Jump to content
FAS Goran
Dusman

Uvoz polovnjaka iz Evrope (norme, inicijative, katalozi...)

Recommended Posts

:thumbsup:

 

PItao sam iz razloga sto je skoro komsija uvezao megana 2002, ovde su mu rekli 900 evra a neki rodjak iz Sabca mu je odradio za 540???

Da li je moguce da je razlicita cena od grada do grada ili se tu mulja nesto

 

ali DA najbolje je pozvati nekoliko njih pa upoediti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod tih jeftinih varijanti uvek postoji mogućnost da krajnjeg kupca zovu iz poreske uprave na ispitivanja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako govorimo o legalnim radnjama, onda se najviše mulja kod odabira vozila iz kataloga. Na primer, taj u Šapcu mu je verovatno našao u katalogu nekog Megana u klot opremi i njegu uzeo za osnovicu, a taj tu u Kruševcu je verovatno uzeo nekog odgovarajućeg po opremi i onda dobio 900€. Ovo prvo je svakako problem, jer ako se ne uzme odgovarajući model, a neko dođe u kontrolu može loše da bude po krajnjeg kupca. 

 

Ono što mi nikad nije bilo jasno, uzmu ljudi tako klot model za osnovicu iz kataloga, a na računu pa samim tim i u saobraćajnoj piše Emotion ili Ellegance... pa nije niko blesav da ne pravali samo je pitanje kad. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo je kako je i rekao Dovla, danas sam se raspitao, mada nije mi jasno kako su napravili toliku razliku, verovatno je carapan hteo malko vise da zaradi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozači u Srbiji nisu za uvođenje Euro 4 norme

 

Vw%20Golf%20V%20Variant%2011.jpg

 
Većina vozača u Srbiji nije za uvođenje Euro 4 norme. Smatraju da bi ona podigla cene i otežala kupovinu polovnih automobila, a ne veruju i u tvrdnje da su motivi ekološke prirode već su mišljenja da je reč o želji države i interesnih grupa da dodatno zarade. Ovo je siže obimnog istraživanja koje je početkom juna urađeno na sajtu www.polovniautomobili.com na uzorku od oko 12.000 ispitanika. Istraživanje je imalo za cilj da ispita stavove vozača o najavljenom uvođenju Euro 4 standarda. Naime, već izvesno vreme u javnosti se nezvanično govori kako će uskoro biti uvedena Euro 4 norma za uvoz polovnih automobila. Kupci brinu da će zbog toga poskupeti vozila u prodaji, a prodavci da će im posao biti ugrožen.
 
Šta bi značilo uvođenje Euro 4 norme?
Uvođenje Euro 4 norme značilo bi da polovni automobili koji poseduju Euro 3 normu više ne bi mogli da se uvoze u Srbiju što bi, prema nekima, imalo uticaj na tržište polovnih automobila, pre svega na kupce. Ako imamo u vidu da su, zbog slabe kupovne moći stanovništva, najtraženiji automobili oni koji se mogu kupiti za oko 2000 evra, jasno je da će opasti uvoz automobila koji mogu da se uklope u tu cenovnu kategoriju, a to su vozila koja ispunjavaju takozvanu Euro 3 normu.
 
Inače, ovi standardi određuju koliko izduvni gasovi (dizel i benzinskih motora) mogu da sadrže štetnih čestica po životnu okolinu, ali i koje bezbednosne standarde vozila moraju da ispunjavaju. U Srbiji je Euro 3 norma uvedena 2005. godine. Iste te godine u Evropskoj uniji je uvedena Euro 4 norma čime je zabranjena prodaja novih vozila koja ne ispunjavaju ove uslove. Sada je u Evropi na snazi Euro 5 standard, a za septembar ove godine najavljen je prelazak na Euro 6.
 
Iako na papiru činjenica i motivi izgledaju prilično jasno, drugačije je kada se pogleda tržište automobila u Srbiji koje već godinama ne beleži znake oporavka. Sve naravno ima veze sa ekonomskom situacijom, pa tako najveći broj građana nije u stanju ni da pomisli da kupi automobil, a oni koji to mogu lakše sebi priušte polovan automobil. Novi su za najveći broj njih i dalje nedostižni. I upravo tu počinje problem jer se ne komunicira dovoljno sa javnošću da li je ova odredba o uvođenju Euro 4 standarda zaista u pripremi, ko na njoj insistira, i šta se njome želi postići. 
 
Šta kažu vozači?
Pre pregleda ovih rezultata valja samo napomenuti da je na našem tržištu trenutno u prodaji 49% polovnih automobila koji ispunjavaju Euro 3 normu, a 21% automobila koji su Euro 4. Od ukupnog broja Euro 3 automobila 64% prodaju građani (fizička lica), a 36% uvoznici polovnih automobila. Euro 5 i 6 ponuda zajedno čini svega 7%. Na pitanje ''da li ste za uvođenje Euro 4 standarda kao uslova za uvoz polovnih automobila?'', 58 posto ispitanika odgovorilo je ''ne'', 33 posto ''da'', a 9 posto njih da im nije bitno.
 

133166-01.jpg

 
Zanimljivo je i mišljenje javnosti zbog čega se uvodi Euro 4 norma. Manje veruju u to da je reč o brizi za životnu okolinu, a više da se izlazi u susret interesu određenih grupa, kao i nameri države da dodatno zaradi. Ispitanici su imali mogućnost da odaberu dva odgovora na ovo pitanje.
 

133167-02.jpg

 
Dalje, 47% ispitanika smatra da bi uvođenje ove norme povećalo cene Euro 3 polovnjaka koji se već prodaju u Srbiji, 38% da neće. 14% ne zna kako će to uticati na cene. Sa druge strane, većina smatra da bi uvođenje Euro 4 standarda otežalo kupovinu polovnih automobila za građane sa nižim primanjima jer će biti onemogućen uvoz jeftinijim Euro 3 automobilima.
 

133168-03.jpg

 

133169-04.jpg

 
Kada je reč o inicijativi za uvođenje Euro 4 norme, ispitanici smatraju da je za to najzaslužnija država (53% ispitanika), zatim uvoznici novih automobila (31%), a u znatno manjem procentu uvoznici polovnih.
 

133170-05.jpg

 
Podeljena su mišljenja oko toga kako bi uvođenje ove norme uticalo na poslovanje auto-placeva koji prodaju uglavnom Euro 3 automobile. Dok neki smatraju (45%) da bi ti placevi prešli na prodaju Euro 4 automobila, drugi misle da bi se takvi placevi zatvorili (41%).
 

133171-06.jpg

 
U navedenom istraživanju učestvovalo je 90% ispitanika koji trenutno poseduju automobil i 10% koji ga nemaju. Najveći broj njih, kao što se može videti iz grafikona ispod, ima automobil koji ispunjava Euro 3 standard.
 

133172-07.jpg

 
Iz navedenih grafikona može se zaključiti da vozači nisu za uvođenje Euro 4 standarda iz više razloga: imaju slabu kupovnu moć (već voze starije automobile i teško mogu priuštiti novije), nemaju poverenje u iskrene namere države i nisu upoznati sa procesom odlučivanja (slabo se komunicira o  ovoj temi). Ostaje da se vidi koliko će najavljeno uvođenje Euro 4 norme zaista uticati na tržište automobila.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad radis uvoz iz Ch nikako povoljno ne mozes da prodjes :D

 

Pa,  i jeste i nije tacno. Tacno je da su dazbine velike, ali ako nadjes solidan auto za ok pare, onda je to druga prica. Isplati se, tj. Npr ovako nesto. Mada treba videti zasto je bas tako niska cena

http://www.anibis.ch/fr/automobiles-voitures-de-tourisme--113/fiat-punto-grande,-2006,-202'000-km,--11303245.aspx?sf=dpo&so=d&aral=833_2005_,834__1500&aidl=1042,115&fcid=113

print10.jpg

 

Posle svih dazbina, putarina, goriva itd...ne bi izasao vise od 3000 na nase table. A u oglasima su minimum 3500 kod nas.

Edited by neshaoct
sredio link & dodao printscreen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inace na uvoz iz CH racunajte na 37.5% za dazbine na procenjenu vrednost auta kod nas.

 

@Gile

 

 Dva auta sam dovezao odozgo za sebe i nikada nisam stajao na Svajcarskoj carini da mi rade papir, cak me nisu ni zaustavljali radi kontorole....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam stao da mi urade izvoznu deklaraciju. Tako mi jerekao spediter da treba i to. Uradili mi to gratis za 10 min i ciao. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlada Srbije sprema uredbu o uvozu vozila sa pooštrenim ekološkim standardima

 

evro%204.jpg

 
Kako pišu Novosti, Vlada Srbije sprema novu uredbu o uvozu vozila sa pooštrenim ekološkim standardima. Novi automobili samo sa evro 6 motorima, a polovnjaci sa evro 4. Od početka sledeće godine će na snagu stupiti nova uredba Vlade Srbije o uvozu novih i polovnih automobila sa višim evro standardima motora. Tako će umesto dosadašnje norme evro 5 za uvoz novih automobila biti propisana evro 6, a za uvoz polovnih vozila, umesto dosadašnje evro 3 važiće evro 4 oznaka motora. To praktično znači da će svi dileri novih automobila u Srbiji morati da prodaju najnovija vozila (bez čuvenih ''rasprodaja vozila sa lagera'') koja ispunjavaju stroge ekološke kriterijume Evrope, a da će uvoznici polovnih auta moći da pazare samo ona koja su proizvedena posle 2005. kada je na snagu, u EU stupio normativ 'evro 4. To će dovesti i do poskupljenja polovnih vozila, ali, slažu se stručnjaci, ne drastično, jer cene ovih automobila na prezasićenom evropskom tržištu svakodnevno padaju.
 
- Nemamo još zvaničnu potvrdu pooštravanja ovih normi - kaže dr Milan Vukasović predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova. - Ali smo stopostotno sigurni da će norma za nove automobile biti evro 6. Uvoznici novih automobila su se već pripremili i od Nove godine će svi nabavljati, već su u centralama naručili, vozila sa evro 6 standardom. Tu neće biti nikakvih problema. Mi smo tražili, od nadležnih da kada je uveden evro 5 standard za nove automobile bude podignuta i norma za polovnjake na evro 4 i da razlika, kao svuda u Evropi bude samo u jednom stepenu. Taj predlog nije prošao pa je nastavljen uvoz polovnjaka koji su proizvedeni još 1999. ili 2000. godine.
- I sada bi bilo logično - ocenjuje dr Vukasović, da se usvoji evro 5 standard za uvoz polovnih vozila, ali i sa evro 4 normom, bar privremeno bi bili zadovoljni jer je reč o automobilima mlađim bar pet godina od ranijih. Jasno je da je Vlada Srbije veoma oprezna kada je uvođenje eko normi u ovoj oblasti u pitanju s obzirom na platežnu moć našeg stanovništva. - Teško je prosečnom vozaču da kupi nov auto pa zato godišnje u Srbiji prodamo 20.000 novih a 100.000 polovnih vozila - kaže Dragan Škrnjić direktor ARTK Srbija koja se bavi i prodajom polovnih vozila. - Mislim da vozila neće drastično poskupeti, možda u proseku nekoliko stotina evra, ali će se kupcu to brzo vratiti kroz jeftinije održavanje.
 
Cene novih automobila
Ne bi trebalo da poskupe, značajnije, ni nova vozila sa višom eko normom. Tako je kompanija FCA na prezentaciji novog Fiata 500 u Torinu, koji ispunjava izuzetne ekološke norme, čak i strože nego što je to propisano važećim standardima, saopštila da cena novog modela neće biti ni za evro viša od cene starog! U Kragujevcu se već proizvode automobili sa evro 6 standardima, a u Srbiji će prodaja ići sa ovom normom već od 1. decembra ove godine.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

da li ja koji imam samo srpsku dozvolu mogu da kupim auto na zapadu i da dodjem do  kuce s njim ako ga prijavim na granici da carinim

 

sta se desava ako prijavim auto a nikad ne odem na carinu s njim

Share this post


Link to post
Share on other sites

da li ja koji imam samo srpsku dozvolu mogu da kupim auto na zapadu i da dodjem do  kuce s njim ako ga prijavim na granici da carinim

 

sta se desava ako prijavim auto a nikad ne odem na carinu s njim

Ako hoces stranca da doteras, a bez prijave, onda ti treba neko ko ima strane papire. Taj neko registruje doticni auto na svoje ime ili samo plati osiguranje, i posle ga dotera kod nas, ostavi ga ovde, ponese tablice i ode i odjavi ga, tj skine sa osiguranja. Tako legalno dobijes auto koji moze da ti krasi dvoriste, bude izvor rezervnih delova za tvoju djuntu i na kraju postane kokosinjac negde na selu.  :laughing:

Meni zanima sledece, tj kako stoji u zakonu:

Kupim auto u CH i registrujem na svoje ime. Registracija i osiguranje mi vaze meces dana sto je inace maksimum. Da li ja imam pravo da kazem cariniku pri ulasku: Ja necu sad da ga carinim vec pred kraj isteka osiguranja jer imam jos par puta da idem tamo-vamo. Jer ako ga prijavim, imam par dana da ga teram na carinjenje i ostale zavrzlame oko svega+registracija,a sve to mi u ovom trenutku ne odgovara. 

*po nekoj srpskoj logici i nasim zakonima verovatno te upucuju odmah da se radi ulazno carinjenje i ostatak procedure u narednih par dana...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ga prijavljuješ prilikom ulaska u Srbiju prvo moraš da uradiš "propratnicu" koju svakako plaćaš nekom špediteru da ti to uradi, a zatim imaš neki rok do kog treba da se pojaviš na svojoj carini koju navedeš prilikom ulaska. Čini mi se da je to 8 dana. 

 

Sve druge kombinacije su u suprotnosti sa zakonom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rok za carinjenje je bio 3 dana u mestu koje je navedeno u propratnici od trenutka ulaska u zemlju. Ne znam da li su nesto menjali po tom pitanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma, jasno je da je rok 3 dana od trenutka kad se auto prijavi i odradi ulazno carinjenje. Sustina je: Da li mogu da odaberem trenutak kad cu ga prijaviti ili to automtski ide odmah cim se pojavis na nasoj granici sa tkzv ''col'' tablama?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledao sam u Makedoniji da lika sa col tablama i makednoskim drzavljanstvom nisu propustili kroz redovan prolaz, nego su ga terali na carinski terminal da radi ulazne papire. Verujem i da je kod nas ista situacija...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ista brate. Ne isplati se uopste. Skoro sam se raspitivao za Nexus 250. Naso sam motor za lepu cifru, ali kad zvao speditera, pa po katalogu da mi izracuna porez i carinu(ako nemas A1) i spediterski papiri i jci na granici i prevoz me izaslo blizu 900e i dodjem na to da za te pare imam i ovde. Napominjem prevoz je samo da ja sipam naftu i putarinu da platim, a motor je bio u Bugarskoj u Sofiji oko 170km od mene!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš smešno ovo za uvođenje evro 4 norme..Tek tad će sadašnji polovnjaci da poskupe i opašće im reketiranje od uvoza pa će da opale ne drugu stranu..Recimo podići cenu registracija,uvesti još neke

gluposti kao što je sad ova homoogacija koja košta 100 evra a ničemu ne služi..

E Srbijo među šljivama nikad nećeš država postati..

Share this post


Link to post
Share on other sites

A oooovaaaajjj... kaži ti nama koja država je po tebi onako baš... DRŽAVA! ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...