Jump to content
FAS Goran
Dusman

Uvoz polovnjaka iz Evrope (norme, inicijative, katalozi...)

Recommended Posts

Sve se slazem, samo bih dodao, da se meni cini da je ovo naprasno potenciranje EV tehnologije kao 'jedinog spasa za covecanstvo', nekakva posledica prevlasti nad energentima, ne mislim da je nedostatak nafte razlog. S obzirom da sve to potice sa zapada, mogu da zamislim da je to neka zapadnjacko-kapitlisticka ideja, sa ciljem da se smanji potrosnja naftnih derivata koji dolaze sa istoka, te na taj nacin i vojno oslabi taj kraj planete. Ali to je samo moja neka teorija, daleko smo mi od prave istine. Poenta jeste kako si napisao, nikome tu nije stvarno stalo do ekologije. Poznato je da se jos krajem '80-ih detaljno sve znalo o posledicama prekomernog emitovanja CO2, i eto koliko su dugo to 'zataskavali', i manipulisali tim informacijama. 


Druga stvar, a tice se istog licemerja, sta cemo sa tolikim silnim porastom SUV kategorija? Kako svi ti silni 'dusebriznici' nisu osmislili nacin da jace oporezuju vlasnike uzvisenih vozila? Poznato je da oni trose i zagadjuju, i po 20-30% vise od ekvivalentnih 'normalnih' vozila. 

 

A treca stvar, toliko silno ulaganje u EV meni nije jasno. Ti auti ce da budu preskupi, preteski, neprakticni za duza putovanja, a svako ko misli da ce se voziti za dzabe, mislim da se grdno vara, da ce se bilo ko u tom lancu energetskih-kapitalaca odreci svog kolaca. Samo ce prebaciti harac na racune za struju (kad se omasovi). Ono sto bi bilo daleko racionalnije, sa aspekta ulaganja, je prelazak na vodonik. Tu postoji 1 problem, a to je bezbedno skladistenje istog u vozilima. A taj problem, verujem da bi se resio sa samo 1/10 od svih ulaganja koje ce se upucati u razvoj EV tehnologija. 

 

Svakako da zagadjenje nije nikakav 'mit' i treba nesto ciniti po tom pitanju, ali sve i dalje deluje, kao sto je i prethodnih 20-30 godina (kao npr. potenciranje dizela) --> presipanje iz supljeg u prazno, prodavanje nekih bajki o resenjima, koja jasno nisu dugotrajna (ev pre svega)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@banjo1990

 

Ne znam koliko CO2 proizvodi tvoj dizelaš, ali moj Punto Classic sa fabričkim plinom proizvodi 116g/m3 što nije mnogo obzirom da je Euro 4 motor starije generacije (menjam ga uskoro za neki novi Euro 6 benzinac) i ima vrlo čist izduv oslobođen sumpora, gareži i koječega, što je takođe veoma bitno. TNG i metan su najmanje moguće zlo od svih goriva i mnogi ih smatraju ekološkim gorivima. No ono najbitnije je da vožnja na benzin/plin proizvodi daleko manje NOx opasnih čestica koje dizelaši rasipaju na sve strane, ali to ovde izgleda malo kog brine. Daleko kaskamo za normalnim svetom po svim parametrima (kao što smo recimo godinama ovde vozili i na olovni benzin dok je u Evropi bio davno nestao iz prodaje). I onda se čudimo statistikama i naglom povećanju kanceroznih oboljenja. Tome se jednostavno mora stati na kraj i mora se početi razmišljati drugačije.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moralo bi ali to je narodski receno "zadnja rupa na svirali" Sve bi pre toga trebalo da se promeni, dovede na svoje mesto, pa onda nekada da se krene da se uvodi red i u tom polju.
Licno mislim da struja nije toliko cista koliko se misli jer vec i dosadasnjom proizvidnjom se mnogo zagadjuje i narusava zemlja, a toliko povecanom potraznjom ko zna kako bi se i na koji nacin odgovorilo.

Послато са SM-J330F уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da uporedimo mog dizla i fiat benzinca

Moj dizlo - 120

Fiat punto 1.2 benzin - 136

Fiat grande punto 1.2 benzin - 140

 

Kod dizela je NOx mnogo veći, ne vidi se dobro na slikama

 

Sa plinom se stvar menja al ne drastično u korist benzinca. 0424818f884a252a18b1a1d5382fd991.jpg00375bb1575ae26ebdc7ecb10936c5af.jpg85f4b808d96237edb162c54c56954bd4.jpg

 

Poslato sa WAS-LX1 uz pomoć Tapatoka

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po njemu Fiat stilo 1.9jtd 85kw izbacuje 140 ili bese 143 :D

Послато са SM-J330F уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, to je odličan rezultat za co2, ako se u obzir uzme zapremina. Problem je u NOx i česticama čađi ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ev u Srbiji idu na ugalj, pogledajte te dimnjake u Obrenovcu , Kostolcu koji euro standard oni ispunjavaju ...
U Evropi na uranijum, gas, vodu.
Ekološki...

Послато уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema logike u tome. Nešto ti nisi dobro cuo. Koju onda polovnjaci ostaju onda? 

Samo euro 6? Tj samo oni od 2014. god. pa na ovamo. Verovatno će biti uključeni i Euro 5 i 4 u dozvolu za uvoz. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za euro 4 ajde,ali euro 5 bilo bi vec nenormalno.Inace pisace u katalogu koja vozila ce ipak moci iako su euro 4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li biste kupili polovnjak iz Kine?

 

chery tiggo 1.jpg

 

Kinesko ministarstvo trgovine dozvolilo je izvoz polovnih vozila iz te zemlje, kako bi stimulisalo svoje građane da kupuju nove automobile i time povećalo prodaju domaćih četvorotočkaša. Zeleno svetlo za izvoz polovnjaka stiže nakon što je u Kini u 2018. po prvi put od 1990-tih opala prodaja novih automobila, piše ''Rojters''. Kineska vlada je već preduzela neke mere kako bi vratila uzlazni trend prodaje vozila, kao što je uvođenje poreskih olakšica. Međutim, to očigledno nije bilo dovoljno, pa je Ministarstvo trgovine ponovo intervenisalo i dozvolilo izvoz korišćenih automobila iz te zemlje, na druga tržišta. Dozvola se za sada odnosi na 10 kineskih gradova u provincija, uključujući Peking, Šangaj i Guangdong, a vlasti su obećale i dodatnu podršku domaćoj auto-industriji.

 

Ministarstvo je saopštilo da će evidentirati kompanije preko kojih bi se polovnjaci izvozili i najavilo testove takvih vozila kako bi bili sigurni da automobili namenjeni izvozu zadovoljavaju neophodne bezbednosne uslove i ispunjavaju kriterijume kvaliteta. Kineske vlasti u ovakvoj odluci vide i veliki privredni potencijal, navodeći kao primer da u razvijenim zemljama oko 10% polovnjaka koji promene svoje vlasnike bude izvezeno na druga tržišta. Kinesko tržište polovnih automobila i dalje je znatno manje od tržišta novih vozila. U 2018. u Kini je prodato 13.82 miliona korišćenih automobila, dok je u isto vreme kupcima isporučeno 28.08 miliona novih četvorotočkaša, uz pad prodaje na godišnjem nivou od 2.8%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bosna i Hercegovina zabranila uvoz polovnih automobila starijih od 10 godina

 

pocetnicke-greske-pri-kupovini-polovnjaka.jpg

 

Bosna i Hercegovina je zabranila uvoz polovnih automobila starijih od 10 godina sa standardom Euro 4. U BiH će se uskoro moći uvoziti samo automobili sa minimum Euro 5 standardom. U 2018. u BiH je uvezeno 82.905 automobila, od čega su 72.380 polovna vozila. Oko 80 odsto registrovanih automobila u BiH je starije od deset godina, što BiH čini zemljom sa najstarijim voznim parkom u Evropi. Prema novoj Odluci o najnižim tehničkim zahtevima za novoproizvedena i korišćena vozila, u BiH će biti moguće uvesti polovne automobile samo ukoliko ispunjavaju standard Euro 5 i nova vozila sa Euro 6 motorom, prenosi klix.ba.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvezeni automobili u Crnu Goru vredni 88,6 miliona evra

 

5daccf3b50063_crnagora.jpg.dcc2326c82418868ae972cd9b0e820c5.jpg

 

Crna Gora je od početka godine do 18. oktobra uvezla 15.695 automobila ukupne vrednosti 88,6 miliona evra, saopšteno je u Upravi carina. Od tog broja, polovnih auta u vrednosti od 46,6 miliona je 12.740, dok je novih automobila vrednih 42 miliona evra uvezeno skoro 3.000. "Osim putničkih, uzeti su u obzir i teretni automobili nosivosti do pet tona do 2.500 (2.800) centimetara kubnih", naveli su u Upravi. Najviše polovnih automobila, ukupno 3.540, uvezeno je iz Nemačke. Slede Francuska i Holandija sa 2.483, odnosno 2.396 uvezenih auta, dok je iz Italije i Švajcarske u Crnu Goru stiglo 1.390, odnosno 952 automobila.

 

Prema podacima Uprave carina, iz Slovenije je uvezeno 715, Belgije 210, Švedske 190, a iz Austrije i Luksemburga 178, odnosno 141 auto. Manje od 100 automobila stiglo je iz Srbije, Danske, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Španije, Mađarske, Norveške, Slovačke, Češke i Poljske. Crna Gora je iz Albanije uvezla šest polovnih automobila, iz Turske i Sjedinjenih Američkih po pet, Bugarske i Finske po četiri, Rusije, sa Kosova i Severne Makedonije po tri, a iz Velike Britanije i Estonije po dva automobila. U Crnu Goru je po jedno polovno vozilo stiglo iz Litvanije, Argentine, Naurua, Grčke, Ukrajine, Kine, Rumunije, Paname i Ujedinjenih Arapskih Emirata. Kada je reč o novim vozilima, najviše ih je stiglo iz Srbije, ukupno 1.256.

 

Crna Gora je iz Slovenije i Češke od početka godine uvezla 683, odnosno 428 novih auta, dok je iz Rumunije i Austrije stiglo njih 301, odnosno 103. Slede Kipar sa 52, Mađarska sa 34 vozila, Bosna i Hercegovina sa 19 i Hrvatska i Makedonija sa po 17 vozila. Iz Italije jestiglo njih 15, Holandije i Slovačke po osam, Nemačke sedam i Francuske četiri. Crna Gora je do 18. oktobra uvezla i dva nova automobila sa Jamajke i jedno iz Turske. Prema spisku Uprave carina, u Crnoj Gori ima 118 uvoznika polovnih, dok nove automobile uvozi 14 kompanija. Podaci Uprave carina pokazuju i da se u Crnoj Gori, od početka godine voze još 22 električna automobila. Naime, do 18. oktobra uvezena su četiri polovna i 18 novih, a prema poslednim zvaničnim podacima u Crnoj Gori je više od 100 vozila na električni pogon. Prva stanica za punjenje vozila nove generacije puštena je u rad u julu, u Tivtu, nedavno su dve punionice otvorene i u Podgorici.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vučić najavio zabranu uvoza vozila sa euro3 motorima

 

''Razgovarao sam danas sa Semom Fabricijem da pokrenemo novi zeleni plan i da zabranimo automobile sa ''euro 3'' motorima u Srbiji'', izjavio je predsednik Srbije Aleksandar Vučić na RTS-u.

''Da li je moguće da imamo zagađenje, a nemamo bog zna kakvu industriju? Sa druge strane, sve smo bogatiji, što je dobro, ali imamo sve više automobila i isparenja. Zato sam danas razgovarao sa Semom Fabricijem da zabranimo ta vozila koja imaju euro3 motore. Videćemo šta još možemo da uradimo kako bismo zaštitili vazduh u našim gradovima'' - rekao je večeras Vučić, gostujući u emisiji ''Upitnik''. On je ocenio i da o takvim stvarima ne treba on da priča, nego resorni ministar. U Srbiju je prošle godine uvezeno 141.602 polovnih vozila od kojih su polovina sa ''euro 3'' motorima ili stariji od 14 godina koji su praktično proterani iz Evropske unije zbog zaštite životne sredine.

 

preuzeto sa - blic.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...