Jump to content
FAS Goran
Dusman

Uvoz polovnjaka iz Evrope (norme, inicijative, katalozi...)

Recommended Posts

Moja firma radi za firmu koja pravi instalacije za Bmw, MB, Jaguar, nesto i za Audi...trenutna situacija je da je opsti haos, stalno se otkazuju narudzbine, odlazu...Kazu ljudi da je Bmw pun vozila koja zbog ovoga ne moze da proda. Neke linije za proizvodnju u Nemackoj vec neko vreme i ne rade.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo šta naglo diže cenu polovnjaka

 

krovovi polovnjaka.jpg

 

Novi modeli automobila poskupeli su od 20% do 60% u odnosu na njihovu vrednost u prethodne dve godine, što je poguralo i skok cena polovnjaka i taj trend će se nastaviti. Korišćena vozila u Srbiji koštaju više u odnosu na lane, od 300 do nekoliko hiljada evra, u zavisnosti od godine proizvodnje i modela. Uprkos ovom poskupljenju, brzo se prodaju. Cene novih i polovnih automobila i dalje rastu. Ta uzlazna linija će se zaustaviti kada se reši poremećaj na tržištu, jer postoji ogromna potražnja, a nedovoljno vozila. Očekuje se da bi do normalizacije moglo da dođe u drugoj polovini sledeće godine, pišu Novosti.

 

Petar Živković iz Asocijacije automobilskih novinara Srbije ističe da ni tada cena vozila neće padati, već će se na tom nivou stabilizovati. On objašnjava da osim globalne nestašice čipova i poremećenih nabavnih tokova, na poskupljenje automobila utiče više faktora. ''Cena sirovina je drastično povećana, visoko kvalitetni čelik je poskupeo 50%, a on u boljim automobilima učestvuje od 25% do 30%'', objašnjava Živković. Poskupela je cena prevoza, brodski transport je skuplji od 40% do 50%. Utiču i stroži evropski propisi koji su zahtevniji u pogledu ispunjavanja standarda evro 6-D Full.

 

Povećanje cena novih automobila, kako ističe, prate polovnjaci. On navodi primer da polovni Nissan Qashqai koji je koštao od 7.000 do 8.000 evra, sada ne može da se kupi ispod 10.000 do 11.000, jer novi u početnom paketu ima cenu od 23.000 evra. A, tako je sa svim vozilima. ''Dodatno, na poskupljenje polovnjaka utiče i situacija na nemačkom tržištu koje je najveće, i odakle stiže najviše tih vozila u Srbiju'', objašnjava naš sagovornik. ''Oni su uveli strože propise za polovne automobile, nova osiguranja za promet i garancije, i tamo su dileri zbog toga podigli cene za nekoliko stotina evra.''

 

Većina ljudi na evropskom tržištu teže se odlučuje da proda svoje vozilo i kupi novo, zbog čitave situacije, što utiče na manjak polovnjaka. Kada se na to dodaju, kako kaže, transportni troškovi korišćenih automobila, veće muke oko papirologije uvoznika, logično je da će vozila nastaviti da poskupljuju. On navodi da se polovnjaci u Srbiji brzo prodaju, iako su poskupeli. Očekuje se da će do kraja godine biti kupljeno više od 100.000 polovnih vozila, što je blizu nivoa njihove uobičajene godišnje prodaje kod nas koja se kreće od 110.000 do 120.000.

 

Počele isporuke

Nazire se kraj problemima potrošača i višemesečnom čekanju na isporuku kupljenog vozila. ''Više proizvođača već ima automobile na lageru i isporučuju ih odmah, a to je pre 20 dana bilo nezamislivo'', ističe Petar Živković iz Asocijacije automobilskih novinara Srbije. ''Još uvek ima čekanja po pet i šest meseci, ali svi se snalaze i trude da zadovolje potražnju.'' Povodom problema u snabdevanju, direktor ''Toyote Srbija'', Robert Lukić procenjuje da će čitava auto-branša početi da se oporavlja u drugoj polovini sledeće godine, a tada će se normalizovati i tržište novih i polovnih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

 ''Još uvek ima čekanja po pet i šest meseci, ali svi se snalaze i trude da zadovolje potražnju.'' 

 

Pa, tako je bilo i pre korone ako ste tražili neku baš besno specijalnu ediciju. Mi smo toliko poslovno čekali na fabiju pre oko 4 godine i to sa prostog razloga jer smo želeli da ta fabija opciono ima ukupno 6 air bagova, kao i svako normalno vozilo u standardnoj opremi ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvezao bih auto od "preko", verovatno Nemacka ili Belgija. Kontaktirao sam jednog speditera, objasnio mi je otprilike sve sto me zanima, nego ima jedna stvar koja me kopka.

 

Recimo da je prodavac fizicko lice. Spediter kaze da oni krecu po vozilo kada prodavcu legne uplata. Kako mogu da znam da me lik nece za*ebati, ja mu posaljem pare na racun, on se napravi lud i nestane? Kapiram da postoji neka procedura da se ovo ne bi desilo pa bih molio nekoga ko je imao iskustva sa uvozom da mi objasni.

Edited by TeaseR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poenta je sto ne znas. 

Maltene svaki trgovac je ispusio par hiljada eura na takav nacin jer preko ima prevaranata kao i svuda. 

Ali eto malo da osetite i vi samostalni uvoznici kako je nama jer damo pare a nikakve garancije nema da ce to vozilo stici. Onda posle se prica kako se zaradjuju pare a kako je trnovit put nekih uvoznika niste svesni. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne razumem sto bi neko osetio jer je neko drugi imao lose iskustvo. Ja gledam da uvezem auto za sebe.

 

Uglavnom, ako ne postoji garancija da ce fiziko lice ispostovati dogovor, da li je onda bolja opcija da se auto uveze sa placa? Kapiram da kod njih mora da postoji neka procedura gde je samim tim i kupac sigurniji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fizicko lice preko ce ti ostaviti auto na rec dok ne dodje neko po njega a ti sto traze da se uplati novac su uglavnom prevaranti. Posle uplate nestanu.

Sa placevima je vec nesto drugo ali nisi verovatno dobro razumeo speditera  ali otom potom. 

Zasto ne bi kupio auto u Srbiji? 

Em ti je tu,em mozes da ga pre kupovine odvezes kod majstora na pregled,em mozes da ga provozas koliko toliko....ili neces da das nekom da zaradi neku stotku? 

A imas i registrovanih od vlasnika a tek tu mozes da radis svasta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do sada sam uvek kupovao u Srbiji, nije iskljuceno i da cu ponovo uraditi isto, samo razmatram opcije. Ne verujem da ce me ispasti nesto manje da ga uvezem, cak ce mozda ispasti i vise.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, TeaseR said:
Do sada sam uvek kupovao u Srbiji, nije iskljuceno i da cu ponovo uraditi isto, samo razmatram opcije. Ne verujem da ce me ispasti nesto manje da ga uvezem, cak ce mozda ispasti i vise.

Ali ces sigurno dobiti mnogo bolji auto.
Ne kazem da je preko svaki bolji. Otvoris oglase pa vidis sta se nudi. I tamo ima svakakvih.

Ja sam pre 3 meseca uvezao iz Nemacke (nedelju-dve pre onih poplava). Imao sam srece da je prodavac bio nas, zbog jezika, komunikacije... a i bilo je blizu mesta stanovanja mog druga koji je pogledao auto u moje ime.

Kasnije mi je prodavac sacuvao dosta para time sto mi je nasao povoljniji transport do Subotice i mnogo povoljnijeg speditera nego sto bih ga ja nasao kod mene u Nisu. Bukvalno, 1000e mi je sacuvao samo na te dve stvari.

Novac sam takodje odneo pre nego sto mi je stigao auto, ali sam sa advokatom napravio priznanicu koju je potpisao.

I na mobile.de je imao dobre ocene...

Ako zelis dobar auto, sigurno ce te izadji skuplje nego da kupis kod nas. Ali onda se zapitaj koliko je taj koji kupis kod nas kostao tamo, pa pogledaj strane oglase i sortiraj po ceni rastuce :) videces sta sve ima :D ali kod nas se to dubinski opere, ispolira...i kao novo... NOV, NOV, NOV :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma znam, zbog toga najvise i gledam da uvezem. Nije problem da neko zaradi, nego sto ovde dosta ljudi hoce da zaradi tako sto ce te prevariti.

 

Vidim da ti stoji F30 u potpisu, taj i ja trazim i sad gledam kod nas na oglasima i preko, kod nas uglavnom jeftiniji, uglavnom sa manjom KM nego preko, a ni jedan skoro nije kupljen u SRB. Tesko da moze dobra oprema, malo km i + jeftiniji nego preko, mora nesto da ne valja.

 

To je glavni razlog sto gledam preko, tj Nemacka, Belgija i Holandija.

Edited by TeaseR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bar je BMW lako proveriti sto se tice kilometara. Odes u ovlasceni i oni iz kljuca ocitaju kilometre a da ne pricam da BMW cuva na jos 5-6 mesta kilometre a plus postoji i istorija koja se lako proveri. 

Ja sam prodao E91 2012 koji je pao na 2011 sa 300k km a bio je u odlicnom stanju i sacuvan da ne verujes. 

Kupcu nije smetala kilometraza a kad ga je video i uzivo samo je potvrdio da ga uzima. 

Uglavnom stizu sa oko 300k km i otud su cene povoljnije ovde nego preko ali opet to govori da i zarada nije tolika koliko se misli jer eto ne kostaju kao preko nego manje i to sa svim troskovima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TeaseR

Ja sam bas dugo trazio. Skoro dve godine. Doduse ne toliko aktivno, ali par njih sam propustio jer sam bio neodlucan. A izgleda su bili i dobri primerci pa su bas brzo otisli. 
Inace, evo i sada kad udjem na nase oglase, 80% su isti oni koji su bili kada sam i ja gledao, do pre 3 meseca. Cak su im i cene porasle :)
Jednog se bas secam da je bio 16k, sada je 18 :D To mi nije jasno, nisi mogao da ga prodas za 16 a ti dizes na 18...

Isto sam gledao da bude u sto boljoj opremi. Obavezno da je autoamtik, 320d 184ks, da ima dvozonsku automatsku klimu i sportska sedista, a ovo ostalo sto vise to bolje :)
Na kraju je ispalo bas dobro. M volan sam prizeljkivao, ali nisam se previse nadao. Tako da mi je eto i to zapalo. M rucica menjaca, full elektro sedista, siber, asistencija pracenja trake, adaptivni tempomat, adaptivna svetla i jos dosta toga.
Kao sto Dule rece, kilometrazu je lako proveriti. Ja sam prvo proverio na car verticalu po broju sasije, ali najbitnije mi je bilo to sto je drug licno mogao da ode i pogleda. Kada mi je stigao, otisao sam u Mitic (ovlasceni u Nisu) pa su mi preko kljuca pokazali kompletnu istoriju. Ovo je inace besplatno.

Za sada sam stvarno prezadovoljan autom. Verujem da ces i ti biti i da ces uspeti da nadjes nesto. Budi samo uporan i dosledan tome sto trazis. Naravno, neki kompromis ces mozda morati da napravis.

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat, dodat tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukratko, spreman kes , stalno da pratis oglase u krugu od 100km ( ili koliko bude mogao da priusti sebi prijatelj, rodjak koji ce da ti gleda auto) i da budes odlucan i spreman da reagujes momentalno i iskljucivo na poverenje, bez mnogo zapitkivanja i gledanja, jer to preko ne ide kao kod nas ovde. Znaci, "meni se ovaj auto svidja, mislim da je ok" , odgovor tvoj mora da bude "kupuj" :D Posle toga ide puno lakse.
Postoji i opcija da sam rizikujes i kupis preko licitacije neke, prelistaj malo temu, ima kolega koji su tako kupovali, pa sta ti stigne.
Postoje i ljudi a i firme koji ce umesto tebe pogledati i kupiti auto i organizovati sve do tvoje kuce, naravno uz nadoknadu ali ti i to funkcionise opet na poverenje.

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majkicbane

Nesto slicno i ja gledam. Da bude automatik, minimum 318d, pozeljno 320 184/190ks, automatska dvozonska klima, sedista sa ekstenzijama za noge, professional navigacija (mada ajde to mogu i ja da stavim posle). Nisam znao da postoji opcija sa adaptivnim tempomatom, to bih mogao da dodam na listu :D Car vertical se podrazumeva, bilo da kupujem ovde ili preko.


Da li si uzeo kasko i ako jesi, koja je cifra?

 

@MS PK Ne bih rizikovao sa tim licitacijama, nisam bas u faoznu da dam pare pa sta mi stigne, zelim da znam sta ce stici :) Pratim oglase svaki dan pa ce valjda iskociti nesto. Nije mi hitna kupovina, pa imam vremena da sacekam nesto sto valja.

 

Jedno pitanje oko povrata pdva. Vraca se 16% od iznosa koji sam platio ili od iznosa po kataloskoj vrednosti AMSS?

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat, dodat tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam jos uzeo kasko, ali cu u narednom periodu definitivno.
Cene se dosta razlikuju, proveravao sam u DDOR i Generali.
U DDOR-u mi rekli oko 60.000, Generali 72.000, ali veca osigurana suma u Generali.
U oba slucaja je ucesce u steti 10%, ili minimum 150e. To je bilo pre 2, 3 meseca.

A sto se PDV-a tiče, povracaj imas jedno ako auto kupujes od pravnog lica, ili ako je auto na placu nekom, bitno da je prethodni vlasnik bio pravno lice. Inace ovako od fizickog lica nema povracaj. A mislim da je 19% iz Nemacke.

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post, skinut TT potpis

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/10/2021 at 1:25 AM, TeaseR said:

Vraca se 16% od iznosa koji sam platio ili od iznosa po kataloskoj vrednosti AMSS?

Od iznosa koji si platio. I kao sto je kolega iznad napisao - 19% ako je auto iz DE.
Neka me neko ispravi ako gresim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nestašica novih vozila povećala tražnju za polovnjacima

 

polovni automobili.jpg

 

U Srbiju se uvozi manji broj polovnjaka, a srednja klasa ovih vozila je za poslednjih šest meseci poskupela u proseku od 800 do 2.000 evra. Stručnjaci ocenjuju da će se rast cena i korišćenih i novih automobila nastaviti i sledeće godine, jer na globalnom tržištu ostaju isti problemi. Poremećeni tokovi snabdevanja, nestašica čipova, poskupljenje sirovina i transporta produžiće se i tokom 2022. To uslovljava nedostatak i novih i polovnih vozila u ponudi što dovodi do skoka njihove cene, pišu Novosti.

 

''Čini nam se da polovnjaci poskupljuju bukvalno iz dana u dan'', kaže Nebojša Ivanović iz jedne poznate auto-kuće. ''Njihova cena je porasla u inostranstvu i nema dovoljno ni korišćenih niti novih vozila. Za poslednjih pola godine srednja klasa polovnih automobila, kao što su Golf, Astra, Citroen C4, Ford Focus, u zavisnosti od modela, u proseku je viša od 800 do 2.000 evra. Jeftinija registracija od sledeće godine za automobile čija je zapremina motora iznad 2.000 kubika, starosti od 5 do 20 godina, pokrenula je pitanje u javnosti da li će ova mera podstaći uvoz starijih vozila koji su veći zagađivači. Ivanović ističe da se u Srbiju trenutno uvozi mnogo više vozila koja su manje kubikaže od ove za koju će važiti olakšice.

 

''Najveća kočnica za kupovinu tih automobila je bila skupa registracija'', objašnjava Ivanović. ''Kada to od januara bude pojeftinilo, može se očekivati da se poveća uvoz vozila veće kubikaže.''

Petar Živković iz Asocijacija automobilskih novinara Srbije smatra da novi režim registracije ne predstavlja konkurenciju za uvoz novih vozila. ''Ko je planirao da kupi novi automobil kupiće ga, ali šta da rade građani koji nemaju novca za to'', kaže Živković. ''To je, pre svega, olakšica za vlasnike koji imaju taj auto, da ga zadrže i da imaju šta da voze. Ljudi 11 godna papreno plaćaju porez. Sada će imati značajnu uštedu.'' On ukazuje da će jeftinija registracija, kao i druga izmena propisa za porez na prenos apsolutnih prava prilikom prodaje polovnjaka među građanima, koja pojednostavljuje proceduru, uticati na bolji promet korišćenih vozila i oživljavanje tog tržišta. Međutim, neće biti, kako ocenjuje, velikog rasta potražnje.

 

''Najviše će pojeftiniti registracija za vozila velike kubikaže, ali ne očekujem da će zbog toga da poraste njihova prodaja'', navodi Živković. ''Treba imati u vidu da su delovi za tu vrstu automobila veoma skupi. Teško će neko da odluči da kupi takvo vozilo samo zato što je registracija povoljnija.'' Ipak, on ukazuje da je potrebno da se podigne prodaja novih automobila kroz različite vrste subvencija i podsticaja. Bez toga ćemo, kako naglašava, teško obnoviti vozni park čija je prosečna starost 17 godina. Živković ocenjuju da će se i u narednoj godini zadržati isti trend porasta cena i polovnjaka i novih vozila, jer ostaju isti problemi.

 

Zbog poskupljenja pazare starije

''Za srednju klasu Golfa ranije je trebalo izdvojiti 10.000 evra, a sada košta 12.000, Peugeot 308 je bio 9.950, sada je 10.950 evra'', navodi Nebojša Ivanović iz jedne auto-kuće. ''Mnogi kupci odustaju od planirane kupovine zbog poskupljenja i opredeljuju se za starije vozilo. Drugi su spremni da doplate koliko treba da bi pazarili vozilo koje žele. Neki neće da čekaju mesecima na novi auto, pa se odlučuju da kupe polovni. Sve je individualno.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cao svima, imam pitanje u vezi sa uvozom auta iz inostranstva, konkretno iz Svajcarske ili Amerike..

Da li se auto, tek uvezen, moze kod nas registrovati ukoliko je, da kazemo, stariji od Euro3 norme, dakle automobili 70-ih i 80-ih godina proizvedeni ? 
Da li postoje mozda neke druge zackoljice u svemu tome ?

U sustini svi korisni saveti ili preporuke bi dobrodosli !

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moraš da se raspitaš u oldtajmerskim grupama,ima neka caka...

Vozila koja su starija od 25 godina se smatraju jangtajmersima,uzima se neka potvrda od muzeja automobila ili neke oldtajmer grupe...nisam do kraja ispratio... piši im

https://www.facebook.com/groups/vuart/?ref=share

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nuova Delta

Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom o uvozu automobila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshtry Da, izgleda da su to jedine opcije.. Bas sam pokusao da nadjem neke informacije na internetu, medjutim slabo sta pise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I "visočije" cene ;) ...

1 hour ago, neshaoct said:

PrvaTV: Da li rastu cene polovnih automobila?

:D

 

Facetune_23-07-2020-18-06-11-scaled.thumb.jpg.b766aaa53ceda226eabf6c4a4a5f92f5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka: polovni automobili skuplji nego ikad

 

krovovi polovnjaka.jpg

 

Na nove automobile se čeka dugo i cene su visoke. Mnogi građani se odluče za polovne automobile. Ali u međuvremenu ih nema dovoljno i koštaju više nego ikad. Poboljšanje nije na vidiku pre 2023. Svejedno da li na placevima u nekim zabačenim ulicama ili na internetu, u Nemačkoj obično postoji veliki izbor polovnih automobila. Od ukupnog broja prodatih automobila u Nemačkoj najviše ih je polovnih. Ali u ponudi se u međuvremenu nalazi premalo automobila, piše Deutsche Welle. ''Trenutno imamo manje polovnih automobila nego kupaca. Polovni automobili su postali retka roba'', kaže zamenik predsednika Centralnog saveza nemačke automobilske trgovine (ZDK) Tomas Pekrun.

 

Neki polovni automobili koštaju čak i više od novih

Za raspoložive polovne automobile mušterije moraju da plate više. Prema Pekrunu, cene su porasle od 5% do 10%. Čak postoje noviji polovni automobili koji koštaju više od istih novih automobila, jer se na isporuku novih trenutno mnogo više čeka. Martin Vajs radi za DAT, organizaciju koja je osnovana 1931. da bi neutralno i objektivno procenjivala stvarnu vrednost automobila. On se iščuđava kada posmatra aktuelne trendove u branši. ''Tržište je poludelo'', kaže on i dodaje da su polovni automobili skuplji nego ikad do sada, ''čak i 15% više''. Vajs kaže da u pojedinačnim slučajevima cena može biti još veća. Pre svega automobili sa motorima na dizel su mnogo skuplji nego u prvim godinama posle skandala sa falsifikovanim emisionim vrednostima.

 

Smanjena ponuda, nestašica čipova

Eksploziju cena su izazvali pandemija i stalni nedostatak čipova za automobilsku elektroniku. Godine 2020. je zbog pandemije registrovano manje novih automobila, deo njih sada nedostaje kao polovni automobili. Osim toga, preduzeća i firme koje se bave iznajmljivanjem automobila trenutno investiraju manje u vozila koja će posle kraćeg vremena biti ponuđena na prodaju. Opao je broj prijavljivanja novih automobila koje trgovci posle samo jednog dana deklarišu kao polovne. Pekrun konstatuje da je naprosto izašlo premalo automobila na tržište. Pošto dileri zbog nestašice čipova i po godinu dana čekaju novi automobil, sve više posežu za polovnim automobilima. Tako se dodatno smanjuje ponuda.

 

Poboljšanje nije na vidiku pre 2023.

Teško da bi se situacija mogla popraviti i naredne godine (2022.). ''Povećane cene polovnih automobila imaćemo i 2022.'', prognozira Pekrun. I analitičar automobilskog tržišta Vajs računa sa postepenom normalizacijom tržišta najranije 2023. Već prošle godine su cene porasle. Prema proračunima DET-a Nemci su za kupovinu polovnog automobila u proseku izdvojili 14.730 evra, što je 19% više nego 2019. Poređenja radi, prema istraživanju dnevnog lista Frankfurter algemajne cajtung (FAZ) polovni automobil je 2001. koštao prosečno 8310. evra.

 

Vozila sa električnim i hibridnim motorima jeftinija

Nisu svi segmenti tržišta polovnih automobila pogođeni poskupljenjima. ''Kod električnih automobila ne vidimo rast cena'', kaže Vajs. ''Ovde su cene polovnih automobila i dalje pod pritiskom''. On objašnjava da novi automobili iz ovog segmenta imaju velike državne subvencije, a i da kupci imaju osećaj da kupuju zastarelu tehnologiju, pošto proizvođači ove automobile iz godine u godinu usavršavaju. Najskuplji su polovni automobili kod mesnih trgovaca i na virtuelnim platformama kao što su ''Auto1'' ili ''wirkaufendeinauto.de''. Povoljno se mogu kupiti polovni automobili na aukcijama ili putem privatnih oglasa. U tim slučajevima, kupci bi morali da se razumeju u automobile, inače bi neko mogao da im skupo proda lošu robu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...