Jump to content
FAS Goran
Dusman

Uvoz polovnjaka iz Evrope (norme, inicijative, katalozi...)

Recommended Posts

Cene polovnih automobila poprilično rastu

 

213207-polovni cene.jpg

 

Za kupovinu polovnog automobila u Nemačkoj je prošlog meseca prosečno potrošeno 22.258 evra. Portal AutoScout24 je utvrdio da su cene porasle za oko 1.000 evra u odnosu na prethodnu godinu.

Prema indeksu cena polovnih automobila, najviše su porasle cene u segmentu polovnih luksuznih automobila. Ovde su cene porasle na prosečno 56.055 evra i tako su bile 3% više nego prethodnog meseca. Razlog povećanja? AutoScout24 pretpostavlja da je neprekidna velika potražnja za polovnim automobilima razlog povećanja cena. Uz navedeno, javlja se i manjak ponude. Uz to se nude i sve mlađi, noviji polovni automobili koji su zbog toga i skuplji. Još jedan razlog porasta cena polovnjaka je sve veća ponuda polovnih električnih vozila, a ona su takođe skuplja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

E,sad imam jedno (pravo) pitanje na koje mi zaista treba precizan odgovor.
Listajuci njihove oglase na Autoscout (na Mobile to nisam nasao,ali ne sumnjam da je isto) primetio sam da je u pojedinim oglasima oznacena 'bruto' cena a odmah ispod nje stoji naznaka o povratu poreza (19% ili 21%). Opet,u mnogim oglasima toga nema. I u jednom i u drugom slucaju to su oglasi tzv.handlera (auto-kuca i placeva) dok kod privatnih prodavaca to nisam nigde uocio.

Iz ovoga proisticu dva pitanja:
1) Zasto je ta 'opcija' naznacena samo u nekim oglasima,a ne u svim?
2) Da li ja kao fizicko lice sa srpskim pasosem imam pravo na povrat tog dela novca (tih 20-ak posto ili manje) i kako se to ostvaruje?

Eto,ako neko zna da pojasni ili da linkuje tekst u kojem se sa tim mogu upoznati.
Zahvaljujem :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ti znaci da je auto bio firmin i da ima povracaj PDV-a kad se izveze iz drzave. 
Ti platis punu cenu ali kad izlazis iz drzave overavas papir da si ga isterao i sledeci put kad ides opet u tu drzavu onda tek mozes da dobijes te pare. 
Uglavnom tako ide ali sam cuo i nesto drugacije varijante ali opet ne platis odmah manje. 
Nisam bio vise od 10 godina preko da kupim auto pa je verovatno nesto i drugacije. 
Inace je juce odrzan sastanak carine i nisu odobrili bilo kakvo umanjenje a to vazi za kola iznad 2010 tj za sva ali ce ta iznad 2010 da skoce samo tako. 
Primera radi Mercedes E 2017 je ranije mogao da se ocarini za 1700€ a sad je to 4000. 
Drugar je uvezao kamioncic 2003 i sad je skuplji za 450€ trosak carinjenja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato sto ce se za poresku osnovicu uzimati kataloska vrednost AMSS-a, a neka izmisljena cena za taj auto.
Recimo kupis auto za 10k, oni su taj auto mogli da provuku na carini da je placen recimo 5k i na tu cenu ide porez. (Umesto na 10k ili koja je vec kataloska vrednost tog vozila)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog toga sto su koriscene povlastice za umanjenje carinske osnovice na sva vozila umesto samo na pojedina. Najvatali su carinsku mafiju (kao da za to nisu vec znali) jer je jedan iz vrha hteo svoj deo kolaca pa nije dobio i onda ih je pohapsio i sad nema vise povlastica. 
Sad ce cene za mlada kola da skoce poprilicno gore a tek ova skuplja od 10000 ce da idu 1000-2000 gore. 
Carina nece da popusti tj ti iz vrha a to vam je otprilike kao kad su sad dozvolili da se kucaju pus brojevi i sad cekas po 2 meseca da dodjes na red a placas ukucavanje 30000 dinara dok je pre toga bilo 5700 dinara.  
Bas lepo sto su nam dozvolili...

Skile i ono je bila cena iz kazaloga AMSS ali najniza moguca koju su ovi iz carine gutali ali sad vise nema toga i carini se po maksimalnoj ceni jer su ukinuli povlastice da bi se carinili po toj najnizoj ceni. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad ce biti zanimljiv period. Pretpostavljam da ce se uvoz malo smanjiti jer ima automobila koji su vec uvezeni i ocarinjeni i koji su cenom konkurentniji od onih koji tek treba da se carine. Logican rezultat mi je da se uvoz znacajno smanji dok se ne prodaju ti vec ocarinjeni automobili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar (prodavcu) nije logičinije da podigne odmah cenu i onim vozilima koji su ranije uvežena i ocarinjena "po starome" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodavci su cekali nekih 10 dana da vide da li ce da popuste takve odrdbe ali nista od toga tako da se moze ocekivati skok cena vozila koja su vec tu. O tome vec uveliko pricaju i za koji dan ce dosta njih dici cene svidelo se to vama ili ne. 
Ja da nisam prosle nedelje dobio kaparu za 3008 digao bi ga samo tako sada i to za 1000 gore jer sam platio carinu 600€ a sad ce biti i 2000.  
U svakom slucaju sad ce biti prelazni period tokom kog ce narod morati da se nauci na redovne cene. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Dule 021 said:

U svakom slucaju sad ce biti prelazni period tokom kog ce narod morati da se nauci na redovne cene. 

Stara domaća praksa, kad ne znaš kako, ti udari po džepu krajnjeg kupca.

Šta se dešava sa novim autima, jel ista priča i za njih?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa majku mu staru, valjda ima i tržište polovnih automobila unutar granica. Ionako većina ljudi tvrdi da se uvoze leševi koji se sredjuju i prodaju. Ovako se možda podigne kvalitet polovnih automobila u oglasima. Teze će se uvoziti jer će se teze prodavati...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakle,ako sam dobro razumeo pricu..

Ukoliko sam pikirao auto godista 2014-2016 i ako sam po dosadasnjoj kalkulaciji trebao da ga platim (sa svim dazbinama) 10-11 hiljada evra,od sutra cu ga platiti 12-14 hiljada?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto noviji sve skuplja carina a generalno vazi za vozila iznad 2007 dok ce do te godine ici od 50 do 250€ gore. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mogu reci da sam se nesto udubljivao u pricu i promisljao,ali valjda je svima u interesu da imamo mladji vozni park..? Povecanje kupovne moci i poboljsavanje zivotnog standarda je nasigurniji/najlaksi put ka tome,ali ovakvo podizanje carina za mladje aute je efektan auto-gol. No,logika i zdrav razum ovde odavno ne stanuju...

Ponekad mislim kako je nekome maltene u interesu da ljudi nastave masovno da odlaze odavde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je na politickoj osnovi jer su se medjusobno poklala dva lika u vrhu oko dela kolaca  i onda je doslo do ovoga. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, voodoons said:

Pa majku mu staru, valjda ima i tržište polovnih automobila unutar granica. Ionako većina ljudi tvrdi da se uvoze leševi koji se sredjuju i prodaju. Ovako se možda podigne kvalitet polovnih automobila u oglasima. Teze će se uvoziti jer će se teze prodavati...

Dobro ocuvani automobili imaju lepu cenu i preko.

 

Inace, carina je poskupela za sve ne samo za automobile, znam da je neka nova SNS garnitura postavljena i da klepaju ko sumanuti. Supruga radi za jedan brend koji prodaje odecu online pa je i njih strefilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad budu poceli sa radom onda ce primeniti novi zakon.

Samo ne znam sta ce biti sa onima koji su predali papire dok je bio stari zakon, a oni naprasno stopirali sve.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je vec krenulo ali niko nece da carini i stoje magacini koji se polako pune a kola ne izlaze jer se i ne carine. 
Odrzavaju sastanak svaki dan i nece da puste da bude umanjenja. 
I ja cekam jer mi je stigao jedan Juke 2012 za kog je carina trebalo da izadje oko 600-650€ a sad po novom je duplo vise. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polovnjaci poskupljuju najmanje 30%, koji su razlozi?

 

213281-polovni rts.jpg

 

Polovni automobili u Srbiji ovoga proleća poskupeće najmanje 30%, kažu stručnjaci. Razloga je više, carina je promenila tarife, sada se moraju uvoziti isključivo vozila koja zadovoljavaju ekološke standarde. Zbog korone težak je pristup kupovini polovnih vozila na zapadu, jer su i tamo skupa, piše RTS. Prosečan Nemac, kažu stručnjaci, sada vaga da zadrži stari provereni automobil ili da kupi star dve do tri godine, jer su redovi za čekanje za pojedine nove modele i do šest meseci.

 

Nema više prevare s papirima, naročito za automobile starije od 2010. godine. Svi će, bez obzira na stanje, biti procenjeni po katalogu AMSS i to će poskupeti bar za 20%, jer su, na primer, za automobile iz 2006. donošeni overeni računi na 500 do 600 evra, što je upola manje. ''Svi smo čekali da s početkom korone padnu cene automobila, međutim, od prošle godine do danas vozila permanentno poskuplju, a sada imamo još jedan dokaz za to-isporuka novih automobila je usporena'', kaže inženjer Jovan Radić, ekspert za uvoz vozila sa tržišta Evropske unije.

 

Rešenje postoji, onaj ko želi da kupi dobar, očuvan i servisiran automobil treba da ode do ovlašćenog uvoznika i kupi automobil iz sistema staro za novo. Time plaća nešto višu cenu, ali neće imati glavobolju zbog izduvnih gasova i garancije. ''Ja mislim da je najbolje da se kupi automobil koji je kupljen ovde, u domaćoj prodaji, kao nov auto, jer u tom slučaju dobijate njegovu celu istoriju, dobijate servisnu knjižicu znate gde je održavan i kako je održavan i to je mnogo bolja varijanta za kupovinu polovnjaka nego uvoz onih automobila iz inostranstva čiju istoriju ne znamo'', ističe inženjer Dušan Cincar, automobilski analitičar.

 

Još jedna interesantna stvar, kažu eksperti. Uvoze se veoma luksuzni polovnjaci koji prelaze 50.000 evra. Na primer, njih je u poslednje vreme čak 30% u ukupnom uvozu, jer se svi boje da će se do njih ovoga leta teško dolaziti. Dažbine su sada manje za njih, a stari do pet godina sa evro 5 normom, mogu se lako naći po povoljnim cenama.

 

Polovnjaci u Srbiji poskupljuju iz dva razloga

 

Polovni automobili poskupljuju jer se naplaćuje realnija carina na uvoz u Srbiju, rekao je predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Milan Belin.

''Od pre 15-20 dana na carini se primenjuje katalog o vrednostima polovnih automobila AMSS umesto da se carine po navedenim vrednostima u ''ulaznim'' fakturama u kojima su prodavci određivali vrednost, a ona je bila niža od stvarne'', rekao je Belin za Betu. Dodao je da je AMSS i do sada imao katalog vrednosti polovnih automobila koji je svake godine korigovao, ali iz nepoznatih razloga nije primenjivan na carini. Na cenu će, kako je rekao Belin, verovatno uticati i odluka Nemačke da za polovna vozila daje garanciju od godinu dana.

 

Polovnjaci su, prema njegovim rečima skuplji i zato što su više traženi zbog manje ponude novih automobila, čija je proizvodnja usled pandemije otežana zbog nabavke repromatetijala iz Kine. Belin je rekao da je prodaja novih automobila u prva tri meseca u ovoj godini povećana za 9.5%, odnosno za 500 komada u odnosu na isti period 2020. godine. Najtraženiji automobili su oni koje proizvode Fiat, Škoda, Citroen, Dacia, i koštaju od 10.000 evra do 15.000 evra, a od luksuznih Mercedes, BMW i Audi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Dule 021 said:
Sve je na politickoj osnovi jer su se medjusobno poklala dva lika u vrhu oko dela kolaca  i onda je doslo do ovoga. 

 

Ma kakva dva lika, meni ovo liči da je državna kasa prazna zbog ovih subvencija i svih mogućih državnih poklona i davanja a i likova koji dobijaju plate u 5 firmi a nema ih ni ja jednom poslu pa su u uvozu polovnjaka našli prostora da popune rupe.

 

Sad je Dule red na prodavce polovnjaka da protestuju ispred Vlade, blokirate saobraćaj i šta sve ne, za dobrobit svih nas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valjda to treba vi sami da uradite da bi dobijali povoljnije kola? 
Ovako cete placati stalno sve vise a bez kola se ne moze i kome trwbaju on ce morati da kupi i samim tim plati vise. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...