Jump to content
FAS Goran
Dusman

Uvoz polovnjaka iz Evrope (norme, inicijative, katalozi...)

Recommended Posts

EU odlaže uvođenje stroge Euro 7 norme do 2030. godine

 

jeep avenger p01.jpg

 

Evropska Unija je odlučila da odloži uvođenje mada ublaženog, i dalje strožeg Euro 7 standarda emisija do 2030. godine, čime se daje značajan predah automobilskim proizvođačima. Ovo odlaganje dolazi kao olakšanje nakon dugotrajnog pritiska i nesigurnosti koju su proizvođači osećali zbog planova Evropske komisije s naglom elektrifikacijom. Takođe, na ovaj način se eliminiše i potreba za drastičnim povećanjem cena novih vozila u skorom periodu.

 

Očigledno je da se glasovi iz industrije napokon čuju. Kritike su se posebno odnosile na rigorozne zahteve koje je predstavljao novi standard i forsiranje prelaska na električna vozila, bez dovoljno uvažavanja realnih kapaciteta proizvođača i tržišta, u stvari bez uvažavanja ičeg osim političke odluke. Dalje, investicije potrebne za usklađivanje s novim homologacijskim standardima i prihvatanje električnih automobila, u svetlu globalnog trenda koji predvodi i Kina, stvorile su atmosferu neizvesnosti i zabrinutosti. Međutim, sazrevanjem svesti o kompleksnosti ciljeva koji se žele postići unutar decenije, evropske institucije su preispitale svoje ambicije. Odluka o odlaganju Euro 7 standarda pomerene s 2026. na jul 2030. godinu, i za teška vozila godinu dana kasnije, napokon pokazuje promišljen pristup Unije.

 

Zanimljivo je da su se u raspravi našle i kritike na račun opasnosti od značajnog poskupljenja manjih modela vozila zbog strožih testova u realnim uslovima vožnje. Priče poput one o mogućem nestanku popularnih modela zbog nemogućnosti prilagođavanja bez povećanja cena za nekoliko hiljada evra, ilustruju težinu situacije. Stefan Hartung iz Boscha, predstavljajući globalnu perspektivu, istakao je bi potpuna elektrifikacija svih vozila na svetu mogla da potraje između 30 i 35 godina. Ova izjava potvrđuje da iako ambicije prema elektrifikaciji i smanjenju emisija treba da se nastave, realno planiranje i prilagođavanje kapaciteta su ključni za uspeh.

 

Odlaganje Euro 7 standarda nije samo olakšanje za automobilsku industriju; to je prilika za temeljitije planiranje i razvoj tehnologija koje će omogućiti postizanje ekoloških ciljeva bez nepotrebnog opterećenja proizvođača i potrošača. Dok se svet kreće prema održivijoj budućnosti, ključno je uspostaviti ravnotežu između ekoloških ciljeva i ekonomske izvodljivosti.

Napokon su to shvatili i u Briselu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno na ovo uticu i druge lepe vesti... Kao sto je vec primetan pad procenta udela strujasa u ukupnoj prodaji vozila.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Pricah jos davno, da je cela prica zestoka utopija. Stoji i ovde crno na belo godinama unazad - pocev od sirovina, proizvodnje i odlaganja baterija, cene zamene istih, pa problema dostupnosti i kapaciteta mreze punjenja kada krene mas-produkcija, dostupnosti iste te mreze u razlicitim regionima... Na kraju krajeva i drugacijim zeljama ne malog procenta kupaca.

Pisah vec, za moju logiku, pravi pristup razvoju ima npr. Toyota (a koja je jos i prva krenula sa hibridima). I koja shvata i drugacija trzista, njihovu razvijenost, navike i prilagodjava se tome sa svojim novim tehnologijama (i struja i vodonik i jos uvek klasicni ICE motori u kombinaciji sa prethodnim). Kapa dole.

Nisam protivnik elektrifikacije, naprotiv, ali ne suludim nametanjem po svaku cenu, maltene iskljucivo politickim odlukama.

Bilo je samo pitanje vremena kada ce evropski proizvodjaci udariti glavom u zid sa takvim pristupom, svako razuman je to video.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za Kineze mozda i nije tolika utopija kao za nas u EU. Koliko sam ispratio tamo se i za 10k € moze kupiti novo vozilo poput Donfeng Namija, BYD Dolphin Minija... 32kWh LFP baterija 260-330km domet, od 30% do 80% se puni za 30 minuta uz garanciju 5-7 godina sasvim ok prica. Da je tako nesto dostupno u Srbiji po navedenoj ceni kupio bih i sebi i roditeljima po jedan primerak. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Sad ja da budem veciti kontras, ali SUS alternativa je sve tuznija sto je mladja. Sve neka problematicna resenja - dpfovi, adblue, varijabile i klapne, polozaj razvoda da moras MALECNI motor da cupas napolje da bi zamenio i pritom pola motora raskopas, lanci i lancanici od decijih igracaka, daunsajzing motori, karike tanke ko dlaka, stanjena kucista i kolicine materijala svega, zamene ulja jednom u nikad, za ostalo i ne napisu da se menja, komponente optimizovane da krepaju prvom prilikom po isteku garancije, a onaj ko ih menja da pominje inzinjera koji je to projektovao i mamu mu i tatu... Imam utisak da sve sto je valjalo od motora je predstavljeno tu negde do 2005e,sve nakon toga ide nizbrdo sto se pouzdanosti tice.

 

U praksi bolje dobar Euro4 nego djubre Euro6, ali papir kaze drugacije.. a papir trpi svasta.

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se u svemu, i bas u nekoj temi pisao o tim komplikacijama sa novim motorima.

Da ne preterujemo bas sa 2005. ;) , ima dobrih dizel motora i zadnjih 10 godina , ali su od Euro 6 dobili taj teret AdBlue, posle prethodnog DPF.

Ima danas i dobrih benzinaca, a Japanci tu prednjace, eto npr. Mazda se odprla downsize-ingu i malim turbacima, imas njihove 2.0 Skyactiv G atmosferce...

A problem sa tim starim, pouzdanim motorima je sto ih nose vec matore karoserije i ostale komponente. I treba lepo uloziti da bi to vremenom trajalo, neki vec i u trecoj deceniji. Dvadeset godina star auto je napravljen vec 2004.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije bas ni Skyactive od juce, evo vec mu ima 12 godina, vreme neumitno gazi.

A za problem stare karoserije se slazem, ali ne mogu da nude te motore u novim karoserijama...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...