Jump to content
FAS Goran
Dusman

Uvoz polovnjaka iz Evrope (norme, inicijative, katalozi...)

Recommended Posts

Ako kupujete polovno vozilo, ovo morate da znate

 

pocetnicke-greske-pri-kupovini-polovnjaka.jpg

 

Potrošači u Srbiji koji kupe polovno vozilo imaju za njega garanciju od najmanje godinu dana. Ukoliko u ugovoru o kupoprodaji nije posebno naveden nikakav garantni rok, onda se primenjuje zakonski od dve godine. To znači, da vlasnik u tom periodu ne treba da plaća nikakav servis, jer je prodavac dužan da sanira bilo kakav krupniji kvar ili nedostatak. Ovo u razgovoru za ''Novosti'' objašnjava Mladen Alfirović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije, ističući da kupci uopšte ne koriste ovo svoje pravo.

 

''Kod nas su prevladale navike koje su se prethodnih decenija ukorenile i teško ih je menjati, a to znači polovni auto se kupuje u viđenom stanju i odmah ide na generalni servis'', kaže Alfirović. U garantnom roku koji, ako se ugovori, ne može biti kraći od godinu dana, a ukoliko se ništa posebno ne navede u ugovoru onda je dve godine, vlasnik treba da vozi auto i da ne radi nikakav servis. Kada dođe do nekog kvara, onda se obraća trgovcu koji ima obavezu da to sanira. On dodaje da njihova organizacija dugo radi na informisanju i podizanju svesti potrošača o njihovim pravima, ali da to slabo ide, posebno kada su automobili u pitanju. Nebojša Ivanović iz jedne poznate auto-kuće, potvrđuje da kupci ne znaju da imaju pravo na garanciju. On navodi i da njihov centar obezbeđuje garantni rok od čak tri godine na motor i manuelni menjač, uz uslov da se vozilo servisira kod njih.

 

Srbija je direktivu EU koja se odnosi na period važenja garancije usvojila znatno pre nekih evropskih zemalja. U Nemačkoj je ovih dana pravu buru među trgovcima polovnih automobila izazvala najava o izmeni zakona koja predviđa to usklađivanje. Evropska pravila propisuju da svaki prodavac mora da daje garanciju od godinu dana, a ona je do sada u toj zemlji bila šest meseci. Nemački trgovci navode da im toliko dug rok stvara velike probleme i očekuje se da bi to moglo da dovede do skoka cena polovnjaka u toj državi za oko 10 do 20 odsto, ali i kraja prodaje starijih vozila. Ako dođe do takvog poskupljenja, odraziće se i na naše tržište, ali ne u velikoj meri, jer se kod nas korišćena vozila uglavnom uvoze iz Francuske, Italije, Švajcarske, Belgije...

 

''To će uticati na cene automobila koji u Srbiju stižu iz Nemačke, ili će prodavci odlučiti da promene dobavljače i da se preorijentišu na neku drugu zemlju'', objašnjava Ivanović. Mnogo više polovnjaka dolazi iz nekih drugih evropskih zemalja, jer su papirologija i sam proces uvoza jednostavniji, a i u Nemačkoj su skuplja korišćena vozila.

 

Pandemija pogurala cenu

Polovnjaci su na našem i tržištu EU poskupeli u odnosu na period pre pandemije. Sagovornici ''Novosti'' iz poznatih auto-kuća, Borko Čarkilović i Nebojša Ivanović, objašnjavaju da je glavni razlog za to značajno veća potražnja od ponude. ''U nabavci je zastoj, jer se vlasnici vozila u Evropi teže odlučuju za kupovinu novih, odnosno zamenu starih za nove automobile zbog okolnosti izazvanih pandemijom'', kaže Čarkilović. Ivanović ističe da procenat poskupljenja u odnosu na period pre korone zavisi od vozila. Na primer, polovnjak čija je cena ranije bila oko 7.000 evra, sada košta oko 500 evra više, dok je auto koji se kupovao za 15.000, skuplji za oko 1.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je malo neozbiljno preneti bez ikakvog komentara.

Kao prvo, odnosi se na kupovinu od pravnih lica registrovanih za trgovinu vozilima. Kao drugo, voleo bih da vidim gde bi ovoj volini prošla priča da ne mora da se radi servis (čak daje primer i dve godine).
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel može neko samo da potvrdi ovo ko je blizak pravnim licima koji prodaju polovne automobile? Kako se zakon o zaštiti potrošača odnosi na ovo?

Znam da je min saobrazni rok za novu tehničku robu 2god odnosno ne može biti kraći od 1god za polovnu (npr outlet roba). Kako je to kod automobila? Da li te neko uslovljava da moraš uraditi veliki i mali servis nakon kupovine ili ne (podrazumeva se da ga je prodavac uradio pre prodaje kako bi imao zadovoljnog kupca)? Jel varijanta ono "lažem te za stanje automobila (udaran je,  prešao minimum 500.000km, nije urađen veliki servis a za mali smo sipali najjeftinije ulje gradacije 10w40 iako treba 5w30...možda dodali aditive da se lepše čuje motor) i baš me briga ako ti ode neki deo jer, tobože, ti si kupio polovan automobil sa 187.000 koji je iz Beč iz Nemačku N O V   N O V, u savršenom stanju)?

Da ne bude zabune, ne prozivam sve prodavce već se vodim pročitanim informacijama sa interneta i baš me zanima ova tema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao prvo, zakon koji primorava pravno lice da polovan auto mora da se proda uz garanciju je blago rečeno "pucanj u prazno". Dakle, samo buka i dim...

To treba ostaviti prodavcu kao opciju: sa garancijom tačno preciziranom, isto kao i za nov auto. (Sa svim onim malim slovima u ugovoru i kupoprodaji) pa nek kupac čita i upozna se šta i kako kupuje. Da ne bude zabune da držim stranu prodavcima, jer sam i sam i prodavac i kupac- Nisam naravno za to da je kupac bez ikakvih prava. Naprotiv, treba prilikom prodaje da traži, tj sa prodavcem dogovori oko garancije i svega što u nju ulazi ili ne ulazi. Kažem, dogovori, ako je prodavac uopšte zainteresovan da garantuje za bilo šta na autu koga prodaje. I onda će se razbistriti malo situacija sa ovakvim ili onakvim prodavcima, tj automobilima. Ozbiljni kupci (oni koji traže kvalitetnije polovnjake) će verovatno izbegavati placeve i auta bez ikakvih garancija. I obrnuto-oni kojima je bitna cena....pa prazno 5 mesta, pa onda sve ostalo, biće verovatno zadovoljni što su za male pare našli NOV, FULL i TOOP auto...

U CH  npr, se zna kad je polovan auto sa garancijom od 20000km (ili 10000)ili godinu dana, u kom je stanju i koliko košta(čitaj kao prva ljubav) , a zna se i kad piše "u viđenom stanju", "takav kakav" i slično...

Da će svi prodavci morati da daju garanciju i to minimum godinu dana-skoro nisam čuo ništa što više zvuči utopijski. Ne iz razloga što je nemoguće doneti zakon, nego kako bi to u praksi  izgledalo. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se. Ne možeš nikoga prisiljavati na ovakve uslove, bar ne ovde i u ovakvim okolnostima.

To povlači mnoge stvari, cena kao prvo, a ovo tržište nije sposobno za tako nešto.

Malo su se oteli pa zaigrali neki "Asovi" kao i po mnogim pitanjima vezanim za Saobraćaj pa i šire.

Davno smo konstatovali da tamo sede neki ljudi koji nisu izašli na ulicu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rastu cene polovnih automobila

 

vw polovni.jpg

 

Cene polovnih automobila nastavljaju sa rastom. U odnosu na februar 2020. godine, u istom mesecu ove godine su porasle za ukupno 1%, oborivši rekord sa prosekom od 24.793 evra. Tu vest je objavio nemački portal za prodaju polovnih vozila Mobile.de. Na portalu su analizirane cene za ukupno 720.000 automobila koji su bili u prodaji ili su još u prodaji. Cene polovnih automobila neprestano rastu od jula prošle godine i sada su čak iznad vrednosti iz pretkrizne 2019. godine. Razlog za to je i činjenica da se u krizno vreme ljudi manje odlučuju za kupoviu novih automobila, i da su mnogi procenili da im je opcija vožnje u sopstvenom automobilu sigurnija od javnog prevoza.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Glupost jer ima i euro4 motora u 2001 godini sto znaci da odobravaju uvoz utomobila starog 20 godina. 

To je najbolje staviti do 10 godina starosti i iz godine u godinu otpadaju ovi stariji automobili. 

E sad sto to nekima ne odgovara pa ni meni to je drug stvar ali samo tako ce se podmladiti vozni park. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozni park će se podmladiti kad se iskoreni korupcija u Srbiji i samim tim pare odu na povećanje plata kojima će se kupiti novija vozila, umesto u džepove određenih ljudi.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ne znaci, posto cemo se tesko resiti te korupcije, da i dalje treba da se uvoze kola stara 20 godina. 

Ja sam ocekivao i da ce euro4 da ukinu sto bi bilo pametno. I ovako imamo kola vise nego sto nam treba. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci uz ukidanje euro 3 ide i poskupljenje carinjenja, sta li su sada smislili? Iz prve ruke od uvoznika, ceka samo detalje da dobije.

Inace slazem se da je euro 3 trebalo davno ukinuti, ima dovoljno pristupacnih vozila sa euro 4.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ocekujte jos veci skok cena jer kako su krenuli ocigledno ce se to desiti.

Ukidaju povlastice na carinjenje koje su mogle da idu na neka vozila a oni su koristili povlastice na svim vozilima  plus sto su pohapsili u Novom Sadu i Subotici neke likove na vrhu koji su iz carinske mafije. Sad se radi cistka i dobio sam info da ce se kola od sad cariniti prema Dekra katalogu a ne na nas katalog. Svakako dobro nece biti i sigurno ce cene ici gore sa carinom a automatski ce i krajnji kupac da placa vise. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Papiri za moj auto su predati jos u ponedeljak i naknadno mi je receno da ocekujem 200€ vece troskove po autu nego sto su trebali biti. To mi je rekao decko koji mi je dovezao auto i rekao da se raspitam kod speditera. Nemam reci..

Ne znam koliko je tacno i koliko ce se oduziti procedura.

Meni nije jasno kako nesto moze da se vodi po novom ako je predato/radjeno po starom zakonu...a i ja pitam gluposti u "drzavi" srbiji(namerno malim slovom).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trazi od speditera da raščlani sta tacno koliko kosta u ceni carinjenja, posto se ona sastoji od ulaznog carinjenja(10-20eur) , carine sa pdv-om, Amss potvrda i usluge speditera ( otprilike oko 100eur)  

Najverovatnije tih 200eur preko je jer su digli osnovicu , tj vrednost auta, pa spram toga i carinа,tj pdv ide gore. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni ta prica nikako ne pije vodu.

Koliko sam ja upoznat,svaki put na tehnickom pregledu se upisuje kilometraza. Kilometraza u velikoj meri odredjuje i cenu polovnjaka pa ako bi to bilo dozvoljeno onda bi svi vracali..nonsens i potpuna nelogicnost..cak sam cuo pricu da ako nekome prodas auto i dokaze se da si vratio kilometrazu - sleduje fina kazna.

A prica je potekla od jednog drugara koji inace zivi u Austriji i visu cenu polovnjaka u odnosu na Nemacku (sto se i meni cini tacnim,kad uporedim) upravo objasnjava takvim navodom..po meni netacnim. Ja bih pre rekao da na cenu uticu drugi faktori poput blizine/daljine,velicine trzista itd..

Eto,ispricah se ja sit sam sa sobom..kazu da nije lose..ali samo povremeno :rofl:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Decak Iz Vode said:

Da li neko moze da potvrdi ili demantuje da je u Nemackoj dozvoljeno vracanje kilometraze,tj.da nije kaznjivo?

Logika može, a može i Google. :D

Evo jedan tekst od pre skoro 7 godina gde se pominje trgovac polovnjacima iz Minhena koji je čekao suđenje jer je manipulisao sa kilometražama...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako rade vozila za export itekako se i u Nemackoj spustaju kilometri. 

Licno sam doziveo mada se ne uzbudjujem mnogo zbog toga jer prevashodno gledam auto pa tek onda kilometre. 

 

Edited by Dule 021

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što će reći da, nevezano za državu, ako ne sleduje neka kazna, ako nema straha od sankcije, mnogi se radije okreću prevari radi lakšeg sticanja novca... dok se kod nas ne uvede kažnjavanje za taj prekršaj, što to u osnovi i jeste, neće se ljudi lako manuti tog posla...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, Dule 021 said:
Ako rade vozila za export itekako se i u Nemackoj spustaju kilometri. 
Licno sam doziveo mada se ne uzbudjujem mnogo zbog toga jer prevashodno gledam auto pa tek onda kilometre. 

Čovek pita da li je DOZVOLJENO a ne da li rade to.

Nije dozvoljeno naravno.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, neshaoct said:

Logika može, a može i Google. :D

Evo jedan tekst od pre skoro 7 godina gde se pominje trgovac polovnjacima iz Minhena koji je čekao suđenje jer je manipulisao sa kilometražama...

Htedoh da napisem upravo i to da ukoliko se dokaze prevara,prodavac ne samo da ce biti kaznjen vec ce morati da refundira ceo iznos placen za auto..ali posto nisam bio siguran da je tako onda sam to preskocio..ali evo tekst to upravo potvrdjuje.

I da,znam i ja da se i tamo vracaju kilometraze. Nisam rekao da se to ne radi,ali verovatno je kupac malo mirniji kad zna da ce pravna drzava to sankcionisati,a sama pretnja sankcijom je ujedno i prevencija da se to ne cini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...