Jump to content
FAS Goran
Dusman

Uvoz polovnjaka iz Evrope (norme, inicijative, katalozi...)

Recommended Posts

On 2/2/2023 at 12:16 PM, neshaoct said:

Ne može svako vozilo proizvedeno u EU da dobije neki od gore navedenih dokaza o preferencijalnom poreklu i bude oslobođeno od plaćanja carine. Za vozila koja se uvoze (imaju saobraćajnu) iz zemalja koje nisu članice EU, bez obzira na zemlju proizvodnje, plaća se puna stopa carine i poreza. 

Ovo je tačno i ima donekle smisla,  ali ono što nema smisla je npr sledeće:

Za Fiat Nuova Tipo , tj Tipo 2, se plaća 12% carine odakle god da se uveze bez obzira što se radi o italijanskom automobilu, tj o autu iz EU. 

Razlog? Sastavlja se u Turskoj koja nije EU. 

Isto se može primeniti i na ,npr, Opel Astru J karavan koja se isključivo proizvodila u UK. 

Jedino gde logika radi za nas je uvoz auta čija matična kuća nije u EU (najčešće Japanci, Koreanci) , ali koji neke modele sklapaju u EU. 

Kia i Hyundai u Slovačkoj, Toyota u Francuskoj i slični primeri gde nema carine, tj plaća se samo PDV na katalošku vrednost auta. 

Edited by gile smederevo

Share this post


Link to post
Share on other sites

od kosookih, bar ovih opste poznatih, koliko znam jedino mazda nema fabriku u evropi i na nju se uvek placa carina

Share this post


Link to post
Share on other sites

neki japanci se prave i unevropi,mitsubishi u holandiji,u bivšoj volvo fabrici,neke mazde u fordu….nisu svi japanci  strogo iz japana

Edited by neshtry

Share this post


Link to post
Share on other sites

U toj fabrici u Holandiji su se proizvodili Colt i Outlander stim što taj Outlander nije prodavan u Evropi, samo japanski. Tada je samo Colt sa evropskim poreklom. U svakom slučaju ta fabrika od 2012. nije u vlasništvu Mitsubishija. Vezano za ostale proizvođače, dovoljno je da auto ima npr menjač i motor proizvedene van EU pa da nema EUR 1 obrazac. Astra K benzinac npr koja se proizvodila u poljskoj nema evropsko poreklo, itd itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bitno je koji je procenat vrednosti na vozilu poreklom iz EU.

 

Sećam se, kada se na tržištu pojavila aktuelna corolla  ( početak 2019. ), HB i SW su dolazili iz GB i na verzije sa 1,2T nije bilo carine, a na hibride jeste ( tada ej hibrid bio dostupan samo sa 1,8 ).

 

Sedan je dolazio iz Turske i na svaki 1,6 vvti nije bilo carine, kao ni na hibrid 1,8, ali samo ako je bio baznjak. Kod ostalih paketa opreme hibrida sedana bila je carina. Kasnije (krajem 2019. ) se sve to malo promenilo kod sedana i na sve hibrid verzije je došla carina.

 

Ili, sadašnji Yaris 1,5 vvti od 125 ks Ako je sa 6MT, nema carine, ali, ako je sa CVT, ima carine i tada je skuplji nenormalnih oko 3.500e. I zato se kod nas Yaris 1,5 od 125 ks sa CVT uopšte ne uvozi. Pošto se onda cenom jako približi hibridu ( ako mu oduzmeš subvenciju )

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/26/2023 at 12:18 PM, Decak Iz Vode said:

Znam da je offtopic,ali nisam pronasao odgovarajucu temu.
Interesuje me da li i gde pratiti prodaju polovnjaka u Italiji? Imate li neki italijanski sajt mimo autoscout.it i slicnih (globalnih)?

Ako bi neko bio ljubazan da mi isto napise i za Norvesku.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako će zabrana uvoza EURO 3 i EURO 4 vozila uticati na vozače?

 

golf4 01.jpg

 

Već mnogo puta smo čuli najave zabrane uvoza EURO 3 automobila. Sada je sigurno da će biti zabranjen uvoz i EURO 3 i EURO 4 polovnjaka od 1. januara 2024. godine.

Inače, dosadašnje najave koje se nisu ostvarile nanele su veliku štetu tržištu polovnjaka, a pritom nisu nikako doprinele ekologiji. Samo su uspele da poremete tržište. Bilo je tu i raznih najava kako neki polovnjaci neće više moći da prođu tehnički pregled zbog izduvnih gasova. I tako, umesto da podmladimo vozni park u Srbiji, a naročito da stare Zastave i dizelaše zamenimo iole novijim benzincima koji bi koristili plin, što bi po pitanju ekologije bilo fantastično - došli smo do toga da se vlasnici starijih vozila koja mnogo zagađuju grčevito drže svojih ''ljubimaca'' iz čisto ekonomskih/praktičnih razloga.

 

Kako će ova zabrana uticati na vlasnike postojećih starijih automobila?

Za razliku od ranijih najava zabrane uvoza, vozači ovu najnoviju najavu zabrane uvoza EURO 3 i EURO 4 automobila nisu uopšte primili ''dramatično''. Uostalom, EURO 4 standard je u zemljama EU stupio na snagu 2005, ali je tada bio obavezujući samo za homologaciju novih tipova automobila. Neki proizvođači su određene modele ili neke njihove verzije proizvodili po EURO 4 standardu još od proleća 2003. godine. EURO 5 standard na scenu stupa septembra 2009. godine - ali neki EURO 5 automobili su se proizvodili i ranije. Možemo slobodno da kažemo - ništa dramatično se neće dogoditi kad na snagu stupi zabrana uvoza EURO 4 i EURO 5 polovnih automobila. Jednostavno, pošto je ta zabrana najavljena na vreme, pripremili su se i uvoznici i kupci, a i bez ove zabrane kupce rast cena polovnjaka više ne može da ''šokira'', uzimajući u obzir (i kod nas i u inostranstvu) sve više cene novih vozila, inflaciju (poskupljenje bukvalno svega), Ukrajinu, itd. Do nekog osetnijeg poremećaja možda će doći ukoliko se (ponovo) odloži zabrana uvoza EURO 3 i EURO 4 automobila, mada ne verujemo u takav scenario.

 

Hoće li biti problema na tehničkim pregledima za vlasnike starijih vozila?

Neće biti problema, bar za sada, po informacijama kojima trenutno raspolažemo. Naravno, stižu nam određene stvari koje mogu da budu ozbiljan problem na tehničkim pregledima, kao što je provera ovalnosti kočionih diskova, ali to nema veze sa zabranom uvoza.

 

Kako će ova zabrana uticati na postojeće automobile ispod EURO 5 standarda?

Ova zabrana uvoza neće imati nikakvog uticaja na već uvezena vozila, bez obzira da li su registrovana ili ne.

 

Šta će biti sa EURO 3 ili EURO 4 automobilima iz uvoza koji još uvek nisu registrovani u Srbiji?

Oni će moći regularno da se registruju i voze. Primer - EURO 3 ili EURO 4 auto je prošao carinsku proceduru i stigao na parking auto-placa, gde čeka da bude prodat. Dođe vozač, kupi ga, registruje ga i vozi ga bez problema. To je to - ako je EURO 3 ili EURO 4 vozilo već ocarinjeno i ušlo u Srbiju, priča je završena. Njegov novi vlasnik neće imati problema sa registracijom ili vožnjom čak ni ako je taj auto uvezen pre zabrane, a on ga kupio nakon zabrane. Ovo ne važi samo za auto-placeve, već i za sve druge.

 

Hoće li zabrana EURO 3 i EURO 4 automobila rešiti problem zagađenja?

Kvare se DPF-ovi i na EURO 5 i na EURO 6 automobilima. Podsetimo se da EURO 6 nije uveden juče. Na primer, EURO 6 dizelaš je možda star već 7 godina i prešao oko 150.000 km. Ništa neobično da kod njega dođe do ozbiljnih problema sa DPF-om. Stradaju DPF-ovi i prateće komponente (senzori, AdBlue sistemi, itd.) i kod vozila pod garancijom, na mnogo manjim kilometražama. I to ne samo u Srbiji, već u čitavoj Evropi. Kada vlasnici čuju cenu ugradnje novog DPF-a, neretko se odlučuju da ga skinu. Pritom često blokiraju i EGR ventil.

 

Takav EURO 6 dizelaš sa skinutim DPF filterom i katalizatorom (u paketu), kao i blokiranim EGR ventilom - koliko on zagađuje? Mnogo, bez obzira što je na papiru EURO 6. Sa druge strane imamo potpuno ispravan EURO 3 benzinac sa ugrađenim TNG uređajem (plinom), sa ispravnim motorom, koji se pritom 99% vremena vozi na plin. Šta mislite koliko onakav ekološki ''osakaćen'' EURO 6 dizelaš više zagađuje od ispravnog EURO 3 benzinca, koji se pritom u praksi gotovo uvek vozi na plin (ekološko gorivo)?

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa neka zabrane samo dizele ako im je ekologija najveci problem kad se vec pominje E3 i E4, kakve to veze ima sa benzinskim motorima ili onima na tng i cng??? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

mozes sve sto ti muzej odobri, tako da moras njih da pitas ako hoces precizan info ostalo je kao i kod uvoza ovih automobila

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

U prilogu je spisak potrebne dokumentacije.

 

 

 

 

muzej dozvole:

 

 

u koje svrhe vam treba dozvola?

  • izvoz ( vlasnik želi da izveze vozilo iz Srbije u drugu državu).
  • uvoz ( vlasnik želi da uveze vozilo iz druge države  u Srbiju).
  • Procena ( procena vrednosti vozila) neophodno pri carinjenju. 
  • identifikacioni list ( kategorizacija vozila). 

 

 

Sta je potrebno :

 

 

Licni podaci o vlasniku ( osoba na koju se vodi potvrda u svrhu izvoza, uvoza, procene ili identifikacije )

                                       - digitalno izcitana licna karta - dokument

                                       - dokaz da je osoba vlasnik vozila ( ugovor o kupoprodaji, poklonu , saobracajna dozvola)

 

 

Podaci o vozilu : 

 

 

Prihvatamo  kopiju izčitane saobraćajna dozvole, fotokopiju stare saobraćajne dozvole (obe strane).

ili da znate  

  • marka vozila
  • model vozila 
  • godina proizvodnje 
  • broj šasije
  • broj motora

 

 

Ne tumačimo : nemačke, ukrajinske, finske, norveške, madjarske, bugarske, italijanske  i druge saobraćajne dozvole napisane na drugim jezicima.

U slučaju da su sabraćajne dozovole napisane na stranim jezicima ,dužni ste da sami prevedete ili protumačite podatke , gore navedene, koji su neophodni za izradu  potvrda i čitko pošaljete emailom na bogdan@automuseumbgd.com

Taksu za izradu potvrde u iznosu od 5000 din možete uplatiti na ž.r. muzeja 840-734668-61 sa naznakom izrada potvrde i imenom na koga se potvrda izdaje.

Po prijemu potvrde o uplati počinjemo sa izradom potvrde.

Vreme za izradu potvrda 3-7 dana.

 

 

 

Edited by integralac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam ovih dana naručio da mi dovezu automobil iz Norveške.

Tražio sam od 2013. godine i mlađe. A veza iz Norveške (naš čovek, automehaničar) kaže da imaju neku povoljnost ako je auto 2015. ili mlađe, tj. da ima neki povrat poreza. Tako da tražimo 2015. g. ili mlađe.

Čekam da vidim šta će naći od sledećih modela:

- Ford Kuga (najskuplji su, vole Amerikance)

- Nissan Qashqai

- Toyota RAV-4

- Honda CR-V

Dizel, pogon na prednje točkove

Prevoz na točkovima 60o-800 €, šlep je oko 800 €

+ naše dažbine

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je ok cena 800e mislio sam da je vise obzirom da iz CH uzimaju 650-700 a iz severnijih nemackih delova su odavno trazili 800-900 ne kontam kako je takva cena za Norvesku obzirom da je vise nego duplo dalja od CH recimo

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, Grafit said:

Ja sam ovih dana naručio da mi dovezu automobil iz Norveške.

Tražio sam od 2013. godine i mlađe. A veza iz Norveške (naš čovek, automehaničar) kaže da imaju neku povoljnost ako je auto 2015. ili mlađe, tj. da ima neki povrat poreza. Tako da tražimo 2015. g. ili mlađe.

Čekam da vidim šta će naći od sledećih modela:

- Ford Kuga (najskuplji su, vole Amerikance)

- Nissan Qashqai

- Toyota RAV-4

- Honda CR-V

Dizel, pogon na prednje točkove

Prevoz na točkovima 60o-800 €, šlep je oko 800 €

+ naše dažbine

Kaži da ti slika auto sa donje strane (ili još bolje napravi kratak video) pre nego ga kaparišeš, sve što sam gledao iz Norveške što je stiglo do Srbije je toliko trulo da auto 5-7 godina star izgleda kao da je 20 godina star.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bas ce neko da se cima da mu slika auto odozdo i pravi video pogotovo prodavac jedino ako imas nekog svog ko ti ide po auto pa da se zeza sa tim, ne znam kakvi su automobili iz N nisam ih do sad gledao ali pored CH i D ne bih se sigurno zezao sa uvozom iz N, kazu da su i tamo skocile cene tako da vise to nije prednost sto je jedino i bilo vredno cimanja iz N

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skocile au cene i automobila a i prevoza, dva puta vec u skorije vreme. Moj drug radi auta iz Norveske.

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
bas ce neko da se cima da mu slika auto odozdo i pravi video pogotovo prodavac jedino ako imas nekog svog ko ti ide po auto pa da se zeza sa tim, ne znam kakvi su automobili iz N nisam ih do sad gledao ali pored CH i D ne bih se sigurno zezao sa uvozom iz N, kazu da su i tamo skocile cene tako da vise to nije prednost sto je jedino i bilo vredno cimanja iz N

Najjace da bih mu kupio auto bez da pogleda kakav je. Svi bi lagane pare.

Sent from my SM-A725F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...