Jump to content
FAS Goran
Dusman

Uvoz polovnjaka iz Evrope (norme, inicijative, katalozi...)

Recommended Posts

Kontaktiraj neku špeditersku agenciju. 

Pošalješ im  saobraćajnu dozvolu i ostalo od papira šta traže i deo papira te čeka kod njih na granici. 

Nakon prelaska granice upućuju te u carinsko skladište i za par dana dobiješ carinsku deklaraciju, potvrdu abs a i ostale papire potrebne za registraciju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polovni automobili postaju sve skuplji

 

211109-polovni cene.jpg

 

Nemačko tržište automobila je u januaru palo za 30% zbog pandemijskih mera i ekonomske neizvesnosti. Trenutno raste samo e-mobilnost koju finansira država, dok sa druge strane polovni automobili postaju znatno skuplji. U proseku, kupci trenutno moraju da plate polovni automobil oko 800 evra više nego u januaru u 2020. godine (to pokazuje i grafika AutoScouta24).

 

Indeks cena polovnih automobila, skraćeno AGPI, zabeležio je rast cena polovnih automobila već krajem prošle godine, dok je na početku ove godine to ponovo i značajno premašeno. Ako se pogledaju segmenti vozila, poskupljenja su uglavnom zabeležena za male automobile i vozila srednje te više srednje klase gde je rast cene od 3% ili 4% postao jasan. Mali automobili u proseku koštaju 11.344 evra, vozila srednje klase 21.376 evra, a automobili više srednje klase čak 27.958 evra. Svi ostali segmenti kretali su se u proseku sa rastom cena do najviše oko 2%. Izuzetak su kombiji i minibusi koji su pojeftinili za gotovo jedan procentni bod. Kriva cena je bila slično konstantna unutar starosnih segmenata. Ovde su vozila zabeležila maksimalni rast cena od oko 1%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sumnjam da ce se poskupljenje preneti i na nas, barem u segmentu cena gde smo mi (citaj siroti meksicki misevi). Ako se i  prenese, ne znam ko ce bilo sta da kupi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pita me drugar ...

Ako se neko vozilo još ne uvozi u Srbiju uopšte ni kao novo ( nova Honda Jazz i električna Honda e ), ako bi on to u inostranstvu kupio kao polovno, da li to može da se uveze u Srbiju kao bilo koji drugi polovnjak (koji model se kao nov uvozio u Srbiju, pa mu je uvoznik bio odradio i homologaciju ) ili on tu onda ima neki problem ( i dodatni trošak ) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali, možda se nekada uvozila u Srbiju. Ona se pravi već skoro 10 godina. Svaki novi model, kada ga uvoznik uvozi, prvi put (pre početka prodaje) prodje proces homologacije (izvrši pregled Centar za motorna vozila Vinča ili neko sličan), zar ne? I to plati uvoznik. I na to ( tu homologaciju) se posle "kače" i oni koji uvoze takve polovnjake. Bar ja tako mislim. Ali, šta ako se nešto nikada nije kao novo uvozilo, a ti hoćeš da uvezeš polovnjak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

 

Ukoliko se radi o uvozu novih vozila potrebno je prilikom carinjenja posedovati i ispravu o homologaciji koju izdaje Agencija za bezbednost saobraćaja.

Ova isprava nije potrebna za uvoz upotrebljavanih vozila.

Upotrebljavana vozila su ona vozila koja su bila registrovana i od čije je prve registracije prošlo najmanje 6 meseci.

klik ovde

 

Minimum euro3 (po Uredbi o uvozu motornih vozila, klik ovde), i najmanje 6 meseci auto mora biti registrovan u Evropi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg EmisijaSAT: Da li se isplati kupiti električni polovnjak?

 

Proveravamo da li se isplati kupiti polovan električni automobil, koji su mogući problemi, ali i koliko košta održavanje jednog takvog vozila.

Detaljno objašnjavamo i kakvi sve punjači postoje i koliko ih ima u našoj zemlji...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam jednu zanimljivu situaciji pa bih voleo da cujem misljenje iskusnijih da ne smaram drugara na privatnim porukama. Naime za one koji prate konacno sam kupio auto.

Auto je iz uvoza i cekam da stigne za nekih 10-ak dana.
E sad posto je to Honda na njih se placa carina i pdv ako su iz Japana dok za one iz UK samo pdv. Medjutim desio se Brexit pa onda se placa sve i na ove iz UK dok ne sklope sporazum. Ali ono zanimljivo neki iz SU mi kazu da su troskovi sa AMSS oko 550€ dok iz BG mi traze skoro 700€.

Sta ciniti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Carini u Su kao i cela zemlja

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, clover said:

Sta ciniti?

Preracunaj kako se i prevoz uklapa u sve to. Da li ideš ti po auto na carinu, da li ti dovoze na adresu.... možda te izadje isto ako si iz Bgd, npr. pa ti je carina blizu, a ne u SU. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/10/2021 at 9:53 PM, neshaoct said:

@moron

 

Ukoliko se radi o uvozu novih vozila potrebno je prilikom carinjenja posedovati i ispravu o homologaciji koju izdaje Agencija za bezbednost saobraćaja.

Ova isprava nije potrebna za uvoz upotrebljavanih vozila.

Upotrebljavana vozila su ona vozila koja su bila registrovana i od čije je prve registracije prošlo najmanje 6 meseci.

klik ovde

 

Minimum euro3 (po Uredbi o uvozu motornih vozila, klik ovde), i najmanje 6 meseci auto mora biti registrovan u Evropi.

I onda ti gospoda iz AMSS ili nekog drugog ispitnog mesta kažu:Mi takav auto nemamo u bazi podataka, aj ti lepo izvadi potvrdu proizvodjača (svuda oko 100eur) , pa ćemo onda da ti damo  potvrdu. Umesto da Agencija za bezbednost saobraćaja ima uvek azuriranu  bazu podataka, koju sama apdejtuje, ona od to traži od nas da radimo ono što oni ne rade. 

Najveći propust u celom sistemu, a ujedno i apsurd je da AZBS nema bazu podataka iz koje se auto učitava i upoređuje sa autom koji je u procesu dobijanja potvrde, već to sve prepusta svojim marionetskim firmama:AMSS, Fakultet tehničkih nauka, Mašinski fakultet...koja svaka za sebe ima kataloge, liste auta koji su ušli u Srbiju....i ne deli ih ni sa kim više. 

Uvezao sam C3 Picasso 2017.godine 1.6benzinac, i AMSS mi je tražio potvrdu proizvođača da bi mogli s nje da prepisu podatke i izdaju potvrdu. Do tad, kako su rekli takav auto  oni nisu "radili". 

Ili skoro za skuter na Fakultetu tehničkih nauka u NS-Nemamo ga u bazi. Traži od Kymca potvrdu proizvođača, pa ćemo dalje. 

A , suludo je što to traže jer se isti takav prodaje od 2010 god u Srbiji.

I onda lepo 5000din za parče papira, kojim ce neko verovatno nekad da obriše d....

Poenta je:zašto bi mene trebalo da bude briga da l ga imaju ili nemaju u bazi podataka, auta....Ja moram da plaćam za nešto što njima treba. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Preracunaj kako se i prevoz uklapa u sve to. Da li ideš ti po auto na carinu, da li ti dovoze na adresu.... možda te izadje isto ako si iz Bgd, npr. pa ti je carina blizu, a ne u SU. 
Da..pretpostavljam da ne mogu da ga registrujem na BG table dok sam u SU vec moram da ga slepam do BG-a pa onda registracija. U tom slucaju bolje da ga carinim u BG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pod A:Ako pricas o probnim tablicama, one se vade u mestu gde je auto carinjen. Iskljucivo. 

Još jedna kapitalna glupost srpskog zakona. 

Ja ni za jedan auto kog prodajem u NS, ne mogu u NS da vadim probne tablice. Mogu da odem u Suboticu i izvadim ih. Koja nebuloza. Zar nije poenta da auto dobije probne tablice najblize policijske uprave? Kakve veze ima sto je auto u NS fizicki, a carinjen u SU?

 

Pod B:ako pricas o regularnim tablicama.  Mozes da registrujes auto na BG table iako je auto u SU. Odradi tehnicki na tvoje ime u SU,(,idi sam ili ako imas nekog jos bolje). Svi papiri sa carinjenja, naravno sa Amss potvrdom+tehnicki+faktura na tvoje ime. Sa svim tim odes i predas za tablice. Dobijes tablice i pravac ides za auto u SU. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites




Pod B:ako pricas o regularnim tablicama.  Mozes da registrujes auto na BG table iako je auto u SU. Odradi tehnicki na tvoje ime u SU,(,idi sam ili ako imas nekog jos bolje). Svi papiri sa carinjenja, naravno sa Amss potvrdom+tehnicki+faktura na tvoje ime. Sa svim tim odes i predas za tablice. Dobijes tablice i pravac ides za auto u SU. 


Na ovo sam mislio. Samo sto bih morao 2x da idem za SU. Po papire i posle sa tablicama po auto. Jedino da vidim sa spediterom da li bi papirologiju poslao postom pa kad dolazim sa tablicama da platim...mada bice da nece moci tako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može ti špediter sve poslati poštom e sada da li će ti verovati da ćeš mu platiti iskreno ne verujem ali postoje razni načini slanja novca ili uplate na račun. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni su transporter i spediter uvezani, da tako kazem. Kad mi auto stigne u NS, pare za carinu sa amss dam transporteru. On ih da spediteru. Drugari su,pa se ne cimam oko toga. 

Probaj i da mu platis sve preko računa, u dinarima. A za dovoz u Bgd, dogovori sa transporterom da ti "spusti" auto do tehnickog gde ces da reg.auto. Vidi sta kosta, saberi se pa se oduzmi :yes

3 minutes ago, Zvezdo said:

Može ti špediter sve poslati poštom e sada da li će ti verovati da ćeš mu platiti iskreno ne verujem ali postoje razni načini slanja novca ili uplate na račun. 

Pa, da. Ako  to upali, samo da mu neko odradi tehnicki i posalje postom. 

PS: sve ovo radis u svojoj reziji ili ti je neko nasao auto, prodao ti...ubedio da kupis...?

Neko bi trebao da vodi ceo slucaj, ako (već) placas neku uslugu. Ne bi trebalo da te ostavi na pola puta u fazonu:doterao sam ti ga u Suboticu ili gde već....dalje se snadji. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Sad mi je dosta jasnije. Hvala!

Samo jos jedno pitanje. Koliko izadje AMSS pregled i/ili homologacija? Jel to posebno za svaki auto ili generalno? Auto je 2010god 73KW 150kkm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za tako malu razliku se ne vredi cimati i u SU se carine uglavnom skuplja kola gde se zna ustedeti solidno vise.

Ocekuje se i poskupljenje novih automobila koji se proizvode u Engleskoj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za Astru J/K  karavan, npr, znam da je fabrika u UK , i onda će carina, a i cena auta da skoči kod nas. Notorna budalaština....

Ima doduše bi poneki plus kad je npr fabrika azijskog proizvođača u Evropi. Kia, Hyundai, Toyota.... poneki modeli se prave u EU...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...