Jump to content
FAS Goran
Dusman

Uvoz polovnjaka iz Evrope (norme, inicijative, katalozi...)

Recommended Posts

Kupoprodaja polovnih automobila u Srbiji pet puta sporija nego u EU

 

auto pijaca.jpg

 

Građani Srbije prilikom prodaje ili kupovine polovnog automobila potroše i do pet puta više vremena nego građani u EU, pokazuje istraživanje NALED-a. Građani Srbije previše su opterećeni birokratijom u odnosu na stanovnike razvijenih zemalja. To se može videti i na jednostavnim poslovima kao što je kupovina ili prodaja polovnog automobila. Na putu do željenog četvorotočkaša građani Srbije obaviće čak sedam puta više plaćanja, obići osam puta više šaltera i izdvojiti i do 10 puta više novca, objavio je NALED. U Srbiji je dosad evidentirano gotovo 2.500 administrativnih procedura i skoro nijedna od njih ne može da se obavi bez odlaska u institucije i podnošenja papirnih dokumenata.

 

Situaciju bi trebalo da promeni Zakon o e-poslovanju koji je formalno izjednačio elektronski dokument sa papirnim, što je prvi korak ka digitalizaciji postupaka. ''Građani su veoma zainteresovani za e-servise, što nam je pokazala i kampanja 'Pitajte kada ćemo se osloboditi suvišnih papira', realizovana uz podršku britanskog Fonda za dobru upravu. Na sajtu su građani su predlagali i glasali za procedure koje bi trebalo prve digitalizovati i najviše glasova dobio je predlog za elektronsko izdavanje potvrde o plaćenom porezu i tu inicijativu smo već uputili Poreskoj upravi, kaže predsedavajuci Saveza za e-upravu i generalni direktor OSA računarski inženjering Željko Tomić.

 

Objedinjavanje uplate smanjuje administraciju

Takođe, visoke ocene zaslužili su predlozi za digitalizaciju procedure promene prezimena i prebivališta u ličnoj karti, uvođenje elektronske fakture, elektronske uplate taksi institucijama, kao i refundacije PDV-a za prvi stan, naveo je Tomić. Holanđani i Francuzi kupovinu polovnog automobila mogu da završe potpuno elektronski, dok kupac i prodavac u Srbiji moraju da prođu osam koraka i isto toliko šaltera - od overe ugovora kod notara, preko prijave poreza do registracije i plaćanja svih obaveza u tim poslovima (u analizu nisu uključene zamena saobraćajne dozvole i plaćanje komunalne naknade). Već prvi korak, overa ugovora, ne postoji u Holandiji, Sloveniji, Nemačkoj, Austriji i Francuskoj, s kojima je napravljeno poređenje, dok u Holandiji i Nemačkoj ugovor može da bude i usmen. Takođe, u Srbiji kupac i prodavac obave ukupno sedam plaćanja (po dve MUP-u, NBS i poreskim organima i jedno notarima) i objedinjavanjem uplate na jedan račun veliki deo administracije bi bio smanjen.

Korak dalje bilo bi uvođenje elektronskog plaćanja umesto odlaska u poštu ili banku. Iako postoje agencije za registraciju preko kojih je moguće završiti ovaj posao na jednom mestu (uz proviziju), pravo rešenje bilo bi omogućavanje da sve neophodne dokumente građani mogu da podnesu elektronskim putem, a da one podatke koje već poseduju, institucije pribave same.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav kolege.Zna li mozda neko koliko izadje carina za bmw 320d karavan,2003,110kw?Cuo sam da je u Subotici najeftinije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontaktiras npr. "Don Sped", Subotica i dobices sve troskove u dinar. Iz mog iskustva su vrlo ljubazni, odgovorili su mi ekspresno za 2 vozila koja su me nedavno zanimala (par mojih drugara su i uvozili preko njih, od njih sam i dobio preporuku). Licno sam koristio kontakt formu (pod nazivom "Kalkulator") u dnu pocetne strane koju treba da popunis, detaljan odgovor dobijes na dostavljen E-mail. A mozes naravno i telefonom:

http://www.don-sped.rs/

 

@danijel55

Pitanje je spojeno sa postojecom temom, mozes da prelistas ako te jos nesto zanima...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

U principu ne volim da preporucujem nesto sa cim nemam licno iskustvo. Da je doslo do realizacije, isao bih preko njih (kontaktirao sam ih za jednog Sporta i Giuliettu, ali se nisam dobacio dalje od informacija oko troskova jer mi je istrcao auto ovde). Imam preporuke par drugara, prijatelj mi je uvezao Avensisa preko njih... Receno mi je da je bilo profesionalno, brzo i povoljno. Sacekaj jos nekoga da se dopise - ja ti napisah ovo pre svega da bi dobio tacan iznos carine, posto si to pitao ;) .

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema na cemu, drugar (ako sam iole pomogao sa informacijom).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za polovnjake dali 300 miliona evra

 

vw golf 11111110230.jpg

 

U Srbiji je u prvih devet meseci ove godine uvezeno i registrovanio 104.512 polovnih automobila, dok je istovremeno prodato 23.327 novih vozila! ''Podaci su i dalje poražavajući'' - kaže, za ''Novosti'', generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova Boban Nikolić. ''Da se odmah razumemo, niko nije protiv uvoza korišćenih vozila ali jeste protiv uvoza krševa, otpada kojeg se zemlje Zapada rešavaju.'' Nikolić ovu tvrdnju ilustruje i podacima o eko-normama motora koji pokazuju i vreme proizvodnje vozila. Te cifre su razočaravajuće, pogotovo kada se zna da smo za uvoz polovnjaka ''iskeširali'' više od 300 miliona evra!

''Uvezeno je 54.825 vozila sa evro 3 motorima starih između 13 i 18 godina'' - kaže Nikolić. To sasvim sigurno neće podmladiti naš, ionako prastari vozni park, a znatno će uticati i na lošiju bezbednost na putevima. Pri tome su ova vozila veliki potrošači i još veći zagađivači. Uvezeno je i 30.814 vozila starosti između devet i 13 godina, 15.778 starih između pet i devet godina, i svega 3.095 starih do tri godine.

 

185548-polovni.jpg

 

Podaci koje je Svetska zdravstvena organizacija krajem prošle godine saopštila, i po kojima u Srbiji godišnje prevremeno umre oko 5.400 ljudi od posledica aero-zagađenja, čini se da nikog preterano ne uzbuđuju. Srbija je i dalje jedna od retkih zemalja u kojima nema subvencija za kupovinu ni električnih ni hibridnih vozila, baš kao što nema ni pooštravanja uslova za uvoz polovnih vozila najavljenih na prolećnom Sajmu automobila u Beogradu. ''Jasno je da velika većina vozača nema novca za nov automobil ali mora se uvesti red prilikom uvoza polovnih'' - kaže Dragan Škrnjić iz ''Eko auto-kluba Srbija''. ''Mora se poreskom politikom otežati uvoz vozila koja više zagađuju, a stimulisati uvoz zelenijih.'' Velika većina tih vozila ne samo da ne ispunjava eko-norme, nema katalizatore za gasove, već nema ni vazdušne jastuke, zavese, ABS sistem za kočenje. Kilometraža je, često, vraćana, a kakvi su delovi ugrađivani prilikom održavanja se otkrije tek prilikom težeg kvara ili nesreće. Mnoge države su ranijih godina problem sa starim voznim parkom rešile uvođenjem sistema ''staro za novo''. Kod nas su ga sprovodile samo pojedine auto-kuće, a država čak nije htela ni da se odrekne poreza na razliku u ceni starog i novog vozila.

 

Skupštinska inicijativa

U skupštini Srbije je pokrenuta inicijativa za subvencionisanje električnih i hibridnih vozila. Predlog se odnosi, pre svega, na sve one kojima je to osnovno sredstvo rada (taksiste i rentakar) i za invalide kao sredstvo prevoza. Prilikom kupovine ovakvih vozila, oni bi državi platili sve dažbine, PDV, carinu, a onda ostvarili subvenciju. Ovim se postiže budžetska neutralnost i ne narušava se budžetski sistem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Većina tih uveženih vozila je tehnički ispravnije nego ova kod nas koja se godinama voze..Pogotovo ona što su tamo prošla tehnički..Ovo napisano gore je uglavnom nije objektivno..Ako su ta vozila kod nas prošla homologaciju i registrovana su uredno kako moze da se kaže da su krševi? Zbog čega se poreskim i carinskim sistemom ne zaštiti npr poljoprivreda stočarstvo i ostale grane..Mi nemamo našu auto industriju niti imamo vozila koja se cenom uklapaju u naš standard..Zbog čega bi štitili uvoznike novih vozila a ne štitimo našu privredu i poljoprivredu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se potpuno.
Stiče se utisak, doduše dugogodišnji, da ovi dušebrižnici paušalno daju izjave tek toliko da bi nešto "izvalili za Dnevnik".
Samo nije više jasno da li su svesni da te njihove izjave nemaju više nikakvo utemeljenje u realnosti posebno što su davno izgubili autoritet u javnosti.
Koga još dotiče, sem kad reše da otimaju ...

sa TT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imas pravo.Recimo da kupis u DE,auto od vlasnika,to je pun pogodak.Npr gore ako ti ne radi nivelisanje farova,amorti propali itd ne moze da se prodje tehnicki.Naravno kod njih nije tehnicki na god dana,vec kontroleri sami odrejduju,neki dobiju npr da idu na tehnicki za god dana,neki za dve,neki za tri itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/26/2018 at 7:27 PM, neshaoct said:

U Srbiji je u prvih devet meseci ove godine uvezeno i registrovanio 104.512 polovnih automobila, dok je istovremeno prodato 23.327 novih vozila! ''Podaci su i dalje poražavajući'' - kaže, za ''Novosti'', generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova Boban Nikolić.

Da se ne zaboravi, kupci cirka 60% i od te 23 000, su pravna lica.

iliti, na fizicka ode malo jace od 9 000 komada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno pitanje ljudi.Ako je u amss pregledu upisana vucna kuka,da li mi treba atest?Imam i atest ali bas me zanima to,posto mi rekose sa tehnickog pregleda da ne mora atest ako je u pregledu sve upisano.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema potrebe za atestom za kuku, ako je upisana. Treba ti samo taj papir, iako AMSS može da proveri u bazi, treba ti potvrda od ABS-a, tako su mi rekli kad sam zvao.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova pravila za uvoz automobila u Crnoj Gori

 

crna gora.jpg

 

U Crnu Goru od danas neće moći da se uvezu polovna motorna vozila koja ne ispunjavaju Euro 4 standard, a nova koja se uvoze moraju minimalno da ispunjavaju standard Euro 6. Ministarstvo saobraćaja i pomorstva je izradilo izmene i dopune Pravilnika o tehničkim zahtevima za vozila koja se uvoze ili prvi put stavljaju na tržište u Crnoj Gori, definišući minimalne granične vrednosti u pogledu emisije gasova i nivoa buke za nova i upotrebljavana motorna vozila, piše portal ''Cdm''. Nadležno ministarstvo je najavilo da će u narednom periodu uraditi Studiju starosne strukture vozila po kategorijama i tipovima, koja će dati osnovne indikatore i mere za podmlađivanje voznog parka i ujedno povećanje stepena bezbednosti saobraćaja. Samo tokom prošle godine u Crnoj Gori je uvezeno 21.630 automobila. Iz Evrope je uvezeno 14.388 dizel vozila. Najčešće su uvožena vozila iz Nemačke, Holandije i Francuske. U prva dva meseca prošle godine uvezeno je 2.463 vozila, a u prva dva meseca ove 2.774 vozila. Najviše su se uvozilu automobili mlađi od 2000. godine, odnosno automobili koji ispunjavaju Euro 3 normu, navodi se u informaciji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predlog da se zabrani uvoz automobila starijih od 10 godina

 

pocetnicke-greske-pri-kupovini-polovnjaka.jpg

 

Ministarstvo za zaštitu životne sredine predložiće zakon koji će zabranjivati uvoz automobila starijih od 10 godina. ''Postali smo groblje najgorih automobila zapadne Evrope'', kaže ministar Goran Trivan. Prosečan vek automobila koji se voze po drumovima Srbije je 15 godina (između 13 i 17 godina), pokazalo je istraživanje iz prošle godine. U skladu sa platežnom moći građana automobili koji se voze i ne mogu da budu noviji, pa se vozači snalaze, krpe i nekako odražavaju svoje četvoročkaše u voznom stanju. Ali, prema najavama iz Ministarstva za zaštitu životne sredine, uskoro bi mogao da bude zabranjen uvoz automobila starijih od 10 godina. Moguće već od naredne godine.

 

''Postali smo groblje najgorih automobila zapadne Evrope. Razgovaramo o zabrani uvoza sa najlošijim motorima, a tražiću i nove mere'', najavljuje ministar Goran Trivan u razgovoru za ''Kurir''. S obzirom na to da Srbija pregovara, odnosno pokušava da uskladi svoje standarde sa evropskim, a jedno od najznačajnijih poglavlja na tom putu jeste ekologija, ovo je važna mera. Jer, kaže, ministar, Srbija neće biti primljena u Evropsku uniju dok ne podigne standarde životne sredine. Srbija, dakle, mora da se ponaša pažjivije prema zaštiti prirode i uslovima života, ali ne samo zato što to traži Evropska unija, već, pre svega, zato što je to dobro za njene građane. Pročišćavanje vazduha, da ne kažemo ''vetrenje Srbije'', i te kako je važno, a najveći zagađivači su termoenergetski kapaciteti, gradske toplane...i saobraćaj.

 

''Kada je reč o saobraćaju, uz saobraćajna zagušenja, posebno pitanje je vrsta vozila koja se koriste. Apsolutno sam protiv toga da se u Srbiju uvoze vozila starija od 10 godina i apsolutno sam za to da se moraju zabraniti najlošiji modeli koji nam dolaze iz zapadne Evrope'', poručio je Trivan. Ministar kaže da se u vladi već razgovara o zabrani uvoza automobila sa najlošijim motorima (evro 3 i 4) i dodaje da će tražiti zabranu uvoza automobila starijih od 10 godina. ''To više nije socijalno pitanje, jer su ta vozila, osim što zagađuju životnu sredinu i nas same, i najmanje bezbedna i najčešći su izazivači saobraćajnih nesreća'', ističe Trivan i naglašava da u Vladi Srbije ''postoji volja da počne subvencionisanje kupovine hibridnih i električnih vozila''. ''Ideja je da napravimo plan da obe mere počnu da se primenjuju od sledeće godine kako bi u budžetu bio obezbeđen novac za subvenciju (za kupovinu hibridnih i električnih automobila), a građani i uvoznici steknu dovoljno vremena da im se prilagode'', dodaje ministar Goran Trivan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 23/03/2019 at 3:23 PM, neshaoct said:

osim što zagađuju životnu sredinu i nas same, i

A i dalje će redovno moći da se registruju stari dizelaši(ponajgore oni u kamionima, busevima....) sa i bez dpf-ova i katalizatora, bez obzira kakvu emisiju izduvnih gasova imaju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da "mi" zabranimo starije od 45 godina pa da budemo bliže jevropskim normama?!
Ove preko gurati u neku treću zemlju ili u zemlju.
Alo bre stoko, diži plate narodu ili selite svoje #ebene trule firme u Afriku.
Ja bi' sve ove puteve uzorao pa nek se onda vozi ko može.

sa TT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ovo uvedu nece moci da se uvezu i samim tim kupe kola 2001 sa 150k km. 

Generalno ja podrzavam ovo jer je postalo smesno uvoziti auto star 18 godina i ocekivati da je u stanju NOV NOV NOV. Ja najbolje osecam na svojoj kozi kako reaguju kupci kad vide na autu starom 15 godina ogrebotinu a koji kosta 1950€. Kaze lik “ Izgreban je sav” a trudi se da obara cenu jer auto nije izgreban toliko a nije ni poliran jer na takvu cenu nema smisla ulagati. I posto je video da nema mrdanja od te cene pokupio se i otisao. Pa da nije ocekivao nov auto?

E posto je vecina danasnjih kupaca takva onda podrzavam ovo do 10 godina. 

Pa i sami kazete kako se cisti evropski otpad i dovoze se kola u Srbiju. E pa sad vise nece biti bas takav otpad. 

Koliko god moj posao trpio zbog toga ja sam za. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno.
Ko normalan ne bi podržao ovakvu uredbu, samo, prvo dovesti druge stvari u red.
Što se mene tiče, ja bi' zabranio i vozila na drumovima starija od 15 godina.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se dobro secam, kada je prvi put dozvoljen uvoz polovnjaka u SR Jugoslaviju, bilo je ogranicenje max 5 godina starosti. Pa posle EURO 3, i od tada nikakvih izmena nije bilo... Red je vec da se malo uredi i to pitanje... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...