Jump to content
FAS Goran
crni labud

Lancia Nuova Delta - iskustva, saveti, mišljenja

Recommended Posts

Pozdrav svima na forumu. Postao sam novi član jer bih hteo da kupim Lancia Delta 1.6mjt 120ks pa da se pre toga kod vas raspitam za misljenje o ovom modelu.

Pokusao sam pretragu na forumu ali je prilično "nakaradna" pa mi je ovo bilo elegantnije resenje :)

 

Ima trenutno jedna na polovni automobili koja mi se dopala zbog opreme:

hg01.jpg

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/20598380/lancia-delta-16-mtj-navi

 

dlt 01.jpg dlt 02.jpg

dlt 03.jpg dlt 04.jpg dlt 05.jpg

dlt 06.jpg dlt 07.jpg dlt 08.jpg

dlt 09.jpg dlt 10.jpg dlt 11.jpg

dlt 12.jpg dlt 13.jpg dlt 14.jpg

 

ali se lomim zbog godista, voleo bih da je malo novija.

Definitivno me zanima nesto kao ova Delta, Momo 2013 godiste 1.6 mJet o kojoj je @integralac pisao.

Da li znate ima li tako nečega dostupnog i na koji način doći do toga? Hvala unapred.

 

 

Edited by neshaoct
dodao slike & printscreen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Đole_11 a koja je sustinska razlika u delti 2009. i 2013. godiste?

Izmene su kozmeticke prirode, sustinski se nista nije menjalo niti poboljsano. 
Skines Delta znak iznad kasete i zamenis prednji gril i eto ti restyle modela :) 

 

Ovoj gore konkretno fali panorama da bi bila skroz full. Po mom misljenju, cena je malo jaca i km je upitna, ali to je onih zeljenih do 180 kkm. Sinoc je bio do mene jedan momak za Deltom 1.6, kaze kupio pre 10 meseci, pitao za km onako neobavezno, kaze skinuta 80kkm izmedju borda i km sata. Pitao ga za potrosnju, kaze vrti se oko 5-5.5l/100km ali uglavnom vozi otvoreni put.

Oteras kod majstora, pretreses sve i sam ocenis da li se isplati kupiti ili ne. Ili cekaj @integralac da stavi onu na oglase :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, andreja.micovic said:

a koja je sustinska razlika u delti 2009. i 2013. godiste?

Izmene su kozmeticke prirode, sustinski se nista nije menjalo niti poboljsano. 
Skines Delta znak iznad kasete i zamenis prednji gril i eto ti restyle modela

Ovo sam i ja dugo mislio za Bravo - tamni farovi sa belim migavcima, sive resetke hladnjaka, nema bedza iznad kasete i to je to... Ja sam svakako jurio ako vec bude Bravo da je sto mladji, ali ima stvari koje sam uvideo tek kada sam krenuo detaljnije da ih kupusam pre nekoliko godina.

Bolja izolacija, kvalitetniji materijali enterijera i sedista, puniji zvuk zatvaranja vrata, nema ljustenja koze (volana, menjaca, rucne), resetke ventilacije ne zute vremenom... Ispeglane sitnice sa elektronikom (eno Bane celu visemesecnu sagu napravi sa centralom ESP, a upravo sam o tome pisao pre neku godinu da je imala recall). Pa novi Euro 5 motori od 2010. (sa manjom potrosnjom i vecim obrtnim), novi FPT-ovi C635 menjaci takodje od 2010. pojacani na deklarisanih 350 Njutna, koji su se odlicno pokazali... Ima jos toga, zato iz svog pozitivnog iskustva za Bravo uvek savetujem restyle, gde sam tek cackajuci i oko tudjih vozila i oko svog auta video koje su sve razlike. Da ne offujem vise, ne znam kakva je situacija po tom pitanju za Deltu detaljnije, ali cisto tema za razmisljanje ;) .

 

Sto se ove Delte tice, jeste da sve moze da se menja, ali u celini enterijer deluje ocuvano. Sem ovog necim zakacenog oboda vozackog naslona, sama sedista, volan, brzine na kugli menjaca, naslon za ruku, sivi plasticni paoci oko MF komandi volana, itd. - deluju da autu nije bas uzeta dusa. Ja bih u prvom gledanju nakacio ELM i video sta kaze i motorni racunar.

1 hour ago, Đole_11 said:

Definitivno me zanima nesto kao ova Delta, Momo 2013 godiste 1.6 mJet o kojoj je @integralac pisao.

Da li znate ima li tako nečega dostupnog i na koji način doći do toga?

Kod nas bas, bas tesko. Za sve ove godine (da ne kazem decenije :D) koliko sam u prici oko Zabara, ne znam da li mogu da nabrojim na prste jedne ruke koliko ih je bilo na oglasima kod nas.

Em ih je malo napravljeno u startu, to je bila mala serija vozila cisto osvezena za sajam u Zenevi te 2013. godine, da eto bar pokazu nesto drugacije pred najavljeno gasenje modela... Em i to sto ih je bilo napolju je stajalo kao skuplje, pa ovde vecini ne bi bilo interesantno zbog cene. Mozda pratiti mobile.de, Autoscout i sl. pa pokusati preko da se upeca, ali sve je to tanko.

Da ne zaboravim - pozdrav i dobrodoslica na forum ;) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba samo proci kroz oglase preko (DE, AU, CH, IT) i videti da dobro odrzavana delta sa slicnim parametrima (motorizacija, oprema, km, godiste) kosta i preko 50% skuplje nego ovde.

A od preko se dovoze. 

@Ivan Te neke stvari oko motora, tipa Nm i sl prate i deltu, a sto se izolacije, elektronike i ostalih stvari tice, mislim da je delta od pocetka pravljena kako treba (nekako mi sve vuce na poredjenje marea - libra)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam kupusao Deltu ni blizu kao pre/posle restyle Bravo pa da mogu da kazem da iza necega stojim iz svog iskustva. A dosta stvari se tek vidi kada se zagrebe ispod sminke, zato se i ogradjujem i naglasavam da samo dajem temu za razmisljanje ;) .

Sto se motora i menjaca tice, to je vec islo paralelno na Bravu/Delti (Euro 5, C635).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala puno na komentarima i dobrodoslici.

Def nema panorama krov, zvao sam. Sve ostalo je tu.

Ako budete culi da neko prodaje i da to valja, slobodno pisite, otovren sam za preporuke.

Ja cu pratiti svakako oglase pa mozda iskoci jos nesto interesantno.

Inace, ima jos jedna na oglasima, autimatik...isto verovatno upitna km.

Ovako ne deluje lose, mada ova prva mi je bolja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, Đole_11 said:

autimatik

Da znas da je to samo robotizovani M32 menjac (C544), i isao je samo na 1.6 MultiJet.

"Pravi" automatik je isao jedino na 1.8 Di T-Jet, u pitanju je bio Aisin AF40-6.

16 minutes ago, Đole_11 said:

Def nema panorama krov, zvao sam. Sve ostalo je tu.

Za detaljnu proveru opreme, uzmes VIN i proverimo u ePer do poslednjeg srafa. Taman o istom trosku vidis da li je ista "budzeno".

Ako je uvoz iz IT, imas Targa Scan aplikaciju ili Ultima Revisione na webu, za kilometrazu na poslednjem tehnickom kod njih. Imas i neke sajtove za proveru uvoza iz NL.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da dodam, ima i avtolog.si za aute iz Slovenije. :) 

 

btw, ako neko zna taj sajt za proveru iz NL, dobro bi mi doslo da napise :)  

 

edit: nasao sam ovaj, ali u besplatnoj varijanti samo kaze da li je logican (uvecavao se na svakom tehnickom) ili ne. 

 

https://ovi.rdw.nl/

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat

https://finnik.nl/en

https://www.kentekencheck.nl/

 

Izbacuju nesto od podataka gratis, za detalje se doplacuje mislim par EUR. To je bar ovo sto ja imam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompresor auto kuca radi pregled vozila pre kupovine i mislim da je cena oko 50ak  ojra. Vozilo pregleda mehanicar, limar i elektronicar.  E sad je problem sa prodavcima jer nikada nece da pristanu da oni odvezu vozilo tamo, nego ti moras da ga stavis na slep i odvezes, pod uslovom da prodavac dozvoli tako nesto. A ako nece da dozvoli, ti ga i otpisi i trazi negde na drugom mestu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima, nov sam na forumu pa da vas pozdravim! Od pre desetak dana sam vlasnik delte 1.4 multiair, 2011 godište, kupljena na placu, uvoz iz Švajcarske. Auto prelep, očuvan i unutra i spolja! Iako nisam zbog njega došao bila je to ljubav na prvi pogled, nisam mogao da odolim i pazario sam! I u voznji je tih, lepo ide, sve je delovalo bajkovito dok nisam otišao kod mog majstora koji me isprepadao pričom da je auto jako skup za održavanje, ne dao Bog nekog većeg kvara...šlag na tortu je kad mi je saopštio da je kilometraža štelovana - na satu je 185000 a u stvari je veća za 100.000...upropastio mi dan načisto! Tako da, samo da se pomolim da ne bude nekih havarija. Inače, moj stil vožnje je prilično defanzivan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bjelic koliko znam, funkcionise ono da ti vrate pare ako ne postoji saobraznost. Ako mozes da dokazes da je vracena km, mozes i svoje pare vratiti. Pitanje je samo upornosti, zivaca i vremena. 

 

Od skupih kvarova na toj delti izdvaja se multiair jedinica, @Ivan je opisivao na vise mesta na forumu, tipa koje su defektne, koje su dobre, do kog godista... Ostalo je sve normalno, cak ne znam da se kvare :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, bjelic said:

otišao kod mog majstora koji me isprepadao pričom da je auto jako skup za održavanje

Sem karoserijskih delova nije ništa toliko papreno, izuzev možda Multu-Air jedinice. Ako je jako dobro očuvana spolja, savet forumaša će verovatno biti da razmisliš o kasko osiguranju jer su karoserijski delovi skupi. Što se tiče mehanike - to je fiat Stilo/Bravo po pitanju trapa, osim ako nema elektro-štelujuće amortizere u šta sumnjam. 

 

Na ovoj temi možeš pročitati održavanje istog motora u raznim verzijama i u Fiat Bravo, koji je direktno poređenje sa Deltom. 

 

Ako je sve ok na trapu i nemaš velikog ulaganja - nema bojazni. A majstor te i previše isprepadao. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, bjelic said:

I u voznji je tih, lepo ide, sve je delovalo bajkovito dok nisam otišao kod mog majstora koji me isprepadao pričom da je auto jako skup za održavanje

Samo SDI bajo moi :D .

Kao i svaki drugi polovnjak - zavisice od stanja, prethodnog odrzavanja, eksploatacije i od toga kakav si primerak odabrao. A naravno, koliko god gledao, proveravao i poznavao, uvek treba i ona doza srece :) . Pretpostavljam da ste vecu kilometrazu videli u motornom racunaru ili ... ?

Sam motor je, sem pomenute MultiAir jedinice, vrlo jednostavan i jeftin za odrzavanje. Veliki i mali servis bagatela kao za 1.4 atmosferca, jeftina registracija, racionalan potrosac... Da te malo odobrovoljim :) , vec 5 godina vozim identicnu motorizaciju bez i jednog jedinog problemcica. A iako mi je to delovalo nemoguce, ukupan trosak posedovanja je manji od prethodnog, kod nas "cuvenog" JTD. Zadovoljstvo voznje je vec individualna kategorija (perfromanse, buka, itd.), pa to ostavljam na svakome da prosudjuje i uporedjuje.

Pisao sam vec do u sitna crevca o MultiAir, koristi Search foruma da se ne ponavljamo. A tu smo za sva dodatna pitanja. Mozda prodjes bez ikakvog problema, a i da se nesto desi vec su se malo namnozili pa se servisiraju i same jedinice. Tako da su cak i ti potencijalni troskovi postali uporedivi sa standardnim boljkama i cenama npr. kod dizelasa. Da ne pricam da je i mene prilicno njih ubedjivalo da odustanem, srecom pa sam poslusao svoju intuiciju i podatke do kojih sam tada dolazio.

Za mene je veca egzotika od motorizacije dostupnost karoserijskih delova i njihove cene (iz originala). Sto je opet sve resivo, u pitanju je polovni Italijan star 14 godina (kao model).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, Ivan said:

Pretpostavljam da ste vecu kilometrazu videli u motornom racunaru ili ... ?

Da, otišao sam par dana po kupovini kod mog majstora da pregleda auto, i veću kilometražu je očitao na motornom računaru. Po njegovoj priči, to je velika kilometraža za taj motor, koji je inače sam po sebi problematičan ( njegove reči ) tako da u dogledno vreme svašta mogu da očekujem, mada je auto sad sasvim korektan i ne zahteva ulaganje osim što će mi uraditi mali i veliki servis. Tako da sam bio ceo dan u bedaku posle toga. Ljudi, povratili ste me u život vašim postovima, hvala vam na tome! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, bjelic said:

i veću kilometražu je očitao na motornom računaru

Pri inicijalnoj proveri se i to obavezno pogleda, normalna razlika izmedju motornog ECU i table je do 3%. Tolika koliku pominjes, nazalost vec nije.

Ako vec niste, proverite obavezno mali MultiAir filter, vrlo bitna stvar za ispravan rad sistema, a usrafljen je u blok sa bocne, suvozacke strane. Ako te nesto kopka, mozes preko VIN da vidis sa kojom revizijom MultiAir je auto izasao iz fabrike. Najproblematicnije su naravno bile one sa pocetka produkcije, "zahvaljujuci" uze projektovanim uljnim kanalima i prevelikim intervalima zamene ulja po inostranstvu. Posto sama MA jedinica koristi isto to motorno ulje za rad elektro-hidraulicnog sistema varijabilnog usisa (koji i omogucuje veci obrtni na jos nizim obrtajima, lepse performanse, manju potrosnju,...). Kao sto je kod dizelasa poenta ubrizgavanje goriva i tehnologija je dobila naziv MultiJet, tako se kod benzinaca dosta dobija sa varijabilnim usisom vazduha pa je tehnologija dobila naziv MultiAir (tj. u kombinaciji sa turbinom, MultiAir Turbo, posto postoje i "nećurali aspirejtid " :) varijante tog motora). Sa svakom iducom revizijom su sredjivali po nesto, sistem u svojoj trecoj generaciji vec nekoliko godina ide i u njihove najnovije FireFly benzince.

Evo kako lako mozes da proveris koja je revizija kod tebe, ovde sam sve do u detalje objasnio. Lako ces i sve ostalo pronaci pomocu Search, da se ne ponavljamo. Pa pisi ako treba jos neke pomoci:

On 11/28/2019 at 9:19 PM, Ivan said:

Evo jos jedna caka za proveru verzije MA jedinice, ako ne uspe elektronski preko ovlascenih. Slikao sam kod sebe, pa da ti "prodam" foru :) .

Ako ti dozvole da malo kupusas, skines plasticni poklopac motora i malo mrdnes kabliranje MA razvoda. Sa zadnje strane jedinice, izmedju prvog i drugog konektora MA razvoda (gledajuci sa suvozacke strane) pomeris crni, plasticni jezicak i ispod njega imas FPT-ov hologram. Pored ostalog, imas ugraviran i serijski broj jedinice, preko koga mozes da vidis koja je od tri revizije u pitanju. Evo pozicije holograma i serijskog broja jedinice kod mene: 55257643, tj. poslednja revizija s kraja 2013. sa kojom ne bi trebalo da bude problema (menjao vlasnik auto kuce 2015., poklapa se sa elektronskom dokumentacijom kod ovlascenih):

 

281120196879.thumb.jpg.861f66086aa51f32ee63782c60efaa66.jpg

 

A stvari sa revizijama stoje ovako:

- najproblematicnije MA jedinice su sa samog pocetka produkcije i prvih verzija iz 2010. godine, SN: 55228221

 

Untitled4.thumb.png.4709ea2f4443eedfc6f58f52194751c1.png

 

- prva revizija je bila u martu 2011., SN: 55236341

 

Untitled2.thumb.png.7af8d3eb3681f07985a568cf04f84bd5.png

 

- druga revizija od koje maltene da nema problema je u prethodnom postu pomenuta iz oktobra 2012., uglavnom vozila 2013+, SN: 55249566

 

Untitled1.thumb.png.61aba20b562640bb42b97fdcfbb02c59.png

 

- i poslednja revizija iz oktobra 2013, uglavnom vozila 2014+, SN: 55257643

 

Untitled.thumb.png.b3b1cfcbcc820b89fb34a10ba57c6e2b.png

 

Tako i prakticno mozes da vidis sta je na autu, pozeljno je da bude jedna od poslednje dve revizije jedinice. Takodje mozes u ePer da uneses VIN auta i vidis sa kojom je originalno isao i da li je menjano. Trazis u CRANKCASE AND CYLINDERS HEAD->DISTRIBUTION->CRANKSHAFT AND GEAR TIMING SYSTEM .

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minutes ago, Ivan said:

Evo kako lako mozes da proveris koja je revizija kod tebe,

Na moju žalost, sam početak, najlošija varijanta...po datumu proizvodnje i prvoj registraciji već mogu da zaključim...čemu (lošem ) mogu da se nadam?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, bjelic said:

sam početak, najlošija varijanta...po datumu proizvodnje i prvoj registraciji već mogu da zaključim...čemu (lošem ) mogu da se nadam

Da je MA jedinica zamenjena novijom revizijom :) . Sto upravo u Svici odakle je i uvezena nije bilo neko cudo da urade, a tamo ih je bas dosta i prodato.

Imao sam upravo takav slucaj na svom autu (jedinica 2015. zamenjena u Svici poslednjom revizijom za taj motor i to mi je bio veliki plus za kupovinu). Ne kacim ti sigurno bez veze slike i sugerisem da proveris sta je na autu trenutno ;) . Tj. da se ne oslanjas samo na teoriju i ePer, tj. kada je auto proizveden.

Samo sto se sve ovo o cemu pricamo radi i proverava pre kupovine, a ne posle, jbg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Ivan said:

Samo sto se sve ovo o cemu pricamo radi i proverava pre kupovine, a ne posle, jbg.

Ehh...tako je to kad kupuješ srcem a ne glavom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super je kada se kupuje srcem (a sve je manje takvih modela), pa se kasnije uziva u voznji i posedovanju...

Ali se konkretan primerak proverava vuglom, a ne emocijama :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...