Jump to content
FAS Euroauto Goran
crni labud

Lancia Nuova Delta - iskustva, saveti, mišljenja

Recommended Posts

Benzinci su inace dosta osetljiviji na stil voznje i guzvu. Normalnom voznjom, uz podnosljive guzve, moje iskustvo je ugrubo 1.5 l na fabricku kombinovanu. Moze da bude i vise i manje, opet zavisi od vozaca. A u gradu je logicno ta razlika samo jos veca (2+ litara na fabricki deklarisanu gradsku).

Bilo koga da zanima, bar meni je vrlo korisna stvar SpritMonitor. Sami korisnici upisuju svoje potrosnje po cepu, mislim da sam cak nekome proveravao bas za 150 Deltu i da se to vrtelo takodje oko pomenutih 8.5 l realne kombinovane. To je generalni prosek racunajuci sve vlasnike, a pojedinacno je islo od reda velicine 7.5 do 9.5l kombinovane, ne secam se bas u desetu...

Po BG, verujem da ispod 11l nema sanse, u tezem autu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala za odgovor!

 

Sada potpuno laicko pitanje, isplati li se ugradjivati plin? Da kazem da prelazim nekih 15.000km godisnje. Apsolutno nemam iskustva sa plinom, oduvek sam na dizelima, pa bilo kakav info je dobrodosao.

Interesuje me jos i kako funkcionise onaj blue&me, ima tamo pored menjaca usb slot za povezivanje, pa da li je to plug&play ili nesto sto je napravljeno za zapadno trziste i mi smrtnici mozemo da zaboravimo? Jednom sam probao na brzinu da se povezem u toku voznje, nisam uspeo, pa da li sam promasio neku dugme u meniju ili ne moze tako lako... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, Transporter131 said:
Hvala za odgovor!
 
Sada potpuno laicko pitanje, isplati li se ugradjivati plin? Da kazem da prelazim nekih 15.000km godisnje. Apsolutno nemam iskustva sa plinom, oduvek sam na dizelima, pa bilo kakav info je dobrodosao.
Interesuje me jos i kako funkcionise onaj blue&me, ima tamo pored menjaca usb slot za povezivanje, pa da li je to plug&play ili nesto sto je napravljeno za zapadno trziste i mi smrtnici mozemo da zaboravimo? Jednom sam probao na brzinu da se povezem u toku voznje, nisam uspeo, pa da li sam promasio neku dugme u meniju ili ne moze tako lako... 

Ja nisam majstor i nisam ugradjivao plin ali konkretno sam pricao sa Neshom za te motore i ubacivanje plina. On mi kaze da nije dobro resenje jer kako god da urade uvek postoji problem sa antifrizom i da mnogo brze propada motor. Moj drugar ima na Mitu taj motor i ugradjen plin i to funkcionise ali ja opet ne bih ugradjivao. Naravno, sto se tice ustede ogromna je. To nije sporno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni su se nudila neka vozila sa metanom a bio je taj 1,4T motor i to su bile kilometraze oko 300k i motori su radili odlicno a bio sam gledao i sa prek 400k km i radili su odlicno. Jos su bili na taksiju pa zamislite koliko je tu rada na leru bilo.  

Znaci da bi i plin bio dobra prica za one koji prelaze vise. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima par bavaraca ovde sa Tjet motorom sa plinom.. Iskustva pozitivna. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meni su se nudila neka vozila sa metanom a bio je taj 1,4T motor i to su bile kilometraze oko 300k i motori su radili odlicno a bio sam gledao i sa prek 400k km i radili su odlicno. Jos su bili na taksiju pa zamislite koliko je tu rada na leru bilo.  
Znaci da bi i plin bio dobra prica za one koji prelaze vise. 
Mislim da je uz kilometrazu bitan faktor kako se odrzava i kako se vozi auto. Vidjao sam motore koji su kuvali a nisu presli ni 100 000 a isto tako 1.9 stilo koji je imao 850 000 i bio u ok stanju :)

Sent from my RMX2202 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Transporter131 said:

Da kazem da prelazim nekih 15.000km godisnje

Licno, da prelazim toliku km (trenutno oko 10-12k/godisnje) i da imam takav auto, uopste ne bi ugradjivao plin. Nike to kilpmetraza tipa 20-30Kkm pa da razmislim. Ovako bi se za razliku od ugradnje plina fino navozao i izbegavao spic u gradu, ofc manje cimanja oko samog plina. 

To je cenovna razlika manje od jednog rezervoara na godinu dana tako da... Who cares. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Transporter131 said:

Interesuje me jos i kako funkcionise onaj blue&me, ima tamo pored menjaca usb slot za povezivanje, pa da li je to plug&play ili nesto sto je napravljeno za zapadno trziste i mi smrtnici mozemo da zaboravimo? Jednom sam probao na brzinu da se povezem u toku voznje, nisam uspeo, pa da li sam promasio neku dugme u meniju ili ne moze tako lako... 

Radi sve, naravno... Blue&Me ti je handsfree telefon preko BT + USB (samo za flesku za MP3 muziku) + Voice Recognition (komande glasom).

Ako hoces da povezes telefon, moras prvo da pokrenes proces uparivanja, preko menija na tabli. Dobijes izgenerisan PIN Code na ekranu, koji onda moras da uneses pri uparivanju na telefonu. To uradis jednom i telefon se svaki put automatski povezuje cim udjes u auto. Bitna napomena - BT ne podrzava A2DP protokol, sto znaci da se BT koristi samo za handsfree razgovore, nema strimovanja muzike sa telefona. Za MP3 se koristi USB slot pored menjaca i Media Player.

1 hour ago, Kano89 said:

Evo potrosnja iz prve ruke za deltu 1.4 150

I ukupna kombinovana kod tebe je, po cepu...?

 

Licno takodje nisam ljubitelj plina generalno, niti bih se cimao sa tim... Prelazim standardnu "srpsku" godisnju kilometrazu, a benzinac mi je u istim uslovima za 2 godine trosio 0.6 l vise nego 1.9 dizel slicne tezine. A nesto jeftinije gorivo, jeftinija registracija, odrzavanje... 

Sto ne znaci da bilo koga odgovaram, eno @Mijailović P. je prezadovoljan sa plincugom na T-Jet 150 motorizaciji (samo u Bravu).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukupna kombinovana je 9.5 jer dosta prelazim po gradu. Ovo sve je po cepu. Bord pokazuje manje za nekin 0.4 u proseku.

Sent from my Mi 9T using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minutes ago, ISV_01 said:

da prelazim toliku km (trenutno oko 10-12k/godisnje) i da imam takav auto, uopste ne bi ugradjivao plin. Nike to kilpmetraza tipa 20-30Kkm pa da razmislim.

Nije to razlika benzin-dizel pa da se sad isplati ili ne isplati godišnje i za određenu km.

Matematika kaže da se oko nekih 15kkm isplati uloženo za ugradnju plina, tj da je do te km isto koštalo vozio na benzin ili platio ugradnju plina i vožnja na benzin-plin. Nakon toga se samo jeftinije voziš u odnosu na čist benzin. Naravno, treba uzeti u obzir tip i cenu uređaja, kao i ove reateste. 

 

@Transporter131 Što se opreme tiče, koliko sam ja gleda, u Oro i Argento nisam viđao alkantaru. Viđao sam Oro sa npr panoramom i manuelnom klimom. Gold je najlakše prepoznatljiv jer ima D zlatno na B stubu i na natpisu delta na petim vratima. Platinum je sa alkantara ili poltrona frau sedištima.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@andreja.micovic Ok to stoji vezano za odnos benzin - dizel. Neka napravi racunicu sam, ali mora kvalitetniji plinski, ne neki Dzambao.

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, andreja.micovic said:

jer ima D zlatno na natpisu delta na petim vratima

Kada sam ovo prvi put, onako izdaleka, video pre deceniju i kusur u Italiji - reko' da li je realno da su bas toliko nesposobni sa bedzevima, da im se cak i na novom autu slovo zguli do plastike :D .

Tek sam kasnije saznao o cemu se radi :) . A nije ni cudo sto sam to pomislio, imajuci u vidu kako Zabari aljkavo prave ambleme, sada vec decenijama unazad.

 

s-l300.thumb.jpg.c9d05560f9e1b1cd89bcab7d14758d00.jpg

 

48 minutes ago, Kano89 said:

Ukupna kombinovana je 9.5 jer dosta prelazim po gradu. Ovo sve je po cepu. Bord pokazuje manje za nekin 0.4 u proseku.

Dobro se secam, evo sta kaze SpritMonitor za T-Jet 150 Deltu, doduse malo ih ima:

 

Untitled.thumb.png.490b1338977e89aff8c6067702ae0066.png

 

Bravo sa istom motorizacijom je nesto laksi (ali ih ima i 7 puta vise) - trunku nizi generalni prosek, ali pojedinacno idu od 7.2, pa do cak i preko 11 l kombinovane:

 

 Untitled1.thumb.png.a79834ca5b4061b6c971a4e51f9a1e0a.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Aca16 said:

Ja imam gold i zrebrno je D na b stubu kao i kod petih vrata. Definitivno nema pravila :)

Sent from my RMX2202 using Tapatalk
 

Pa sad... U Eperu stoji Gold? 

Možda je do Žabara a možda i do lepka...

 

@ISV_01 slažem se da treba odličan majstor/servis i uređaj koji taj majstor/servis održava/preporučuje. Vozio sam pre više od 10 god auto na plin i dobar majstor vrediiii, a tada ih je u BG bilo da se na prste jedne ruke nabroje. Npr. u NS sam čuo samo za jednog da je pouzdan i da valja kada sam odlučivao dal benzin ili dizel. 

Ali svakako, posle druge godine i sa skupljim uređajem počinje da se isplaćuje. I da dodam onaj momenat da ko nađe povoljniju računicu više vozi, odnosno, da pojedini, kad znaju koliko im košta km radije idu peške/prevozom nego kolima, dok na plin se ne razmišlja toliko :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni zapade za oko ono “drugarica se iznenadila kad sam joj pokazao kako auto moze da ide”. Prvo, ne bih nikad pustio da neko divlja sa kolima koja prodajem.

A i kad cuva ta kola kako dozvoljava da se tako radi probna voznja :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, andreja.micovic said:

Nije to razlika benzin-dizel pa da se sad isplati ili ne isplati godišnje i za određenu km.

Matematika kaže da se oko nekih 15kkm isplati uloženo za ugradnju plina, tj da je do te km isto koštalo vozio na benzin ili platio ugradnju plina i vožnja na benzin-plin. Nakon toga se samo jeftinije voziš u odnosu na čist benzin. Naravno, treba uzeti u obzir tip i cenu uređaja, kao i ove reateste. 

Ako ja nisam potpuno omanuo sa racunicom, posto ne znam bas najbolje cene benzina ili plina, a ni potrosnju plina, ovo je otprilike, naravno moze se razlikovati:

 

Dizel

Alfa 147 8v - neka bude prosek 8l/100km

Cena dizela 173din = 1390din/100km

15.000km godisnje = 209.000rsd

 

Benzin

Delta 1.4 tb - neka bude prosek 10l/100km

Cena benzina 166din/1l = 1660din/100km

15.000km godisnje = 249.000rsd

 

Plin 

Delta 1.4 tb - neka bude prosek 11l/100km

Cena plina 100din = 1100din/100km

15.000km godisnje = 165.000rsd

 

Razlika u odnosu na cist benzin je 84.000rsd

Ugradnja plina neka kosta ne znam ni ja, sa svim atestima i svime sto treba - 80-90.000 din... sto znaci da vec u prvoj godini mozda moze i da se isplati...

Naravno, na sve ovo se ogradjujem, jer ne znam cenu plina i benzina i potrosnju na plin.

 

I jos jedno u nizu laickih pitanja. Da li auto slabije ide na plin?

 

 

Ivane hvala na detaljnom odgovoru za blue&me, isceprkacu to detaljno kako Bog zapoveda, a ne na semaforu u Kneza Milosa... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za Mito mogu da kazem da ide nesto slabije ali na tu jacinu motora ne moze da se kaze da ide lose. Tako da to ne treba da te brine.
Rekao bih da je potrosnja za dizel prevelika. Meni Delta twin turbo 190 ks, 16v trosi 8l u gradu. Alfa 147 jtd 8v bi morsla da trosi manje. Verujem i da Delta 1.6 dizel trosi manje

Sent from my RMX2202 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali ova je 120ks mjet, bang bang...salim se, 7,8l pokazuje bord, ali ruku na srce, mozda je nekad stisnem malo :whistle:

Ne znam vise sa tom potrosnjom, citao sam ljudi kazu da im bord pokazuje 6, 6,5l , jedino za Grcku kad sam isao, 3000km sam presao, prosek je bio tipa 6,3l , prvi i jedini put... Inace uvek pokazuje preko 7l... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cudno, meni na Delti kada vozim autoput 130 km prosek trosi 5,5 maksimum. Na magistrali i amanje a u gradu oko 8. Ocekivao bih da taj motor trosi ipak za 1l manje

Sent from my RMX2202 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minutes ago, igor0511 said:

Meni zapade za oko ono “drugarica se iznenadila kad sam joj pokazao kako auto moze da ide”. Prvo, ne bih nikad pustio da neko divlja sa kolima koja prodajem.

A i kad cuva ta kola kako dozvoljava da se tako radi probna voznja :D 

Ni ja nikad ne bih divljao sa tudjim autom, kao ja sam brz, Fandjo, nego je ovo bilo tipa u Bulevaru Jna, iz druge samo kasnije menjanje brzina, par stotina metara, nista vise, cisto da vidim razliku u odnosu na moj auto koji ima manje KS, vise Nm i laksi je...

3 minutes ago, Aca16 said:

Cudno, meni na Delti kada vozim autoput 130 km prosek trosi 5,5 maksimum. Na magistrali i amanje a u gradu oko 8. Ocekivao bih da taj motor trosi ipak za 1l manje

Ti koristis tempomat, ja sam ubacio menjac sa 6 brzina i moj tempomat ne cita 6tu brzinu, kao da sam u leru, cim npr vratim u 5tu i ukljucim tempomat radi... I onda moram stalno da balansiram tempomat u nozi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Transporter131 manje više dobra je računica. Treba dodati i potrošnju benzina kada se vozi na plin pošto se prvo vozi na benzin pa na plin, ili ako je neki moderniji uređaj onda im prsne benzina u određenom ciklusu da ohladi dizne, ali ugrubo to je to, isplatiš plinski uređaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne koristim tempomat. Imam ga ali ni sam ne znam zasto ga ne koristim skoro nikad osim na bas bas dugim putovanjima :)

Sent from my RMX2202 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Transporter131

Mala replika na racunicu za plin. Iz predhodnog iskustva potrosnja na plin je u proseku 20% veca. Plus racunaj da u pocetku radi na benzin tako da racunaj u proseku ako si u bg i imas krace relacije nekih 0.5l na 100km.

Finalna racunica bi bila:
12 * 100 + 80 = 1280
15000km = 192 000

Opet i to je usteda od 57 000 din sto nije malo.

Sent from my Mi 9T using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...