Jump to content
FAS Goran
Dusman

Uvoz polovnjaka iz Evrope (norme, inicijative, katalozi...)

Recommended Posts

Da se ne lažemo, istina je da se voze sve bolji i noviji automobili, ali isto tako mislim da još uvek nije vreme da se donose takve uredbe jer nam je životni standard naravno još uvek jako nizak.

Ipak, niko ne spominje šta je bilo kada je donet zakon za euro3 standard, a koliko se sećam najstariji automobil sa euro3 motorom je tada bio 3-4 godine star...

Da ne spominjem u kakvoj smo tek bedi tada živeli, i ko je sebi uopšte mogao da priušti tako nešto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@banjo1990
To možda u BGD, ono što sam se ja provozao po Srbijici letos, još uvek je velika stvar kada u kuću dođe polovan Punto, Stilo, Corsa C, Astra G, Fokus mk1.... Od tog bogaćenja, keš krediti i kreditno zaduživanje su jedino što napreduje...
Možda bude 5k€ benificija za nove automobile... Ili na elektro u hibridna vozila

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, banjo1990 said:

jer nam je životni standard naravno još uvek jako nizak.

 

ako gledas vece gradove, videces da je i novih i ovih auta koliko hoces,

druga istina je da ovi sto nemaju sta raditi su ulozili u ova auta i zarade 200-400e po prodatom autu i tako prezivljavaju

 

a brdo ljudi u vecim gradovima boli ona stvar, kupi auto za 2k, drlja ga 2-3 godine, jedva da ga i odrzava i ajmo sledeci posle 2-3 godine

to je taj socijalni mir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije baš tako... Sve je do čoveka, neko održava, neko ne održava isto kao i u gradu... Po malim mestima ljudi se znaju, pa pričaju... "Onaj, što mu auto...."

pa skoro svako ima garažu, pa dobrog majstora ni od korova...

Zato su Punto,Bravo i Stilo trećina svih auta u RS...

A na sajam se ide... ff1ce089d6f36dab7b11298451ef50da.jpg

 

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Realno bi bilo ma kako to nekome ne godilo da se uvede uvoz po godinama a ne po euro normi. 
Prava stvar bi bila da se uvoze kola do 10 godina starosti jer i ta kola vec sad imaju preko 200k km u velikoj vecini i vi ih sami smatrate krsevima sto se moze procitati na mojim oglasima u komentarima pojedinaca. 
Zato 10 godina je uskoro 2010 godiste i svi srecni i zadovoljni jer evropski krs nece zavrsiti u Srbiji i nece biti zagadjenja jel tako? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema se para za to....
Samo će se vrteti auti sa euro3, dići im cenu i umesto na otpad popravljaće se i tako do rapadnuća...Već viđeno!
Nemaš svest koje je siromaštvo u širokim masama...

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, neshtry said:

Nije baš tako... Sve je do čoveka, neko održava, neko ne održava isto kao i u gradu... Po malim mestima ljudi se znaju, pa pričaju... "Onaj, što mu auto...."

 

ne samo odrzavanje, tu je mnogo sira prica na koju se nadovezuje:

- carina, porez, AMSS uverenje

- carina, porez na rezervne delove za servise koje odradis posle kupovine auta

- carina i porez ili samo porez kad kupis nove gume

- registracija, ovo, ono

- akcize na gorivo

 

sve to sitno pomnozi sa brojem polovnjaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

I to...
Zato se pre svega pita ministarstvo finansija....

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni bi bilo optimalno postroziti ulaznu kontrolu vozila. To sto se vec radi sa AMSS, samo jos strozije. Najveci problem nastaje kada neki trgovci u potrazi za kompetentnoscu na trzistu, naidju na taman tako neke primerke, koji su il sa jako puno km (pricam o 500h+) ili sa nekakvom falinkom, i onda to prodaju kao odlican ocuvan auto. Ljudi to na kraju kupe, uhvati ih neka nevolja posle kojeg meseca, kako su se izuli za kupovinu, nemaju para da to urade i zavrse kako valja, pa onda nesto krpe, prodaju dalje i slicno, i tako dolazimo u situaciju da su nam ulice pune grobova. 

 

Mi, s obzirom na to gde smo, mislim da prvo taj problem treba da resavamo, pa posle tek ekologiju. Nema smisla preskakanje koraka, ako cemo nastaviti uvoziti krseve, samo sa euro 4 ili 5 oznakom... 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Previse toga se naslanja na koriscenje automobila nasoj zemlji i previse drzava ubire od toga da bi uveli takve kontrole i sami sebi sekli granu na kojoj sede jer auto nasa drzava smatra za luksuz.

Sve to fino zvuci da smo u normalnoj drzavi ali nismo

 

Dalje, tu iza ima i prica sa EU jer EU trebaju zemlje gde ce se resavati krseva jer mnogo jeftinije je proslediti auto dalje nego isti taj auto reciklirati u toj zemlji

Share this post


Link to post
Share on other sites

100% je tako!

Ljudi ne znaju ni zimske gume da kupe, a kamoli automobil... Dođe kod vulkanizera i kaže daj gume, al da nisu skupe i 136 rata...

Ode na auto plac i kaže imama 2k€... Jel može zamena? Gledao svojim očima...

 

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ofc sam za to da se uvoze bolji i eco-friendly automobili, pod uslovom da se smanje neke carine i porezi. Izes eko drugarski auto s LPG/metan/elektro kada je jos tako nesto skupo zbog gore vec navedenog, a pri tome olaksice ne postoje (kada smo se dotakli eko normi i ekologije generalno). Secam se kada je gas bio 40-50 dindzi i sit se izvozas. Sada je ugradnja skupa zbog samih tehnologija motora a upit isplativosti se meri posle vecih kilometraza...a onda welcome to atest.

Jednostavno sve je jos uvek skupo i tu se prica zavrsava. Svi znamo za koliko radimo i isto tako svi znamo koliko pojedini delovi mogu kostati, a to bas nije malo osvojiti od mesecne plate ili izvuci iz steka za more (npr). Iole polovnjak sa min euro 5 motorom u pristojnom stanju se nece naci ispod (nagadjam) 4.5 somica.

Za onog ko radi ispod 45-50 iljada taj auto je teze dostizan i ajmo u krug sa pricom.

Neko ce se dotaci auta manje kubikaze/nizeg segmenta i okej ima to svojih prednosti i mana.
Dzaba sto je standard 'visok' kada je naplatna rampa i na mostu i na cupriji.

Sent from NOMU S10 PRO using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj Euro3 kad načipuješ, ima da preskače svaki Euro5




Dalje, tu iza ima i prica sa EU jer EU trebaju zemlje gde ce se resavati krseva jer mnogo jeftinije je proslediti auto dalje nego isti taj auto reciklirati u toj zemlji


Njima trebaju i zemlje u kojima će se rešavati i migranata, a kako stvari stoje i tu smo u prvim redovima

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, totti said:

Njima trebaju i zemlje u kojima će se rešavati i migranata, a kako stvari stoje i tu smo u prvim redovima emoji17.png
 

 

i to je ukljuceno u EU paket onog tipa "samo zadržite migrante, kupite od nas što nam ne treba a i možete da radite šta mi kažemo, ne pitamo šta košta"

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minutes ago, horvat said:

To sto se vec radi sa AMSS, samo jos strozije.

AMSS ne radi nista drugo do to da slika auto, smanji mu godiste na datum kad je proizveden u fabrici i ustanovi da li je ubacen drugi motor. Sve je to vec carina odradila tj proverila broj sasije i motora i carinila ga po saobracajnoj dozvoli tj godini automobila koja pise u tom dokumentu. E onda se nadje AMSS koji prakticno nista ne uradi a uzme po svakom autu jos 100€. 
Pa znate da vi u stvari placate tih 100€ skuplje auto? Kad nam sad od NG uvedu i potvrde proizvodjaca ici ce cene jos od 50 do 200€ gore jer ce to sve na kraju da plati krajnji kupac. Cena te potvrde proizvodjaca kosta u zavisnosti od brenda od 50 pa do 200€ tako da ce neki otici za manje a neki vise. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se da ne rade nista mnogo korisno, samo kazem, da bi ta dodatna kontrola koju pominjem, mogla da se implementira kroz taj pregled (koji je svakako vec obavezan)... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Dule 021 said:

AMSS ne radi nista drugo do to da slika auto, smanji mu godiste na datum kad je proizveden u fabrici

Jedno pitanjce, posto vidim da mnogi to provlace po svojim oglasima (vraceno, pa vraceno) - valjda je datum proizvodnje tacan i ono sto je jedino validno? A ne datum registracije? Auto moze da stoji neregistrovan u salonu/na placu i 5 godina, nije valjda onda 5 godina mladji?

Licno uvek uzmem VIN i pogledam u ePer (za Zabare) - za par sekundi dobijem DAN, mesec i godinu kada je vozilo napravljeno. Nema potrebe da bilo ko gubi vreme i objasnjava mi da li ovde pise ovo, a tamo ono. Kao sto se uostalom pregleda i ceo auto (papiri, dijagnostika, mehanika, elektronika, probna voznja...). Osim naravno drugarskog caskanja, za sva ostala sufliranja oko stanja se prosto iskljucim i trudim se da sam proverim sto vise mogu.

Da me neko pogresno ne razume - i sam sam imao upravo takav slucaj. Auto iz Svice, za koji je u papirima bila godina vise, a ePer kaze par meseci (tj. kalendarska godina) manje. Niti sam to pomenuo u krajnjem dogovoru oko cene, niti prodavac ima potrebe da bilo sta objasnjava kao sto je krenuo, sve vidim i sam, svi zadovoljni na kraju. Isto tako sam i ja "cist" kada ga budem prodavao, jer u saobracajnoj imam tacan podatak.

PS: Apsolutno se slazem sa tobom da AMSS na kraju ne uradi nista pametno :) , sem sto to "nista" lepo naplate.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isto podrzavam ovo, nema tu vracanja godista, nego samo pravog racunanja godista :) 

 

Po meni je takodje bitno da se gleda po godini proizvodnje, a ne prve registracije, jer i delove kupujemo tako, izmene medju godistima zavise od toga itd... a sad ko je kad poceo da vozi, to mi dodje manje vise slicno fiktivno kao i kilometraza. Mogu da verujem, mogu i da ne, ali ne znaci mi puno... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoji sve to ali eto npr ode neko preko da kupi sebi auto. Po svim papirima auto je npr 2014 godiste i cena mu je npr 10000. 
Kupac srecan dodje u Srbiju jer je kupio i posteno platio auto 2014 kad vidi vraga AMSS mu kaze da je auto 2013 i umanjio mu je vrednost auta od 500 do 1000€. 
I on bi se osecao dobro jer tako treba da pise u nasoj sabracajnoj dozvoli pravo godiste? 
A covek se ne razume u epere i provere i gleda da kupi auto. 
Isto tako ode covek preko da sebi kupi auto i sve mu odgovara na autu i on ga kupi a onda ga  ovde u Srbiji ne puste da registruje auto jer AMSS mu ne da potvrdu zbog toga sto nema broj motora jer je nor stavljen nov motor a oni su bez broja ili mu je ostecen delimicno broj od korozije. 
I on treba da se oseca kako? 
Klosarska i prevarantska organizacija za uzimanje novca od naroda je to. Yoda. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako može biti po svim papirima 2014 a proizveden je npr 31.12 2013! U saobraćajnoj piše godina proizvodnje  dakle proizveden je 2013 i kraj priče!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne :) . Cesto se desava da je upisana godina prve registracije, a ne godina proizvodnje (kada se razlikuju). Kao dobar dan za vozila iz Svice, a napisah da je kod mene bio upravo taj slucaj. Auto kupljen i registrovan iza novogodisnjih praznika, a napravljen u drugoj polovini prethodne godine. Posto sam jurio Sporta sa kraja produkcije (tj. sto mladji restyle), koliko-toliko zadovoljan zbog godista, zvrcnem odmah prodavca da mi prvo posalje VIN. Krk u ePer - formalno stariji godinu dana (u praksi par meseci) u odnosu na ono sto pise u svajcarskoj saobracajnoj. Naravno da mi nije bilo presudno posto je autic bio OK i ono sto sam trazio. Tako da sam picio dalje sa pregledom, a ni prodavac nije pokusavao da slozi bilo kakvu pricu kada vidi da si u materiji.

54 minutes ago, Dule 021 said:

Po svim papirima auto je npr 2014 godiste i cena mu je npr 10000. 
Kupac srecan dodje u Srbiju jer je kupio i posteno platio auto 2014 kad vidi vraga AMSS mu kaze da je auto 2013 i umanjio mu je vrednost auta od 500 do 1000€. 

Pa taj je trebao da pogleda datum proizvodnje (a hvala Bogu, vreme je Interneta i pogledas kako i dobijes info za par minuta) i na osnovu toga izboksuje bolju cenu ili neku odgovarajucu za to godiste. Ko ne zna, dobije cenom malo po usima i jbg., svi se nekad za nesto zeznemo :) . Slazem se da je to dosta vise izrazeno za novija i skuplja vozila, bas zato kod njih vise treba i otvoriti oci.

Opet kazem, imao sam identican slucaj, a posto je prodavac bio fer to bukvalno nisam ni pomenuo u dogovoru oko cene (iako me je pitao kako znam :lol:). Na kraju svi zadovoljni kada su ljudi obostrano korektni, dolazilo mu je na preporuku i jos par mojih drugara kasnije...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj auto je proizveden decembra 2001. a registrovan juna 2002. i da nisam imao ePer odštampan...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...