Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Pa taj PD sistem je fantastičan izum! Nikako mi nije jasno što ga baciše u muzej i pređoše na impotentni,nekonkurentni,zagađivači,žedni CR sistem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pumpa-dizna je pala na ekologiji, sto su strozi standardi za emisiju izduvnih gasova to je bilo teze uklopiti ove motore u iste.

Inace common rail ima bitne predosti u odnosu na PD: mirniji i tisi rad, preciznu kontrolu ubrizgavanja, ne arci bregastu, lakse pali. Prednosti PD su bile niza potrosnja, manja osetljivost na kvalitet goriva i agresivniji rad-bolji odgovor na papucici gasa ali su one u odnosu na novu generaciju CR sistema istorijske. Dalje PD  je skuplji u proizvodnji od CR. Najbitnija prednost PD za VW grupaciju bila je sto je to njihov motor, nisu nikom placali za koriscenje patenta, cim je VW grupacija presla na CR  jasno vam je koliko ima sati i koji sistem je u celini bolji bili vagenovac, alfista, fiatista, hondista, djokista , mikista i sl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

TDI vise laze nego sto ide, lazni osjecaj snage. Mogu da mu priznam jedino start i nista vise. Potrosnja je lovacka prica, nikad mi ni jedan TDI do 90ks koji sam vozio nije bio ekonomican kao JTD u ex Puntu, i nikad mi Golf nije manje trosio nego sadasnji JTDm 16v. Potrosnju ne mjerim po bordu nego metodom od cepa do cepa. Jasno mi je da su wagenovci zagrizeni i dosadni,al mi nije jasno sto prosipaju pamet ovuda :D. 4Golfa do sad izgubise, vala je jedan morao bit ispravan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cus genija vagenowca, pa naravno da je Golf 5 TDi iz 2007god sa PD motorom 105ks brzi,jaci nego prvi JTD iz Brava/156 koji je napravljen 10god ranije. To je bio tek pocetak CRa a ovo vrhunac PD. Dokopate se TDIja mladjeg 10god od najstarijeg JTDa i pametujete. Poredite malo ''generaciju'', a ne babe i djevojke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pumpa-dizna je pala na ekologiji, sto su strozi standardi za emisiju izduvnih gasova to je bilo teze uklopiti ove motore u iste.

Inace common rail ima bitne predosti u odnosu na PD: mirniji i tisi rad, preciznu kontrolu ubrizgavanja, ne arci bregastu, lakse pali. Prednosti PD su bile niza potrosnja, manja osetljivost na kvalitet goriva i agresivniji rad-bolji odgovor na papucici gasa ali su one u odnosu na novu generaciju CR sistema istorijske. Dalje PD  je skuplji u proizvodnji od CR. Najbitnija prednost PD za VW grupaciju bila je sto je to njihov motor, nisu nikom placali za koriscenje patenta, cim je VW grupacija presla na CR  jasno vam je koliko ima sati i koji sistem je u celini bolji bili vagenovac, alfista, fiatista, hondista, djokista , mikista i sl.

 

PD je koliko se sećam projekat austrijskog Steyr-a i njihov M1 motor i to sam video osamdeset i neke godine. Šestak ugrađen tada u Jaguar XJ 6 3,2 l i tada impozantnih 165 KS. Zanimljivo da je imao cilindre i glavu izlivene iz jednog dela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima, sto ste mi temu obogatili istorijskim cinjenicama :)

 

Kao ponosnom dizelasu,prija mi svaki pomen evolucije dizel motora!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Pumpa-dizna je pala na ekologiji, sto su strozi standardi za emisiju izduvnih gasova to je bilo teze uklopiti ove motore u iste.

Inace common rail ima bitne predosti u odnosu na PD: mirniji i tisi rad, preciznu kontrolu ubrizgavanja, ne arci bregastu, lakse pali. Prednosti PD su bile niza potrosnja, manja osetljivost na kvalitet goriva i agresivniji rad-bolji odgovor na papucici gasa ali su one u odnosu na novu generaciju CR sistema istorijske. Dalje PD  je skuplji u proizvodnji od CR. Najbitnija prednost PD za VW grupaciju bila je sto je to njihov motor, nisu nikom placali za koriscenje patenta, cim je VW grupacija presla na CR  jasno vam je koliko ima sati i koji sistem je u celini bolji bili vagenovac, alfista, fiatista, hondista, djokista , mikista i sl.

 

PD je koliko se sećam projekat austrijskog Steyr-a i njihov M1 motor i to sam video osamdeset i neke godine. Šestak ugrađen tada u Jaguar XJ 6 3,2 l i tada impozantnih 165 KS. Zanimljivo da je imao cilindre i glavu izlivene iz jednog dela.

 

Sistem gde svaki injektor ima pumpu visokog pritiska datira od 30ih godina proslog veka, dosuse koristen samo za velike motore. Negde sam nasao da je Volvo FH 12 1993g imao prvi motor sa elektronskom kontrolom ubrizgavanja. Kada je krenula pomama za CR motorima, da bi izbegao placanje naknada za patent Volkswagen je resio da im Bosch dalje razvije vec postojeci sistem ubrizgavanja koji su zastitili pod imenom  Pumpe duse. Prvi auto je bio Pasat B5 85kW 1998 godine.

Edited by Dr Sidious

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, i ja ga gledam još na fejsu, sve se hvata za ručnu.  :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesko da je slaba potpora u onim kadicama :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slabe su ovo krivine :p

Zoranicu snimi sledeći put od Petrovca preko Petrovačkih strana do recimo Vode u kršu! To je vožnja za uživanje i "izuvanje" iz sedišta. Nema bez možda dva ozbiljna pravca na celoj toj deonici! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovo je MNOGO zanimljiva staza Kotor-Troica, inace tu se redovno odrzavaju trke,a na tom pravcu dje gazim 5tom do kraja, cesto sa drustvom naidjemo uvece pa malo probamo da se potrkamo medjusobno :)  nisam pristalica divljanja u saobracaju,ali uvijek volim da dam oduska i vidim kako stojim protiv ostalih trkalica na koliko toliko predvidjenijem mjestu.

 

Crna Gora je ovo,bar krivina imamo, u planu imam da snimim Crmnicu i Glavu Zete, sto ce sigurno biti bolje i zanimljivije za gledati, ali iskreno ovu Troicu na koju se vozam od osnovne skole najvise volim i ako ko kad bude u prolazu ovuda nek se javi da mu je pokazem :)

 

sto se tice rucne,pa s jedne strane mogu reci da imam fobiju, jer sam s 15god na Puntu 1.1 zaboravio rucnu bio a vozio brzo pa zapalio zadnje kocnice :(      pa cesto tokom voznje nesvjesno provjeravam rucnu, a opet toliko sam navikao da cesto drzim ruku na rucnoj nekako kao da osjecam zadnji kraj auta bolje :/  a volim i da vrcnem kad padne malo kise ili snijega (patim za zadnjom vucom i sanjam da 147ica ima istu)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidiš ti to. :)
A ja je ne bih kupio nikad da je imala zadnju vuču.

Meni je CG mnogo zanimljiva za vožnju, nije monotona, samo pravo i to je sve. Nego lepo ima krivina, tunela, baš fino.  :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

sto se tice rucne,pa s jedne strane mogu reci da imam fobiju, jer sam s 15god na Puntu 1.1 zaboravio rucnu bio a vozio brzo pa zapalio zadnje kocnice :(      pa cesto tokom voznje nesvjesno provjeravam rucnu

 

Haha, tako ja imam trip od kad sam platio kaznu za svetla, a slučajno ih ugasio kada sam davao žmigavac na puntu. Sad mi na svakom autu ruka stalno leti ka prekidaču da proverim da li su uključena svetla. A sestra je isto tako zamalo spalila zadnje kočnice jer joj je ostala ručna...ne vredi ni što se javlja zvučni signal upozorenja, ma ništa to... dok nije počelo da smrdi, onda je skontala. Ali ona uopšte nema taj tik da joj ide ruka ka ručnoj ahahahah  :whistle:

 

 

  a volim i da vrcnem kad padne malo kise ili snijega (patim za zadnjom vucom i sanjam da 147ica ima istu)...

 

I ja patim za zadnjom vučom! :( Alfi su velikim delom odsečena krila onog momenta kad je prešla na prednju vuču. Ali nije da nemamo izbora :whistle:  . Tu je Alfa 4c, svega 60 hiljada eura... U junu je premijera Giulie, isto će biti zadnja vuča, i verujem da će za 50 hiljada moći da se uzme sa lepim paketom :D...ahahahah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...