Jump to content
FAS Goran
Dusman

Uvoz polovnjaka iz Evrope (norme, inicijative, katalozi...)

Recommended Posts

Preti li kolaps prodaji polovnih automobila?

 

113114-polovni.jpg

 
Kako prenosi RTS, vlada Srbije je pripremila uredbu po kojoj će od Nove godine biti moguće uvesti nove automobile samo ako ispunjavaju standard evro 6, odnosno evro 4 za polovne automobile. Te mere bi se sprovodile od septembra, ali uz prelazni period od nekoliko meseci za uvoz novih vozila. Stručnjaci podsećaju da se o zaoštaravanju standarda za uvoz polovnih vozila dugo raspravalja jer su svi svesni da bi to poskupelo nabavku polovnih automobila u Srbiji u proseku za 500 do 600 evra. Uvođenjem novog standarda za uvoz poskupela bi nabavka u inostranstvu, što bi u potpunosti zaustavilo već postojeću slabu prodaju.
''Ne znam šta ćemo time postići kada sada kupca nemamo. Na gubitku će biti i država jer su takse iste, a ako kupaca nema, nema ni takse'', ističe prodavac Radovan Radović iz Omoljice. Računica kaže ako se primeni nova uredba od jeseni bi bilo nemoguće da se u Srbiju uvezu vozila starija od 10 godina. Naime, evro 4 standard je u zemljama Evropske unije na snagu stupio 2005, ali je postao obavezujući tek od 1. januara 2006. godine. Na placevima je skoro 30.000 neprodatih vozila a kupci kažu da su nekvalitetna i da njima trguju nakupci. Kupuju se uglavnom automobili sa cenom do 2.000 evra. Kupce niko ne pita za automobile, svi dolaze ovde da ubiju vreme, jer kako kažu, auto im treba ali se nema para.
 
U Vladi razmišljaju i da konačno isprave nepravdu po kojoj se registracija vozila plaća prema zapremini, a ne prema snazi motora, jer sve više proizvođača automobila razvija motore male kubikaže i velike snage. Dešava se da onaj ko vozi nov automobil plaća manje registraciju od vlasnika automobila starog 10 godina. Nekada automobili velike kubikaže, stari do 10 godina, vrede manje od njihove registracije a to je paradoks koji ih vodi diretkno na auto-opad. 
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ovaj prodavac iz Omoljice je inace expert u ovoj oblasti.......mogu da se kladim da ne postoji Radovan iz Omoljice koji se bavi prodajom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja iskreno ne vidim ovde prevelik problem. Uvedena je zabrana za sve ispod Euro 3 pre dosta godina. Logično je da se to sada pomeri na Euro 4.
Okej, nije sjajna situacija u zemlji, ali realno mi je okej što se žale oni koji prodaju leševe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

.....mogu da se kladim da ne postoji Radovan iz Omoljice koji se bavi prodajom

 

Postoji samo onaj prodavac koji plati reklamu da se pomene u novinskom članku. Ako niko nije hteo da plati, onda se obično stave imena tipa Marko Marković, Radovan Radović i sl. kako ne bi neko dobio besplatnu reklamu, ali to ne menja suštinu teksta i argumenata u njemu. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko god to nekima smetalo ali ja sam za  Euro4 jer  Euro3 automobile je  postala umetnost naci  da budu u odlicnom stanju a da se uklope i sa cenom. Inace moras da nekog varas da bi prodao takav auto a posto postoje i oni koji ne varaju onda oni trpe jer tamo neko ima 500€ jeftiniji auto.

Drugo vise mi je dosta ovih sto kupuju kola stara 15 godina a ocekuju  od automobila da je presao 100k km i da nema nijednu ogrebotinicu na sebi.

Zato mi je drago sto ce ,ako nista drugo,bar takvi kupci nestati tj bice ih dosta manje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa kakve veze ima E4 norma? Koji je to polovnjak od lupam '03-'04god. nema, a i kako nasi prihvataju Euro standard nije nikakav problem. Bitno je samo da je proizveden kao E4 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko god to nekima smetalo ali ja sam za  Euro4 jer  Euro3 automobile je  postala umetnost naci  da budu u odlicnom stanju a da se uklope i sa cenom. Inace moras da nekog varas da bi prodao takav auto a posto postoje i oni koji ne varaju onda oni trpe jer tamo neko ima 500€ jeftiniji auto.

Drugo vise mi je dosta ovih sto kupuju kola stara 15 godina a ocekuju  od automobila da je presao 100k km i da nema nijednu ogrebotinicu na sebi.

Zato mi je drago sto ce ,ako nista drugo,bar takvi kupci nestati tj bice ih dosta manje.

Ova tema postaje smešna sa pojedinim komentarima..

Pola nacije nema posao,Prosečna plata 200 evra a priča se o nekim euro 4 normama.Kolko se novih auta proda godišnje i ko ih kupuje?

.Koliko prosečan građanin Srbije može da izdvoji novca od svoje crkavice da bi kupio neki skuplji polovnjak?

Aj da ukinemo  potpuno uvoz polovnih  automobila i da vidimo  šta bi se desilo za nekolko godina..I ovo što se sad prodaje po oglasima do 2000 evra je za mnoge ljude velika cifra..

A razmišljanje tipa ja imam kinte vozim nov auto a ko nema za takav nek ide peške je klasičan sebičluk..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kreator

Ti si meni ostao dužan odgovor na moje poslednje pitanje, a sad pišeš post kojim me teraš da ponovo postavim isto pitanje: Odakle ljudima pare da od "crkavice" od 200€ kupi, održava, sipa gorivo i ostalo za auto? 

 

Drugo, to što se zabranjuje uvoz takvih vozila ne znači da će ona nestati sa oglasa i sa planete. I dalje će ih biti u uglasima i u ponudi pa ko želi može da kupi. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi automobili koji se uvezu prolaze pregled u nekoj državnoj agenciji? Tamo se dobije potvrda da je auto ispravan ili se dobije papir sa rupom da se okači mačku o rep?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Definicija ispravnog je sirok pojam. Ispravan u meri ide, izdali kilometrazu na nekom papiru koji kupac nece dobiti pre nego sto kupi auto(ako zna da trazi), legalan(koliko je to moguce), nece se bas raspasti.

 

To sto je on nekad bio havarisan, secen, farban, pola zamenskih delova, kvacilo na izdisaju, letva i sto ce neko posle da mu navije kilometrazu na 120k a auto 2003 godiste, to nije njihova nadleznost(inace omiljeni izraz svake sluzbe koju nazoves nesto da ti ucine ili da prijavis).

 

Znaci ovo drugo sa rupom :D

Edited by m1hajlo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bi smelo da kosta 100e, mislim da je to par hiljada, al nek me ispravi neko ko je to radio.

 

U osnovi svaki auto koji se uveze da bi se registrovao mora da ima taj papir, bar po zakonu, tako da uvoznici bi to trebali da rade, a kupci da traze. Bar ce imati (mozda), neki uvid u kilometrazu, ili bar priblizno u par stotina hiljada :rofl:

 

ams.jpg

 

Evo ga i url ko hoce sve da cita http://www.polovniautomobili.com/auto-vesti/aktuelno/od-aprila-ili-oktobra-nov-nacin-provere-polovnih-automobila.php

Ovo je dok je jos bilo najavljivano, mrzelo me da trazim pa AMS sajtu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio je nedavno na oglasima jedan reno modus iz uvoza kome je klipnjača otkinuta (napisao sam prodavac) sa potvrdom o ispravnosti. Toliko o tome.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako momci.

Uverenje o homologaciji,kako to mnogi zovu uverenje iz agencije za bezbednost saobraćaja za vozila koja se uvoze kao upotrebljavana košta 100 evra za nas fizička lica.

Ko želi da zna tačnu cifru to je 14000 dinara čak i više od 100 evra

Oni koji kupuju sa placa to autoplacevi već poseduju,retko koji auto da nema to uverenje.I oni imaju verovatno neki popust mozda od 10% u zavisnosti od broja automobila koji doteraju i oni idu preko reda.

Za one ljude kao sto sam bio ja ili ljudi koji idu sami u inostranstvo da kupe,prilikom kupovine od prodavca da uzmu takozvani COC dokument i EUR1 obrazac, koji sadrži karakteritike osnovne sve vezano za standard automobila.

E sada ono kada udjete u Srbiju kada zavšite sve papire na granici imate zakonski 72 sata da se javite na carinu radi carinjena.

Napominjem da imate zakonski pravo a i moj savet kada udjete u Srbiju da tražite izuzimanje vozila od carinskog nadzora i duzni ste odma da idete prvo u Agenciju za bezbednost  saobraćaja i ljudi vam završe uverenje za 20 minuta od trenutka kad dodjete na red.

Bez tog papira nemožete izvršiti registraciju.Tek na tehnikom pregledu se utvrdjuje ispravnost vozila.

ABSS izdaje samo Uverenje da vozilo ispunjava EURO standard  to ne znaci da je vozilo tehnicki ispravno.Znači to nije potvrda o ispravnosti vozila.

Samo tehnički pregledi izdaju registracini list i overavaju da je vozilo tehnički ispravno

Kada to zavrsite idete na carinjenje.

Sto se tice pregleda u Agenciji oni gledaju totalno druge stvari i utvrdjuju da vozilo ispunjava EURO 3 standard.(šasija,motor,stakla,retrovizori,volan,gume,osovine,izduvni gasovi itd )oko 20-30 minuta traje pregled

I tako dalje mnogo papirologije kome treba kakva informacija neka se obrati.

Kada završte carinu idete na tehnički pregled oni vam zvarše sve papire i vi idete direktno u MUP da uzmete tablice.

Kako da uvezete auto upustvo

http://www.polovniautomobili.com/auto-vesti/saveti/kako-da-sami-uvezete-polovan-automobili-korak-po-korak.php

Da ne pricam dalje da ne bude tema u OFF

Edited by DaliborLazarevic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja izgleda uzeo sa nekog postenog placa, trazio i dobio potvrdu iz AMSS, navodno 230k presao  :thumbsup: Ne moram da kazem da je 100k ustinuto :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni bi trebalo da se dozvoli uvoz svih automobila bez obzira na euro standard ali da se onda sprovodi jako rigorozan tehnički pregled gde bi se ustanovilo da li je auto za vožnju ili za delove.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa realno uveli su euro 3 standard kao neki reper, valjda zbog ekologije a ono što je suštinski bitno a to je tehnička ispravnost vozila je potpuno nebitno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euro 4 trebalo je da počne 01.01.2016 ali je pomereno pa zato startuje zvanicno od 01.06.2016.

Edited by DaliborLazarevic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Birokratska zavrzlama: Uvezli polovnjake, a ne mogu da ih voze

 

uvoz.jpg

 
Kako piše Blic, zbog razrešenja direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Milana Božovića sa funkcije, građani i preduzeća ne mogu da dobiju uverenje o upotrebljivosti uvezenih polovnih vozila jer - nema ko da ih potpiše. Ovaj pravni vakuum napravio je velike probleme ljudima koji su uvezli polovnjake. Umesto da voze svoje četvorotočkaše, oni im stoje na parkingu uprkos tome što su kod ovlašćenih kuća obavili ispitivanje i platili sve dažbine. Jedan od njih je i Jovan Miletić iz Beograda, koji čekajući da Vlada imenuje direktora ne može da registruje svoj automobil.
''Uprkos tome što sam sve platio, uključujući i taksu od 3.000 dinara za izdavanje uverenja od Agencije, ne mogu da registrujem auto jer nema ko da potpiše papir. Iz Nemačke sam auto dovezao 30. decembra i za dan sam sve obavio da bih ga registrovao, uključujući i ispitivanje vozila o upotrebljivosti. To je neophodno po Zakonu o bezbednosti saobraćaja i Uredbi o uvozu vozila. Uprkos tome što sam sve platio, uključujući i taksu od 3.000 dinara za izdavanje uverenja od Agencije, ne mogu da registrujem auto jer nema ko da potpiše papir. Slična je situacija i sa potvrdom o ispravnosti uređaja za TNG. Ovo je bruka i sramota da nisu ovlastili drugog čoveka da može da potpiše uverenje dok ne imenuju novog direktora'' - kaže Miletić za Blic.
 
Milan Božović, bivši direktor Agencije za bezbednost saobraćaja, potvrdio je da je razrešen sa funkcije direktora. ''Ja sam 31. decembra razrešen funkcije v.d. direktora Agencije. Zakonski zastupnik nije imenovan, ali ja ne želim da komentarišem da li je došlo do zastoja s potpisivanjem uverenja - rekao je Božović za Blic.
Dejan Trifunović, predsednik UO Agencije za bezbednost saobraćaja, kaže da će se ovaj problem prevazići možda već danas. ''Došlo je do zastoja u izdavanju uverenja o upotrebljivosti uvezenih polovnih vozila jer nema zakonskog zastupnika koji će da ih potpiše. Taj pravni vakuum biće prevaziđen možda već danas ili najkasnije do kraja nedelje jer će Vlada imenovati v.d. direktora Agencije'' - kaže za Blic Trifunović.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...