Jump to content
FAS Goran
crni labud

Lancia Nuova Delta - iskustva, saveti, mišljenja

Recommended Posts

@andreja.micovic Ne znam koji je prečnik diskova. Nisam ja kupovao delove. U servisu su identične cene delova kao u Kit komercu pa se nisam cimao oko toga.

Za pahulju ne znam da li može da se ugasi. Aktivira se na 3°C.

 

@ISV_01 ATE samoventilirajući diskovi. Ima i jeftinije od drugih proizvođača, ali mi nisu preporučili da ih uzimam, ipak je to 190KS.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, xalexas said:

Ne znam koji je prečnik diskova. Nisam ja kupovao delove.

Skoro sam kacio specifikaciju iz eLearn kolegi @PremieRacing , kada je kupovao svoju 1.8 Di-TJet, koja jedina nosi vece diskove od 330 mm (kao sto ti Andreja vec rece). Verzije 2.0 MultiJet, 1.9 TT i 1.4 MultiAir na Delti su sa 305 mm diskovima. Sve ostale verzije motorizacije nose manje, naravno svi su samoventilirajuci.

Takodje, jedino ta 1.8 ima vece zadnje diskove, na svim ostalim verzijama su identicni, ako ti zatreba kacio sam i taj podatak. To sto navodis su standardne cene za OEM diskove ili nesto u premium rangu kvaliteta... Pa za klasicni Stilo JTD 115 je nesto krsteno ili prednji komplet iz originala svojevremeno bio oko 170 EUR (danasnjih cca 20.000 din).

4 hours ago, xalexas said:

ATE samoventilirajući diskovi. Ima i jeftinije od drugih proizvođača, ali mi nisu preporučili da ih uzimam, ipak je to 190KS.

S obzirom na trenutnu situaciju kod nas sa ATE (pisano u temi o kocnicama), mogao si za tu cifru da pucas na Galfer (mozda neku High Performance varijantu). Kod njih imamo i forumski popust preko firme "Slajer" iz NS.

12 hours ago, xalexas said:

Pretpostavljam da je sve na trapu  skuplje. Ne treba zaboraviti da ima i 16 ventila :) opet duplo. 

Dranje su jedino amortizeri ako je varijanta sa elektricnim (koji imaju podesavanje tvrdoce, u zavisnosti od moda voznje). Ako ne, recimo prednji amortizeri su isti i za obicne 1.9 i za 1.9 TT i za 2.0 i za 1.8. Zadnji amortizeri isti (sa i bez Dumping Control). Ako gledas viljuske koje si menjao, fabricki samo postoji varijacija za desno rame (za varijantu sa fabrickim xenonima). Inace je sve isto i identicne su za sve motorizacije, cak identicne kao i na Nuova Bravo. Moze sve da se proveri u ePer, preko Compatibility liste. Slicno vazi za maltene ceo trap, pozadi je obicna greda kao i na ostalima. U stvari, cela platforma i vesanje je Fiatova "C-Platform" druge generacije (C2) koja je sa "Magna-Steyr" razvijena i prvi put primenjena na Stilu, a zatim na Bravu i Delti na kojoj ima 10 cm vece medjuosovinsko (260 vs 270 cm). Ovo sve pisem iz glave jer sam malo kopao pre zadje kupovine, za par modela koji su me zanimali - a hocu da kazem da je mehanika vrlo slicna na svima iz te decenije. Kod Zabara u klasi tih godista odskace jedino Giulietta, koja je i generacijski noviji model, na potpuno novoj "Compact" platformi, ima MultiLink pozadi (a ne gredu) i koja se zato lepse vozi od prethodno pomenutih.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, PremieRacing said:

Pazi ovo, igračkica/model Jelte...:

 

FB_IMG_15756256992388212.jpg

FB_IMG_15756257027224726.jpg

 

 

i sad ono glavno:

FB_IMG_15756256838372655.jpg

 

bmw wanna be   :D

 

Ovo kao kad ideš iza neke ženske na ulici, a ono dupe k'o nacrtano, pa vrcka pa meša... sve usporiš korak, nema potrebe preterano žuriti.:)

 

A onda se okrene, i...

 

Capture.thumb.PNG.8585f4fb68f19f8ba7e7b06ea4e10072.PNG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta cena za diskove od 305mm nije nista cudna, plus ako su u "kvalitetu" ne treba se mnogo cuditi :)

Mogao si da uzmes i Valeo, prosao bi upola manje sigurno, al to nije to onda :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako neko juri nasviranu i mladju restyle Deltu, evo (na oko) mozda nesto sto treba bar uzeti u obzir za proveru:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto ih stidljivo ima sve vise po oglasima, kod Delti Sportaljki sa SDC amortizerima, vec i prilikom inicijalnog pregleda oglasa, obratiti paznju da slucajno nema na tabli nesto kao ova. U pitanju je kvar na SDC sistemu elektronskih amortizera (Suspension Dumping Control). Koji u Sport modu menjaju tvrdocu ogibljenja (uz reskiji odziv na gas, dodatni obrtni i vecu tvrdocu volana preko standardnog elektro-serva). Amortizere je radilo odeljenje Magneti Marelli-ja i recimo za najcesce po oglasima 1.9 TT 190 KS kostaju oko 700 EUR po komadu, novi iz originala (ista cena je i za prednje i zadnje). Cisto da se zna u slucaju kvara sistema, potrebe zamene amortizera i sl. Postoje i opcije reparacije u inostranstvu koje takodje nisu jeftine, pominjalo se i eventualno iskljucivanje sistema dijagnostikom i stavljanje obicnih amorta ali to ovde jos niko nije pisao da je radio u praksi...

 

49e5e19c244b-1920x1080.thumb.jpg.92cc81fe096ef2c22faf5fd1f9772bc5.jpg Untitled1.thumb.png.38755393aac5bf0b9d4f67c60f0c5c9d.png Untitled.thumb.png.038270afa8c6d838af82d456a28a2770.png

 

Detaljnije u ovoj temi:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probaj pa nam javi :P .

Kada vidim da su ova 4 nova pola vrednosti polovnog auta - jos vise mi se svidjaju ovi moji lepi bez zica :lol: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji tacno 1.4 turbak je u pitanju?

Ako je obicni T-Jet 120/150, sa regularnim odrzavanjem obicno su peri-deri masinice, gomila stvari oko odrzavanja i pratecih elemanta se poklapa sa klasicnim 1368 ccm FIRE. Kod njih posebno obrati paznju na problematicni Opelov M32 menjac (C544 oznaka kod Fiata).

Ako je MultiAir u pitanju, proveri koja je verzija MA jedinice na njima, problematicne su bile prve serije iz 2010. Pisao sam na nekoj temi sa sve svojim slikama kako proveriti, gde se nalazi FPT logo i verzija jedinice. Bilo je 3 revizije, veliki plus je ako su one od 2013. na kojima su resene prvobitne bubice. Na njima je i FPT menjac (C635) koji se generalno pokazao kao dobar, sa vecim projektovanim obrtnim (350 Nm), isao je i na zadnje serije dizela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Djulijeta 1.4 MA sa 380 hiljada km prodata za nesto ispod 5000 evra pre mesec dana u BG. Auto kao casa, stigla iz CH. Lik me ubedjuje da nije podizana km, a meni nemoguce da onako izgleda auta sa skoro 400 hiljada ... Navodno motor nije radjen sad ko zna sve je moguce.

Edited by Boris90

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Boris90 said:

a meni nemoguce da onako izgleda auta sa skoro 400 hiljada

 

Zato što si navikao da viđaš auta sa "160k" a koji zapravo imaju baš toliko... Izgleda u skladu sa starošću i kilometražom, uz dati uslov redovnog i pedantnog održavanja kao i doterivanja za prodaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

150 ks, 2009 godiste

100 hiljada puta se dokazalo da ne postoji apsolutno nikakvo pravilo u vezi automobila

mozes da unakazis auto na 50kkm a moze da izgleda savrseno i na 300kkm, moze da te ostavi na putu isto i mald i star auto itd...

mene zanima generalno za te motore kako su se pokazali a trenutno stanje ovog konkretnog primerka cu ipak da pregledam u detalje ako ga budem uzimao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na stanje najvise uticu godine i broj vlasnika koji se izredjao na autu. 

 

Auto star 5g sa 300.000km uglavnom je mnogo bolje sacuvan od auta starog 15g sa 300.000km, a druga stvar da ima ljudi koji nece nista da ulazu u auto, osim ako bas ne moraju i onda voze malo bez ulaganja, prodaju, zamene idu dalje, a takav vlasnik ostavlja traga na autu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, integralac said:

trenutno stanje ovog konkretnog primerka cu ipak da pregledam u detalje ako ga budem uzimao

I ovo je jedina generalizovana stvar koja zapravo važi u svim slučajevima - provera konkretnog primerka. Ništa drugo nije merodavno.

 

Ja sam samo hteo istaći ono što je već rečeno pre i što je rečeno posle toga: Nema ničeg neverovatnog u dobro sačuvanom paženom autu, iako je mnogo prešao :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, integralac said:

150 ks, 2009 godiste

Obrati paznju na stanje turba, pogotovo izduvni deo (ukljucujuci i ventil). Em je generalno vise na udaru kod benzinaca zbog visoke temperature izduva, em je na T-Jet 150 u pitanju IHI VL36.

Plus M32 menjac, za koji ti vec skrenuh paznju. Ako slucajno uzimas za sebe, a ne za preprodaju - imaj u vidu da je prilican srki, pogotovo u gradu. Zbog potrosnje/eko normi su ga od 2010. i izbacili iz produkcije i zamenili sa MA 140 od 2010. A T-Jet 120 krenuo u novoj Euro 5 verziji + FPT C635 menjac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, lady zapela da uzimam, nece vise da slusa dizela a meni je pik na TT momo nekoj

ostacu ja ipak na jaguaru neko vreme jos, dok je ne ubedim da je TT jedino ispravno resenje :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da dodam i ja neko iskustvo sa Deltom s obzirom da ce uskoro 2 godine kod mene.


Nije predstavljena jer je pretezno roditelji voze. 1.6 mjet tiptronic. Uzeta na forumu.

 

Generalno smo imali srece sa primerkom. Bas se dobro pokazao da kucnem.
Za sad odradjen veliki servis i zamenjen EGR koji je poceo da zeza.  Ima i do odlicnog servisa dosta - Fiat servis Goran.

 

Predjeno 30ak hiljada km (za razliku od Leona se vozi :)). Pali, radi, ide.


Oprema je pirlicno dobra iako nije visok nivo. Tiptronic jako lepo radi i milina je voziti. Trazi malo navikavanja da se popusti gas kada zelite da salta, ali kada se naviknete super je za voznju.


Pedalice za saltanje sam koristio par dana i batalio.

 

Potrosnja se vrti oko 5.5l pretezno lokala.

M32 za sad bez problema. Doduse stedi ga tiptronic i nema previze Nm kao 1.9/2.0 motori pa ce i teze da strada.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...