Jump to content
FAS Goran
crni labud

Lancia Nuova Delta - iskustva, saveti, mišljenja

Recommended Posts

Trosi ko pravi nema sta, ocekivano. 320nm na 1400rpm vredi svaki deci benzine (plina khm khm) :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Branislav said:

Da to je zanimljivo, sa druge strane 1.4 je dolazio sa famoznim m32 Opelovim menjacem i posle 2010 godine sa Fiatovim menjacem ali zab sam oznaku istog, zna @Ivan koji je u pitanju dal c635 bese... Mada ne znam ni sam zar je moguce da je 1.8 tjet dolazio bez manuelnog menjaca?

Samo Aisin AF40-6.

Stariji Euro 4 T-Jet (i 120 i 150) su isli sa M32 Opelovim menjacima. Od novijih Euro 5 motora, tj. T-Jet 120 E5 i 1.4 MultiAir Turbo, izbacuju se Opelovi menjaci i krecu novi FPT-ovi C635.

C635 je predstavljen 2010. (prvo na restyle Bravu i Giulietti). Isao je i na dizele, kasnije verzije 1.6 i 2.0 MultiJet.

1.4 turbo motori su daleko vise "narodni" - poprilicno jednostavni, pouzdani, jeftini za odrzavanje i registraciju... Turbine su im malo vise na udaru zbog toplote izduva, staroj T-Jet 150 verziji mana je potrosnja, novijoj MA 140 potencijalni trosak za elektro-hidraulicni razvod. 1.8 je vec ozbiljnija i skuplja prica, ozbiljnije performanse, veca potrosnja, registracija, a nisu ni oni imuni na svoje boljke, ima po netu toga prilicno. Cak i na malim kilometrazama.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potvrdjujem da je mana potrosnja tjet od 150ks :D Benzina srce zimi haosss a i kad se stiska

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow.. Hvala vam puno na ovim info. U poslednje vreme kopam sve živo što mogu da nađem, a nema baš izobilje informacija za Deltu, kad ono ustvari 'samo' treba postaviti pravo pitanje na pravom mestu. :D

Trenutno vozim BMW Seriju 1 120D, iako je 15 godina star, dobro je održavan i stvarno nemam nekih problema, a i potrošnja mi je oko 8/9 litara kombinovano (na čep, a i po bordu). Potreban nam je još jedan auto, a Lanciu sanjam poprilično dugo i evo bio sam dovoljno strpljiv, pa mi je konačno i ona postala dostupna. :rolleyes: Uz celokupno moje iskustvo realno bi mi sva tri dizela trebala biti opcija (mislim na 1.6, 2.0 i 1.9 BiTurbo).. Ali, ipak bih najradije išao na benzin, a sa plinom em nemam apsolutno nikakvih iskustava, a i iskreno se ne bih ni petljao u to. E sad, srce mi kaže 1.8 Di, a pamet 1.4 T-Jet...

Zato sam i progutao sve ovo što je ispisano na temi, ne bi li nekako olakšao dilemu. Malo me još lelujaju ove priče oko 'Delta venčanice', pa razmišljam da li da uzmem opušteno neku 2008, 09, 10. godište koje su tu oko +- 4000 eura ili ipak pametnije da nategnem malo više za neku bogatiju restajl varijantu, za koju smatram da će se ipak lakše jednog dana prodati (ako upšte ikada budem želeo da se rastanem od nje).

A, dodatni problem za rasuđivanje mi je što sam u komšiluku naleteo na jednu 2012/13 1.8 Di (115.000km) za kojom sam stvarno odlepio, ali mi je cifra malo izvan dometa, koja uzgred ima sve osim parkiranja (BiColore, panorama, multimedija, braon koža, praćenje linija i adaptivni temp, zatvaranje retrovizora..) čak mislim da je Executive Delta i čovek je ono baš picajzla koja održava auto najsavesnije moguće i imam odličnu komunikaciju sa njime.

Pritom ne znam da li tako svaka izgleda ili samo ova u koju sam ušao, ali ja ne znam šta su gledali ovi stručnjaci što zameraju Delti da iznutra izgleda jeftino i plastično.. Ali ja sam se veoma prijatno iznenadio kad sam ušao, em ovaj auto iznutra izgleda kao da je izašao juče iz salona, ali kakva crna jeftinoća, meni je ona ostavila iznenađujuće dobar utisak (mnogo bolji nego na fotkama), čak i za današnje standarde.

Takođe, nikada nisam vozio ni sa automatskim menjačem, ali mi ovaj njen Aisin uliva maksimalno poverenje. Ima 3 moda vožnje, one F1 šalterice na volanu i šljaka savršeno - bar po rečima komšije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi sto se vencanice tice izasla Delta 1.9 TT zove me brat od tetke da idemo da je kupimo, pozovem coveka kaze prodao sam ga, nije auto bio 5 sati na oglasu. Tajming je bitan i mnogo faktora utice na prodaju. Sta god uzmes 1.8 1.4 gledaj da oprema bude full prosto to za malo vise para uvek dobijas od Italijana

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mixer_87

Predstavljanje vozila izdvojeno je u zasebnu temu, u odgovarajucem podforumu:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/83508-lancia-nuova-delta-16-selectronic-by-mixer_87/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/2/2021 at 7:51 AM, Misha Strasni said:

neko da mi pojasni par najbitnijih razlika između 1.4 T-Jet i 1.8 Di T-Jet motora koji su se u Deltu ugrađivali?
Da li je primetna razlika u potrošnji i da li je ovaj 1.8 sa direktnim ubrizgavanjam možda skuplji za održavanje i problematičniji po pitanju delova isl.. 

Koje primetne razlike (osim lepšeg zvuka motora :flower: ) mogu da očekujem u odnosu na turbo-dizele i po pitanju vožnje i održavanja? 

 

Sve sam preskočio, dosta toga su ti rekle kolege, a ja ću samo na ovo da se osvrnem... Zvuk samog motora kod 1.8 ne očekuj pošto je pumpa goriva visokog pritiska odvratno bučna, a i zvuk izduva teško da možeš da dobiješ nešto zadovoljavajuće pošto je turbo benzina a pored toga je gospodski auto, ne ide da se dernja i pravi kokice na auspuhu  :rolleyes:  Treba da bude tiha i umerena, a zvuk rada celog auta je daaaaaleko prijatniji od dizela. Baš kako Delta i zaslužuje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se apsolutno da je rad benzinaca daleko tisi nego dizel. Mada treba uzeti u obzir da neko i voli zvuk dizela :) ja sam uzeo twin turbo ali da sam birao izmedju 1.8 i 1.4 benzince definitivno bih isao sa 1.8
Razlog za to je sto sam taj 1.4 vozio u Mitu koji je dosta laksi. Lepo je isao u D modu ali cak iako je mito bar 200-300 kg laksi od Delte, tvin turbo bolje vuce nego Mito sa tim motorom. Dakle u delti mora biti bar malo tromiji. 1.8 je jaci i mislim da je prava mera. Za potrosnju ne ocekuj cuda, oba ce solidno da trose jer su jaci motori i benzinci i nerealno je ocekivati da malo trose. Konkretno, meni je mito trosio u gradu lagano 10l. Naravno, vozio sam ga na oko 2500 - 3000 obrtaja jer to je benzin i ne treba ga gusiti zarad manje potrosnje
 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post, skinut TT potpis

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Aca16 said:

Razlog za to je sto sam taj 1.4 vozio u Mitu koji je dosta laksi. Lepo je isao u D modu ali cak iako je mito bar 200-300 kg laksi od Delte, tvin turbo bolje vuce nego Mito sa tim motorom.

Bas interesantno poredjenje :thumbup: . Pored prakse, uvek volim da vidim i sta kaze fabrika (za nove) i teorija. Inace su svi podaci za motore i ubrzanja bez "Sport" ili "D" modova, kako ih vec gde zovu...

Ocekivao sam da ce razlika biti veca u korist Delte. Teza je nepunih 300 kg, ali maltene isti power-weight odnos i vrlo uporedive performanse.

Ko voli tehniku - na kraju prve tabele su ubrzanja sa i bez saltanja (najefektnije ubrzanje i elasticnost) i isto to na grafikonima.

Levo Mito T-Jet 155, desno Delta 1.9 TT 190:

 

Untitled.thumb.png.540a0e725d9f115cf54bf77ef6b7c3ba.png Untitled1.thumb.png.04c134740e064217aaa9fa0e51336647.png Untitled2.thumb.png.2def10f34ca5a1c93be36e51f9de9868.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moram priznati da je subjektivni osecaj kao da je bar sekunda razlike do 100 a ne tako mala.
E sad oba automobila sam vozio polovne. Verujem da i trenutno stanje motora igla bitnu ulogu :)
 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post, skinut TT potpis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato sam i naglasio ;) , fabricki podaci za nove... Dosta naravno zavisi i od stanja konkretnih primeraka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Delta ima samo jedan minus u ubrzanju a to su kraca prva i druga brzina. Od trece vuce odlicno dok Mito ima 6 brzina ali 6-a kao da je 5-a. Kao da je izmedju 4 i 5-e ubacena jis jedna brzina
 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post, skinut TT potpis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam vise puta pisao prednosti bez koze u delti, poltrona frau. Prijatna veoma, lako se odrzavaju, nekad je dovoljna vlazna krpa za sve necistoce, ne greje se leti, i ono sto je meni najbitnije... bez enterijer je mnogo prijatan za oko. 

 

Odrzavanje ovog 1.4tjet je smesno. Kao za punta.

 

Potrosnja ide 10 u gradu glat, ali toliko trosi u gradu i obican 1.4 (500l tipo i slicni).

Edited by shakalkv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lancia Y 1.2, 8V od 60 ks mi trosi 8l bes problema tako da je tih 10 za deltu vise nego ok :)
 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post, skinut TT potpis

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/18/2019 at 8:58 AM, Milutinac said:

Dve male gumice obelezene jos i mogu da se nadju. Ja sam nasao u "opelu".

 

Problem je gumica koja ide izmedju nosaca kucista filtera i hladnjaka ulja. Ona jednostavno ne postoji u prodaji.
i zbog nje sam kupio ceo hladnjak ulja, uz koji sam u setu dobio i tu gumicu...

 

 

1212.jpg

Citiram @Milutinac post samo zato što mi je search izbacio to :)

 

Znam da smo negde vodili polemiku i da sam zvao i opelov servis i fiatov ovde, znam da je bilo da se kupi i evo @bglion podelio sa mnom i gde ima

https://www.kupujemprodajem.com/automobili-delovi-i-alati/auto-motorna-grupa/gumice-hladnjaka-ulja-lancia-delta-2-0d-mjet/oglas/111337485

 

image.thumb.png.a0fc36ea16f23bdaf3bf83b40207bd48.png

 

 

tražena roba da se na kupuje ceo hladnjak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo svima,

 

nikako ne nalazim vec danima, da li postoji neki spisak sta podrazumeva ORO, Platinum, Argenta itd nivoi opreme kod Delte?

Konkretno sam se zainteresovao za Deltu 2009, 1.4 tb 150ks, ima digitalnu klimu, tempomat, hill holder, elektro retrovizore, kombinacija koza alkantara sedista, led svetla, automatsko paljenje maglenki na zmigavac itd, koji je to nivo opreme..? 

 

P.S. Radio je crkao na tom autu, nasao sam polovne, ima ih, ali me interesuje da li code radia mora da se unese? Jel to mogu da nadjem na internetu?

 

Hvala :welcome:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice opreme zaista su velike varijacije. Cak sam vidjao zvanicno losije pakete a vise opreme od boljih jer je verovatno doplacivano prilikom kupovine.
Ja kada sam kupovao Deltu, prethodni vlasnik mi je rekao da je Gold paket i kada sam radio preko car vertical-a istu sam informaciju dobio.
Ti svakako vidi sta auto ima od opreme, to je najbitnije
Ja imam radio i navigaciju i za nju treba kod.
Verujem da je isto i kada je samo radio ali taj sto ti proda bi trebao da ti da i kod. To bar ne bi trebalo da je problem.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minutes ago, Transporter131 said:

P.S. Radio je crkao na tom autu, nasao sam polovne, ima ih, ali me interesuje da li code radia mora da se unese? Jel to mogu da nadjem na internetu?

Moras sa svakom promenom uredjaja. Code se preko CAN magistrala upisuje u BodyComp i tu ostaje zapamcen za uparivanje sa konkretno tom jedinicom. Sve do potencijalno naredne promene uredjaja. Ako je slucajno Visteon kao na Stilu i Bravu, za njih imam dekoder pa mi posalji SN (ili se dopisi u odgovarajucoj temi za kodove), da pokusamo ;) .

49 minutes ago, Transporter131 said:

hill holder, automatsko paljenje maglenki na zmigavac

Cisto da znas, Corner Light ima svaki Bravo/Delta sa maglenkama, pali se do brzine od 40 km/h na vece zakretanje volana ili dat migavac. Hill Holder takodje ima svaki od tih modela koji ima ESP (ASR i Hill Holder su podrazumavani podskup ESP).

Za nivo opreme i brljave Italijane - sto kolega rece, najsigurnije je da uzmes VIN i proveris u ePer naziv i kompletan spisak opreme do najsitnijeg detalja. Ako je planirana kao BG auto, pripremi se na malo vecu potrosnju, posto je taj motor kao "srki" izbacen iz produkcije pocetkom 2010. zakljucno sa Euro 4 normom. Uvodjenjem Euro 5 pocetkom prosle decenije, menja ga MultiAir i ostavljaju slabiji Euro 5 T-Jet 120.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pravo da vam kazem, trenutno vozim 147 2007, 120ks i potrosnja je po bordu 7,8l ,svaki put se zacudim kako drugi tvrde da trosi 6l, ni kad je ugasena mi nije toliko trosila...Citam vec 3h forum, obnevideo sam, ali sam video da dosta ljudi pise da je Delta potrosac na kvadrat... Da, Beograd uglavnom, ali ono sto mi ide u prilog je sto sam promenio posao i sada radim od kuce, tako da smanjujem vozikanje kuca posao.

Ono sto sam primetio da cak i kada se iskljuci city servo, dosta je meksa na volanu od 147, mesta u kabini i pozadi nisu za poredjenje, kao ni buka u voznji... Volim da rekreativno vikend putujem van Bg, pa kapiram da se da smanjiti potrosnja na tempomatu. Stisnuo sam Deltu jednom-dvaput tipa do 90-100kmh (druga, treca, ) i nemam taj kick kao u Alfi, ali kapiram da samo treba da se naviknem, jer 147 na 1700 obrtaja kida i bucna je sto pridodaje "wow" efektu, dok je Delta elegantna i tiha.. Pritom sam primetio da sasvim normalno moze da se vozi i menja tipa na 1800-2000 obrtaja po gradu, da ne moram da je saltam na 2500+ obrtaja iako je benzin..

 

U principu, taj auto me konkretno interesuje, jer je jako dobra drugarica kupila pre 3god, sa 108.000km, sada je na 126.000km, sve sto je radila, kupovala je original delove, jer citiram "Ako nemam para da odrzavam kako treba i kako fabrika zapoveda, ici cu trolom. Nikakve budzevine ne dolaze u obzir"... svaki lezeci policajac prelazak u prvoj, nije presla 60kmh u gradu, ja kad sam dao gas ona se zacudila da taj auto moze i da ide.. cuva, mazi, pazi, licka kao oci u glavi... U garazama trazi iskljucivo do nekog stuba ili zida, da ne mogu da je zakace vratima itd itd... Imala je peh da je zakacila bankinu, kupila je original far, cekala je 4 meseca da stigne, kupila je 4 potpuno nove felne, da zameni prednje u paru, 2 felne su joj jos uvek u celofanu u podrumu itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

T-Jet 150 kao motor starije konstrukcije generalno malo vise trosi, plus je Delta tezi auto... Fabricki je kombinovana potrosnja deklarisana na 7l, znaci racunaj da sa laksom nogom i manjim BG guzvama prosek moze da ide oko 8.5l. Po cistom gradu deklarisana na 9.2l, znaci dodaj minimum 2l...

Sto se mesta i konstrukcije tice, 147 je na varijaciji stare C1 platforme na kojoj su bili jos Bravo/Brava/Marea. Na Rev 3 verziju te platforme su isli Lybra, 156, 147... Tako da, za danasnje pojmove Compact klase, 147 ima malo medjuosovinsko od 2.54m (kao moderni Subcompacti), uzak auto sa 1.72m...

Fiatova potpuno nova C2 platforma razvijana sa Magna-Steyr krece od Stila, a koriste je i Bravo i Delta. Svi modeli su siroki 1.8 m, dok Delta dodatno ima produzen WB na 2.7m. Generalno duzi auto skoro 30 cm od 147, sa dugackim prepustom napred... Uz pokretna zadnja sedista, prostorom unutra i gepekom nisu ni blizu (ako ti je bitan prostor). Bas primetna razlika i generacijski i koncepcijski.

Apropo performansi, noviji turbo benzinci opusteno imaju po 250-280 Njutna, vrlo lepo i lako se voze, responzivni i iz nizih obrtaja, snaga dostupna kroz pun raspon... Euro 4 T-Jet je malo starije konstrukcije sa 206 Njutna (Euro 5 120 verziju su kasnije podigli na 215 Njutna, MA na 250 Njutna), ali u konkretno tvom poredjenju sa primetno vise konja. Tako da ce medjuubrzanja u istom stepenu prenosa biti maltene uporediva (blago na strani dizelasa u 2-3 desete), dok je sa saltanjem to primetnije na strani turbo-benzinca. Opet ce zavisiti i od stanja konkretnih primeraka, svakako sa benzincem nema udara u ledja kao kod dizela, sve je linearnije ali se iznenadis kada pogledas na kilometar sat :) . Pricam iz prakse, a lako se moze uporediti i videti u specifikacijama za oba modela. Vrlo jednostavan i prilicno pouzdan benzinski turbak, smesno redovno odrzavanje sa cenama maltene kao kod atmosferca na istom tom 1368 ccm bloku, niska registracija oko 20.000 din (plus cena tehnickog)...

Eto, u najkracem moje vidjenje, nadam se da sam koliko-toliko pomogao sa svojim skromnim iskustvom jer sam i sam dugo vozio 1.9 JTD 8v, a vec skoro 4 godine 1.4 MA 140, oba modela u istoj Compact klasi.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...