Jump to content
FAS Goran
Dusman

Uvoz polovnjaka iz Evrope (norme, inicijative, katalozi...)

Recommended Posts

Mogu prodavci da dižu cenu koliko hoće, pitanje je koliko će kupci dati, ako naglo skoče cene, neko vreme će i prodaja stati, kada prodaješ auto a niko te ne zove, sve ti jasno. Pa kada ti dođe onaj jedan u nedelju dana da ga pogleda, i da ponudu 20% manju, al pare na sunce, svako reaguje na svoj način.

Ja sam propustio kupca za 200eur, pa uvati korona, pa prodadoh kola za manje para posle 6 meseci.

Da sam znao, našli bi se, ali nisam.

 

realno, će automobilima skočiti cena za 5%, max 10... ako sve bude kako pričaju,  mnogo od toga je samo novinarska patka, dizanje tenzije, naslovi, a posle se stari smire, i ništa od toga...

 

videćemo šta će od one priče oko tehničkih pregleda biti, DPF, katalizatori, itd

Edited by shuxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo cekam da mi izracunaju carinu za jedan Juke za koji znam da je bila oko 600€. 

Javicu koliko je sada a sto se tice ponude i potraznje samo je bitan prelazbi periof i dok se ne rasprodaju ova kola po starim cenama a onda ce se vec navici na ove nove cene i bice sve kao i pre. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za kola do 2007 lnisu veliki skokovi ali za mladja carina zasad ide progresivno duplo pa navise. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pre neki dan pitah za jednu merivu 2008 isto 200e skuplje... zavisi i od auta do auta ne samo godista

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da ljudi ovo nece primetiti/osetiti, ne zato sto promena nece biti, vec zato sto one nisu lako opipljive za prosecnog coveka.

 

Ovo osecaju pre svega preprodavci i drugi ljudi u poslu, pa posto i retko ko od preprodavaca sam uvozi auto, vec je druga-treca ruka, obicno sad svi ovo koriste kao izgovor da dignu cenu, pa njih medjusobno to tangira.

Da nema price, a i naslova u novinama, ne bi ljudi ni skapirali.

 

Npr. plasticno da kazem, ko gleda automobile od 3000e, nisu svi automobili 3000, nego gleda u rasponu od par stotina evra +/-, a sad i dalje ce biti automobila od 3000e, neki ce biti 2800e, neki ce biti 3300, nema tu utiska poskupljenja,

 

Sa druge strane nema procentualno mnogo ovih sto kupuju polovnjake od vise desetina hiljada evra, pa iako ce oni najvise osetiti uslovno receno, cine mali procenat, a i kod vrlo mladih i skupih automobila drasticno brze pada cena nego obicnim/prosecnim automobilima, pa ako je neko resio da izdvoji vise desetina hiljada za polovan auto, onda ce za par meseci recimo auto koji hoce kada padne cena uzeti taj auto, 3 meseca stariji nego sto je hteo :) 

 

Mozda ovo bude i dobro na duze staze, jer ce stititi cenu domacih tj. vlasnickih automobila, nije bitno dal je auto originalno odavde ili iz uvoza, 1000e uloziti u v.servis, gume, registraciju itd ode kao nista, a onda ti ubijaju cenu krsevi iz uvoza.

 

Ako poskupe krsevi onda se jaz izmedju njih i vlasnickih automobila moze produbiti, sto je u neku ruku dobro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može se zakljuciti da raspon cena automobila u oglasima (u zavisnosti od stanja i opreme) prevazilazi ovaj porast cena carine. Plastično, za auto do 3000e sad je carina poskupela za tipa 100-200€ a isti automobil se nalazi od 2500-3500€. Model koji se nalazi za 10.000e se nalazi u oglasima se može naći od 9-12.000€ npr a recimo ovo poskupljenje carine je tipa 1000-1500€ za tu klasu...
Svakako zakon ponude i potražnje napravi balans cena... ovo uvećanje carina će možda dovesti do nekog smanjenja uvoza a samim tim i ponude a ako potražnja i poraste, mora i cena da ide gore i obrnuto, sve i da nije uvećana carina. Jing-jang.. ako uvećanje carine bude Jing možda Jang bude povećanje kvaliteta ponude polovnih automobila jer ne znam da li može nize od ovog sad, kad su u pitanju uvozni primerci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plus sto su npr farbari i limari opet digli cene na osnovu repromaterijala koji je navodno opet poskupeo. 

Pre neki dan je kolega reko da je uzeo auto od farbara koji mu je rekao 280€ i to je sad ta cena a sledeci put mora biti vise. 

To samo znaci da ce se sve manje uzimati ta kola za farbanje jer postaje neisplativo dok ulozis u farbariju. 

Bar ovima koji su do sad uzimali takva kola taj posao je sve manje zanimljiv. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja to podržavam. Ako neko ceni svoj posao, ulaze u svoj posao, radi svoj posao kvalitetno i treba da ga naplati. Drugačije ne može da obezbedi sebi bolji život i veći komfor.
E sad, da li će moći da naplati koliko ocekuje, to je veliko pitanje jer ne zavisi sve od njega pa tako ni od tog farbara..
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

slazem se da se porast cene kod jeftinijih i starijih kola nece ni osetiti i pitanje dal ce ga i biti, tj hoce kod onih koji su i do sad radili na neku sitnu zaradu od tih 200e pa sad moraju da dignu cenu ali ko je imao vecu zaradu tih 100-200e ne menjaju bitno stvar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/23/2021 at 8:13 PM, Dule 021 said:

Za kola do 2007 lnisu veliki skokovi ali za mladja carina zasad ide progresivno duplo pa navise. 

2008 mlad auto :lol::lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda glupo pitanje, ali zar kola proizvedene u EU nisu oslobodjena placanja carine?

Kada bih hteo sad da uvezem neki auto iz Svajcarske sta bih na kupovnu cenu pored transportnih troskova trebao da platim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa to i nije carina nego porez ali svi to zovu carina, ukinuta je za vozila iz EU a i CH je usla u tu listu iako nije EU, sad se carina placa samo na vozila koja nisu proizvedena u evropi, tako da osim americkih vozila mali broj japanskih spada tu posto vecina japanaca se sklapa u evropi.

sto se tice troskova imas troskove oko te carine tj poreza i spediterske usluge i homologaciju koja ej fixna za sva vozila i iznosi 120e, a za ove usluge oko spedicije ne znam tacno detalje posto meni kao i vecini koji uvoze sve to zavrsavaju ovi sto mi dovoze kola

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro će ponovo biti moguća registracija starih automobila iz uvoza

 

oldtajmeri hipodrom.jpg

 

Konačno će ponovo biti dozvoljena registracija oldtajmera iz uvoza koja je stopirana još u decembru 2018. godine. Tada je Agencija za bezbednost saobraćaja, zbog sumnji da je bilo raznih zloupotreba sa izdavanjem dozvola i da su status oldtajmera dobijala i vozila koja to nisu, prestala da im izdaje potvrde o homologaciji, a bez kojih se ne može obaviti tehnički pregled.

 

Uskoro će biti usvojene još ranije predložene izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja kojima se celokupan posao u vezi sa oldtajmerima poverava upravo Agenciji za bezbednost saobraćaja. Umesto Srpskog saveza za istorijska vozila, sve neophodne dozvole, uključujući i dozvole koje određuju status oldtajmera, izdavaće Agencija koja će formirati i bazu podataka vozila od istorijskog značaja. Takođe, Agencija će imati nadležnost i da oduzme ili poništi neke postojeće potvrde o statusu oldtajmera, ukoliko utvrdi da nisu izdate u skladu sa propisima i da su dodeljene za automobile koji ne ispunjavaju uslove da se nazovu vozilima od istorijskog značaja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Carina podigla cene polovnjaka za 30%, jeftiniji novi automobili postali privlačniji

 

98521-polovnjaci.jpg

 

Posle primene novih carinskih stopa, polovna vozila su poskupela za 30%. Polovni automobili su poskupeli i u Evropskoj uniji, a zbog pandemije otežano je njihovo dopremanje. Zbog poskupljenja polovnjaka raste interesovanje za kupovinu jeftinijih novih automobila.

 

Kako prenosi RTS, jedan od prodavaca polovnih automobila na Bubanj potoku objašnjava da nema vremena da 14 dana sedi u karantinu da bi kupio nekoliko automobila u Švajcarskoj. Zbog toga je, kaže, angažovao rođaka koji tamo radi da mu šalje vozila. Međutim, šleper putuje i do 20 dana, tako da i to otežava promet vozila. Primena kataloških cena dodatno je poskupela automobile. Zbog poskupljenja carine od 98%, cena automobila sada je viša 30%.

 

''Otprilike će za vozila za koja je carina bila 400 evra, biti 800 - znači poskupeće za toliko'', objašnjava jedan od kupaca na Bubanj potoku. Prodavci sve manje uvoze i počinju da se bave drugim poslovima. Držanje auto-placeva nije više tako unosan posao, a kupcima poručuju da što pre kupe vozilo jer uskoro neće imati šta da pazare. ''U celoj ovoj priči najbolje prolaze servisi. Uvezeno je mnogo nekvalitetnih vozila i sad se pojavila situacija da servis košta kao pola vozila, naprimer kod Punta, Corse i tome slično.''

 

Nejasna je situacija sa uvođenjem merenja izduvnih gasova, pa se umesto starijih automobila (proizvedenih od 2000. do 2010. godine), koji su na Zapadu već reciklažani materijal, prešlo na uvoz novijih vozila od 2014. godišta. Kupaca za ovu kategoriju je više jer je izvesnije da će takva vozila proći tehnički pregled. Sada koštaju od šest do devet hiljada evra i približili su se ceni jeftinijih novih automobila, pa se kupci sve češće odlučuju za njih. To potvrđuje i podatak da je u prva tri meseca ove godine za 8% porasla prodaja novih vozila fizičkim licima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polovnjaci sve skuplji, raste potražnja za elektro i hibridnim vozilima

 

fiat 500 hibrid 002.jpg

 

Kako prenosi RTS, u Srbiji je za prva četiri meseca ove godine registrovano oko 9.500 novih vozila, što je oko 23% manje nego 2019. godine, kada je bilo moguće organizovati Sajam automobila. Veoma je teško praviti paralelu između 2019. i 2020. godine, kada smo tokom proleća bili potpuno zatvoreni, i ove godine kada se očekuje stabilizacija tržišta.

 

Prema rečima predsednika Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Milana Belina, tržište automobila je živo, lagano raste i postoji interesovanje kupaca. ''Što se tiče popularnosti modela, ona je na sličnom nivou već nekoliko godina, izdvojilo se nekoliko brendova najinteresantnijih za naše kupce, a to su: 'Škoda, Fiat, Kia, Hyundai i Dacia, dakle oni koji nude automobile nižeg cenovnog ranga i taj segent je najpopularniji jer je to ono što naši građani mogu da priušte kada je reč o novim vozilima'', rekao je Milan Belin.

 

Hibridna i elektro-vozila su prisutna kod svih prodavaca automobila, ali nove tehnologije neminovno podižu cene automobila, a kako sada stoje stvari, oni će biti sve skuplji i skuplji. Asocijacija automobilskih novinara Srbije izabrala je za automobil godine model Toyota Yaris, dok je u kategoriji hibridnih i elektrovozila izabran Fiat 500 hibrid koji se pojavio na našem tržištu, rekao je predsednik asocijacije automobilskih novinara Srbije. ''Korona je pokosila auto-industriju u Evropi i da biste kupili novi automobil u Evropi čeka se i šest meseci. Mi trenutno u Srbiji imamo lager određenih modela, ali da bi uvoznik naručio nove automobile i da bi ona došla ovamo, potrebno je ogromno vreme jer svi zavise od kineskih delova'', rekao je Milutinović.

 

U našoj zemlji postoje subvencije za elektro i hibridna vozila koje nisu male, 5.000 evra za elektrovozila i 2.500 evra za hibridna vozila. ''Mi smo sa resornim ministarstvom razgovarali o promeni postojećih propisa kako bi što više hibridnih vozila steklo uslov da mogu da dobiju subvenciju, jer to je budućnost'', kaže Belin. U Evropi je udvostručena prodaja električnih automobila, čak je prodato više takvih automobila nego u Kini koja ima 200 fabrika koje proizvode elektro-automobile. ''Najviše su profitirali oni koji proizvode novu tehnologiju i koji mogu da je isporuče, a to su velike kompanije koje proizvode elektrovozila i koja ih prodaju skupim skandinavskim zemljama. Skandinavija je skoro potpuno zabranila prodaju automobila na goriva koja sagorevaju jer grade podvodne tunele koji će biti bez ventilacija i sve će ići na elektriku, a subvencije države za kupovinu takvih automobila su velike''.

 

Kada je reč o polovnim automobilima, uvoz takvih automobila je poskupeo za oko 30% i ima ih sve manje. To su automobili stari od 10 do 15 godina od par hiljada evra, i njih je sve manje u Evropi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poslah bas juce upit/ispunih onlajn obrazac preko jedne spediterske kuce..cisto da vidim koliko bi me izasao uvoz za odredjeni auto..nije strasna cifra. Bojao sam se da ce biti znatno vise.

Iznos je oko 1700 evra,ali ima i speditera sa jefinijom uslugom. Samo sam zeleo okvirnu kalkulaciju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvini ali po starom ja sam 3008 s kraja 2015 ocarinio za 71000 dinara i tu jos imam trosak spedicije i homologacije sto je jos 170€. 

Zavisi naravno i koji auto hoces da carinis ali razlika je bas velika. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, Decak Iz Vode said:

Iznos je oko 1700 evra,ali ima i speditera sa jefinijom uslugom. Samo sam zeleo okvirnu kalkulaciju.

Ako nije tajna koje je godiste automobil i priblizna cena istog? Koliko sam cuo iz prica poznanika, za starija vozila poskupljenje je svega par procenata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...