Jump to content
FAS Goran
Dusman

Uvoz polovnjaka iz Evrope (norme, inicijative, katalozi...)

Recommended Posts

47 minutes ago, Zvezdo said:

Kako može biti po svim papirima 2014 a proizveden je npr 31.12 2013! U saobraćajnoj piše godina proizvodnje  dakle proizveden je 2013 i kraj priče!

Zato sto se preko upisuje datum prve registracije i nigde ne pise datum proizvodnje. 
@Ivan

Ti se razumes pa mozes da gledas na netu a sta oni koji idu da kupe auto a ne znaju nista oko toga? 
Znaci da ce ima AMSS uskratiti zadovoljstvo a dok nije bilo toga da AMSS odredjuje ovo auto je bio godiste iz inosaobracajne dozvole sto je i normalno. Sve se mislim kako je nekima lose bilo sto je auto 2004 a on ga dobio kao 2005.

I nemojte odmah gledati uvoznike nego gledajte ljude koji su samostalno uvezli auto.  

Edited by Dule 021

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/7/2019 at 12:43 PM, totti said:
Taj Euro3 kad načipuješ, ima da preskače svaki Euro5

Njima trebaju i zemlje u kojima će se rešavati i migranata, a kako stvari stoje i tu smo u prvim redovima


Mislim da ce nam pre migranti doci glave nego euro3, al dzabe kad se oni nista ne pitaju, da smo pametni kao Madjari mirno bi se spavalo, oni u Njemackoj prave haos a sta ce tek ovde biti.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/7/2019 at 5:03 PM, neshtry said:
Moj auto je proizveden decembra 2001. a registrovan juna 2002. i da nisam imao ePer odštampan...

Sta bi onda bilo? :D
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morao bih u Prokuplje da izvučen dežurnom spadalu Mići uši.... Sa još par čarapana

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogami, ja sve nesto mislim da ce pored ove odluke/uredbe sledece da stave neka rigorozna merenja emisije CO2/NOx (citaj izduvnih gasova) u smislu poostravanja granicnih vrednosti samo da bi oborili broj vozila koji i da hoce ne mogu da ispune kriterijume, bilo da ima EURO 3 ili 4.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, Ivan said:

...mnogi to provlace po oglasima (vraceno, pa vraceno) - valjda je datum proizvodnje tacan i ono sto je jedino validno? ...

 

 Pa i ne baš...

 

22 hours ago, horvat said:

Isto podrzavam ovo, nema tu vracanja godista, nego samo pravog racunanja godista. Po meni je takodje bitno da se gleda po godini proizvodnje, a ne prve registracije, jer i delove kupujemo tako, izmene medju godistima zavise od toga itd...

 

A konkretno baš i iz ovog razloga nije tako, i nije jednostavno...

 

Već sam pisao ranijih godina negde na forumu - ista priča je bila, a sad se ponovo aktuelizovala zbog tih napomena 'poštenih' preprodavaca u oglasima. Nije tako jednostavno. Za fabrike, dakle za proizvođače, nije auto proizveden baš na dan kad je sišao sa trake k'o što Ivan kaže. U stvari, da budemo precizni, itekako jeste, ali se u plasmanu na tržište ne posmatra tako kako smo ovde definisali kao da je dan proizvodnje u stvari isključivo godište proizvodnje. Zavisi od dosta faktora.

 

Razlog je prilično prost - sve fabrike imaju neki trenutak u kalendarskoj godini kad prelaze na proizvodnju modela za sledeću godinu. To je ono MY. Ogroman logistički poduhvat. Obično je to već u trećem kvartalu ali ne mora da znači. Kod nekih je i na pola godine, a kod nekih je pri kraju godine. Jednostavno ne mogu i nije normalno za očekivati da na prelazu u novu godinu 31.12. na 01.01. promene sve što treba i da krene proizvodnja novijeg modela. Nekad nema promena, nekad su to samo male promene (paleta boja, delovi novih dobavljača, neke sitne promene) a nekad je to prelaz na 'face lift' model ili potpuno novi model. To ne može da se uradi u novogodišnjoj noći  :) 

 

Zato se (obično) u trećem kvartalu krene sa proizvodnjom automobila koji fabrike, dakle proizvođači, deklarišu kao 2020 godište iako je juče (07.11.2019.) sišao sa proizvodne trake. Za takav auto ćemo u budućnosti i kupovati delove kao da je 2020god. a ne 2019. Pogotovo što papirologija ne prati fizički proizvedeno vozilo koje može nedeljama pa i mesecima da se 'potuca' u trasportu, po placevima za skladištenje, carinama i sl.

 

E sad, u EU datum proizvodnje nije bitan, kao što nije bitan ni broj motora, pa oni upisuju datum prve registracije a sve pretrage za delove rade po broju šasije. Tako kad se ukuca broj šasije auta proizvedenog u novembru 2010. računar izbaci MY2011.

 

Možemo da se dotaknemo još desetine razloga i sitnih začkoljica ali neću više da dužim, suština je jasna - može a ne mora da bude.   :P

Edited by PremieRacing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se sa navedenim, ali bih dodao razlika izmedju MY i datuma prave proizvodnje moze da bude maksimum 1 godina, dok razlika izmedju stvarne proizvodnje i prve registracije moze da bude koliko hoces... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima moj drugar tek kupljenu masinu za ciscenje DPF-ova a mozda i ja uzmem jednu. 
Pogledajte rezultat ciscenja a licno je on slikao kad je zavrsio ciscenje. 

 

AF0EB769-5BEA-4E9F-AF3B-343946D2275E.jpegC799FEAA-4B65-45C8-9DE2-3D3E1D327FC3.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, Danilo1 said:

dzabe i dpf i egr ako su otisle dizne ili ako trosi ulje..

...zato lepo treba rigorozno da se meri emisija izduvnih gasova, pa ako ne prolazi-nema registracije dok se ne popravi. Troše se pare i pare me tjuninge i stajlinge, a kad te obidje takav jedan sa strejt pajpom iz koje kulja Ciklon B samo lajt varijanta, treba da upališ maglenke i brisače da vidiš kud da voziš. 

Elem, tema je skroz za neke druge stvari, a s tim u vezi, ja sam za Euro 4 pri uvozu polovnih sto pre. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma druze moze i euro+ beskonacno da se uvede kao ultra mega giga cisto, aka prdi kiseonik iz auspuha al toga nema za normalne novce kod ove sirotinje poput nas. Najpribliznije tome je TNG koji i mozes ugraditi za cifru a da ti ne prodaju bubreg a da je iole ekoloskiji produkt od cistog benz/dizla (je, ima i metan al ugradnja metana....a tek reatest...pa HHO generatori...). Imaju i hibrid polovnjaci, ma ima sve u Jevropi, al ne moze..dok su oni gore gramzivi po svakom papiru koji nam treba (pocev i od plate), nema bolje.

 

Slazem se sa kolegom za katalizatore koji nisu sigurno prisutni na vecini krsina/sklopocija, na antickim autobusima i matorim kamionima, no i oni gore su svesni da ako mnogo nagaze i siroTilju i seljake (traktori, kombajni i sl) da im se ne pise dobro.

 

Da bi gadjali bolji Euro paket znaci i noviji auto. A da su iole pametniji da naprave neko cudo/adapter za vozila sto se moze uzeti za skromne pare, da traje bar godinu dana i da se isto menja za smesne pare i eto manje emisije gasova, zarade za proizvodjace i mi zadovoljni jer nismo pukli po desnog bubrega da bi ispratili 'drzavni sirotinjski standard'...eh eh kamo lepe srece.

Do tada, bar neka pocnu od min Euro 5 uvoz i nek olaksaju i uvoznicima i smanje takse pa da dobiju deo trazenog resenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra ti je poenta!
Ministarstvo finansija je puno para i sada kao nešto ekološki hoće urade, a da ne stisnu previše svoju glavnu glasačku mašinu...
Baš me zanima na šta će sve ovo da izađe....
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemamo para za ''evro5'', ali to bi uskoro moglo da se promeni

 

197983 srb trziste.jpg

 

Vozači koji se premišljaju oko kupovine starijeg polovnjaka - bolje da požure. Sve je izvesnije da će i u Srbiji pasti rampa na uvoz četvorotočkaša sa ''evro 3'' standardom, kojih je na našim putevima trenutno oko 60 odsto, pišu Novosti. Struka pozdravlja zabranu uvoza ''trovača''. Pošto neke zemlje nameravaju da ''proteraju'' i ''evro 5'' - očekuju veću ponudu mlađih polovnih vozila na našem tržištu. Uvoznici korišćenih automobila, sa druge strane, uvereni su da je ovaj scenario preskup za naš standard. Automobili sa ''evro 3'' u Bosnu i Hercegovinu se ne uvoze još od 2016. godine, a od ove godine ni ''evro 4''. Crna Gora od lane ne prima vožene ''trojke'', a za nove su digli standard na - ''evro 6''. Sve je izvesnije da ni Srbija neće žmuriti na veliko zagađenje za koje su odgovorni stariji modeli.

 

Ma koliko bi radi zdravlja rado vozili kvalitetnije i mlađe modele, prosečnim kupcima u Srbiji su oni i dalje nedostupni, jer za ljubimca mogu da izdvoje - oko 2.000 evra. ''Trenutno imamo 100 automobila i od njih svega deset ima ''evro 5'' motor'' - kažu na jednom placu u Čačku. ''Sve ostalo je evro3 i evro4. To je realnost kupaca u našem okruženju. Oni mogu da kupe automobile do 3.000 evra. Radnik u fabrici, koji prima minimalac, ne može da odvoji 10.000 evra za kola. Na našim putevima su i vozila koja su daleko ispod evro 3 standarda, a od evro 5 smo još daleko. To je sve lepa ideja, ali sa ovakvim platama teško dostižna. Dodatan problem je što u inostranstvu ne može više lako da se kupi ni evro 4. Ranije su na Zapadu vozili auto tri godine, ali i kod njih se trend menja, pa ih koriste i po deset godina.''

 

Profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, Milan Vujanić, potvrđuje da je platežna moć građana mala, ali, ipak očekuje drugačiji rasplet. ''Nemačka će vrlo brzo zabraniti korišćenje evro 5 automobila i preći na evro 6 ''- smatra Vujanić. ''To znači da će porasti ponuda polovnjaka mlađih od 14 godina. Nemci neće imati kome drugom da prodaju te automobile. To je način da podmladimo vozni park. Nažalost, standard diktira kvalitet života, pa mi sebi ne možemo da priuštimo čistiji vazduh.'' Rampa na uvoz ne bi trebalo da se odnosi na korišćenje već dopremljenih automobila. Ključnu ulogu u motivisanju kupaca da u budućnosti biraju ekološki prihvatljivija vozila, morala bi da ima država.

''Mogla bi da stimuliše ljude da voze automobile sa evro 5 ili evro 6 motorom tako što će smanjiti carinu na njihov uvoz i omogućiti jeftiniju registraciju'' - kaže Vujanić. ''I sada je prihvaljtivije da vozila troše plin, pa bi bilo očekivano da to država pospeši poreskim olakšicama, a u praksi je suprotno. Država naplaćuje svoju taksu. Sličan je odnos i prema bezbednosti. Znamo da treba da se vežemo u kolima. Ali, uređaj koji bi vozača opominjao da neko nije vezan u Srbiji se oporezuje.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zabrana uvoza vozila sa ''evro3'' motorom realna od 2021. godine

 

98521-polovnjaci.jpg

 

Realno je da od 2021. godine u Srbiji na snagu stupi zabrana uvoza automobila sa ''evro3'' standardom motora, izjavio je danas ministar za zaštitu životne sredine Goran Trivan. On je za ''TV Prva'' rekao da je to jedna od mera koja je neophodna za smanjenje zagađenja vazduha, kao i borbe sa opasnim otpadom, što stari automobili nakon upotrebe postaju.

 

''Nisam siguran da možemo više da dozvoljavamo da budemo groblje najlošijih automobila'', kazao je Trivan i dodao da su automobili sami po sebi opasni otpad i da se tu ne radi samo o izduvnim gasovima kojima zagađuju vazduh. Kako je naveo, Ministarstvo zaštite životne sredine daleko je ''doguralo sa inicijativom za zabranu uvoza evro3 automobila'', međutim, kako dodaje, i tu je potrebno postići određeni konsenzus u društvu. Trivan navodi da bi za početak bio zabranjen uvoz evro3 motora, a da lično smatra da bi bilo dobro razmisliti i o zabrani evro4. ''Nije reč samo o zagađenju, već i o bezbednosti. Ne verujem da će cena bitno uticati na to šta ćemo raditi, država mora da povuče taj potez da bismo sami sebe zaštitili. I u ovome što se desilo poslednjih 15 dana kada je zagađenost u pitanju, vidimo posledice saobraćaja, odnosno saobraćaj je značajno doprineo tome'', rekao je ministar. Ističe da prvi korak ka smanjenju zagađenosti vazduha koji se tiče saobraćaja jeste da se eliminišu loši motori, a da je drugi korak da se ograniči kretanje vozila koja najviše zagađuju, što bi kroz par godina doprinelo znatnom padu zagađenja vazduha iz automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trivan jedan od ozbiljnijih ministara.Kad bi se zezali.:D Šta čini taj opasan odpad? Ulje i ostale tečnosti? Staklo plastika i lim?

Edited by kreator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da vam kažem nešto, onako drugarski , mada već pretpostavljate. Te priče o zagađenjima i euro standardima je samo mazanje očiju, zgrtanje novca i svega što se oko toga vrti. Te ekološke norme, zabrana ulaskanu države i gradove, sve je to radi profita inače bi auto industrija stala.
Skoro sam bio na jednom predavanju o štetnosti zračenja, nuklearnom otpadu i tako dalje, i ovo oko automobila mu dođe kao mačiji kašalj.
Trivan i ostala badnda su samo marionete i ne smeju i ne mogu se pozabaviti pravim problemima zagađivanja već mlate praznu slamu.
Pitate se ko zagađuje reke, šta zagađuje reke i zašto počinioci nisu nikad nađeni ili kažnjeni, adekvatno! Evo pre neki dan ponovo pomor ribe!
To što se ispušta u zemljište i reke je nešto što se ne reciklira i priroda ne može da regeneriše! Ne pitajte šta!
A onda slušamo o zagađenju vazduha, koji se regeneriše prirodnim putem. Al ono u zemlji i rekama, što na kraju unosimo u organizam, bajo moj, to je taboo tema. Ne samo u Srbiji već i u drugim razvijenim zemljama.
Dovoljno je reći da ministarstvo obrazovanja ne želi da odobri da se u školama uli, ili barem deca edukuju informativno o štetnosti zračenja pa na dalje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...