Jump to content
FAS Goran
Dusman

Uvoz polovnjaka iz Evrope (norme, inicijative, katalozi...)

Recommended Posts

Pa ne znaci to da se necemo voziti, nego cemo, sto se tice tih starih, vise krpiti, popravljati ove sto imamo, pa onda time trgovati, u sustini, kao sto se i radio nekad sa jugicima, zastavama itd... A uvoz ce se mozda malo vise fokusirati na male aute, jer ajde, njih jos mozda moze da se nadje relativno jeftinijih, a do 10 god starosti... 

 

Kad pogledas, koliko ima BMW-ova 320d starijih od 10 godina, uvezeni ugrobareni, skupi za popravku, niko nema love da ih sredi kako treba, a voze se, i samo tu dime i srmde. A za te pare komotno moze da se vozi nesto skromnije a mladje... 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pustiti slobodan uvoz ali sa strogom kontrolom, kao za registaciju na zapadu, sve na pregled u sitna crevca.

Ionako se blizimo EU (brzinom starog puza koji ima reumu) gde je slobodan uvoz bez ogranicenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa šta misliš koliko bi trajao taj pregled u sitna crevca, ko bi ga radio i koliko bi to na kraju koštalo i opet bi to bio prostor za mahinacije.

To je nemoguća misija.

Svaki dan prelazim granicu i nema dana da ne vidim bar 2-3 šlepera punih automobila, lepi, i to na ovom malom prelazu kod BP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijasat.jpg SAT: Menjaju se propisi za uvoz polovnjaka

 

SAT otkriva kada će biti zabranjen uvoz euro 3 polovnjaka i o tome razgovara sa ministrom zaštite životne sredine, koji najavljuje razloge za takvu odluku.

Saznaćete i koja je kazna ako ne propustite hitnu pomoć, da li bolje koče motocikli ili automobili, a prava ekskluziva je detaljan test RR Cullinan koji je naša ekipa imala prilike da vozi u Francuskoj.

 

Razgovor o uvozu polovnjaka sa Ministrom:

- Od 07:25 do 10:32

- Od 13:50 do 18:05

 

 

 

Edited by neshaoct
izmena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li će biti zabranjen uvoz starih polovnjaka?

 

153825-polovni.jpg

 

Da li će se urediti tržište polovnih, samim tim i novih vozila u Srbiji? Na taj odgovor dugo se čeka, a da je krajnje vreme da se nešto uradi po tom pitanju, potvrđuje podatak da se kod nas godišnje proda i pet puta više polovnjaka nego novih automobila. Na taj način postajemo poslednja stanica vremešnim vozilima sa starim motorima. Za poslednjih pet godina, u Srbiju je ušlo 600.000 polovnjaka. Postajemo auto otpad, što je poražavajuća činjenica, koju još težom čini pitanje, gde će za koju godinu završiti na hiljade starih automobila. Na prezasićenom tržištu, i dalje su najtraženiji nemački automobili, a najprodavanija vozila su do 6.000 evra. Nadležni najavljuju da će se uvoziti vozila, ne starija od 10 godina.

 

''Sa jedne strane uvoznici moraju da zadovolje novi euro 6 propis, sa druge strane euro 3 norma od 2000. godine, uvozi se sve i svašta. Pogledate na putu vremešni tamić da mu točak ide u osmicu, dimi, puši, on je prošao tehnički, a neki automobili ne mogu. Trebalo bi malo više struke i usklađivanja'', kaže Srđan Ačanski, menadžer prodaje vozila. Ekološki automobili kod nas i dalje su na nivou statističke greške, registrovano je svega 400 automobila, a država ne daje subvencije. ''U Sloveniji i Hrvatskoj za hibridni auto imate 4.000 evra subvenciju i imate uređenu mrežu punjača, a za električni čak 10.000 evra. U Švedskoj i Danskoj i do 40.000 evra država subvencioniše jer su shvatili da ne mogu bez čistog vazduha jer najskuplje je zdravlje, ljudi ne shvataju, plate jeftin auto pa onda plaćaju lečenje'', navodi Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova.

Prilika za kupovinu novog četvorotočkaša, bila je i na ovogodišnjem sajmu u Beogradu, najstarijoj regionalnoj smotri tog tipa. Pravna lica uglavnom se odlučuju za lizing, a fizička za kredit uz moguću realizaciju programa ''staro za novo''. Učešće iznosi najčešće 30 odsto, kamata je od 2.5 do 5 odsto, a pojedini prodavci nude i beskamatno finansiranje uz kraći period otplate.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Video sam negde podatak, generalno saobracaj (sad nisam siguran da li samo putnicki ili i teretni) ucestvuje u ukupnom zagadjenju negde oko 20%, najveci deo nosi industrija, ne pricam za Srb nego svet. 

 

Ali nekako se o tome gotovo i ne prica u medijima niti se dize prasina ni nista... Ok, slazem se da je to zagadjenje lokalizovano, najveci problem zagadjenja automobila je sto 'smrde' po gradovima gde ljudi zive. 

 

Moj neki opsti utisak na tu temu je da tu ima mnogo licemerja. Da je danas takvo neko 'osvesteno' vreme, svi nesto brinu i paze, i onda bagra kapitalisticka samo iskoristava to kao izgovor za razne druge interese... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledo juče na sat emisiji ovog ministra Trivana..Čovek se razume u priču ko Marica u...Argument za zabranu uvoza euro 3 je da puno zagađuju i da su stari.A dok je euro 4 mala maca..Čista ekologija.

Još priča o elektro vozilima itd.Naporno je to sve slušati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zunto

 

Posedovati auto nije obavezno, postoji javni prevoz, taksi, bicikl, pešaka... Auto nije socijalna kategorija. EURO4? Pa Punto 1.2 8V Mk2b iz 2004 je EURO4, to je 15 godina star auto, ti bi kupio još starije od toga?. I sad će to kao nešto uticati i doprineti manjem zagađenju, haosu na ulicama, nedostatku parking mesta... Kod mene u okolini gde živim broj auta se najmanje duplirao u poslednjih 5-6 godina. Od tog je novih auta 0 (i slovima nula). Sve kršine od 15-tak i više godina, a zašto? Jer su postali toliko jeftini da mnogi imaju i po dva auta. I naravno, 90% dizelaši sa skinutim filterima, zatvorenim DPF-ovim i ko zna čime (iaako isto tako 90% tih vlasnika prelazi godišnje ispod 10.000 km). Tome jednostavno treba da se stane na kraj i podržavam apsolutno uvođenje EURO4 (a još bolje EURO5) standarda.

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nego sta je? Socijalna kategorija i te kako ukoliko govorimo o prsecnom automobilu, ono sto je nekad bio fica ili yugo.
Sada ces da me ubedjujes i sve nas ovde o ekologiji i ekoloskoj svesti?
Plin su ljudi stavljali ne zbog ekologije vec zbog isplativosti voznje, ekologija je slucajno dosla. Sada kada su uveli ove ateste sve manje ljudi konvertuje vozila, gde je tu ekoloska svest?
O kom haosu na ulicama pricas? Drzava se svela na 3 ili 4 grada u koje sliva stnovnistvo.
Navodis dpf/egr, nije to Srbin izmislio da skida/zatvara vec truli zapad.
Resenje je vrlo jednostavno...uzi centar, uzecu primer Nisa ili N.Sada, rampa odmah kod Kackog mosta/Tempa, ko hoce kolima u centar uslov euro 5 plus 200 din ulaz plus parking po ceni crvene zone...ko nece, parking obezbedjen besplatno ili 200 din sa ukljucenom cenom karte za bus.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka čast vama po velikim gradovima, al' ne dišete samo vi kiseonik jbg. Treba zabraniti uvoz krševa, a ovo što je već doveženo sa poskidanim filterima pod presu. Za drugo i nisu. Ne mogu bre da otvorim ventilaciju da ulazi vazduh ni 5 minuta dok vozim, non stop mi stoji na recirkulaciji šiber. Jer 90% ljudi vozi raspale dizele koji purnjaju k'o tenkovi. Manje troše a bolje idu od benzinaca, i to je to. *ebeš ekologiju, bitno da lepi u sedište kad potopiš pedalu ... 

Edited by Rasta

Share this post


Link to post
Share on other sites

A onima sa izraženim sporckim ambicijama sproveo bih auspuh u kabinu, i montirao jednu leptir-klapnu, koja bi se otvarala kad krenu da uživaju u sporckoj vožnji ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobri ste stvarno sa E5 glupostima. Bas da vidim vas zelene da vase "nove" krseve oterate na otpad i kupite nov polovnjak 2010god ali E5 i kada vam za 6meseci izmere gasove i kazu da trenutno spadate u E3 kategoriju verovatno ce te pozeleneti od muke kada odete u banku po jos jedan kredit za novi dpf ili Ad blue sistem. Milion drugih stvari prvo treba da se izmeni i dovede u red da bi pocelo tek da se prica o nekoj ekologiji i opet vozila uopste nisu toliki zagadjivaci koliko obican svet misli.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj krš star deceniju nije čak ni E4, nego E3. I opet zagađuje duplo manje od prosečnog turbo dizelaša od dve litre. Zato što ne gori naftu, nego benzin. Da nije tako, potonji ne bi ni imali dpf filtere koje naši pametni majstori skidaju i zatvaraju. Što ih ne skidaju u zemljama iz kojih se dovoze ? Zato što vole prirodu i ekološki su osvešteni ? Ne bato, nego biju po džepu ... Al' zato ovde može sve. Donesemo pravila o kontroli izduvnih gasova, al' poštovaćemo ih za tri godine, dok ne uvezemo još par stotina 'iljada polovnjaka ...

 

Ne znam kako je kod vas, al' ovde u moju palanku svaka šuša ima po dva krša. Što da ne, jeftiniji su od prosečnog bicikla. I kako da biciklisti naplatiš parking, gorivo, rezervne delove ... nek se voze ljudi.

Edited by Rasta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa Dpf ima zbog E4 norme minimum, tako da bez njega je opet zelenkast kao i taj tvoj :D

Послато са SM-J330F уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svejedno. Ja bi' dizel u kolima zabranio ... :D I sva dvotaktna sokoćala, apence, skutere i sl. Dok se jedno dupe vozi, stotine duša se davi u dimu ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa do nedavno je bila globalna propaganda da se forsiraju dizelski motori jer emitiju manje CO2 od benzinca i to je neminovnost, ali eto opsežnim analizama(koje nisu mogli da urade pre 50 godina :blink:) došlo se do zaključka da dizel motori emituju više štetnih materija. Stoga su počeli da se zabranjuju i tako dalje...

Sve je to jedna svetska propaganda koja se u datom momentu osmišlja da bi se profitiralo na nekim drugim stvarima. Ceo svet počiva na tvorevini profita, ekologija ne postoji, niti je i jednu vladu ili bilo koje telo neke države briga za ekologiju. Da je nekoga briga za to, nafta bi odavno bila prošlost. Pojam ekologije se danas koristi u razne svrhe manipulacije ljudima, odnosno tržištem, da bi se opet negde tamo ostvarila neka ekonomska dobit, i to je to. 

Evo kako izgleda auspuh na mom dizelu 

 

auspuh.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma da, sve je to jedna velika zavera a iz tvog dizel izduva izlazi samo miris jorgovana ovlažen svetom vodicom. Svaki SUS motor je veliki zagađivač i to ne samo vazduha i ide se na to da se svi kompletno i konačno eliminišu, ali mi se eto ovde koprcamo jer Bože moj nećemo više moći voziti svoje dizelaše od cca 1500 evra vrednosti. Vreme im je odavno pod presom. U Evropi je trenutno na snazi Euro 6d Temp standard pa čak i takvim dizelašima zabranjuju ulazak u centre gradova, a mi se koprcamo i tražimo da ostane Euro 3. Sami smo sebi najveći neprijatelji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti mene nisi razumeo ništa. Za početak, da li misliš da više CO2 emituje moj dvolitarski dizel ili tvoj 1.2 benzinac? 

Ja sam prvi koji bih sutra vozio elektromobil da mogu da ga priuštim i da ga je moguće eksploatisati u Srbiji. To mi je velika želja, ne samo zbog ekologije već zbog samog koncepta takvog vozila koje ima ogromne prednosti u odnosu na trenutno konvencionalne automobile. 

 

Svrha mog posta je da ti isti koji nameću te standarde su stvorili to isto zagađenje, seju zlo i smrt širom sveta, i oni se odjednom brinu za zdravlje ljudi.

Kako da te rezultate nisu imali pre desetak i manje godina kada su se dizeli nametali kao najbolji izbor u pogledu ''zelenih'' standarda?

Bacali su na nas osiromašeni uranijum, i to nije problem, ali srpski neprijatelj No.1 je gas iz JTD motora. 

Da se, kao što kažeš, ide ka tome da se eliminišu takvi motori, mi ne bismo naftu koristili kao pogonsko gorivo bar pola veka unazad, a ne da imamo i dalje nove modele vozila sa širokom paletom dizelskih motora. To što se sada ubrzano radi na razvoju alternativnih pogona je zato što nafta presušuje, i drugog izbora nema, a ne zato što nekoga boli briga da li se ljudi truju ili ne. 

 

To što se nama plasiraju priče o tim zabranama ulaska u centar grada je sasvim jedna druga priča. Pa ja prvi u bilo kom većem gradu u Evropi kolima ne bih ulazio u centar iz praktičnih razloga, gužve, nedostatka parkinga itd... Sa te strane je suludo sesti u kola pored svih ostalih oblika prevoza. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...