Jump to content
FAS Goran
Dusman

Uvoz polovnjaka iz Evrope (norme, inicijative, katalozi...)

Recommended Posts

A oooovaaaajjj... kaži ti nama koja država je po tebi onako baš... DRŽAVA! ? 

Svaka koja ima neke logične i normalne zakone ..I koja nije lopovska..

Share this post


Link to post
Share on other sites

E super... :) 

 

Hajde da vidimo u tim državama sledeće: 

 

- da li se mogu uvesti polovnjaci, odakle i sa kojom Euro normom? 

- sa kojom Euro normom se mogu prodavati nova vozila? 

- koliko košta registracija vozila sa Euro 3, Euro, 4, Euro 5 i Euro 6 motorom (uzeti jedan primer sa istom kubikažom i konjažom)?

- i evo recimo da ne bude sve iz auto-sveta, koliko u tim državama iznose porezi i doprinosi na platu (uzeti primer plate 1000€). 

 

I onda na sva ova pitanja odgovoriti i za Srbiju. 

 

Naravno, nećemo ulaziti u polemiku "znaš li kolike su tamo plate" jer znam, a ovo gore ne znam pa bih voleo da saznam. ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta poređenja mogu da se naprave.Pojedine stvari je teško upoređivati jer sistem funkcionisanja nema veze sa ovim kod nas.

Bilo bi dobro da se javi neko ko živi u tim zemljama pa da sve lepo objasni.

 

U pojednim zemljama funciniše sistem da na jedne tablice voziš 2 auta prijavljena na tvoje osiguranje, npr Švajcarska.

Druga stvar su osiguranja koja se razlikuju po cenama. Npr možeš da plaćaš 100% pa i više ako si mlad vozač ili ako si imao nezgode. Dok cena može da padne i do 30% ako nisi dugo godina pravio ekscese itd..

Onda tablice platiš jednom i možeš da ih imaš godinama. Nema potrebe da se menjaju stalno kao kod nas. Npr nisi produzio posle mesec dana i ne važe više.

Onda stavka tehnički pregled koji je pravi pregled gde se utvrđuje pravo stanje ispravnosti vozila i radi se na svake 2 godine, dok je kod nas znamo kakva situacija. Prolazi sve i svašta najveća stavka su kočnice da rade, a sve ostalo je nebitno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam onda o čemu mi tupimo za euro 3 ili 4 a kod nas se vozi sve i svašta a pri tome niko ne meri količinu izduvnih gasova..

Npr ti ne možeš da uvezeš auto koji je ispravan po nemačkom standardu a ima normu euro 2 ..

Ali u svakom slučaju možeš ovde da voziš golfa 2 dizela koji čuri na sve strane .

Edited by kreator

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ta poređenja mogu da se naprave.Pojedine stvari je teško upoređivati jer sistem funkcionisanja nema veze sa ovim kod nas.
Bilo bi dobro da se javi neko ko živi u tim zemljama pa da sve lepo objasni.
 
U pojednim zemljama funciniše sistem da na jedne tablice voziš 2 auta prijavljena na tvoje osiguranje, npr Švajcarska.
Druga stvar su osiguranja koja se razlikuju po cenama. Npr možeš da plaćaš 100% pa i više ako si mlad vozač ili ako si imao nezgode. Dok cena može da padne i do 30% ako nisi dugo godina pravio ekscese itd..
Onda tablice platiš jednom i možeš da ih imaš godinama. Nema potrebe da se menjaju stalno kao kod nas. Npr nisi produzio posle mesec dana i ne važe više.
Onda stavka tehnički pregled koji je pravi pregled gde se utvrđuje pravo stanje ispravnosti vozila i radi se na svake 2 godine, dok je kod nas znamo kakva situacija. Prolazi sve i svašta najveća stavka su kočnice da rade, a sve ostalo je nebitno...

 

Ne kažem da nisi u pravu. Za sve što si naveo si u pravu. Nego nisi rekao koliko košta to vozanje tablica na 2 auta? Koliko košta kazna tamo ako ne odjaviš auto koji ne registruješ? Koliko košta tehnički i kako se prolazi? 

 

Što se tiče bonusa i malusa toga ima i kod nas. Tablice se kod nas menjaju na 7 godina, što i nije neki izdatak... 5€ godišnje. 

 

Evo dobih info iz Nemačke za plate... na 1000€ porezi i doprinosi su oko 700-750€ + solidarna pomoć Istočnoj Nemačkoj (pošto je podatak iz Minhena) za koju nisam razumeo koliko je, ali valjda 20-30€. Kod nas su doprinosi na 1000€ oko 600€. 

 

'Ajmo dalje... koliko šta košta (ono što sam pitao već) u tim "nelopovskim" DRŽAVAMA!? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiče vožnje 2 auta to mogu da se raspitam.

Tehnički je u DE oko 60 evra, radi se na 2 godine. Auto treba da je skroz u funkciji. Najveći problem je ako ima korozije itd, onda mora da se uradi u nekom servisu. Ne tolerišu se krševi koji su truli puni rupa itd. Takođe kočnice treba da su besprekorne ne prolaze napukle cevke li creva kočnica. Ako je auto normalno odrzavan onda nema problema.

 

Što se tiče tablica svako ima svoje i ne moraš da ih menjaš nikad. Viđao sam dosta stare tablice po nemačkoj koje nemaju nove eu plave oznake. Još iz ranih 90 ih...

Takođe nema lepljenja registracionih nalepnica. To ne postoji. Kao što ne postoje ni plastične saobraćajne dozvole. U CH i  DE sve je još u papiru. Milsim da su vozačke od plastike. Od nalepnica što se lepi to je standard izduvnih gasova. Postoje konkretno za nemačku crvena, žuta i zelena nalepnica emisija izduvnih gasova. Zelena je najbolja, dok je sa ostalim zabranjen ulazak u centre pojedinih velikih gradova.

 

Što se tiče registracije auta lično sam bio tamo. Sve se završava u roku odmah sa sve novim tablicama. Postoje radnje za izradu tablica koje su preko puta zgrade gde registruješ auto. Nove tablice dobijaš za 2 minuta. Kačiš i voziš nema nikakvih čekanja agencija i ostalih gluposti..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi u pravu za nalepnice. U Ch nemas nalepnicu do kada je registrovan, ali imas nalepnicu do kada vazi tehnicki (Dan, mesec, godina) I ne daj Boze da te uhvate, a da je istekao rok, isto, a mozda i gore prolazis kao kada kod nas vozis neregistrovani auto....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Što se tiče vožnje 2 auta to mogu da se raspitam.
Tehnički je u DE oko 60 evra, radi se na 2 godine. Auto treba da je skroz u funkciji. Najveći problem je ako ima korozije itd, onda mora da se uradi u nekom servisu. Ne tolerišu se krševi koji su truli puni rupa itd. Takođe kočnice treba da su besprekorne ne prolaze napukle cevke li creva kočnica. Ako je auto normalno odrzavan onda nema problema.
 
Što se tiče tablica svako ima svoje i ne moraš da ih menjaš nikad. Viđao sam dosta stare tablice po nemačkoj koje nemaju nove eu plave oznake. Još iz ranih 90 ih...
Takođe nema lepljenja registracionih nalepnica. To ne postoji. Kao što ne postoje ni plastične saobraćajne dozvole. U CH i  DE sve je još u papiru. Milsim da su vozačke od plastike. Od nalepnica što se lepi to je standard izduvnih gasova. Postoje konkretno za nemačku crvena, žuta i zelena nalepnica emisija izduvnih gasova. Zelena je najbolja, dok je sa ostalim zabranjen ulazak u centre pojedinih velikih gradova.
 
Što se tiče registracije auta lično sam bio tamo. Sve se završava u roku odmah sa sve novim tablicama. Postoje radnje za izradu tablica koje su preko puta zgrade gde registruješ auto. Nove tablice dobijaš za 2 minuta. Kačiš i voziš nema nikakvih čekanja agencija i ostalih gluposti..

 

Eto vidiš koliko su to lopovske države. Tehnički je 30€ godišnje... pa kod nas ima i za 5€ da se uradi. Da ne pričam o tome koliki su lopovi što teraju ljude da krpe trule automobile, da stavljaju nove diskove i pločice, a kod nas sve to može i polovno, pri čemu "majstor" na tehničkom za jedno pivo našteluje rezultate i milina. 

 

Za tablice sam već priznao, stvarno smo lopovska država, moramo na 7 godina da promenimo tablice i to nas košta čak 5€ godišnje. 

 

Za nalepnice vidiš opet... u tim lopovskim državama kao što su D i CH samo mamini i tatini sinovi mogu da kupe nov auto i da imaju zelenu nalepnicu i da se voze centorm grada... ostali narod mora da se parkira u širem centru i da se vozi prevozom. 

 

Što se tiče registracije, ne vidim šta je tu lopovsko. Pa i kod nas možeš dobiti tablice za 2 minuta doduše ne preko puta zgrade... ali imaš preko puta zgrade možeš da dobiješ nalepnicu tj. da produžiš registraciju što je opet češća potreba od novih tablica. Mada, ako ćemo pošteno i to je kod nas uvedeno lopovski, ne može da se izdaje nalepnica ako nemaš zaposlenog pravnika. Užas. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A niko da spomene kako uvek kad kupis auto placas glupi porez na promet. U CH toga nema. Kupio si auto-nema ugovor, nema overe, nema nista. Dobijes od vlasnika ponistenu saobracajnu, pa mu ti radi sta oces. Zapali ga ako zelis. A ovde? Da ti 00 otpadnu dok ne prebacis i dokazes da je to sto si platio tvoje. Ma...

Off topic- Dovla, ne mozes tako da generalizujes.
 

- Za nalepnice vidiš opet... u tim lopovskim državama kao što su D i CH samo mamini i tatini sinovi mogu da kupe nov auto i da imaju zelenu nalepnicu i da se voze centorm grada... ostali narod mora da se parkira u širem centru i da se vozi prevozom.

 
Drugarica u CH radi za 4000chf i uzela je novu Corsu na kredu ,a kad je otisla nije imala ni za paklicu cigara. Ni govora od toga da je mamina i tatina cerka. Iskreno, vise mi smetaju ovdasnji mamini i tatini. Verujem i tebi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tvoji mi odgovori izgledaju kao da si portparol neke od dotičnih agencija..

Aj mi objasni zbog čega su neke registracije vozila kod nas drastično skuplje a stvar je vezana za zapreminu motora..

Evo jednog primera..

Citroen c 5 2.0 dizel..cena registracije po klakulatoru amss je 31394.00..

Za verziju sa motorom od 2,2 litra je duplo skuplja iznosi 65327.00..

Taj zakon je još iz bivše Juge kada su se masovno registovali fića i stojadin..

O motorima od 2,4 i preko 3 litra registracije su preko 100k dinara..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gile

Pa čekaj... ako radi za 4000chf zašto uzima kredu za auto i to za Corsu? Može da je kupi za keš za par meseci. Gde joj odu sve te pare pa mora da uzima kredit za auto od 10-12kchf? Eto, imaš kontakt... postavi joj sva ona pitanja koja sam ja postavio par postova iznad... koliko plaća registraciju i osiguranje za tu Corsu, pitaj je koliko iznose porezi i doprinosi na tu njenu platu (sigurno dobija obračun svaki mesec) pa nam daj ovde info... da uporedimo sa našom lopovskom državom ;) 

 

@kreator

Pošto kapiram da me ne razumeš... celo moje pisanje je da tvoj komentar da "Srbija nikada neće postati država" nije utemeljen. Dakle, nisam rekao da se ne slažem sa tobom (niti da se slažem), ali čim se uvede neki novi namet, porez ili bilo šta slično odmah udaramo po državi kako je ovakva i onakva, a postoje dve druge bitnije stvari koje treba pogledati pre takvog komentara. To je prvo da li nešto slično postoji u državama koje smatramo "DRŽAVOM" kao što smo konstatovali da su D i CH, i drugo, da li je realno potrebno uvesti tako nešto? 

 

Tek kada to konstatujemo tek onda možemo da kažemo da je država ovakva ili onakva... možda bi i u međuvremenu mogli da razmislimo koliko smo mi doprineli svemu tome ;) 

 

Što se tiče registracije to nije ostalo iz bivše Juge već je to Dinkić uveo 2000-ih godina kada je uvodio poreze na ekstra profit, luksuz i sl. Možda se ne sećaš, ali Juga je bila komunistička i "svi smo bili jednaki" pa takvih poreza nije bilo nego je država uzimala onima koji su imali više, pa davala onima koji nemaju :D Ovaj Dinkićev porez postoji u gotovo svim državama Evrope, pa i u D i u CH. Evo , Gile može da nam proveri kako to funkcioniše u CH na primer. Verovatno će saznati da se tamo porez na luksuz automobila računa u kW što nama opet neće odgovarati jer postoje mnogi automobili koji su do 2,0 a imaju gomilu konja pa će ispasti i da automobili sa 1,4 motorom koji imaju na primer preko 200KS moraju da plaćaju registraciju 60-70-100k dinara :) 

 

Da posebno napomenem, postojanje Agencije za bezbednost saobraćaja podržavam, jer je njeno postojanje neophodno. Način funkcionisanja, finansiranja i sl. ne podržavam jer je klasično kao i sve druge agencije. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo poreza na luksuz... U restoranu u Beču jedem picu i pijem neki sok. Konobar donosi račun sa stavkama i na dnu piše: porez na luksuz za picu 20%, za sok 30%  :)

Što će reći - ako ćeš da se luksuziraš i da jedeš po restoranima, ima i da platiš  :D

 

To je bilo pre nekoliko godina, možda se sad nešto promenilo, ali ne verujem.

 

Svaka normalna država naplaćuje svaki vid luksuza. Velike kubikaže/konjaže u putničkim automobilima to svakako jesu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@totti, jel to bilo u doba komunizma u Austriji :)

 

Na slici je primer i troškovi registracije u Sloveniji za Audi a6 od 2967ccm i 180kw, s tim da sam uzeo relativno najvece kategorije za osiguranje (malo vozackih iskustava, nove tablice, mali bonus za osiguranje). Kao sto vidite, cifre za registraciju su slične.

 

Iz stavki se može videti da najviše para uzima osiguranje a država nema nikakav porez na luksuz.

Auto u Evropi je prevozno sredstvo, a ovde je statusni simbol koji drzava koristi da puni budžet.

U svakoj siromašnoj državi je tako

 

AUTO_SI.jpg

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiče kupovine novog auta u ch a zašto da ne? Ako ima povoljan kredit te rate su zaista smešne..Aj mi sad objasni kad bi kupila nov auto ovde sa nekom prosečnom platom?.

Možda za jedno 100 godina a možda ni tad..

Kad sam rekao Srbija neće postati država to je moj lični stav prema raznim pilićarskim nametima za narod .Izmišljanjima raznih poreza taksi uredba samo da bi se napunio budzet bez obzira

bilo to realno ili ne..Razni atesti reatesti na vozilima..Ima toga i kod drugih drzava ali  su te stvari maksimalno uprošćenje i opravdane i zna se gde ide novac od toga kad se plati..

Sl stvar je porez na luksuz..

Koji je to luksuz motor od 2,2 litra? Na porodičnom mini venu? I duplo veća razlika u ceni registracije za 200 kubika..

Danas sam bio u agenciji za registraciju vozila,,

Čisto informativno sam pitao za registraciju auta od 3 litra zapremine..

Osnovna cena sa najnižim osiguranjem je 1118 k dinara ..

Od čega je oko 20k osiguranje a taksa na luksuz koja ide drzavi na ruke je 95 k dinara..+ 5% od osiguranja..

Kada bi taj auto osigurao kasko kao npr u CH cena bi bila oko 200k dinara..

Cena registracije u Ch za taj auto u ch je 2200 chf..+Još jedan auto na te tablice..

To je pola njihove prosečne plate..

I sad je ovde kod nas sve super normalno nije lopovski a kod njih je jad i beda i otimačina..

Smešno zar ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupovina (bilo čega) na kredit je nužna mera kada nemaš dovoljno keša. Zašto bi plaćao banci kamatu koliko god ona bila "povoljna" ako ima 4000chf mesečnu platu i kroz par meseci može da uštedi 10-12kchf za auto? Pokušavam da ti objasnim da ona sa tih 4000chf verovatno lepo živi, ali su troškovi života tamo toliko skupi da ne može ona baš tako lako da izvuče 10-12kchf za par meseci pa čak ni za godinu dana da bi kupila auto. Pa evo, razmisli i ti sam. Imaš 4000chf platu i recimo možeš da izvučeš tj. da skupiš pare za npr 12 meseci. Međutim, ti to ne uradiš niti uzmeš kredit na 12 meseci, već uzimaš kredit na 5 godina i plaćaš još najmanje 30-40% vrednosti auta za tih 5 godina. Zašto to radiš? Pa zato što ti tih 4000chf mesečno nije dovoljno da možeš da se širiš ;) 

 

Isto tako, pokušavam da ti objasnim da gotovo nijedna taksa i nijedna procedura kod nas nije uvedena zato što je nekom Vučiću, Dačiću, Tadiću palo na pamet. Nego je neko negde video da ima pa su uveli. Verovao ili ne, ali mnoge od tih taksi se uvode zaista zbog usklađivanja sa propisima EU  (koliko god ta je to izlizana fraza) i čak se često događa da je naši ne bi ni uveli da nisu revidirali neke propise i usklađivali sa evropskim. Naravno, mnoge stvari su mogle da ostanu i nenaplaćene, TNG je mogao da se stimuliše, a ne da se dodatno oporezuje, ali to je sad drugo. Jednostavno sve takse i procedure koje postoje kod nas postoje i preko. Preko, je možda lakše dobiti atest, potvrdu i nešto slično, ali su kriterijumi rigorozni i ne možeš da prođeš sa gajbom piva kao kod nas. ;) 

 

Porez na luksuz... pa granica mora da se postavi negde. Neko je postavio na 2000 kubika iz ovog ili onog razloga. Sada će promeniti i izraziti je u kW. Opet će biti nekog kome neće valjati. Jednostavno, ne može se svima ugoditi. Ako već gledaš u 200 kubika, šta će onda nekome na porodičnom mini venu 2200 kubika? Da jurca i da pobije porodicu? Pa ima porodičnih mini venova sa 1,5 motorom koji rade i služe bez problema. Porez na luksuz bi bio problem kada ti oni ne bi ostavljali alternativu. Na primer, ako hoćeš da kupiš porodični mini ven, a na tržištu ne postoji ispod 2000 kubika. To bi bio problem. Ovako imaš da biraš do 2000 kubika, pa ako si zapeo baš za 2200 ti ona plati 20.000rsd više za registraciju. 

 

Lepo je što si se raspitao za cene. Međutim, nisi pitao (ili nisi napisao) koliko je od tih 2200chf osiguranje, a koliko državni namet? Verujem da bi se iznenadio. Osiguranje jednostavno ne interesuje standard i prosečna plata. Ti ako imaš auto od 20.000€ i imaš totalnu štetu on mora da ti isplati 20.000€. Pa reci ti meni da li je pošteno da ti platiš polisu 20k rsd, a švajcarac za taj isti auto na primer 500-600chf? Drugo, ako već pominješ prosečnu platu (iako sam napomenuo da je to i više nego jasno al' 'ajde) onda moraš objasniti odakle nekome u Srbiji auto od 3000 kubika, ako ima prosečnu platu 327€? Dakle, ako pričamo o platama, krenimo ispočetka ;) Odakle mu pare da sipa gorivo u taj 3,0? Odakle mu pare da održava taj 3,0? Da vidimo prvo ovo, a za registraciju ćemo posle lako... ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš htedoh da napišem ovo za mini vanove... Pa njih imaš da biraš od svakog proizvođača, a da ne prelaze 2000 ccm.

 

Ali su zato oštećeni kupci Q7, njih nema ispod 3000 ccm  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

:guitar:  pogodak

 

nego, jel se zna ili se samo prica i nagadja da ce da skidaju taksu sa kubikaze i da ce da se oporezuje po snazi motora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omatorelo se, moram ponovo da procitam 3 posta unazad da bi se podsetiio a kamoli 2 strane :vava:

vidim da se pominje dosta ali koliko je sigurno da ce do toga zaista i doci u nekoj blizoj buducnosti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trenutno je status "razmatra se mogućnost". Što znači da će pametni ljudi uraditi procenu da će se budžet bolje puniti kada se bude računalo po kW i onda će ga uvesti. 

 

Moje mišljenje je da je sasvim realno i da će se uvesti. Ako ne sada sa Euro4 onda vrlo brzo nakon toga. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...