

Recommended Posts

Ako neko zna provereno,

rekose nam u jednoj spediciji da ako se auto carini na nekoga ( ne na ime ) da ne sme vise od 3 komada godisnje

tj sme ali ako udje u sistem vise od 3 komada na isto ime mora da plati orez na dobit ili kaznu ako je neki otudjio,

kao smatra se da su do  3 komada za licnu upotrebu a preko toga za prodaju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitao sam u prethodnom postu za uvoz Euro 1 auta, nisam detaljno. Zanima me da li moze da se uveze kao za delove ceo auto? Koliko je komplikovano sve to? Kako ide prenos na vlasnika i to? Hvala unapred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polovni automobili pojeftinjuju za 20 odsto

 

153825-polovni.jpg

 

Skoro milion polovnjaka koji će se do 2020. pojaviti na nemačkom tržištu, oboriće cene polovnih automobila u Srbiji i do 20 odsto. Nemačka se obavezala da se u naredne četiri godine na ulicama te zemlje nađe minimum milion električnih automobila. Trenutno ih je samo 60.000, pa poznavaoci tvrde da bi pojava 940.000 polovnih automobila u prodaji (onih koji će biti zamenjeni električnim vozilima) mogla značajno da poveća ponudu i u Srbiji, ali i da im obori cenu. Kako procenjuju, najveći uvoznici polovnjaka iz Nemačke i prodavci u Srbiji, najtraženiji automobili mogli bi da budu jeftiniji i do 1.000 evra. Ocena je da bi bar 100.000 polovnjaka koji se budu pojavili na nemačkom tržištu mogli da završe u Srbiji.

 

Nikola Borojević, direktor u jednoj kompaniji koja se bavi prodajom polovnih automobila, kaže za Blic da je čak od 55 do 60 odsto polovnjaka koji se prodaju u Srbiji uvezeno iz Nemačke, a slede Francuska i Italija. On ocenjuje da bi od milion polovnjaka koji bi se do 2020. godine pojavili na nemačkom tržištu, u Srbiji moglo da završi najmanje 10 odsto. Tako bi se, na primer, Golf 5 star 10 godina praktično prodavao za 500 do 1.000 evra manje, Golf 4 istog godišta bio bi jeftiniji za 600 evra, dok bi modeli koji danas koštaju do 2.000 evra Srbi mogli da pazare po ceni nižoj i do 400 evra. Kako bi smanjila emisiju ugljendioksida, najjača ekonomija Evrope planira da do 2030. obustavi prodaju automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Tek odnedavno postoje državne subvencije prilikom kupovine automobila na električni pogon, pa je ocena da bi do predstojeće decenije ponuda polovnjaka dodatno jačala u Srbiji, kao i da bi cena ovih automobila trebala da bude još manja. I dok je u Nemačkoj registrovano nekoliko desetina hiljada hibrida i elektromobila u odnosu na čak 30 miliona benzinaca, na srpskom tržištu kupci nemaju te mogućnosti, pa kupuju obične automobile i prvo gledaju cenu pa godište i kvalitet vozila. Zbog toga su najtraženiji korišćeni četvorotočkaši do 2.000 evra i to iz Nemačke.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korak po korak do dobrog ''nemca''

 

154230-polovni.jpg

 

Zbog mnogobrojnih prevara prilikom kupovine polovnog automobila u Srbiji, mnogi naši vozači sreću pronalaze u Nemačkoj. Kupovina polovnog automobila u Nemačkoj zahteva obimne pripreme i znatne prateće troškove koji mogu da premaše sumu od hiljadu evra. Uz to i činjenicu da su vozila u Srbiji jeftinija, postavlja se logično pitanje zašto bi neko uopšte putovao u Minhen, Frankfurt ili neki drugi nemački grad da kupi automobil. Mnogi naši sugrađani ipak se odlučuju na taj korak. Prvi i osnovni razlog za to je činjenica da u Nemačkoj uglavnom nema mahinacija sa vozilima. Za razliku od Italije ili Austrije, tamo je gotovo nezamislivo da prethodni vlasnik vrati kilometražu ili zamaskira tragove havarije. Osim toga, Nemci automobile održavaju u predviđenim servisnim intervalima i svako vozilo poseduje urednu dokumentaciju sa spiskom radova, uz obavezan pečat majstora. U Nemačkoj takođe nema loših delova, putevi i gorivo su mnogo bolji nego kod nas, a sve to, vozači će se složiti, utiče na dugovečnost automobila.

Preduslov za uvoz vozila u Srbiju je standard euro 3. To znači da je vozilo prvi put registrovano u zemljama EU posle 1. januara 2001. godine. ''Mesecima sam pratio i upoređivao cene automobila u Srbiji i Nemačkoj. Kod nas su vozila jeftinija od 10 do 20 odsto, ali gotovo sva koja sam pogledao imala su nedostatke. Ili su havarisana i farbana, trapovi dotrajali, a motori zapušteni. Servisni podaci uglavnom ne postoje, tako da je verovatno da ćete kupiti loše vozilo pri čemu na primer servis turbine ili zamena seta kvačila sa plivajućim zamajcem košta više stotina evra'' - objašnjava Dejan Ilić iz Beograda koji je prošle nedelje u gradu Sulu, u Tiringiji, kupio automobil star četiri godine.

 

Prvo na internet, pa na put

Kupovina vozila u Nemačkoj počinje pretragom na internetu. Posle sužavanja izbora na automobil koji najviše odgovara zahtevima kupca, sledi uspostavljanje kontakta sa prodavcem - mejlom ili telefonom, moguća je rezervacija vozila, pri čemu pojedini prodavci traže uplatu kaucije od nekoliko stotina evra, kao dokaz da je kupac ozbiljan. U slučaju da se on pojavi, ali ipak odustane od pazara, kaucija se vraća. Put u Nemačku košta od 80 evra autobusom, pa do prosečno 350 evra avionom. To su troškovi tek do nekog većeg grada gde su cene vozila po pravilu 10 do 20 odsto više nego u unutrašnjosti. I troškovi puta u lokalu nisu jeftini - vožnja taksijem od 18 kilometara iznosi 40 evra, dok za duži put i iznajmljivanje manjeg automobila treba dati i do 130 evra, plus gorivo. Dvokrevetna soba u skromnijem hotelu košta 50 evra, uz doplatu od osam evra po osobi za doručak. Po dolasku na plac polovnih automobila (većina Nemaca prodaju starih vozila prepušta specijalizovanim prodavcima), uz vizuelni pregled i proveru dokumentacije moguća je i probna vožnja. Uglavnom je dozvoljena probna vožnja, uz obavezno ostavljanje pasoša kao zalog da će automobil biti vraćen ili pokrivena eventualna šteta.

 

Cenkanje dozvoljeno

Prodavac se neće naljutiti ako kupac zatraži popust - to je sastavni deo biznisa. Ozbiljan trgovac se maksimalno ograđuje i naglašava da kupac uzima ono što vidi i proba. Ne zato što pokušava da nešto sakrije, već zato što kod polovnih vozila nema garancije. ''Prodavac je cenu spustio za 200 evra. Ali, termini u carini koja overava izvozna dokumenta su za taj dan već bili popunjeni, tako da sam morao da prespavam jednu noć. Troškove hotela, taksija i hrane pokrio je popust'' - objašnjava Ilić. Prodavac priprema ugovor i prateća dokumenta i to se po pravilu ne naplaćuje. Kupac plaća pun iznos vrednosti vozila u Nemačkoj, u koji je uključen i porez od 19 odsto. Pošto vozilo napusti Evropsku uniju, uz crveni carinski pečat koji se dobija na poslednjem graničnom prelazu u EU, kupac može prodavcu elektronskom poštom da dostavi skenirani dokument. Zatim na bankovni račun novog vlasnika automobila ''leže'' vrednost u visini poreza. Kupac plaća privremene, ''col'' registarske oznake, sa rokom važnosti od 15 ili 30 dana - za dvonedeljne tablice treba izdvojiti nešto više od 200 evra. U cenu vozila ulaze i troškovi povratka. U zavisnosti od udaljenosti i puta od najmanje hiljadu kilometara, to košta od 150 evra pa naviše, samo za gorivo. Putarina u Nemačkoj se ne naplaćuje, dok vinjeta u Austriji košta 8.5, Mađarskoj 14, a u Sloveniji 15 evra. Ako put vodi preko Austrije (Linca i Graca), tu treba uračunati i nešto manje od 15 evra za prolazak kroz tunele. Putarina od Zagreba do Beograda košta 16.5 evra. Uz sve to treba nešto i pojesti - hamburger sa pomfritom i čaša gaziranog soka na odmorištu na auto-putu u Nemačkoj košta 9 evra. Litarska flaša vode na benzinskoj pumpi u Austriji staje od 0.70 do 1.3, a sok od pola litra je 0.6 evra.

 

Za vozila koja poseduju obrazac EUR 1 (minimum 60 procenata delova proizvedenih u EU) carinska osnovica je nula posto.

Po dolasku na poslednji granični prelaz u sastavu EU, vlasnik automobila na carini traži već pomenuti crveni pečat za izvoznu deklaraciju. Na ulasku u Srbiju, vozilo se upućuje na posebni prelaz gde vlasnik mora da angažuje špeditera koji, za oko 2.500 dinara, priprema dokumenta za našu carinu. Uz ''generalije'' o automobilu, tu se upisuje i kilometraža (carinik obavezno lično proverava) na osnovu koje se, između ostalog, određuje vrednost vozila. Potom, vozilu je omogućen ulazak u našu zemlju gde će vlasnik pokrenuti postupak carinjenja i, dalje, registracije.

 

Grad podigao cene

Veletrgovci u Nemačkoj najavljuju rast cena vozila od najmanje deset odsto. Razlog za to su velike štete koje su prošle godine pretrpeli usled grada koji je samo u Bavarskoj, koja je najugroženija, oštetio više desetina hiljada vozila. Većina automobila izlupanih gradom završi na prostoru bivše Jugoslavije, Bugarske, Rumunije, Poljske i Ukrajine gde lokalni preprodavci ispeglaju i zafarbaju oštećenja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, koliko mogu biti troskovi carine (sa porezom) za Alfu 159 karavan, 2007. godiste, 110kw jtdm, 230.000km na satu, iz Svedske?

Koji iznos ne bi smelo da predje? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako nisi prethodno video taj auto iz Svedske onda se ne upustaj u avanturu jer svedska kola su u dobroj vecini  trula tj  ostecena od korozije. 

Mami cena  jer tamo su kola dosta povoljna ali sta vredi sto jesu  kad su  od korozije pa  su ustvari  zato tako i jeftina.

Tamo jedino Volvo i Saab vredi da se uzme jer oni su tako i napravljeni prema njihovim uslovima pa ne korodiraju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvoze se polovna vozila koja na Zapadu ne mogu proći tehnički pregled

 

158229-polovni.jpg

 

Izgleda da su se u 2016. u Srbiji najviše kupovala polovna vozila. Iz inostranstva ih je uvezeno oko 80.000. Većina je proizvedena od 2000. do 2006. godine, a kod nas se na pijacama i placevima prodaju za 2.000 - 3.000 evra. Stručnjaci kažu da su to najčešće vozila čiji merači pokazuju više od 200.000 pređenih kilometara, i da su problematičnog porekla i tehničkog stanja. Polovna vozila i dalje moraju da imaju motor ''Euro 3'' i ta norma se dok traju pregovori sa Evropskom unijom neće menjati, a kasnije će vozila iz Unije moći da se uvezu bez obzira na starost i normu. Država preko Agencije i ovlašćenih revizora za uvoz 80.000 polovnih vozila u budžet godišnje inkasira oko osam miliona evra, a i pored toga što je bilo reči o tome, još nije moguć uvoz automobila iz Amerike i nekih tržišta koja nemaju EC norme.

Uvozi se sve što na Zapadu ne može da prođe tehnički pregled, vozila kojima je emisija izduvnih gasova veća od dozvoljene ali kod nas prolaze tehnički pregled, i stručnjaci upozoravaju na to da ćemo za godinu-dve morati, kao ove godine u Sarajevu, da uvedemo ulazak u grad par-nepar. ''Najveće probleme prave vlasnici automobila koji skidaju katalizatore, oni su najveći zagađivači'', rekao je Boris Antić sa Saobraćajnog fakulteta. Vozila iz uvoza nisu ni sigurna, kažu stručnjaci. Često se samo radi prodaje prepravljaju i to još na placevima u inostranstvu. ''Ima slučajeva da automobili dolaze bez ABS-a, da im se isključuju er-begovi, ili čak vade, pa dolazi do velikih problema kada se desi sudar'', rekao je Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja. Bolji dani, kažu stručnjaci, idu sa pojačanim tehničkim pregledom koji je propisan novim zakonom o saobraćaju. Tamo će se izduvni gasovi meriti pred kamerom, ali je loša vest što će preko 50 odsto vozila morati da ide na generalni remont izduvnog sistema, koji u pojedinim slučajevima košta i od 1.000 do 1.500 evra, što je više od sadašnje tržišne cene.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zna li neko koja je procedura uvoza neke radne masine iz Madjarske recimo? Posto nema nikakve papire, da li se moze samo prevesti na prikolici ili?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ako nema nikakve papire, neće da može   :P

Suština je u "proceduri uvoza" kako si i sam napisao... Ali moraš imati neki papir. Recimo račun ili kupoprodajni ugovor. Kako je moguće da nemaš nikakav papir? Jedino da si ukrao mašinu, pa će tako i carina i policija na granici da te posmatra.

 

Najbolje i najpreciznije ti je da nazoveš ili da odeš u neku tebi najbližu špediciju, ili čak i carinu - pa da pitaš sve detaljno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvao sam coveka, kaze on da nema nikakve papire... kupoprodajni ugovor bih svakako napravio, ali vredi li to ista ako nema drugih papira o masini...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih rekao ali svakako moras da se raspitas negde konkretno. Malo je nelogucno da mozes da uvezes neku stvar bez ikakve dokumentacije :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da vas zamolim za malu pomoc. 

Kupio sam auto u bugarskoj a koji je uvezen iz italije. Platio sam carinu, AMSS i sve sto je potrebno za registraciju vozila. Dobio sam i polisu. Sada mi u mup u vranju prave problem, nece da mi izdaju tablice i saobracajnu jer mi fali neki papir sa QR kodom koji ja nisam dobio pri kupovini vozila u bugarskoj na placu. A imam original italijansku saobracajnu dozvolu na kojoj je zalepljena nalepnica da je vozilo odjavlje o u italiji radi izvoza u EU odnosno bugarsku. . Molio bih vas za savet.hvala

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobili iz Italije već duže vreme dolaze sa odjavom za koju je neophodno skeniranje koda, pa se onda na osnovu njega odštampa odjava koja je bila kao nekad.
Ovako taj papir izgleda:

 

sdsa.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam kako ide sa autima iz Bugarske ali je cinjenica da ti fali odjava sa kodom. Pitanje je kako si uopste dobio homologaciju bez odjave. Iz tog koda se vidi dali je auto odjavljen u Italiji a to sto ima nalepnicu na libretu kod nas ne vazi jer to moze da bude i fals a od pre nekih dve godine gledaju preko tog koda na netu jer bilo je fals odjava koje su strucnajci pravili za kola koja nisu mogla da dobiju odjavu jer vlasnik nije izmirio neka dugovanja prema drzavi. 

Isto tako moze da se desi i za taj tvoj auto da ustvari i nije odjavljen.  

Resenje je da nazoves speditera kod kog si radio carinjenje pa mozda on moze da ti pomogne. 

Edited by Dule 021

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemam pojma ni ja kako je prosao homologaciju. Cak sam uradio i tehnicki i dobio polisu. I kada je doslo do reg tablica i saobracajne tad fali ovaj papir.da su mi bar na ulazu u zemlju rekli pre carinjenja pa da vratim auto. Ovako svi cute dok se daju pare. A sad mi ostaje gomila lima. Hvala ljudi u svakom slucaju 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veruj mi da kod uvoznika stoji prelepa Astra GTC 2011  u top stanju  a tako vec jedno 5-6 meseci jer ne moze da dobije odjavu.

Vlasnik preko je u nekoj kazni i dok to ne izmiri nema odjave.

Tako si verovatno i ti  prosao a  navukao se na povoljnu cenu dok su bugari  lupili neki pecat na libreto da je auto odjavljen i prebacili  brigu na tudja ledja a jos im leglo ko kec na desetku  sto nije iz Bugarske nego iz strane drzave pa jos Srbije.

JA ta kola sa odjavama koje su problematicne mogu da uzmem bas povoljno ali sta vredi kad  se ne mogu  cariniti i registrovati  tj ocariniti se i jos mogu jer nekad carinici  to odrade na fotokopiju  ali homologacija bez originalne odjave se ne moze odraditi.

Kako  je taj tvoj auto prosao homologaciju pravo je pitanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...